Spring naar bijdragen

Maandag 3 december


Gast A3

Aanbevolen berichten

Soothe,

Helemaal op eigen kracht maar wel met vallen en opstaan!

Eerste probatie was na een zelfmoordpoging; ik werd wakker op intensieve zorgen na 2 dagen met een bloedalco van 'amai'...

Dan pas beseft wat ik eigenlijk mezelf én mijn familie aandeed!

Dan heb ik mijn best gedaan en met ups en downs is het me uiteindelijk gelukt! Ik zeg wel dat ik nu pas 6 maanden droog ben maar eigenlijk ben ik op 20 december 3 jaar droog met 3 keer een terugval van elke keer een week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 326
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Sorry. 'k was vandaag niet helemaal je dat. Vandaar de radio stilte.

Jen, sterkte lieverd! Soothe, nog bedankt voor je BP-tje.

Dag Vijfentwintig. Droog. 't enige lichtpuntje van vandaag.

Morgen weer een dag. Welterusten allen!

ZZZZzzzz... *

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve frummers,

Bedankt allen voor de felicitaties vanavond. :present:

Bij de geboorte van een kleinkind denk ik, ik hoop dat ze niet de verslavingsgevoelige genen van hun opa erven.

Dat hoopte ik jaren geleden ook al bij mijn kinderen toen ik doorhad dat ik alci was.

Gelukkig was maar bij 1 op 3 dat inderdaad het geval.

En ben ik daar op tijd mee aan de slag gegaan.

Vandaag is die 1/3 bevallen van een gezonde baby en heeft heel haar zwangerschap geen druppel (!!!) alco gedronken.

Als ik dan het verhaal van kunzie gisteren las van de 3 miskramen ... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben aan het oefenen pdb

één bakje pinda's slechts, vandaag

een minderaar dus:P

Jen :heart:

Frodo gefeliciteerd weer opa!

wat een kado he, daar kan de Sint

niet tegenop.

En ONH welkom hier,

al lekker ingeburgerd lees ik, fijn!

en Gunn je groeit boven jezelf uit man:musicnote:

wat een fijn en kostbaar mengelmoesje

zijn we toch eigenlijk he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeps, sta hier nog in gelogd

ben wel amused met het taalgebruik dat oude bekenden hier tegen elkander

gebruiken, haha, zo verschillend met het zuiden

fijn om te lezen Frodo dat je je dochter hebt tijdig kunnen bijsturen

ben je opa of bompa of oepoe of pepe? ;) LOL

ik had vanavond nu is heel heel veel geen zin in alcohol! dat is toch ook weer is fijn om te ervaren.

slaapwel kanjers :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten,

ik meld me droog af en zet me morgen op het dagpact alvorens naar de supermarkt te vertrekken, maar dat had ik al gezegd.

Aangifte doen bij de politie is ook niet makkelijk, na veel zoeken ben ik er achter gekomen dat het bureau maar 3x p.wk. open is en daarvan dan nog 1 alleen op afspraak. En dat heet dan de wijkagent, terwijl het niet eens in mijn woonplaats is. We zien hier nooit politie.

Vroeger was 100 meter van mijn huis een bureau met 2 dienstwoningen er naast, dat waren nog eens tijden. Lang leve de bezuinigingen, vraag me af hoe ver dat zal gaan.

Nou genoeg gemopper, de woningcorporatie was wel voortvarend en heeft direct de slotenmaker gebeld, die komt morgen al.

Hoef me in elk geval niet te vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Knuffie: welkom terug. Ik ben een oudere nieuwere, dus ik ken je niet van vroeger, maar zo te lezen kom je ook van verre. Goed dat je alweer 6 maanden droog staat.

Ik inmiddels ook na een jaar van redelijk succesvol geminderd te zijn. Ik vind helemaal stoppen echt gemakkelijker; had ik niet gedacht.

@ Gunn: morgen 26!! Maakt niet uit dat het vandaag een mindere dag was (voor jou wel natuurlijk), je hebt het toch droog weten te houden! :present:

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lidia: ik las het verhaal over je thuiskomst. Balen hoor! Ik hoop dat je nog wat zult vertellen over je reis. Zijn de goede gaven ook goed terechtgekomen?

Jij welterusten, en ook natuurlijk alle anderen, Lavendel, Diesel, Haddock, Soothe, Jane, Frodo en de rest. Ik heb het droog gehouden en meld me ook af. Welterusten en slaap lekker.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse,

zo te lezen, heeft je geheugen niet geleden onder het alc. gebruik!

Ja, de goede gaven waren welkom en natuurlijk moest ik zo nodig ook nog mijn koplamp, zaklamp, slaapzak, handdoek en wat al niet weggeven, kwam bijna zonder iets thuis.

Vooral de matrasbeschermende molton was een aanwinst voor het kliniekje.

In die oase was niet eens een arts, niemand wil daar wonen, incl. ikzelf.

Doordat ik spit had gekregen omdat ik vlak voor vertrek een rijsttafel gemaakt had (veel te zwaar, die kruiden stampen e.d.), kwam ik al met maag/darmproblemen aan. Want ik kan niet tegen diclofanac (fout hè?),

maar in overleg met de huisarts toch maar gedaan, want kon niet bewegen.

Gelukkig was het de dag van vertrek een stuk beter, maar heb toch wel veel rugpijn gehad.

Ik wil wel 1 hele vreemde ervaring vertellen, hoewel ik niet in zweverige dingen geloof, zoals leilijnen en zo, heb ik deze gehad in een gebied waar veel energie bij elkaar kwam. Zo is het me uitgelegd.

Ik moest dus 's nachts plassen, maar kon mijn slippers niet aandoen, want ik zwaaide als een dompelaar / dronken persoon heen en weer, heel eng.

Dus ter plekke neergehurkt, dacht dat het door vermoeidheid of slaap kwam.

Bovendien zakten je voeten helemaal in dat soort zand weg.

Later die nacht en ook 's morgens gebeurde het weer. Was doodeng.

Heb bijna de hele reis op m'n 10 jaar oude badslipper of blote voeten gelopen.

's Avonds zagen en hoorden we woestijnvossen, die zijn hondsbrutaal en gaan spelen met kleine dingen als je ze niet goed opbergt.

Toen het halve maan was, had je eigenlijk geen zaklamp meer nodig.

En dan die stilte, ongelooflijk, alleen jammer dat er bijna overal mobile bereik was, want het personeel en de eigenaresse maakten daar goed gebruik van. Toch gaf dat ook een veilig gevoel, want je moet er niet aan denken dat je vast komt te zitten of pech krijgt in the middle of nowhere.

De 4x4 maakte een keer een hele heftige smakker, van de stenen ondergrond af half op het zand. Bleek dat de hele imperiaal naar voren was geschoven. Daarna was ik wel wat bang, want er mankeerde nog meer aan.

Toen is er een andere wagen gehuurd en we stonden net op de afgesproken plek, toen de broer v.d. chauffeur kwam aangescheurd.

De stofwolken zag je al van verre. Ik was verbaasd dat dat zo snel geregeld was en de boel werd overgepakt, van dak op dak de spullen waren wel 2 mtr. hoog, maar met veel gesjor gereduceerd tot 1 1/2 mtr.Op mijn bange vraag of er wel een een wagen op z'n kant was gegaan, werd ontkennend geantwoord. Tja Insh'allah. Alleen mijn stenen zijn erin achtergebleven, helaas.

Er waren vee lbrandstof problemen, ook ondanks dat we veel jerrycans bij ons hadden, was het bijna op. De nwe wagen was volgetankt, dus dat was wel weer mooi. Het was erg te zien hoe lange rijen wagens, trucs en tractoren neus aan staart stonden te wachten of er soms een tankwagen kwam. De hele economie lag daar plat en dat dankzij Moebarak's laatste kunstje: het de paar olieveldjes die Egypte heeft verkocht aan de Saoudi's, die zowat verdrinken in de olie.

Dat was het verhaaltje voor het slapen gaan voor vandaag.

Nogmaals, iedereen welterusten en morgen is er een nieuw begin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Smikkie, het is ook al laat, ik zou op tijd naar bed om naar het politiebureau te gaan, maar aangezien dat mo. niet open is, zit ik hier inspiratie op te doen om niet te drinken. Heb ik kennelijk toch nodig, want was in het weekend eigenlijk van plan om een (paar) fles(sen) wijn te kopen.

Daar ben ik weer van genezen dankzij de verhalen hier, want ik kan gewoon geen maat houden.

Nou, beste Smik, naar bed jij!! Slaap je niet dan rust je toch.

Ik heb de hand kunnen leggen op een voorraadje melatonine dat hier zelfs op doktersrecept heel duur is en bij de drogist alleen nog te koop is in een hele kleine sterkte, gemengd met andere rustgevende kruiden.

Daar heb ik € 10 betaald voor wat hier € 140 zou kosten.

Moet maar eens een mailtje naar de politiek sturen, want iemand verdient hier goed aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...