Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 december


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 299
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja Kame, is eventjes kalm nu bij ons, maar dat zal niet te lang meer duren ;)

Krekel, bwa, lang verhaal hoor. Om dezelfde reden als jij en iedereen hier belandt, dit forum is een onbeschrijflijke hulp en steun geweest door de jaren heen. Mijn langste stop is iets van een 84 dagen geweest of zo. Ondertussen zowat alles verloren wat me heel dierbaar was, en nu langzaam opnieuw aan het rechtklauteren. De drankzucht is veel minder als vroeger, dankzij de Baclofen, doch verdwenen is hij niet. Onder controle is hij wel, en daar gaat dit forum toch over niet? ADB zijn ??

Veel mensen hier leren kennen, in goede en slechte tijden, zelfs persoonlijk. Altijd en overal een warm en open welkom gehad, de vriendelijkheid zelve. Nooit echt zware discussies gekend (of toch bijna nooit), en altijd wel opnieuw alles bijgelegd indien nodig ;)

Dat was het zowat in een notedop. ;)

Nice to meet you here :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, sinds een week of 8 slaap ik steeds maar van half 1 tot 6 in de ochtend. Sinds een dag of twee merk ik dat er rust over me heen komt en ik voel hoe moe ik ben. 8 weken geleden overleed mijn oma en sindsdien is het ook verhuizen en klussen en druk op de opleiding. Toen kwam er de euforie van het stoppen overheen en het slecht slapen door het begin van niet drinken. Al 8 weken tot nu nachten van 00.30-6.00. Sinds een dag of 2 merk ik dat ik langer slaap en 2 keer zelfs een middag dut gedaan voor avonddienst.

Huis is af, niet drinken en niet roken begint inmiddels een gewoonte te worden, de euforie van het stoppen is over en ik geef me de komende dagen maar even over aan mijn moeheid.

IK lees nu trouwens over bloeddruk; dat was mijn gezondheidspunt in hoofdzaak om niet meer te roken en te drinken. Ik slik bloeddrukverlagers want heb om onduidelijke reden een veel te hoge druk. Ik zat ooit op 195-145 en dat is nu 140-100 en ik hoop dat het door niet roken en drinken verder zakt en wie weet kom ik ooit van die pillen af....moet zeker weer eens meten op mijn werk want ik vergeet dat steeds (steek kop in zand als een struisvogel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zoals ik je lees Erik, gaat dat heel erg de goede kant uit

met je bloeddruk. Sporten doe je al, toch?

Sauna reguleert ook goed en mediteren/fakirmatje idem.

Die pillen hebben hun langste tijd gehad bij jou, vermoed ik zo maar.

Krekel ik had over je heen gelezen

het gaat zo snel hier en dochter stond net op,

maar het gaat goed hier gelukkig.

Al werd ik niet blij van het laatste stuk vd draad vannacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goh Erik,

knap om al die dingen aan te pakken...Zou niet weten hoe ik zonder sigaretten moet

ben al tijden aant afbouwen en ookal zijn het er "maar" 7 per dag, vind het heel erg omdat het zo stinkt en omdat het me altijd bezig houdt. Zeker als ik ergens niet mag roken...

Enorm geestelijk verslaafd... Dat moet ook aangepakt, maar eerst maar eens een jaartje zonder drank...

Ik ga er ook uit

fijne dag allemaal! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heimwee... oliebollen (terwijl ik die eigenlijk helemaal niet lekker vind), langs de Schelde wandelen... Beetje Marsman: "Denkend aan Holland; zie ik breede rivieren; traag door oneindig; laagland gaan..." ikweenie, zou gewoon wel even in NL willen zijn. Maar ja, kan niet nu. Over een tijdje weer, hoop ik.

Voor nu heb ik vanaf zondag een werkvakantie van 5 dagen met lief gepland: we sluiten ons thuis op en werken 's ochtends, 's middags lekker wandelen, gezond eten, muziek luisteren, films kijken, en voor NIEMAND de deur open doen:-)

Goeiemorgen allemaal trouwens enne... beetje lief voor elkaar zijn alstjeblieft. (Heb net de laatste bladzijden van gister doorgelezen en ben verbouwereerd).

Krekeltje: ik zit ook pas weer op dag 23. Vind het nogal wat hoor. Iedere nuchtere dag is er één en héél belangrijk! Kus voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal

Bedankt voor de felies

Het is heel fijn om niet meer aan drank te denken.

En die ene keer dat de gedachte opduikt hoef ik alleen maar terug te denken aan die verschrikkelijke weken in augustus waar ik mezelf meer dood dan levend voelde:)

Lichamelijk gaat het steeds beter, slapen wil nu ook weer goed ondanks de nodige rare dromen.

Ik gun iedereen een alcoholvrij leven, het is verschrikkelijk fijn.

Mijn beste 4e kerstdagkado van mijn leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...