Spring naar bijdragen

Vrijdag 23 november 2012


Truffel

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

R. Liesje, het gevoel van eenzaamheid is voor ons alci's een gevaarlijk gevoel joh. Wat zou je kunnen doen tegen het gevoel van eenzaamheid? Ja mensen opzoeken. Maar als je geen mensen of vrienden hebt, hoe los je dat dan op? Ik zou het niet weten. Ja er op uit trekken, maar als je depri bent wat dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sofie je lurven zitten tussen je kladden en vodden.;)

Ikzelf heb wel eens het gevoel van eenzaamheid gehad. Gelukkig maar zelden maar ik voelde me toen ook heel kwetsbaar. Misschien dat ik toen toch koos voor die eenzaamheid om door niemand geraakt te kunnen worden.

Trusten Liesje slaap lekker.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond mensen!

Even piepen hier!

Eten is alweer op.

Lekker spaghetti.

RL,

Slaap lekker!

Hoi Bolletje!

Hoe is het met je?

Branden de lichtjes in de boom?

Hier nog geen boom hoor.

Wel al wat kaarsjes en ander gefreubel.

Het word hier een rustig avondje voor de buis denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Sofie
Mijn gedachten stil krijgen lukt mij het beste door bezig te zijn en natuurlijk tijdens het hardlopen.quote>


Dat ga ik dan ook maar eens proberen, mijn gedachtes kunnen af en toe in een moeras veranderen....Ik trek morgen de stoute hardloopschoenen maar weer eens aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allen,

Hier is het eten ook weer op. Altijd iets gemakkelijks als ik voorgelezen heb. Het was weer leuk, maar vermoeiend.

@ NVM: je bent nog niet zo lang hier en ik weet eigenlijk niet of je op de dagdraad bent geweest, wel op je eigen draadje.

Hierbij van harte gefeliciteerd en ik hoop dat je een droog jaar tegemoet gaat, vooral in de weekenden. :present::present::present: :present::present::present::present::present::present: :present::present::present:

@ Madeleine: wat een chaos voor je vandaag. Gelukkig kon het opgelost worden. Je vooruitzichten op de baan lijken me goed. Hou het droog hoor!

Nu bankhangen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik gewoon een mijlpaal. Moest zoeken in mijn facebook geschiedenis (=hulphersenen) JA ik zit nu op dag 11 alweer :) Dat voelt heel goed aan eigenlijk, hoe minder ik met stoppen bezig ben hoe minder ik aan a. denk des te minder trekmomenten. Eigenlijk alleen het moment aan het einde van de dag neerploffend op de bank. Vorige stopmomenten waren veel zwaarder maar toen dronk ik langer teveel en ook nog meer teveel.

Aan iedereen die mij succes gewenst heeft voor Engels, Thnx!! Het ging uitstekend ik denk maar 2 fouten, kan me niet voorstellen dat ik een andere fout gemaakt heb --> heel hoog cijfer :) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allemaal

Het zou wel raar zijn me aan te melden voor het dagpact maar ik doe het toch

DAGPACT

Albert

Lytse

Krekel

Erik

miranda

Wijfie

Madeleine

Will

Rosa

Ik heb niet bijgelezen. Ik kom alleen maar even binnenvallen.

Dit weekend vieren wij een verjaardag dus heb ik aardig wat drank in huis. Daar moet ik dus wel even van afblijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Avond,

Is toch niet raar Rosa, vind het verstandig. Het zal je nu zeker lukken. Fijne droge, verjaardag!

Heb vanmiddag het pactdraadje van Blondie e.a gelezen. Ik vond het heel heftig om te lezen.

Pfff, maar hoe mooi hebben ze haar/hun proces onder woorden gebracht.

Maakt me nog eens duidelijk dat alcohol geen oplossing is voor wat voor problemen dan ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag bij Psychiatrie les zo'n docent die even leuk beweert dat alcoholisten geen wilskracht hebben....het oude verhaal van alcoholisten zijn zwakke mensen. Gelijk over de onderzoeken begonnen dat verslavingsgevoelige mensen vaak een daadwerkelijk grotere dopamine respons hebben en dat de "beloning" dus groter is bij het drinken (of andere drugs) Dat het dus een organische kwestie is en niet altijd van mensen met een verslaving zijn per definitie zwakke mensen. Docent erkende mijn punt gelukkig wel meteen.

Kan daar zo pissed van worden dat een docent, een verpleegkundige dus, zulke onzin verkoopt. Ik heb de pech om met een veel hogere vooropleiding op het ROC te zitten. Zit de hele klas me aan te kijken van wat? Dopamine? respons? verslaving organische oorzaak? Heb het aan een paar uitgelegd en vind dat leuk om te doen want ze snappen het wel als je het heel makkelijk uitlegt van sommige personen krijgen een veel grotere beloning van gelukzalig dopamine gevoel door een verslavende stof en zijn dus veel meer geneigd dit te veel te doen. Ik zei ook heel open dat ik dat ervaar en dat vind ik een overwinning op mezelf. Dat deed ik nooit ik verzon altijd een leugen om bestwil als ik er niet onderuit kwam om het heikele punt te noemen en al helemaal nooit begon ik er uit mezelf over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...