Spring naar bijdragen

Dinsdag 13 november

Har

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 321
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoe bedoel je Bor?

Dat je het drinken laat en dat drinken je ook angst aanjaagt?

Dat is vrij logisch als je ergens op de achtergrond nog weet wat het kan doen met je.

Ik haat die blikjes in de prullenbak, de geur van bier door het huis.

Tót ik ga drinken.

Dan val ik weer in slaap.

Hoe veel drink je nog? (Hoef je niet te vertellen hoor)

Sofie, ik ga alledrie doen, veel op het forum lezen helpt me.

Thanx lieverds:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenmorgen allemaal.

Geloof dat mijn griepje overvliegt.

Nog wel koppijn, maar koorts is weg.

@Liesje, ik las gister een stukje van jou, over dagbehandeling en stoppen, en over je man die je steunt.

Daarin schreef je ook `al was het maar voor hem`.

Opzich heel nobel dat je wil stoppen voor een ander maar dat gaat niet werken.

Je moet willen stoppen voor jezelf.

Je moet er zelf helemaal achter staan want anders krijgt elk excuus een kans.

Wees jezelf nu eens heel bewust wat drank met je lichaam doet, helaas moeten velen van ons eerst de nadelige gevolgen VOELEN voordat we kunnen stoppen, dus probeer gewoon te stoppen voordat die gevolgen zich openbaren, en geloof me, die gevolgen komen er ooit!

En dan kan het te laat zijn.

Niet alleen een kater en een kegel van een meter zijn nadelige gevolgen, wat dacht je van hoge bloeddruk, kapot zenuwgestel, hart en vaatziekten, en uiteindelijk meerdere soorten ongenezelijke ziekten.

Sorry dat ik het hier zo plastisch beschrijf, maar het is nu eenmaal de harde waarheid.

Als je er aan begint Lies, begin er aan voor JEZELF.

@ Mark, ik heb respect voor je man.

Hoe jij met de fratsen van je ex omgaat is echt wonderbaarlijk.

Wat moet jij een engelengeduld hebben.

Als je dit volhoud kom jij zeker van die drank af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je beter voelt Marcel! Doe nog maar even rustig aan vandaag!

Je hebt gelijk hoor, ik denk dat ik al ver heen ben lichamelijk.

Dat zeggen mijn leverwaarden namelijk al.

En het vergeten van dingen, gebrek aan concentratie is ook maar afwachten hoe of dat nog goed komt.

Overal op deze aardkloot liggen vergeten sleutels, sjawls, handschoenen, e.d. van mij.

Ik ben niet meer bij mezelf.

Dank jullie wel dat ik hier kan posten, doet me echt goed en de directheid is alleen maar beter voor mijn lastig karakter ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bolletje

Ja bolletje zelfs hier in Indonesië waar je voor een habbekrats kunt eten en drinken is Luwak koffie duur, ca. Eur 6,-- per kopje.

Tja het economisch marktmechanisme werkt hier ook, veel vraag t.o.v. weinig poep.

Er zijn ook slimme Indo's die een civet kat in gevangenschap houden en daaraan rauwe koffiebonen voeren en de poep oogsten.

In mijn ogen is de echte Luwak koffie die bonen uit de poep die in het woud wordt gevonden.

Ik vond het niet bijzonder, maar het zal ook wel met een portie sjovinisme te maken hebben.

Als iets maar duur is dan is het lekker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Dag vijf. And feel like... Yeah, you know what. Foei, 'k voel me echt héél moe. 't is vooral geest'lijke vermoeidheid. Die mallemolen gaat als een gek tekeer!

Deze persoon omschrijft 't stoppen-met-drinken-procedé nagenoeg perfect:

First, you get really, startlingly, tired. You should find some alternate food source, and even, I dare say, cut out caffeine at the same time you cut out alcohol. Not that I'm a model of this behavior at the moment. And you'll get very grouchy.

Second, you'll probably feel like &*@# about yourself and the world around you. Over time, this feeling will dissipate to be replaced by the notion that, blandly, the world doesn't really care about your drinking habits. Whereas before "everything" mattered when you were drinking, and everyone cared, and drama abounded, not drinking can be boring at first, because we drinkers were so oriented toward drinking when there's nothing else to do, or drinking when there's everything else to do, etc.

Third, you'll stop hanging out with at least three-quarters of your friends, and realize that you'll need to find alternative models of behavior if you want to continue not drinking. As comfortable as you might say you are to friends who drink and go to bars (when you're invited), let's be honest and say it like this: going to bars isn't that much fun, and can bring out small (or large) anxiety attacks that persist long after the environment changes.

Fourth, you'll want to do something with your heretofore worthless life.

Fifth, you'll realize that doing something, whatever it is, is really, terribly, difficult. And yet. Having freedom from pressure can be very easy in moments of transition.

Sixth, you'll be forced to face some of your own hard seeded emotional irrationalities and either affirm or confront yourself before moving to fast-sinking plateau of utter insecurity about what you've previously believed about the world. This is actually a good step.

Seventh, you'll write a blog post about this, and hope that you're convincing about the last part. At least to the one person who matters....

http://offbooze.blogspot.nl/20...you-stop-drinking.html

Groene thee met honing en een muesli reep nu...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even succes en sterkte wensen

aan zeker de beginnende stoppers en/of minderaars

sommige gaan echt lekker zeg!

ga niet 9 pagina's terug lezen

ben er te lui voor vandaag :D

Gunn :heart:

fijn je weer te zien

hopelijk blijf je nu komen ;)

Sieraad, jij gaat ook goed

compliment voor het zo doorzetten

het gaat je echt betere tijden opleveren :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...