Spring naar bijdragen

Donderdag 22 november 2012


Aicha

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 241
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

En soms is het handig als die wereld niet zo binnenkomt, begrijp ik.

Goh, respect voor jou dat het je allemaal lukt. Wat is een beschermde omgeving gemakkelijk op dat moment!

Maar ben je zeker dat je zoontje niks van drank beseft? Mijn vader was helemaal geen alcoholist, maar wel iemand die dagelijks "iets" dronk. Als hij wat meer dronk, dan vond ik dat als kind helemaal niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Madeleine: mijn leven is ook niet leuker, vrolijker, energieker e.d. geworden. Soms zelfs moeilijker. Wel weet ik één ding zeker: als ik nu vervelende dingen ervaar en niet weg drink, leer ik ervan en kan ik door. Alles wat weggedronken is zit nog ergens en komt af en toe naar boven. Dan moet ik alsnog aan de slag.

Ik denk dat niemand hier op het forum drinkt omdat zijn leven tiptop in orde is. Drank als verdoving en/of medicijn komt zo vaak voor. Mijn verleden is voorbij en aan mij om ermee om te leren gaan. Mijn ouders hebben ook grandioze fouten gemaakt en ik ben beschadigd uit mijn jeugd gekomen. Ik realiseer me heel goed dat dat voor een groot deel onmacht en onkunde was en meestal geen boos opzet. Natuurlijk was het heel pijnlijk en ongelukkig voor mij en mijn broers en zuster.

Inmiddels ben ik langer volwassene dan ik kind ben geweest. Het is aan mij om de verantwoordelijkheid voor mijn leven te nemen en te proberen om te gaan met de littekens van het verleden. Dat lukt me beslist beter zonder drank dan mét.

Ik hoop dat dat voor jou ook zal gaan gelden. Waarschijnlijk net als bij mij, zonder die euforie. Je hebt nu de zenuwen voor de uitslag van morgen. Het zij zo. Zoek afleiding en doe wat je inmiddels al vaker hebt gedaan om de trek uit te zitten.

Waar is je trui met het gat?

Kom op meid. Ook dit gaat voorbij!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga niet drinken vanavond, want als ik me nu al zo voel, dan barst ik met in het krijsen uit.

Verder word ik er ook niet goed van dat mijn laptop kapot is. Alle documenten, fotos en zou weg. Ik zou procederen tegen vodafone. Documenten dus weg. Dus kan nu gewoon gaan betalen.

Ben gewoon in zon slechte bui. Al twee weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Madeleine, Niet drinken maakt niet automatisch gelukkig.

Integendeel.

Maar wel (teveel) drinken maakt zeker ongelukkig, al is het de eerste uren een soort van verlichting van je geest, uiteindelijk moet alle ellende er een keer uitkomen.

Ik heb de eerste maanden van het stoppen als een hel gezien, alles uit het verleden kwam weer boven, dat je het aan mij niet zo gemerkt hebt is omdat ik een persoon ben die alles zelf wil oplossen, ik praat niet, en over het algemeen heb ik zowiezo een positieve kijk op het leven en probeer altijd naar de toekomst te kijken.(het nu is niet zo belangrijk nu)

Maar ook ik ben zwaar depresief geweest.

Dat gaat nu iets beter.

Je moet toch even de boel een plaatsje zien te geven na het stoppen.

En nee, ik ben nog steeds niet gelukkig(en wie is dat nu eigenlijk wel), maar wel verschrikkelijk blij dat ik niet meer drink.

Ik kan nu weer naar behoren functioneren op mijn werk, en als ik mijn leven op de rit heb ben ik zeker dat het daarmee vanzelf ook beter gaat.

Alles met kleine stapjes, niet meteen teveel willen/verwachten.

Kop op meis, het gaat vanzelf steeds iets beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madeleine

Je onderschrift in combinatie met wat je schrijft valt me op. Ik zou niet kunnen leven op de Indiaanse Gandhi manier. Heb respect voor hen die dat wel kunnen, maar als ik iets doe in het dagelijks leven vind ik dat belangrijk en daarom doe ik het. Als ik me zou bedenken dat alles wat ik doe onbelangrijk (insignificant) is dan zou ik me echt niet blij voelen. Make every day count! om terug te grijpen op de dagopening.

Verder wat wervelwind laatst schreef. Ik ben ook een type die in het dagelijks leven zelfzorg verwaarloost en mijn werk is verzorgende en in mijn vrije tijd denk ik ook meer aan de zorgen van andere dan aan mezelf. En het waarnemen van behoeften van jezelf en de ander volstaat vaak, vechten hoeft niet altijd. Wegcijferen en pleasen alleen, dan erken je je eigen behoeften te weinig denk ik. Ze vind het vast wel goed dat ik het copy paste:

We trappelen allemaal om Vitamine A.

A? Geen B?

Nee, geen B!

De A van Aandacht. En terecht, hoor. Want Aandacht is het kusje op je knie als je gevallen bent, het dropje op je schaafwond, de aai over je bolletje als je het goed gedaan hebt, de liefdevolle blik van de ander, die je beter naar jezelf laat kijken. Vitamine A is schaars. Ook hier.

Maar juist hier zouden we er niet om hoeven vechten, zouden we gewoon kunnen volstaan met het waarnemen: de behoefte in de ander, zowel als de behoefte in onszelf. En het herkennen en erkennen. Streven naar een gezonde balans tussen zelfzorg en de zorg voor een ander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johan, je hebt niets verkeerd gezegd hoor. Ik herinnerde me opeens daar ik naar de arbo moet morgen en was o zoek naar de brief. Hele kast overhoop gehaald, oud papier(enveloppen) weggegooid, zie ik opeens dat de brief op een hoekje van de tafel ligt. Daar had ik hem neergelegd, zodat ik hem makkelijk terug zou vinden. :$

Het probleem is dat problemen uit het verleden er continu uit moeten. Ik vertel, ik huil, droog mijn tranen en doe het gewoon weer over. Op de één of andere manierzit ik mezelf in de weg om het te verwerken. Psychs, ik heb ze plaat gelopen, maar het resultaat is dat ik nog laat heb van hetzelfde.

Ik dacht dat stoppen met drinken zou betekenen dat ik mezelf zou toestaan ze te verwerken. Want drank drukt weg. Maar ik heb er zondag om gehuild, gisteren om gehuild en rakel het vandaag gewoon weer op. Sinds heb ik het idee vast te willen zitten in het verleden, omdat ik die pijn ken, ipv te kijken naar de toekomst en eventueel gelukkig te worden oog nieuwe pijnen te ervaren. Wat ik ken, predik ik. Lijkt wel.

En ik had echt gehoopt dat het na twee weken er toch wel vanaf was. Zoiets.

Ik doe zolang over een tekst, omdat ik op de telefoon zit, dat ik me afvraag of mijn tekst nog wel te volgen is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik moet morgen toets engels maken, ga nu woordjes in mijn korte termijn geheugen proppen en dan vroeg naar bed. Voel me nog even ziek als gisteren en het was weer gekkenhuis op het werk. IK ervaar wel een direct voordeel bij niet drinken. Ik kan veel meer dingen tegelijk aan, heb meer overzicht op mijn werk.

Nu off

@Madeleine

kop op meid!

@Johan W helemaal prima als jij de aandacht ergens anders vind. Heb ik ook. IK observeer en herken de vraag naar aandacht juist ook hier (de eigen mores van een ieder) maar ik zie wel degelijk mensen die proberen er voor een ander te zijn hoe lastig dat ook is door een toetsenbord heen. Echte aandacht vind je niet op een forum. Dat ligt niet aan dit forum maar alle fora blijven virtueel.

@all trust X en maak er droge avond van!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi! breek ook maar even in..

een opmerking over "het wordt niet vanzelf beter als je niet drinkt"

bleef wel hangen..

Hoewel erg bekend;) dat ik op mn snufferd ben gegaan, omdat ik een paar issues heb die ik (nog) niet zonder drank op weet te lossen (keuzes maken, waarbij de uitkomst dubieus blijft), is het wel mijn ervaring dat dingen ook vanzelf beter worden als je niet drinkt.

Mensen krijgen meer vertrouwen en respect in/voor je,

je voelt je over het algemeen beter,

je kan jezelf beter vertrouwen en wordt last but not least,

minder emotioneel.

Bepaalde stabiliteit in je kop geeft je sowieso meer mogelijkheden,

om er maar eens een paar te noemen...

Dat is mijn ervaring ook van een nuchtere periode van 7 jaar.waarbij de laatste jaren weer voor een groot deel zijn getekend , zoals Har dat zo mooi zei, door een pakhuis van illusies...

Slaap lekker allemaal!:present:

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nogal wat ge-tolle vandaag hier op 't forum over nu (of net, of straks).

Sinds ik gestopt ben heb ik ook ontdekt dat, wat je ook zoekt, in jezelf kunt vinden.

Jarenlang heb ik boeken gelezen, meditatie gedaan,docu's bekeken, drunks gebruikt en gedacht dat mijn kinderen nieuwe-tijds kinderen zouden zijn.

Nu(!) merk ik dat alles eigenlijk alleen maar manieren van anderen zijn die geld willen verdienen aan het feit dat ik iets niet kon vinden wat notabene in mezelf zat...

Nu is stoppen met drinken, of minderen, huilen of lachen, bankhangen of wandelen,maar dan wel nu en niet straks of net.

Gefeliciteerd allemaal! @_@

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Jop. Moeilijk. Het eerste dat ik denk is,, niet intrappen want ik heb het zelf al vaak mee gemaakt maar van de andere kant, tja als je je hart laat spreken, je zet niet zo gauw iemand op straat.

Maar als de reclassering er achter staat en je daar de huur van krijgt moet dat toch safe zijn?

Nou zo je ziet weet ik het ook niet.:sun:

Mensen trusten weer, tot morgen.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...