Spring naar bijdragen

Zaterdag,8 december 2012

Hanneke

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Hier is het nog steeds een witte wereld en in onze straat wordt niet gestrooid, dus het is glad en ijs.

@ Will: moeilijk deze situatie. Ik kan me voorstellen dat zoiets verstikkend is. Rustig aan maar.

@ Spike: wat een onzekere toestand. Dat kan je net niet gebruiken. Ik hoop dat je deze zwarte maand goed doorkomt.:present:

@ Rosa: vanavond melden we ons weer droog af!

Ik ga nu zuurkool koken voor het eerst deze winter.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 278
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heerlijk een paar uur door de sneeuw heen lopen..de neus is nu fris genoeg

Bakkie thee...spareribs in de oven..heerlijk avondje is gekomen

Zonsondergang was weer mooi

super kiekjes gemaakt voor mijn foto album 50 tinten winter

Fijne avond nog<ff fleezen op de bank>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond allemaal,

Even een berichtje van een vreselijk moe iemand. Nou de vloer van de keuken is geëgaliseerd maar het laminaat pas niet. als je de zijkanten van een plank bekijkt is die krom getrokken de plank zelf is wel recht maar als je ze aan elkaar klikt, is er een paar millimeter tussen te naden en dat mag niet dus nu maar nieuw laminaat kopen een keer. Maar het ligt nu wel kaarsrecht en dat voel je met lopen. Ben er heel blij mee.

Zo nu eerst even eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bollie, altijd even positief :rose::heart::)

Ik kan me droog afmelden. Altijd fijn als het weekend is; dan trekt de alcohol veel meer dan op een werkdag.

Als beloning ga ik morgen lekker wandelend naar het station en daar een hele mooie bos bloemen voor mezelf uitzoeken. Ik kijk er nu al naar uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk heb ik geen zin om een reactie te plaatsen, heb namelijk geen zin om te discuseren.

Vanmiddag is het gebeurd, heb een paar biertjes gedronken en heb nu niet het idee dat ik daardoor een mistap heb begaan. Ik merk dat het nu aan me gaat knagen, want ja ik had mezelf beloofd om dit niet te doen. Aan de ene kant voelt het onder controle en aan de andere kant bestaat de mogelijkheid dat ik nu door ga slaan.......we gaan het merken!

Ik ben niet van plan dronken te worden, dus dat gaat ook niet gebeuren vandaag. Ik meld morgen wel even hoe het me vergaan is.

Fijne avond en tot morgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rosa is weer even terug.

Mijn dochter had vanmiddag een vriendinnetje te spelen. Ok ze mocht ook blijven eten. Niet blijven slapen omdat mijn dochter dan te laat opblijft en dan maandag uitgeteld is.

Blijkt dat haar vriendinnetje vannacht nergens terecht kan! Niet bij haar moeder, niet bij haar vader, niet bij haar stiefvader, niet bij haar oma!

Goed, mag ze bij ons blijven slapen natuurlijk.

Ze is nu zo dankbaar. Ik denk bij mezelf dat een meisje van 12 jaar dit niet zou moeten meemaken. Zo'n meisje moet toch een veilige thuishaven hebben??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijnand, als jij denkt het onder controle te kunnen houden dan heb je bereikt waar deze site voor staat, alcohol de baas.

Er is helemaal niets mis met een paar drankjes in het weekend of tijdens een feestje als je jezelf onder controle hebt.

en zolang het je lukt, niet schuldig voelen.

Voor de meeste hier geld wel dat die controle er niet is, dat eentje niet gaat, dat dat meer en meer wordt.

Ik twijfel soms ook wel eens, als ik zie hoe makkelijk ik er nu van af blijf moet een drankje in het weekend toch kunnen.

Toch durf ik het niet aan, de angst om terug te vallen naar de situatie van 3,5 maand terug is groot.

Dus ik probeer het ook maar niet.

Rosa, het lijkt me verschrikkelijk voor zo'n meisje, het is al zo'n kwetsbare leeftijd, waar de pubertijd net begint.

Veel mensen zijn totaal de weg kwijt, verantwoordelijkheidsgevoel is kompleet pleite.

Kinderen zijn daar over het algemeen de dupe van.

Ik wens je sterkte met deze door haar ouders tot zwerven veroordeeld kind.

Als ik jou zo lees ben je een goeie opvang voor haar, maar ik zou haar ouders wel ter verantwoording roepen morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonnetjes, geen idee waar ze naartoe had gemoeten.

Marcel, haar ouders zijn, zoals je wel hebt kunnen opmaken uit mijn verhaal, gescheiden.

Haar moeder ken ik (een beetje), ze heeft een vlotte babbel. Ik zou haar wel ter veranwoording willen roepen maar ik denk dat ze me dan zo onder tafel praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijnand, de enige die jou ter verantwoording kan roepen ben jij.

Het kan het waard zijn om uit te vogelen of je het bij deze paar kunt houden.

Of gaan je gedachten keer op keer naar die paar drankjes. Zitten je in je hoofd etc, etc. Die vragen en wat het met je doet kun je onderzoeken en er je voordeel mee doen.

Voor mij was het altijd een graadmeter: met mezelf afspreken niet te drinken en het dan toch doen. Ik werd er moedeloos van. Zo hoeft het voor jou niet te zijn en mss ook wel.

Lekker slapen en tot morgen.

Marcel, zo lang slapen, meeeeeeen.

En nou de hele nacht wakker zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...