gwen Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Krekel, Zo fijn dat je weer bij ons bent. Je bent bereidwillig... Refusal, Tactive En die eerste niet nemen, Wat er ook gebeurt. Vandaag niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine meid, het is belangrijk dat jij het neemt als jij er aan toe bent, eerder heeft geen zin en maakt je bovendien ziek. Je hebt ze al in huis, zover ben je! Stap 2 kondigt zich vanzelf bij je aan. succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: MadeleineDat ik in gedachten mijn probleem met alcohol heb (h)erkend, is één ding. Nu maak ik het zichtbaar voor mezelf. Door de eerste pil te nemen, maar ik kenbaar, aan mezelf, dat ik echt een probleem heb. En daar heb ik het erg moeilijk mee. Ik kan honderd keer tikken dat ik iets wil, dat ik nooit meer zonder wil, dat ik elke hulpmiddel wil aangrijpen om het beter te maken. Maar of het echt zo is? Dat zal blijken uit de eerste van de drie pillen die ik moet nemen. En voor de eerste van de drie pillen, hoort de bijsluiter. Maar voor nu, ik ben er nog niet klaar voor. Sorry mensen, het is echt zo. Ik vind het te spannend.quote> Je vindt het een wonder dat je de verpakking hebt opengemaakt schrijf je eerder. En dan bovenstaand bericht... Echt Madeleine, ik vraag me af wie jou die Refusal heeft voorgeschreven?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Dank je. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Yvonne, mijn huisarts. Gisteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Tsja Madeleine... dat kon ook bijna niet anders he? Maar ik begin toch een beetje het gevoel te krijgen dat jij niet helemaal oprecht bent af en toe. Als ik jou hier meemaak kan ik me niet echt indenken dat een arts jou deze medicijnen zou voorschrijven, voor iemand die zo heen en weer zwalkt is dat een veel te gevaarlijk iets. Je geeft nu aan dat je zo bang bent voor Refusal. Dat je er niet klaar voor bent. Kan ik me indenken gezien jouw eerdere postings. Maar dan krijg je wel zomaar zo een gevaarlijk medicijn? Kent jou huisarts jou helemaal niet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine wat vind je dan precies spannend? Het idee dat je dan een tijdje helemaal niet meer naar de drank kan grijpen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Dag allemaal, Nog niet bijgelezen, maar allereerst: Kameo: van harte met je mijlpaal! :present::present::present::present: Nu eerst verder. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 @Krekel Dat was vast niet makkelijk een reactie zoals je schreef. goed dat je er weer bent en excuses maakt naar die drie mensen. @Madeleine Kan het me zo goed voorstellen dat die pil zoveel meer is dan ff slikken. Het is een pil voor alcoholisten en dit drukt je op de feiten....Goed van je dat je het erkent dat dit speelt. Ik zou ff wachten me slikken en het laten bezinken allemaal. Ik erken ook niet 100% dat ik alcoholist ben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Krekeltje, welkom terug! Madeleine: je moet heel sterk in je schoenen staan en weten dat je niet meer wilt drinken als je antabus (of refusal) gaat slikken. Ik heb er een paar maal toch bij gedronken (STOM!) en dat is afgezien van de hele nare effecten, ook levensgevaarlijk. Het is dus een steun in je rug als helemaal duidelijk hebt dat je niet meer wilt drinken. Lieve frummers, Ik lees af en toe wat mee. Van schrijven komt het nog niet zo. Het gaat redelijk goed met mij en ik zit inmiddels weer op dag 9 nuchterheid. Moet het wel heel dichtbij mezelf houden allemaal. Maar dat is niet erg. De rest komt wel weer. Verder ben ik heel hard aan het werk en nu moet ik mijn kinderen gaan "voederen":-) Straks nog even terug. Dikke knuffel voor allen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Ik dacht ook altijd dat mijn huisarts mij niet kende, tot een opmerking hier op het forum, dat hij mij waarschijnlijk beter kent dan wie dan ook. Want ik manipuleer mijn weg er wel in. En bij mijn huisarts is mij dat nog nooit gelukt. Ik had dan ook nooit verwacht dat hij mij een medicijn als Refusal zou voorschrijven en al helemaal geen 30 stuks in één keer. Maar hij deed het wel. En misschien wel dat hij nu eindelijk mijn problemen geloofd. Dat hij gelooft dat ik beter wil worden. En ik wil ook beter worden. Elke dag opnieuw. Maar het baart me ook zorgen. Niemand kan me vertellen dat het zo makkelijk was om opeens te stoppen, want als het makkelijk was, was dit forum er niet. Maar het is mijn gevoel. Het is het gevoel dat ik mijn probleem nu echt erken. En ik snap dat een ander dat nooit heeft gehad. Want alcoholist zonder/met medicatie is evengoed een alcoholist. Het is voor mij een gewetenswroeging. Want neem ik het, dan is er niet alleen een weg terug voor mijn alcoholinname, maar ook niet voor mijn woorden. Dan kan ik niet opeens zeggen dat ik toch geen alcoholist ben, dan kan ik niet opeens een biertje aannemen, dan ben ik alleen. En ik snap nog steeds dat het onoprecht klinkt. Niet alleen dat, maar ook dat ik wil stoppen. Maar, ik heb geen andere woorden. En vanuit mijn vingers oprecht en gemeend. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 @ Erik: jij gegfeliciteerd met je maand en dan nu ook nog stoppen met roken! Bos bloemen. :present::present::present::present::present::present: Is het studeren nog gelukt na die dagen klussen? @ Gwen: sterkte met het uitpakken. Het duurde bij mij een tijd voordat ik me weer thuis voelde in mijn eigen huis, maar dat was dan ook naar een andere stad. @ Sofie en Diesel: beterschap. Rot dat je nog een week moet wachten Diesel. @ Zonnetjes: heerlijk dat je nu in Bangkok bent in de zon. Welverdiend! Lekker genieten met z'n tweeën. @ Bollie: heb je lekker gewerkt vandaag? Ik ga zo Per seconde wijzer en het laatste deel van In de ban van de ring bekijken. Daarna zien jullie me weer. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Hey hey die Akkie:heart: Heb je vandaag dan een beetje rustigaan kunnen doen nu alles gepoetst is? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Volgens mij is het ook heel moeilijk, en een heel proces, Madeleine, die erkenning. Bij mij is het ook trapsgewijs gegaan, zeg maar. Iedere keer een stukje meer maar het heeft ruim een jaar geduurd sinds ik het erkende totdat het binnen in me een plaats kreeg. Ik heb er absoluut geen moeite meer mee om het te erkennen. Ik vind het wel heel moeilijk om de toekomst te overzien. Dat probeer ik dus maar van dag tot dag. En de ervaring hebben van wat het betekent om nuchter te zijn, de vrijheid die het schept... Dat is iets om op terug te vallen. Ik wil niet meer gevangen zitten. Jij toch ook niet? Sterkte meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Nu snap ik er echt niets meer van! Ik probeer wel het goede te doen, maar hoe kom ik tot het goede als niemand me verteld hoe het werkelijk zit? Geen aanval op het forum, want ik heb nog nooit zoveel hulp gehad, als dat van jullie! Het verhaal wat ik heb gedaan in mijn eigen draad, of in een dagdraad, is het hetzelfde als wat ik de huisarts heb verteld. Dat ik vanwege mijn eigen risico, mijn behandeling door verslavingszorg mag uitstellen tot Januari van de Arboarts. Dat ik niets aan de 'pammetjes' heb, omdat ik daar heerlijk op drink. Hij weet net als mijn Arboarts (ook tot voor kort een verslavingsarts van VNN) van het feit dat ik hier kom, maar dat mezelf aansluiten op een dagpact niet voldoende is. Dat ik een extra stok achter de deur nodig heb. Ben er ook eerlijk over geweest dat mijn langste try 'slechts' 16 dagen was. Vertel me aub wat ik verkeerd doe, want vooralsnog denk ik eerlijk te zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Ja hoor Lytse heerlijk gewerkt hiero. Maandag weer. Hoe heb jij het vandaag gehad? Heb je nu wat minder last van die moeheid? En geeft het je nu wat meer rust nu je weet dat je schoonmoeder op een andere afd. komt te liggen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: MadeleineNu snap ik er echt niets meer van! Ik probeer wel het goede te doen, maar hoe kom ik tot het goede als niemand me verteld hoe het werkelijk zit? Geen aanval op het forum, want ik heb nog nooit zoveel hulp gehad, als dat van jullie! Vertel me aub wat ik verkeerd doe, want vooralsnog denk ik eerlijk te zijn?quote> Madeleine, als jij weet van jezelf dat je eerlijk bent is het goed. Het kan toch zijn dat je anders overkomt.Maar probeer er eens achter te komen wat je nu eigenlijk zelf wilt ook al is dat moeilijk.en durf je geen hele tablet in te nemen, kun je ook beginnen met een kwart. Maar wat heel belangrijk is is dat je achter je eigen beslissing gaat staan ondanks dat je je onzeker voelt.Ik begrijp maar al te goed dat het best akelig is om de alc. af te zweren, dat doe je niet zo maar. Kijk wat de alc. je aan voordelen of nadelen heeft gebracht en weeg dat af. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine, De refusal haalt al die keuzemomenten weg. Als je Refusal slikt hoef je alleen maar 's morgens te beslissen dat je niet drinkt: dan slik je de pil en is het verder uit je hoofd. Want met die pil kun je echt niet drinken, daar word je hondsberoerd van en je kunt er zelfs aan overlijden. Zoals ik al eerder zei: je motivatie om te stoppen moet wel top zijn anders kan er van alles misgaan. Ik weet niet of ik je hier een beetje mee geholpen heb... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Madeleine, ik denk dat Smikkie het gewoon zegt zoals het is: Jij bent TE veel aan het sjoemelen, ook naar jezelf toe, om Refusal te gaan slikken. Ook ik ben bang dat de kans groot is dat je op een bepaald moment toch gaat drinken en het gevaar niet meer wilt zien op zo'n moment. That's all. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Originally posted by: SmikkieKrekel fijn dat je er weer bent, wat was jij ver heen zeg. Hoe ben je weer nuchter geworden?quote> Hai Smikkie,de flessenzee stond op de grond, gooide ze niet weg ernaar kijkend dacht ik op een gegeven moment ik ga eraan..en heb toen besloten dat wil ik niet... t begon een stortplaats te worden ..dan is het erop of eronder.De boel is gelukkig weer schoonen zal nog zeker een week nodig hebben (zit nu 4 dagen zonder drank) om fysiek er weer bovenop te komenMaar geen haar op hoofd die nu terug wil want dan is het afgelopen met krekelen dat wil ik niet. en neem nu refusalIn januari begin ik een hele leuke studie en daar kijk ik naar uit.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Hallo lieve mensen, Ik lees vaak met jullie mee en voel me verbonden met jullie. Maar ik gaf vanavond aan (om 7.35) dat ik een sms van mijn buurvrouw kreeg. Ze zat lekker aan een stoutbiertje en ik vond het niet nodig van haar, om mij dat te vertellen. Dat heb ik haar ook gezegd, maar daar had zij schijt aan. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MM Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Weet jouw buurvrouw dat je daar een probleem mee hebt, Kunsie? Het is inderdaad makkelijker om in het begin niet te veel met drank en drinkende mensen geconfronteerd te worden maar het is er overal. Je zult ermee moeten leven. Dit weekend was ik op een sluitingsceremonie van een filmfestival en iedereen dronk. Ik heb toen ineens heel duidelijk gezegd. Ik drink geen alcohol, ik ga even een sapje bestellen. Waar ik wel gek van word is wanneer de mensen alleen nog maar bijelkaar zijn om nóg meer te drinken. Dan verveel ik me dood. Ik kan ontzettend genieten van een goed gesprek met een pot thee erbij, maar als het alleen nog maar om het drinken gaat, dan ben ik weg. De mensen die dat raar of saai vinden, zijn vaak de moeite niet waard... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Mooi dat je 'er' weer bent Krekel. Ik heb geen idee hoe je een 'volgende' keer zou kunnen voorkomen, maar het lijkt me inderdaad van levensbelang. Tsja Kunsie, blijkbaar sms jij heel veel met de buurvrouw... gewoon dit soort berichtjes dan maar negeren lijkt me toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 Ik sjoemel me een weg in het rondte. Omdat ik jullie niet teleur wil stellen, mijn vader niet teleur wil stellen, maar mezelf nog steeds niets wil ontzeggen. Ik heb heel wat afgelogen afgelopen maanden. Daar kan ik gewoon simpelweg niet meer overheen. Was ik in Oktober en November meer nuchter dan dronken? Ja! Omdat ik dacht dat ik daarmee een succesverhaal schreef. Nog niet eens voor mezelf, maar voor anderen die het 'daadwerkelijk' waren. Ik kom nu tot het punt waar ik het voor mezelf moet doen. Voor mezelf, niet voor anderen. En ik ben er nog niet over uit of ik het waard ben. En dat klinkt heel zielig, niet de bedoeling, maar ik heb nog niet het idee dat ik zover ben om mezelf te mogen zijn. Want ik vind mezelf nog niet leuk. Vannacht wel een droom gehad, vanuit mijn onderbewuste, dat ik klaar ben met het verdriet van vroeger. Maar IK kan het niet loslaten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
krekel Geplaatst 13 december 2012 Rapport Share Geplaatst 13 december 2012 daarnaast ook voel me toch wel heeel er gesteund door jullie daar ben ik heel blij mee. dat mensen toch blijven schrijven vind ik echt geweldig:heart: en ja Smik, heb het geprobeerd.. maar kwam hier stennis maken....Dat is het helemaal niet natuurlijk...... ik weet het niet lieverd hoe het de volgende keer moet.. maar veel per dag blijven komen en moeilijkheden aangeven als die erzijn... dan staat er wel een dure opleiding op het spel.. ik heb per jan wel een invulling weer waar ik wel bllijier van wordt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden