Spring naar bijdragen

FF voorstellen


Rob

Aanbevolen berichten

Hallo lotgenoten,

Ik ben Rob, 46 jaar.
Ben verslaafd aan alcohol sinds mijn 15e.
Van een paar biertjes in het weekend naar 24 uur per dag zwaar onder invloed.
25 Jaar heeft het me gekost zo diep te zinken.
In 2000 eindelijk afgekickt in een kliniek.
Met af en toe een terugval heb ik het 7 jaar redelijk goed onder controle gehad.
De laatste weken voel ik me echter afglijden.
Afgelopen donderdag naar de AA geweest, maar dat is het niet voor mij.
Daarom probeer ik hier steun, hulp en tips te vinden.
Medelijden is niet nodig, daar heb ik zelf al genoeg van gehad.

Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Rob. Mijn verhaal lijkt wel op dat van jou. Heb ruim vijf jaar niet gedronken en plots zat ik weer te drinken. Vanaf augustus vorig jaar ben ik hier op het forum en ben internet behandeling gaan volgen. Dat was een intense periode. Ik moest op een gegeven moment kiezen. Helemaal niks meer drinken of 2 glazen per dag en 2 of 3 dagen in de week niks. Het ging zo goed dat ik dacht dat wel te kunnen. Langzaam zakte ik weer weg. Dus nu heb ik besloten het niet meer te proberen. Ik ben een echte alcoholiste en dat valt me dus wel tegen. Maar het is niet anders.
Ik ben voorheen ook jaren naar de AA geweest, maar dat wilde ik niet. Dit werkt voor mij wel goed denk ik. Tenminste de tijd zal het leren. Ik heb nu een maand niet gedronken. Welkom hier en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rob. Welkom hier. Goed van je dat je deze stap gezet hebt. Ben hier vandaag ook voor het eerst en sta nog maar 10 dagen droog. Ik heb ook een lang verleden met alcohol waaronder opname in een kliniek. Heb ook zo'n 7 jaar niet of nauwelijks gedronken en ben de afgelopen maand flink afgegleden. Zo te lezen, wil jij dat voorblijven. Mijn complimenten daarvoor. Ik hoop je hier vaker tegen te komen. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rob,
Welkom hier. Dit is echt een prettig forum om je van de alcohol af te houden. Ik hoop dat je hier voldoende steun vindt. Op ons dagelijks draadje te vinden onder: FORUMS > Alcoholdebaas > Ditjes,datjes&dagdraad en dan de draad met de dag van vandaag te aanklikken.

N.B. Je profiel staat open en dan kan iedereen zien wie je bent. Je kunt aan de moderator vragen om je profiel uit te schakelen. Dat kun je door onder eender welk bericht de knop Vertel dit aan een Moderator aan te klikken en je verzoek te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi An,

Ik heb me ook al aangemeld voor een internetbehandeling.
Maar wegens teveel belangstelling is er nu een aanmeldstop.
Tot die tijd moet ik het zo maar zien te redden.
Toch geeft dit forum me nu al veel steun.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem, en dat anderen je steunen.
Na mijn klinische behandeling heb ik nog een jaar of 2 de AA gedaan.
Maar na een tijd was ik het beu.
In onze groep zaten nogal wat amateur-psychologen, om het maar oneerbiedig te zeggen.
Afgelopen donderdag ben ik nog weer eens geweest, maar er is niet veel veranderd.
Ik kwam met meer dorst terug, dan dat ik er heen ging.

Vandaag ga ik in ieder geval niet drinken.
Morgen kijk ik weer verder hoe het gaat.

Doei, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je welkom Struik.
Goed dat je de draad toch weer hebt opgepakt.
Ik ben zelf - enkele jaren geleden - een hele week dronken geweest.
Dus ik weet wel hoe moeilijk het dan is om er weer een punt achter te zetten.
Morgen, morgen, morgen, etc. en maar uitstellen.
Heel knap van je om toch weer te stoppen.
Jij ook veel succes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Corinne,

Dank je voor deze tips.
Mijn profiel zal zo snel mogelijk uitgeschakeld worden.
Hoewel ik me eigenlijk niet schaam voor wie en wat ik ben, en welk probleem ik heb.
Heel mijn familie weet ervan, en ook veel vrienden en kennissen.
Op het werk is dat een heel ander verhaal, daar weet niemand ervan.

Groetjes, Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rob,
Ook ik heb al ruim dertig jaar een drankprobleem, ben er ook drie jaar vanaf geweest toen ik weer dacht sociaal te kunnen drinken. Niet dus!!! Ging een mnd of twee goed en toen weer terug naar af. Twee jaar lang steeds maar weer vallen en opstaan. Ben nu weer ruim drie maanden droog. Bevalt me goed.
Maar ik weet nu donders goed dat je jezelf steeds in de gaten moet blijven houden om niet aan dat drank duveltje toe te geven!
Veel sterkte en succes ermee, ga ervoor................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 11 months later...

Hai Rob,

Welkom hier en sterkte. Jammer dat er een stop is voor de internetbehandeling. Ik was aan het twijfelen of ik die zou gaan volgen, maar dat hieft dus niet meer.
Ik heb tot nu toe veel hier aan het forum. Dacht dat ik het wel alleen kon allemaal, maar dan merk je toch dat je na een paar dagen je aandacht er niet meer bij hebt. Door me hier steeds te melden en mee te lezen en te kletsen hou ik mezelf in elk geval scherp.
Tot horens!
Groeten Janneke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Rob,

Ik heb besloten om vandaag op mijn verjaardag te stoppen. Had eerst de startdata gezet op aankomende maandag. Maar vanmorgen werd ik wakker met knallende koppijn en dat wil ik niet meer.
Ik ben geen alcoholist maar een probleemdrinker zoals ik dat ergens gelezen heb.

Mijn voorgeschiedenis: In 2009/2010 internet behandeling gevolgt en ging toen van 40 a 50 glazen alcohol per week naar 8 per week. Dat ging lange tijd goed tot afgelopen juli.

Nu heb ik besloten definitief te stoppen met hulp van Tactus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...