Spring naar bijdragen

dinsdag 27 november

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Akelei,

ff nog snel want moest eigenlijk al weg.

Nee blijkbaar toch een of andere stoornis in de hersenen (bij dan bv schizofrenie) dat het maakt dat die persoon zoveel dorst heeft dat ie denkt uit te drogen. En dan niet meer kan stoppen met drinken (bv water uit de radiator).

dus echt effectief een stof dat ontbreekt om te zeggen "nee je bent verzadigd kwa vloeistoffen".

Maar schizofrenie is maar een voorbeeld hoor .

Heeft ook te maken met de thalamus en prion eiwitten (ook gelinkt aan dementie en altzheimer bv).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over de hele dag door moeten drinken...

Ik kom net van een meeting, en het viel me echt op

dat veel mensen heel veel water en koffie, thee enzo

dronken.

Amerikaans formaat bekers voor hun neus...

Mijn idee is het niet een fysieke aandoening, meestal,

maar aangeleerd gedrag, most of the time.

Ik doe het zelf ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akelei en anderen,

Koffie en thee zijn niet de beste dorstlessers.Door de cafeine zijn ze vochtafdrijvend. Dat kan ook een reden zijn dat je blijft drinken.

2 potten koffie, waar laat je het hihi.

Wijfie, ja gezellig he thuis met een glaasje wijn, zoals je het pas nog beschreef. Glaasje, wijntje, het blijft vergif. En de alcohol maakt de remmen weer wat losser en hupsekee.

Ik weet niet hoor, het lijkt wel of steeds meer mensen hier het dagpact gebruiken om bij te komen van hun laatste braspartij. Naar mijn gevoel klopt er dan iets niet.

Har, gefeliciteerd met je mijlpaal en sterkte met je depressie :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk Wijfie. Je kan wel allemaal smoezen verzinnen zoals, ik kon niet slapen, of, ik heb hem gelukkig niet helemaal leeg gedronken, ik hoefde er de volgende dag niet zo vroeg uit, het feit blijft, je kan niet van die alc. afblijven.

En het is niet zo erg moeilijk om een glas wijn weg te gooien als je de vorige dag nog gedronken hebt.

Ik heb toch het rare gevoel dat het je niet gaat lukken omdat je iedere keer weer opnieuw smoezen verzint om jezelf te verontschuldigen dat je gedronken hebt. Is het niet de thuissituatie met je zoon, dan is het wel het ouder worden van je man. En is het dat niet dan is het wel het optreden.

En vrijwilligerswerk? Denk je dat je het dan droog kunt houden? Ik denk het niet, je legt iedere keer weer opnieuw de verantwoording bij iets anders neer dan het bij jezelf te zoeken. Je hebt iedere keer weer opnieuw smoezen klaar.

Ook voel ik bij jou wat onverschilligheid en dat maakt me bezorgd. Jij bent het altijd zelf die besluit te drinken hoor. Jij bent nog niet zo sterk om nee te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop het echt dat het je dan gaat lukken Wijfie maar ik merk dat je weer meer gaat drinken dan dat je een tijdje geleden gedaan hebt Dat bedoel ik met onverschilligheid. Dat is gevaarlijk voor je.

En natuurlijk zijn r ook weken bij dat je het droog gehouden hebt, en natuurlijk ken ik die smoezen die jij ook noemt. Maar Refusal zou jou misschien ook erg goed kunnen helpen. Als je dan trek krijgt kun je niet drinken. Je moet nu denk ik alles aangrijpen om adb. te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Har, van harte met je 30 maanden

:present::moon::heart::musicnote::rose::sun::present::moon::heart::musicnote::rose::sun::present::moon::heart::musicnote::rose::sun::present::moon::heart::musicnote::rose::sun::present::moon::heart::musicnote::rose::sun::present::moon::heart::musicnote::rose::sun:

Rustig aan nu hè, kop op

Akelei,

In het begin van mijn stopperiode dronk ik bewust heel veel.

Meer dan 2 liter water per dag om mijn lichaam te ontgiften.

Daarnaast veel thee vooral `s avonds

en koffie gedurende de dag.

Het word minder hoor op den duur.

Neem gewoon wat je nu nodig denkt te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh God, 'k wil zó gráág een biertje! Ééntje maar!

(Inner Voice): Neen, mag niet!

Wat mag dan nog wel?

(Inner Voice): Niets. Niets mag je meer. Vouw je handjes maar en bid tot de Allerhoogste voor 'Een Vlotte Afhandeling'.

Hmkay.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje,

'k heb me nooit druk gemaakt om 21 december 2012. God zegt in de Schrift dat niemand 'Noch de dag, Noch 't uur' weet van Zijn oordeelsdag. Wel dat 't een 'Plotselinge Vernietiging' zal zijn, en 'Indien die dagen niet ingekort werden, zou geen vlees behouden worden.'

Tsja, dat kreeg 'k mee van kindsbeen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...