Spring naar bijdragen

donderdag 29-11-2012

Hanneke

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 210
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

@Krekel: sterkte meis. Ga lekker naar bed maar gooi eerst alle drank weg.

@Truitje: Weet je, Truitje. Voordat ik met seroxat begon was mijn drankgebruik nog enigszins te overzien (al was er al wel degelijk sprake van misbruik hoor). Echter, toen ik met seroxat begon en "gewoon" door bleef drinken, ben ik echt helemaal de weg kwijtgeraakt. Toen begon ik echt te drinken terwijl ik het helemaal niet wilde. Zat ik huilend aan de zoveelste fles wijn, ik kon echt niet stoppen. Ik kreeg ook blackouts, zweetaanvallen, trillen... noem maar op. Ik ben één keer twee dagen zoek geweest... eindigde in het ziekenhuis. Een andere keer eindigde ik in coma in de heg. Ik wil de schuld van mijn alcoholisme niet aan de seroxat geven hoor, maar het is er wel door verergerd. Voor mij was dat eigenlijk ook uiteindelijk positief omdat ik toen inzag dat ik iets aan mijn drankprobleem moest doen.

Ik weet eigenlijk niet of jij een minderaar of een stopper bent. Ik wil je alleen maar waarschuwen voor de combi seroxat en alco - die is letaal! En dat deel van je hersenen dat je normaal gesproken waarschuwt dat het nu genoeg is geweest (als dat nog werkt bij jou, bij mij niet meer) wordt vrijwel direct uitgeschakelt en ineens ben je straalbezopen en alle controle kwijt. Daarom denk ik dat je niet kunt minderen zolang je die medicijnen slikt.

En gisteren noemde ik dit omdat het me leek dat je een sociaal aanvaardbaar excuus zocht om niet te drinken. Dit kan het dus zijn. Al blijf ik erbij dat als je eerlijk met de mensen in je naaste omgeving praat, dit een hele opluchting kan zijn, en ook tot heel veel steun kan leiden. Er is werkelijk niemand die tegen mij gezegd heeft "He bah, ben jij alcoholist? Nou dan wil ik niets meer met je te maken hebben." Integendeel, de reacties waren hartverwarmend. Nu moet ik alleen nog leren om het zelf te doen, want hoeveel steun je ook hebt (en dat helpt echt hoor) het blijft verder mijn eigen strijd. Ik hoop en ik denk dat het me uiteindelijk sterker zal maken. Nochthans voel ik me tamelijk wankel, maar het gaat de goede kant op.

Een knuffel uit Spanje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb m'n zoveelste pb naar Krekel gestuurd,

maar ik moet het ook hier neer zetten.

Krekel moet zich zo snel mogelijk laten opnemen.

Dit is een hele gevaarlijke situatie.

Zucht....

Machteloosheid voel ik vooral nu.

Ik hoop dat Krekel snel haar totale machteloosheid

over alcohol toegeeft...pas dàn kan ze aan het werk.

Maar ik ga uitloggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gwen, ik geloof dat jj er ook wel iets vanaf weet, helaas.

Ik weet niet hoe het in NL is maar hier wordt seroxat veel te makkelijk voorgeschreven. Er wordt niet gewaarschuwd. Als ze dat wel hadden gedaan had ik waarschijnlijk toch gewoon doorgedronken hoor. Maar misschien was ik dan niet aan die pillen begonnen:-) Alle gekkigheid op een stokje, AD klooien met je hersenen, alcohol ook. Er moet gewoon echt heel goed doorgevraagd worden voordat je iemand AD voorschrijft. Het zijn geen snoepjes!

Ik ben ook blij dat ik er ben, en dat jullie er zijn. Ik heb mezelf toegestaan vandaag iets minder te werken en meer op het forum te zijn. Heb het nodig. Daarbij komt dat ik 2 zieke kinderen thuis heb. Probeer je dan maar eens te concentreren op je werk.

Enfin, bedankt dus aan jullie allen. Het is echt heel fijn voor mij dat jullie er zijn.

Nu ga ik met mijn oudste naar de dokter. Oorontsteking, arme jongen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja MM. ik dacht laat ik eens iets helemaal nederlands plaatsen.

Maar storm enz. als je lekker thuis bent, vind ik heerlijk.:)

Gwen wat rot da je het je zo erg aantrekt van Krekel.

Meisie dan is het tijd om wat gas terug te nemen. En wat ik hier ook altijd schrijf, iedereen is verantwoordelijk voor haar of zijn doen en laten ook al doet het ontzettend pijn om dit te zien.

Maar nog Krekel nog jij bent geholpen met het gevoel van jou. Probeer het van je af te zetten.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb straks een oudergesprek, ben benieuwd wat de bevindingen zijn van de twee meesters.

Heel anders dan vorig ga ik het gesprek in, veel bewuster.

Vorig jaar zat ik te wachten en hoopte dat de drank volledig uitgewerkt was, hoopt dat ik geen trillende handen had enz.

Nu zit ik lekker relaxt op de bank met een kop koffie.

Trouwens, ik kijk naar buiten en besef dat ik door de bomen de hemel kan zien, is mij nog nooit op gevallen in al die jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM van luchten hou ik ook veel. :present:

Bewonder steeds de oude schilderijen die hierover gemaakt zijn...

Het meest geniet ik van de lucht vlak na zonsopgang en vlak voor zonsondergang, het licht is dan heel bizonder. Ook het idee dat de aarde zich wegdraait van de zon of omgekeerd en met de geruststelling dat die zovele uren later er weer terug zal zijn.

Ik heb mijn zoontje aangeleerd dat je je nooit moet vervelen , er is altijd de lucht om naar te kijken en wel ergens een takje om in het zand te tekenen ( of moderne versie: blad en papier)

Ik geef toe, er huist een klein meisje in mij dat graag sprookjes meemaakt;-))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...