Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 *** Lieve frummers, Zoals jullie weten is de waarheid hard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2012 Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 RL, schokkend:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2012 Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Smik geen eigen rechter gaan spelen nu overleg maar wel met Tactive want RL heeft nu gedronken Mensen laten we hier geen diskussies gaan houden over..... het gaat niet om ons Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2012 Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Smik je bent een pure:heart: en nu zennnnnnnnnn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Bedankt voor jullie reacties. Smikkie, meld me maar hoor. Krijg ik een eeuwige ban, ben je van me af. Blijkbaar is de waarheid te moeilijk voor mensen. X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Zoals ik al zei.... het AMK is allang gebeld en ik heb ook met mijn broer gesproken. Hij snapt het nu goed. OK ik kan het niet loslaten dat die kinderen iets overkomt, maar ik weet maar al te goed wat het is als kind en ik ben pas op mijn 16de uit huis geplaatst. Ik zal die kids beschermen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Mijn papa is mijn papa en heeft een vals veiligheid gecreëerd. Thuis was veilig (nou ja) en buiten moesten we beleefd, netje en vooral niet onszelf zijn. Ik zal er niet dieper op in gaan wat mijn ouders thuis zeiden en deden, maar pleeeeaaaaase begrijp dat ik dichtsla met mijn DIS. Vooral bij mijn ouders. Ik ben al zo vaak voor leugenaar uitgemaakt. Hoe kan ik dit topic wissen? Tactive? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Mensen kunnen blijkbaar niet tegen de harde werkelijkheid (die overal om ons heen gebeurd). Zielig. Verwijder het topic maar Tactive Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 5 december 2012 Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 Ga lekker slapen Liesje. Topic kan niet weg. Moderator even meelen. Trusten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 5 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december 2012 DIS bestaat wel degelijk, er is een aparte afdeling voor waar ik weer heen ga. En ik kom hier dus nooooit meer. Bedankt he! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Ik ben verdomme na 17 jaar gediagnosticeerd en dan durf je zoiets te zeggen? Ongelofelijk, jij weet echt niet waar mijn man en ik doorheen zijn gegaan. Roep niet niet zomaar iets achterlijks en denk even aan alle andere DISSERS, ook hier op het forum. Tactive, schrijf me maar uit, ik kan blijkbaar niks meer bijdragen bij sommigen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Doeg muts Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Jij kent nog niet eens een een tiende van het verhaal doos! En je weet nog niet half wat ik heb gedaan om mijn neefje en nichtje te beschermen. Ga jij maar lekker in je eigen wereldje zitten, waar DIS niet bestaat, lekker makkelijk. N, help! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 DAN GELOVEN JULLIE ME TOCH NIET? WAT DOET DIT PIJN. TOT NOOIT MEER ZIENS EN IK HAD ZOVEEL AAN HET FORUM! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Runningliesje, ik heb er geen enkel probleem mee hoor. Het is niet fijn om te horen, maar niet mijn probleem verder. Het roept geen paniek in me op en ik zal lekker slapen. Ga goed Runningliesje. En of een slok nu de aangewezen weg is, betwijfel ik. Een van de voordelen van lang stoppen is dat men niet zo nodig over alles z'n mening hoeft te geven. Sterkte verder en ik hoop dat je je weg er in vindt. Een ieder heeft zo z'n gedoe in meer of minder mate. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 We hebben een witte wereld, dat is dan weer mooi. Pleasant dreams. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Quote: is iets fantasie als een ander er niet in gelooft? Men beweerde hier dat DIS aanstelleritus is en niet bestaat, hoe kwetsend! Lees eens je eigen onderschrift, Marika, zie Quote hierboven! Wat een onzin, DIS bestaat werkelijk, het staat o.a. beschreven in de DSM-4-tr, internationaal erkend, en empirisch bewezen. Het is al erg genoeg, laat staan dat je je ook nog eens verdedigen moet. Mensen die zeggen md te zijn of borderline zeggen te hebben, hoeven dat toch ook niet. Ook ik heb DIS. Sterker nog, ik BEN DIS. Dat maakt DIS ook zwaarder dan andere persoonlijkheidsstoornissen gediagnosticeerd op as 2. Ik ben niet van plan om hier een hele college af te steken, maar wil wel iets hierover kwijt: je IK bestaat uit verschillende Delen die geïntegreerd zijn. Als alles goed gegaan is. Als er in je jeugd vele naren dingen gebeurd zijn, kan het zo zijn dat die verschillende Delen niet integreerd zijn, maar een eigen leven zijn gaan leiden. Niet congruent dus. En dat maakt het leven heel erg moeilijk. Een deel kan nl. verslaafd zijn, een ander deel niet. Enzovoort.... Ik loop hier nu al een jaar rond en heb hier nooit over verteld, omdat ik weet dat het moeilijk te vatten is. Voor anderen, en voorheen ook voor mezelf. Nu, na jaren therapie, gaat het goed met mij. DIS is geen manier om je ergens achter te verschuilen. Het is een manier van je hersenen geweest om je te behoeden voor ondergang. In die zin is het helpend geweest, in ons verleden dan, en nu een last. Ik vertel dit om toch wat begrip te kweken, voor o.a. Runningliesje en voor mezelf. Op het verhaal van Runningliesje kan ik niet ingaan, want het staat er niet meer. Wel kan ik zeggen dat het , hoe raar dat ook klinkt, niet ongewoon is dat kinderen die sexueel misbruikt zijn, dit nog moeten ondergaan terwijl ze volwassen zijn. In de literatuur vind je hier vele voorbeelden van. En zeker voor DISsers is dit niet ongewoon, gezien het feit dat er vaak kind-delen in hun zitten. Oordeel niet te snel, DIS is heel problematisch. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 @ RunningLiesje en Nancy: ik heb hier wel over gelezen, maar niet van nabij meegemaakt. Sterkte voor jullie met deze stoornis. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Sterkte RunningLiesje. Blijf alstublieft gewoon hier komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Originally posted by: MarikaMeervoudige persoonlijkheidsstoornis bestaat niet, dat is bedacht door de psychiatrie om geld in het laatje te krijgen. Nu weet je alles maar je laat het overkomen alsof je DIS hebt en daarom jarenlang niets deed want een andere persoonlijkheid nam het over.Nu ben je dronken, en niet voor de eerste keer, anders had je je hier niet aangemeld en nu plotseling weet je het wel.quote> EDIT: had het persoonlijke verhaal niet gelezen van Nancy en reageerde meteen op Marika. Laat het wel staan mijn reactie.DIS bestaat!!! Wat ongelooflijk kwetsend dit. Mensen met DIS hebben vaak enorme trauma's en dissociatie is een coping mechanisme van de psyche om hier mee om te gaan met verstrekkende gevolgen voor de persoon in kwestie. Dit is niet alleen boekenwijsheid, ik heb het zelf gezien in de crisisopvang. Hoe kan iemand via internet contact op een forum beweren dat iemand doet overkomen dat iemand DIS heeft? Ik lees hier verhalen van mensen die zeggen dat ze gedronken hebben en dat blijkt een geintje en mensen die niks zeggen over drank maar wel gedronken hebben op ADB. Zelf dat is voor ons alcohol ervaringsdeskundige die we zijn gissen. Wie heeft er hier de wijsheid in pacht dat DIS niet bestaat of dat RL doet voorkomen dat ze dat heeft. Deel die wijsheid dan met argumenten! Wie weet zit er achter RL wel een persoon met een grote psychische nood?! Ik kan niet meer lezen wat er met de kinderen speelde in dit verhaal maar dit soort veel te makkelijke oordelen kunnen wel IRL effecten hebben op de persoon achter RL. Daar aan gedacht?*maakt me echt zorgen* @RL weet bijna zeker dat je hebt gedronken en je weet dat dit voor je behandeling uit den boze is en dat het een switch stimuleert. Wat jij gisteren schreef, was dat RL of een alter? Welke alter was dit? man/vrouw kind/volwassen?En wat je schreef, was dat echt recent gebeurd of een herbeleving? (pm me anders als je niet meer op dit forum wil tikken)En RL; ik zou het graag zien dat je bleef op ADB en in elk geval je je niet verder in de put laat praten dan je al overduidelijk zit. Ja je bent psychisch ziek en niet zo'n beetje ook. IK maak me zorgen om je veiligheid en de veiligheid van de mensen om je heen. (je weet dat dit HET criterium is voor opname in een kliniek) Ik weet dat je onder behandeling bent, je schrijft over contact met AMK. Wat is AMK? Ga zsm naar je behandelaar toe, bel hem/haar! Ik zie niet graag mensen koppie onder gaan in de put van ellende. Help jezelf help de mensen om je heen. Doe de deksel open om uit de put te komen. Als de situatie is zoals waar ik bang voor ben, laat je opnemen NU! (lees ook je pm even)Please?!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Originally posted by: nancyIk vertel dit om toch wat begrip te kweken, voor o.a. Runningliesje en voor mezelf. Oordeel niet te snel, DIS is heel problematisch.quote> Super dat je hier nu toch over schrijft en ik hoop dat het helpt; zo erg dat iemand met een gebroken been als ziek gezien wordt en iemand die we moeten ondersteunen. We zeggen toch ook niet tegen iemand met een stuks gips om zijn been en krukken, van stel je niet aan en ga eens normaal lopen. Gebroken botten zijn verzinsels om de gipsafdeling van werk te voorzien. Waarom toch die snelle oordelen en ongelofelijke onwetendheid als het om psychisch lijden gaat? Ik snap daar geen barst van en ik hoop dat verhalen zoals die van jou iets bijdragen al is het een druppel op een gloeiende plaat. Dank voor het delen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Er was onlangs een item over bij Dr. Phil. De vrouw in kwestie was vroeger misbruikt. Daardoor had ze meerdere persoonlijkheden gecreëerd, om te kunnen overleven. Het meisje in haar leefde nog steeds in die situatie, de vrouw in haar was de kwade kant van haarzelf en deed alles zonder liefde, de ander dronk weer het liefst een borrel. Als ik het goed heb begrepen zijn het niet meerdere personen in één persoon, maar persoonlijkheden die aangemaakt zijn, om het verdriet niet te voelen. Ik geloof wel dat het bestaat, DIS. Alleen mis ik delen, waardoor ik de aandoening niet helemaal kan plaatsen en snappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Je kan gelijk hebben, Marika. Ik ben zelf ooit lid geweest van Skepp, dus ook nogal sceptisch ingesteld, en geloof niet in hervonden herinneringen. Maar je bent nogal cru: het gaat hier over een mens van vlees en vloed op ons forum, en niks wijst erop dat ze opzettelijk zit te liegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Dat klopt. Degene in mij die drinkt is dezelfde als degene die nuchter is. Moet bekennen dat ik niet alles heb gelezen. Het kan dat DIS niet bestaat. Dat weet ik niet. Maar ergens kan ik me wel voorstellen dat mensen overgaan op overlevingsstand op het moment dat het niet meer te verdragen is. De één drinkt daardoor heel erg veel, de ander wil niets meer eten en een volgende creëert meerdere persoonlijkheden? Gedeelde smart is halve smart? Maar als iemand de diagnose DIS krijgt en het wordt vervolgens ontkracht door iemand op het forum, dan snap ik wel dat, dat heel pijnlijk kan zijn om zoiets te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Misschien houdt ze, ondanks alles, van haar vader? Alleszins, wat haar kwetste is het gevoel dat ze niet geloofd wordt. En dat begrijp ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden