MM Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Dank Bolletje, maar "het" is er al... heb het gevoel dat ik met een bevalling bezig ben pffff. Nou ja, zal wel weer over gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Oei MM das minder zeg. Heb je niet een pilletje tegen de pijn dan? Warme kruik op je buik leggen? Ik ken het zelf niet hoor. De tijd dat ik ongesteld was, kreeg ik wat last van mijn liezen en rug, dat was dan ook het enigste. Maar lekker rustig aan doen deze paar dagen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 @MM Lekker in bed gaan liggen met een warme laptop op je buik Ben je toch ook nog een beetje bij ons en de warmte van de Lap helpt mij altijd wel (een beetje). Goedemorgen Schorum Ik ga ook niet verder terug lezen, genoeg gezien, geen zin in Lumbini, welkom en laat je niet afschrikken Een fijne zaterdag allemaallllllllllllllllllll Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Goedemorgen lieve mensen, Apple, 2 maanden nuchter! Wat ben je hard aan het werk. Ik heb veel waardering voor de manier hoe je je pad bewandeld. Hanneke, 7 weken. Gefeliciteerd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Goeie morgen Truffel en Gwendolieneke Zo ik ga even boodschappen doen. Later mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Twinnie, tref ik je even hier! Ben je nog aan het DJen? Goeie tip trouwens voor MM, sterkte MM, ik voel met je mee. WÃ t een ellende, ieder maand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Bol, kerstkransjes kopen? Shop ze... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 de moderne kruik? wat een leuke tip, die ga ik onthouden voor dochterlief. wat een kado van de overgang dat die ellende ons bespaard word:musicnote: wel fijn me dat weer even te realiseren. MM sterkte! en nu ff kijken of ik Bollewops nog in kan halen met die boodschappen. fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Ik had gisterenavond 16 man over de vloer voor een jaarlijkse stamppotavond. Allemaal oude drinkmaatjes van me. Het viel me op dat ik geen trek had, maar wel diezelfde "eenzaamheid" die ik vaak in Italië had tijdens weer eens zo'n sociale toestand. Het hielp me enorm te focussen op 1op1 gesprekken, en het ook werkelijk ergens over te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Originally posted by: gwenTwinnie, tref ik je even hier!Ben je nog aan het DJen?quote> Hey TwinnieeeeJa ja DJ'en doen we nog steeds.Hoe is het met jou ?Weer terug in het land ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truffel Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Originally posted by: jane4de moderne kruik?wat een leuke tip, die ga ik onthoudenvoor dochterlief.quote> Het verzacht een beetje hoor, maar ik vind het prettig.En ach naar bed met de laptop lijkt me niet zo'n straf toch ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Dank voor alle warmte, heb nauwelijks nog een kruik nodig:-) Gwen, dat is iets waar ik ook heel erg tegenaan loop, de eenzaamheid, the odd one out. Hier in Spanje wordt ook heel veel gedronken. En vaak spreken mensen af en gaan dan van café tot café. Daar heb ik nooit zoveel mee gehad (ik dronk veel alleen) maar nu al helemaal niet meer. Als het thuis is, gaat het wel. Wat ik dan moeilijk vind is dat gevoel van "verbroedering", kom op we nemen lekker een glas wat-dan-ook... Maar zodra ik dan aan het water/sap/thee zit merk ik het verschil niet meer. En weet je, ik heb vorige week een avond gehad waarop lief en ik ontzettend de slappe lach kregen. Dat was heerlijk ontspannend. Toen dacht ik echt: waarom zou ik ooit nog gaan drinken, het is zoveel gezelliger nuchter. Er komt meer diepte in alles. Maar het is wel zo dat je je soms even heel ver verwijderd kunt voelen van mensen die wel drinken. Ik ben benieuwd naar hoe oudgedienden zich daarover voelen. Gaat dat over met de jaren? Ik stap even onder de douche. En moet nog even melden dat mijn 13 jarige zoon zonder blikken of blozen tampons voor me is gaan halen bij de apotheek. Wat een schatje, he?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Goeiemorgen lieve clown Kirky! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 ben een ouwe getrouwe, maar weer helemaal terug bij af....Hoop hier hulp te vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 nee, eigenlijk niet..zo stom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 nee, eigenlijk niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Charlie, Ik ken je niet. Ben nog heel nieuw op dit forum. Maar helemaal terug bij af kan ik me niet voorstellen... wat er ook gebeurd is, je hebt als "ouwe getrouwe" al ervaring en daar kun je op bouwen. Maar ik begrijp wel dat het zo voelt hoor. Blijf maar lekker hier en gooi alles er maar uit, dat lucht op. En dan stapje voor stapje weer verder. Ik wens je heel veel sterkte en alle goeds. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 MM, het eenzame gevoel in een groep drinkende vrienden is wel al veel minder geworden. Maar ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die al langer nuchter zijn. Want nuchter gaat mijn sociale leven gewoon door. Ik zou deze avonden niet willen missen. Maar ik zou er wel wijzer in willen staan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 dank je MM, wil zo graag weer stoppen, man is -terecht- boos op me, maar ik popel om naar de winkel te geen, * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Charlie, welkom terug. Doe je mee? Vandaag neem ik de eerste niet. Laat die winkel maar zitten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 gaan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 ik heb de eerste al gehad, maar wil graag meedoen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
charlie Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 ik weet het..........ga maar mn bed in....thanx allemaal, zie jullie nog wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Ja ik ken dat goed, die tegenstrijdigheid van willen stoppen en popelen om naar de winkel te gaan. Heb zo een jaar lang lopen klooien. Zou je je man om hulp kunnen vragen? Uitleggen wat je voelt, kijken of jullie een alternatief plan kunnen maken voor vandaag waar geen alcohol in past? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 17 november 2012 Rapport Share Geplaatst 17 november 2012 Charlie, je bent al heel veel hier geweest, zie ik aan je berichten. Waarschijnlijk heb je in die tijd vaak mensen kunnen steunen die het even niet meer zagen zitten. Nu kom je voor hulp, en zeggen wij wat jij toen zei: kieper weg, koop niet opnieuw. Ik voel met je mee, Charlie. Je bent niet alleen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden