Diesel Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Thnx Lavendeltje Ja maar bof is ut niet , ook geen echte koorts ofzo, ach kweekje maar afwachten nu. maar duurt nu zolang dat het op een slechte hobby begint te lijken, maar de hik kan je nog verkopen en dit niet Nou als jij het dan ook maar niet krijgt he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Suiker, je bent erbij hoor... Met je hart! 10 jaar! Gefeliciteerd met je zoon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Truitje, goed hoor! Dat je maar veel mag verkopen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Krekeltje toch, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Draak, het duurt en duurt maar.. Hoop voor je dat ze vinden wat het is! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 @Krekel: sterkte meis. Ga lekker naar bed maar gooi eerst alle drank weg. @Truitje: Weet je, Truitje. Voordat ik met seroxat begon was mijn drankgebruik nog enigszins te overzien (al was er al wel degelijk sprake van misbruik hoor). Echter, toen ik met seroxat begon en "gewoon" door bleef drinken, ben ik echt helemaal de weg kwijtgeraakt. Toen begon ik echt te drinken terwijl ik het helemaal niet wilde. Zat ik huilend aan de zoveelste fles wijn, ik kon echt niet stoppen. Ik kreeg ook blackouts, zweetaanvallen, trillen... noem maar op. Ik ben één keer twee dagen zoek geweest... eindigde in het ziekenhuis. Een andere keer eindigde ik in coma in de heg. Ik wil de schuld van mijn alcoholisme niet aan de seroxat geven hoor, maar het is er wel door verergerd. Voor mij was dat eigenlijk ook uiteindelijk positief omdat ik toen inzag dat ik iets aan mijn drankprobleem moest doen. Ik weet eigenlijk niet of jij een minderaar of een stopper bent. Ik wil je alleen maar waarschuwen voor de combi seroxat en alco - die is letaal! En dat deel van je hersenen dat je normaal gesproken waarschuwt dat het nu genoeg is geweest (als dat nog werkt bij jou, bij mij niet meer) wordt vrijwel direct uitgeschakelt en ineens ben je straalbezopen en alle controle kwijt. Daarom denk ik dat je niet kunt minderen zolang je die medicijnen slikt. En gisteren noemde ik dit omdat het me leek dat je een sociaal aanvaardbaar excuus zocht om niet te drinken. Dit kan het dus zijn. Al blijf ik erbij dat als je eerlijk met de mensen in je naaste omgeving praat, dit een hele opluchting kan zijn, en ook tot heel veel steun kan leiden. Er is werkelijk niemand die tegen mij gezegd heeft "He bah, ben jij alcoholist? Nou dan wil ik niets meer met je te maken hebben." Integendeel, de reacties waren hartverwarmend. Nu moet ik alleen nog leren om het zelf te doen, want hoeveel steun je ook hebt (en dat helpt echt hoor) het blijft verder mijn eigen strijd. Ik hoop en ik denk dat het me uiteindelijk sterker zal maken. Nochthans voel ik me tamelijk wankel, maar het gaat de goede kant op. Een knuffel uit Spanje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Dat hoop ik ook Gwen dat ze eindelijk iets vinden. Vaak zeggen ze geen bericht goed bericht maar je zou er toch onzeker over worden. Hoe is he weer in spanje MM Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 MM, de combi seroxat en alcohol is idd levensgevaarlijk! Als er nog iets van een rem aanwezig zou zijn, is ie met die combi volledig verdwenen. Dank je wel MM! Blij dat je er bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ha Bolletje! Ik woon in Noord Spanje. Het is hier ontzettend slecht weer: storm, onweer, regen, hagel... misschien ietsjes warmer dan bij jullie maar verder niets om jaloers op te zijn:-) Wat een heerlijk Nederlands thema: het weer:-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ik heb m'n zoveelste pb naar Krekel gestuurd, maar ik moet het ook hier neer zetten. Krekel moet zich zo snel mogelijk laten opnemen. Dit is een hele gevaarlijke situatie. Zucht.... Machteloosheid voel ik vooral nu. Ik hoop dat Krekel snel haar totale machteloosheid over alcohol toegeeft...pas dà n kan ze aan het werk. Maar ik ga uitloggen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ja Gwen, ik geloof dat jj er ook wel iets vanaf weet, helaas. Ik weet niet hoe het in NL is maar hier wordt seroxat veel te makkelijk voorgeschreven. Er wordt niet gewaarschuwd. Als ze dat wel hadden gedaan had ik waarschijnlijk toch gewoon doorgedronken hoor. Maar misschien was ik dan niet aan die pillen begonnen:-) Alle gekkigheid op een stokje, AD klooien met je hersenen, alcohol ook. Er moet gewoon echt heel goed doorgevraagd worden voordat je iemand AD voorschrijft. Het zijn geen snoepjes! Ik ben ook blij dat ik er ben, en dat jullie er zijn. Ik heb mezelf toegestaan vandaag iets minder te werken en meer op het forum te zijn. Heb het nodig. Daarbij komt dat ik 2 zieke kinderen thuis heb. Probeer je dan maar eens te concentreren op je werk. Enfin, bedankt dus aan jullie allen. Het is echt heel fijn voor mij dat jullie er zijn. Nu ga ik met mijn oudste naar de dokter. Oorontsteking, arme jongen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ja MM. ik dacht laat ik eens iets helemaal nederlands plaatsen. Maar storm enz. als je lekker thuis bent, vind ik heerlijk. Gwen wat rot da je het je zo erg aantrekt van Krekel. Meisie dan is het tijd om wat gas terug te nemen. En wat ik hier ook altijd schrijf, iedereen is verantwoordelijk voor haar of zijn doen en laten ook al doet het ontzettend pijn om dit te zien. Maar nog Krekel nog jij bent geholpen met het gevoel van jou. Probeer het van je af te zetten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Goede middag, ik zet t hier maar want anders mis je t miss Bollie, jij al wat gehoord van hondje ya? Ik dus niet en dat is nu al bijna meer dan een week. Terwijl we anders toch minstens om de dag contact hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Heb straks een oudergesprek, ben benieuwd wat de bevindingen zijn van de twee meesters. Heel anders dan vorig ga ik het gesprek in, veel bewuster. Vorig jaar zat ik te wachten en hoopte dat de drank volledig uitgewerkt was, hoopt dat ik geen trillende handen had enz. Nu zit ik lekker relaxt op de bank met een kop koffie. Trouwens, ik kijk naar buiten en besef dat ik door de bomen de hemel kan zien, is mij nog nooit op gevallen in al die jaren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 lees ik graag Kameleon, heb ik zelf ook deugd aan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Wat lees je graag, ben even niet mee Lavendel:huh: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 hoe je het verschil ervaart met vorig jaar betreft het oudercontact en dat je oog krijgt voor de lucht zoiets voelt als beleven van innerlijke rust en genieten van schoonheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ik ben weer mee, ja innerlijke rust en wakker zijn, dat is het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Ik zal me maar een klaar maken, kan moeilijk zeggen, sorry dat ik te laat ben maar mijn koffie was nog niet op en het was gezellig op het adb forum:D Tot later!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 VM Ya heeft geschreven dat het helemaal niet goed gaat en dat ze het nog toe komt lichten, afwachten dus maar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 achter je verwijt klinkt wanhoop Krekel laat de wanhoop spreken en dan vallen de verwijten misschien weg. Je wilt niet drinken niet verdrinken zoek hulp, baclofen, refusal, opname, wat Gwen zegt desnoods, maar stop met het alleen modderen sterkte meis:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 was eigenlijk een pb weten jullie of krekel naleest? anders post ik m nog een keer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 (Zucht) Nien, ja dat zit me ook niet lekker van Ya. Ik hoop echt dat ze gauw komt vertellen hoe het nu is met haar en natuurlijk de hond. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 Over luchten gesproken... Het is hier stormachtig weer en de lucht is donkergrijs/blauw, daarachter schijnt de zon. Dat vind ik één van de mooiste luchten die er zijn! Een heel intens dramatisch soort licht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 29 november 2012 Rapport Share Geplaatst 29 november 2012 MM van luchten hou ik ook veel. Bewonder steeds de oude schilderijen die hierover gemaakt zijn... Het meest geniet ik van de lucht vlak na zonsopgang en vlak voor zonsondergang, het licht is dan heel bizonder. Ook het idee dat de aarde zich wegdraait van de zon of omgekeerd en met de geruststelling dat die zovele uren later er weer terug zal zijn. Ik heb mijn zoontje aangeleerd dat je je nooit moet vervelen , er is altijd de lucht om naar te kijken en wel ergens een takje om in het zand te tekenen ( of moderne versie: blad en papier) Ik geef toe, er huist een klein meisje in mij dat graag sprookjes meemaakt;-)) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden