erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Originally posted by: Hannah1Erik het is ervaringen delen hier, en heel veel die niet meer durven/willen drinken.die zijn heel diep gegaan en willen die hel niet meer.De mensen die hier nog wel drinken en schrijven zijn in de minderheid, of gaan weg.Die reacties zijn dus logisch.quote> Zo kom en ga ik hier dus ook zo elk jaar is het weer eens hoognodig tijd om mee te doen met stoppen. Heerlijk een dagpact en wie weet een kerstpact zoals een tijd terug (dat is me nu nog te ver om dingen te beloven van ik drink niet)Ik ben blij met je uitleg en begrip dat je ondanks mijn wat heftige toon net zo rustig en vriendelijk schrijft. Ik begrijp ook wel dat het logisch is zeker voor mensen die nog veel dieper gegaan zijn dan ik. Maar wat ik schreef over dat als ik een tijd niet drink of af en toe matig dat ik dat beknellend vind, want ook al staat het er niet letterlijk het voelt als iedereen moet stoppen en we zijn alcoholist. Ga de discussie niet meer aan of het er nu wel of niet letterlijk staat, ik voel dat zo. En dan ben ik weg en kom niet snel weer terug behalve als ik weer echt moet stoppen. Hier krijg ik van die jaarlijkse cycli van. En dat is niet de schuld van dit forum dan maar mijn beleving hier als ik hier ben en niet drinken is meer een keuze en minder een must. Ik hoop dat de andere die dit lezen me nu wat beter begrijpen ook en sorry @all voor mijn felheid in sommige reacties. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Toch denk ik dat, als iemand besluit weer te proberen te gaan drinken, men in ieder geval dat bepaalde dagen of één dag per week gaat doen, b.v. in het weekend. En ik denk dat het heel belangrijk is dat je dan ook een bepaalde hoeveelheid in gedachte moet nemen, en daar niet overheen gaat. Als dat wel gebeurd dan zou ik mezelf toch weer eens achter m'n oren gaan krabben. Wat is, in het geval van Snoepie "matig drinken"zijn dat er twee of drie? Voor mij zou matig drinken vroeger ongeveer zo'n 10 glazen bier per dag, geweest zijn denk ik. Ik heb het nog nooit geprobeerd maar ik denk dat dat dat voor mij zou betekenen. Maar ik vind het toch heel moeilijk om te proberen te begrijpen en in te voelen waarom mensen het toch gaan proberen, terwijl dat juist zoveel problemen gegeven heeft in het verleden. Maar het kan wel hoor, hier zijn mensen waarbij het wel lukt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ga naar bed, ben moe. Slaap lekker allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Slaap lekker Zonnetjes en morgen uitgerust op hé Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Originally posted by: zonnetjesErik, je schrijft Deze site helpt mij door de eerste periode heen, maar daarna gaat het mij benauwen. En ga je weg.Iedereen is vrij om te komen en te gaan. Maar ik heb er wel moeite mee dat je hier net bent en zoveel kritiek hebt op het forum. Daarnaast voel ik me gebruikt door jou, de eerste dagen heb je ons nodig, dan ben je weg. Je kondigt het nu al aan. Ik wens je veel succes met het alcohol debaas worden.quote> Dit is echt niet waar! Ik ben hier niet net, dat als eerste, lees aanmeld datum. Ik ben hier nu drie perioden actief en die duurde maanden. Maar mijn ervaring over dat ik het hier benauwd krijg als niet drinken me een paar maanden lukt mag ik hebben toch? Jammer genoeg ervaar ik dat zo wie weet ging het me beter af als ik hier bleef, ik denk het wel eigenlijk. En dat je je gebruikt voelt omdat mensen waaronder ik ooit wel eens weggaan en soms terug moeten komen snap ik werkelijk waar niks van. Als ik hier kom en niet meer (tijdelijk) mag gaan omdat andere zich anders gebruikt voelen??? WAT? Waarin heb ik dit forum en jou al helemaal dan gebruikt. Dit is bij mijn weten de eerste keer dat ik je wat schrijf. Mensen delen hun problemen hier en dat zijn fasen in hun leven, soms komt er een andere fase en dan gaat men en soms komt men weer eens terug. Ik was hier soms ook wel eens passief zonder te schrijven omdat wel/niet drinken door mijn hoofd speelde maar ik er nog niks actiefs mee wilde. Grote woorden hoor gebruikt voelen! Voel me haast schuldig omdat ik het erg vind als iemand zich gebruikt voelt maar ik zie niet in wat ik verkeerd doe, echt niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Slaap lekker, Zonnetje! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 edit, dubbelpost en ik ga ook zo slapen denk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ah, vet! Een minderen versus stoppen feestje! ... maar ik doe dit x niet mee (~_~) 11 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Trusten Erik, en misschien is het inderdaad goed als je wat meer langs zou komen. Zo leren we jou, en jij ons wat beter kennen. ik ga ook afsluiten mensen tot morgen en slaap lekker allemaal. Dan heb jij die wijsheid van niemand vreemds Jopske:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 kom laten we allen naar dromenland gaan ik ga alvast ééntje uitzoeken om alles te relativeren slaapwel blaadjes ( beschreven dan wel....) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ik hoop toch dat je blijft, Erik. Diversiteit is juist zo mooi. Ik begrijp je aversie evenwel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Okay mensen, 'k zal eerlijk moeten zijn nu. Met de billen bloot... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Vertel maar, Gunn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Dag jopie, hoe gaat het met de studie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ik stel me onze Gunn altijd voor als een knappe versie van Herman Brusselmans Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Avond allen.. Heerlijk gewerkt, maar moet nu alleen morgen de vroege dienst in, dus 0415 gaat de wekkert weer. Dus rol van mijn werk zo mijn bedje in. Voor Snoepje, ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen, als het liefde is dan is het het waard om er SAMEN voor te vechten. Trusten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Lieve mensen, eindelijk bijgelezen. Ik schrik van de combi seroxat-alcohol. Weet de HA en andere hulpverlening wel hoe gevaarlijk dat is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 De zevende dag vandaag, mensen. Langer dan dat heb 'k 't niet eerder volgehouden. En idd, de welbekende trek dient zich aan. 'k probeer me met 1001 dingen bezig te houden om de geest te verzetten. Maar 't gaat allemaal maar moeizaam. M'n bloeduitslag (na ruim twee maanden!) was vandaag eind'lijk binnen. Dr. D. van G. (Psychiater): Labuitslagen zijn goed muv: Teveel vit. B +foliumzuur. Vit. suppl. kan gestaakt worden. Cholestrol te hoog: 7 (<5) Hiermee naar de huisarts. Geen leverfunctie stoornissen. Overwegend goed nieuws, maar 'k voel me gruw'lijk down. Want hoe je 't ook went of keert, 'k heb nog steeds geen idee hoe 'k me nu verder door 't leven heen moet klauwen! De lust om iets te doen/te ondernemen ontbreekt me. Werk, studie, gezinnetje, etc. M'n hoofd staat er gewoon niet na! 'k wil geen werkschuwe indruk wekken. 'k doe vrijwilligerswerk om iets om handen te hebben, maar wil 'k dat voor de rest van m'n leven blijven doen?! Wreed vooruitzicht! En toch, aaargh... 'k weet 't gewoon niet meer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Frummers, over het forum... Ik probeer een beetje selectief te lezen. Ik pik de postings eruit die helpend zijn voor me. Als ik alles 100% zou laten binnenkomen, overal over na zou gaan denken.... Dan zou het zeker teveel zijn voor mij. Dus îk doe het zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 "Helpend voor mij" betekent ook anderen helpen. Want ik kan mijn nuchterheid alleen behouden door het weg te geven. Gunn! Maar je hebt niét gedronken! Nuchterheid is het begin van alles! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frodo Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Originally posted by: lavendel1Ja Frodo, lijkt op een real soap, hé? Het toffe is, wij zijn mede de hoofdrolspelers! quote> Ja Laaf , dit is inderdaad zo als je de dagdraad van vandaag leest.Maar dat is juist het leuke ervan!Eigenlijk spelen wij hier een rollenspel.Met uiteindelijk maar één bedoeling ADB worden.Maar door dit rollenspel kunnen we even uit RL tredenen ons even in een kleine en veilige groep begeven.En daar rustig onze zeg doen.Maar dit is uiteraard maar mijn persoonlijke impressie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Originally posted by: JenIk stel me onze Gunn altijd voor als een knappe versie van Herman Brusselmans quote> Oh, ik en Hermanus hebben wel wat gemeen qua uiterlijke kenmerken.Lang haar (blond), cynische kijk op dingen, niet verder opererend dan om en nabij onze woning, etc. Maar vooral de lelijkheid is toch wel de meest saillante van allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Goede uitslagen Gunn! "Wreed vooruitzicht" Probeer in het nu te blijven. Laat het maar gebeuren...het leven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Dag allemaal Gelukkig weer droog afmelden Bedankt voor de reacties over Seroxat en alcohol Ik heb al jaren Seroxat en tegelijk elke dag gedronken. Maar nu stop ik met de alcohol, heb internet begeleiding van Tactive en het forum is voor mij een grote steun. Welterusten allemaal Lfs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 15 november 2012 Rapport Share Geplaatst 15 november 2012 Ik herinner me een discussie over conditioner, Gunn. Herman B. wast zijn haar ook iedere dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden