gwen Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Mark, ik vind het geweldig hoe je een avontuur maakt van je leven. Vol veerkracht en positief denken. Ik heb grote waardering hoe je het aanpakt. Je zolder, je gezin, je behandeling waar je aan gaat beginnen, je werk. Waarlijk een nieuw leven. En nuchter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goedenmorgen allemaal. Dagpact: Krekel Madelief Lavendel Mark miranda Rosa Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 18 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 @gwen, Ach het is net vakantie. Alleen trek ik niet de rits van mijn tent dicht maar haal de trap naar binnen voordat ik ga slapen haha. Ik ben altijd erg positief ingesteld geweest, en hoop dat ook gewoon te blijven. Achter de wolken schijnt toch de zon? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mark Geplaatst 18 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Nu even broodjes bakken en de tafel dekken. Daarna even douchen en iedereen wakker maken hiero Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 goeiemorgen frummers, Miranda wat neem je weer veel ruimte in:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: miranda Originally posted by: markDagpact: Krekel Madelief Lavendel Mark mirandaMMquote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Mogguh droogstoppels en semi-sponzen. Sit back and watch the movie of zoiets, van Bammie opgepikt. Lukt me de laatste tijd wat minder, en dat komt niet alleen door het stoppen met roken, was daarvoor ook al. Isniegoe, rusan, belijk t maar. Ga het wat rustiger bekijken. Nu drie weken met roken gestopt zeg maar, de hyperigheid gaat er wat af. Ben wel harstikke moe, hierdoor? Enfin, zit nu op het werk, ga de eerste tijd naast het werk rustig aan doen, geen geklus. Bijkomen. Vind het wel heel apart, dat moe zijn, of zou het zo zijn dat ik nu echt helemaal ontspan? Snap echt helemaal niks van Hannah's ban, belachelijk. Enfin, ik ga wat doen, en vanavond lekker vroeg op bed. Ik sluit af met m'n gebruikelijke wens: hou 't zo droog als je wilt, lijsters. De bijkomendeexgebruiker Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: MM Originally posted by: miranda Originally posted by: markDagpact: Krekel Madelief Lavendel Mark mirandaMMRosaquote> quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Sorry Rosa, ik heb er nogal een handje van mensen er ongewild af te knikkere. Heb het direct rechtgezet hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Haha, Haddock. Die zin heb ik ook opgeschreven: "sit back and watch the movie" Dank je wel Bam! Hij is nogal belangrijk voor me, deez tijd. Had, you roll man! (and rock a little?) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 En goeiemorgen allemaal. Vandaag voel ik me ook nog niet top. Muizenissen in mijn hoofd erbij. Bah. Zo maar eens stevige wandeling maken met de kinderen. Lekker uitwaaien. Want waaien doet het hier, 't is een echte herfstdag. Fijne dag voor allemaal. En tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rosa45 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goed zo MM, het is je vergeven:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 MM, buenos dias. Meer dan 2 weken nuchter. Dag per dag! Ik ben blij dat het dagpact zo goed gaat! Dus mensen, als je alleen maar meeleest, twijfel niet. Doe mee met het dagpact en voor je het weet stap je heel trots en gelukkig nuchter je bedje in. Het werkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 MM, waai ze uit! Ik ga naar mijn wekelijkse Nederlandse AA meeting. De rest van mijn meetings zijn in het Engels, verdwaalde nuchtere globetrotters bij elkaar. Ik houd van de wereldse broederschap van AA. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarcelK1970 Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Goedenmorgen forumgespuis. Halve nacht wakker/geslapen/wakker/geslapen enz. Met als gevolg dat ik nu wakker schrik. En een kop als een ui heb.(gratis kater) Even snel een bakkie en dan naar de kleine:heart: @ Mark, wat er al gezegd werd, wat een bewondering heb ik voor jou man. Hoe jij de wereld bekijkt met bakken vol energie. Jij kan wel wat energie geven aan een paar hier die van iedere scheet een psychologische natuurramp maken. Mensjes, ik wens jullie het doel toe wat jullie hebben gesteld voor jezelf. Tot vanaaf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 have fun marcel, en MM geintjuh he ik heb niet zo'n handig app dus het zal de kift wel zijn;) lekker volleyen zo en op de terugweg ff onderbreken bij de aktie beetje hebberig zijn op ijn tijd en in Zoetermeer zijn zondags de winkels open daar kunnen ze in Gouda een voorbeeld aan nemen. fijne dag mensen hold your head up and your harts open/strong dus met thnx to Apple Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: gwenGoedemorgen lieve mensen,"The story of the weeping camel" ......tè mooi.Ik ga hem zo snel mogelijk nog eens kijken.Ben benieuwd of ik hem nuchter nog mooier vind.Dank je wel Sofie, voor de link.quote> ROFL, ja nuchter zijn dingen soms hee anders he, ghe he heZo heb ik nog niet nagedacht bv met films of ik ze nou nog net zo mooi vind, dacht altijd dat ik ze minder vond omdat ik ze de 2e maal zag Goeie moggeuh GeFröbelden, lekker koffieMaar Hannah al de eerste dag in de zak, dacht echt dat ze haar niet wide ....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Mark om het af te maken toch wat hooibalen om dat gat van de trap neerzetten? Maar idd chapeau maat, zoals je idd bezig bent, heel knap (hoe je het doet he ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: jane4goeiemorgen frummers,Miranda wat neem je weer veel ruimte in:Dquote> ach miss heeft ze ff ruimte nodig he, moet toch kennen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Originally posted by: haddockMogguh droogstoppels en semi-sponzen.Sit back and watch the movie of zoiets, van Bammie opgepikt.Lukt me de laatste tijd wat minder, en dat komt niet alleen door het stoppen met roken, was daarvoor ook al. Isniegoe, rusan, belijk t maar.Ga het wat rustiger bekijken. Nu drie weken met roken gestopt zeg maar, de hyperigheid gaat er wat af.Ben wel harstikke moe, hierdoor?Enfin, zit nu op het werk, ga de eerste tijd naast het werk rustig aan doen, geen geklus.Bijkomen.Vind het wel heel apart, dat moe zijn, of zou het zo zijn dat ik nu echt helemaal ontspan?Snap echt helemaal niks van Hannah's ban, belachelijk.Enfin, ik ga wat doen, en vanavond lekker vroeg op bed. Ik sluit af met m'n gebruikelijke wens: hou 't zo droog als je wilt, lijsters.De bijkomendeexgebruikerquote> Nou das dan mooi een reden voor mij om helemaal niet te stoppen met roken zeg, anders sanatorium achtig gebeuren waar ik me in moet plaatsen , brrrSucces "ouwe" houdeasbakkennoueensschoon kapitein Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Mogge. Hannah, een ban? Take care meid:present: Weet niet wat er allemaal is geschreven, het is teveel voor me om alles bij te houden. Ga goed, laat je nie gek maken he. Haddock, goed van je dat je gestopt bent met roken. Het valt niet mee kan ik je zeggen, uit ervaring. De beloning voor het stoppen met roken laat soms nogal lang op zich wachten. En je moeheid zou een verband kunnen hebben met het stoppen. Onderschat de psychische effecten niet van het stoppen met roken. Die kunnen soms erg groot zijn. Hou vol en neem de tijd. En rustig aan doen is een goed idee. Je wordt per slot van rekening ook een dagje ouder he....hihi. Take care vriend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 hallo allemaal. zo ik zal mijn mislukking maar weer opschrijven. vrijdagavond moesten we naar een feestje en heb ik gezegd toen ze me drinken aanboden..... ik drink alleen fris en dat is goed gegaan. de gastvrouw schonk het drinken in. zaterdag middag en avond 2 verschillende verjaardagen ik wilde niet drinken alles staat klaar op tafel ik neem eerst fris maar als er wijn op tafl staat en ik kan dat maar zo pakken dan is het net of je in een flow komt, j ik denk niet meer... na heb al ingeschonken ....heb al opgedronken 3 glazen achterelkaar..... toen interne wroeging en ben ik gestopt. daarna naar ander verjaardag.. eerst koffie ton wat anders drinken.. voor iedereen is wijn normaal lijkt het ik zeg duidelijk ik wil geen wijn. en omdat gastvrouw zelf inschenkt lukt ht ook. Dus wat kan ik niet........ op een feestje gaan waar alles klaarstaat en je mag zelf inschenken. Hoe doen jullie dat? hoe kan ik terwijl ik heenga met de beslissing ik wl niet drinken, dit ook volhouden? sommigen van jullie zullen misschien denken... 3 wijntjes... waar maak je je druk over. maar ik drink niet normaal.. sla ze in know time achterover en nu kon ik na 3 stoppen maar eerder nooit. wie o wie kan me helpen? gr truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Haddock, Wat goehoed, ik doe het je niet na. Ouwe stoppert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Heeee Alfje palfje, hoe ist? Truitje, ook al zetten ze het me aan mn mond; ik wil NIET drinken. Ik ben ooit eerder es een drietal maanden gestopt en tijdens een etentje weer begonnen. Destijds omdat ik er geen kwaad inzag en ik ook nog niet zo goed wist hoe het werkte. Ik ben ervan overtuigd dat mijn remblokjes kapot zijn. Veel mensen hebben daar geen last van en ik wel. Ik kan niet eentje drinken want dat triggert me alleen maar. Ik weet niet hoe jij dat zou kunnen doen op feestjes. Als je echt graag wilt stoppen zou je de beslissing kunnen nemen niet meer naar de feestjes toe te gaan totdat je wat sterker in je schoenen staat. Nou snap ik wel dat dit sociaal gezien nogal ingrijpend is maar... In mijn herstel zet ik mezelf altijd op de eerste plaats anders lukt het me niet. Dat klinkt egoïstisch en dat is het ook. Maar wat zijn mijn alternatieven. Ik heb al meerder mede- alkies zien bezwijken aan de drank na een terugval. Ik wil niet meer. Mijn interne wezen, mijn ziel, weet ik veel wat wil niet meer drinken. En dat maakt dat ik het volhou. Ik zeg niet dat ik nooit meer drink. Ik leef per dag, zeker wat de drank betreft. Ik denk ook niet dat ik morgen of overmorgen ga drinken maar hoe ziet mijn leven eruit over een jaar? Ik weet dat niet. Maar voor nu wil ik het niet. En als mijn feestjes daarvoor moeten wijken dan is dat zo. Ik wens je sterkte, kalmte, moed en wijsheid. Raak niet ontmoedigd! Het is een lange weg maar dat geeft niet. Je bent niet in één dag verslaafd geraakt, het kost tijd om te herstellen. Veel tijd. Maar who cares, daar heb je de rest van je leven voor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 18 november 2012 Rapport Share Geplaatst 18 november 2012 Hee Bammie Met mij gaat het goed, hoe giet it mei dyn ? Truitje, Ik zou het geen mislukking noemen je bent immers gestopt na 3 consumpties dat zou ik nooit gekund hebben bij mij werken de remblokken ook niet meer en daarom neem ik niets was gisteravond ook op een feestje waar de drank voor het grijpen stond ik snap die roes die over je komt, die gijzeling van je hersens voor je het weet heb je een een glas beet kunst is om je niet te laten gijzelen want vlak voordat dat gebeurt ben je je nog bewust van wat je ziet en voelt. Bedenk dan waarom je niet wilt drinken, wat de gevolgen zullen zijn etc Gaat niet van de een op andere dag een rijbewijs haal je niet in een dag (ik niet in ieder geval) Houd moed, gewoon doorgaan en de volgende keer lukt het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden