Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 januari 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Toen mijn zoon heel klein was

en wij bij de Makro in het restaurant

moesten wachten, liep hij langs een tafeltje

en trok de zakdoek uit iemands zak.

Die raakte wat geirriteerd

en toen ik zei dat we hem aan het trainen

waren op portemonnaie's

sloeg dat om in boosheid

flauw he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 276
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen baasjes:)

Jane:D

Sofie, hier is ook geen doos veilig voor mijn boefjes.

Mensen, ze staat niet bij de lijst verjaardagen maarr.....ik verklap het gewoon hier-

vandaag ziet LAVENDEL Sarah!

Van harte gefeliciteerd meis en maak er een hele leuke, fijne en gezellig dag van.

:musicnote::present::rose::present::light::sun::musicnote::present::rose::present::light::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Bolletje.

Zit hier wel weer lekker te internetten maar ik moet in de benen.

Wens jullie allemaal een fijne dag.

Hou het zo droog als je wilt maar ik neem ook vandaag de eerste niet.

Heb nog geen dagpact gezien dus hierbij.

DAGPACT:

Travel

Acer, voor het geval dat, het dagpact houdt in dat we met elkaar afspreken vandaag niet te drinken en als dat gelukt is ons hier 's avonds of eventueel de volgende dag droog afmelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo bijgelezen.

hahaha mijn hondje duikt ook altijd in de tassen van visite :):):)

Goed geslapen en best zin in de dag.

Wel moeite de liefde los te laten. Blijf er maar over denken en dat is gevaarlijk want dan ga ik weer de verkeerde kant op.

Het is zo vaak uitgeweest en steeds kwam hij weer terug. Dat wil ik niet meer. Ik moet dus echt gaan negeren als hij iets stuurt. Ongelezen weggooien. Zn telefoonnr heb ik direct doorverbonden naar mn voicemail. Die kan ik ook uitzetten. Ik moet gewoon echt doorzetten want dit gaat nergens over.

Ik denk dat hij ook wel een grote rol heeft gespeeld in mn terugval. Hij blowt echt heel erg veel. Ik deed dat niet mee. Maar toch krijg je daar wel iets van mee denk ik achteraf. Omdat hij dan stoned op de bank ligt te zappen en ik brooodje nuchter zo van goh ja, gezellie.

Maar ja. Er zijn altijd meerder factoren. Boosheid en eenzaamheid. Mn vrienden steunen me niet in mn bedrijf. Stuk voor stuk haken ze af. had het er gister met mn coach over. Ik was altijd maar beschikbaar, altijd een luisterend oor, problemen op hun werk, in hun huis, in de liefde......maar andersom eigenlijk niet zo. Ik heb ze uitgelegd dat ik nu aan het werk moet en dat ik minder beschikbaar ben. En echt hoor ze gaan zeuren zeuren zeuren. En nu met kerst hebben ze me laten barsten. Afzeggen op kerstavond kan echt niet.

Nieuwe tijden breken aan. Nieuwe mensen zullen komen.

Wat positieve puntjes waar ik me op verheug :

Er komen (heel veel ) foto's aan van de laatste show + de video. Can't wait !

Mn knie is bijna over, dus dan weer goed dansen en hardlopen in het park met da dog Misschien nog een keertje naar de fysio ???

Ik kan ook eens gaan nadenken over een nieuw kostuum.....ik had iets groens in gedachte.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom hier regelmatig kijken, meelezen. Maar ik heb meestal geen flauw idee wat ik hier moet schrijven. Toch voel ik me wel betrokken bij het hele gebeuren hier.

Veel herkenning nog altijd, maar na al die jaren hier ook veel herhaling. Vind ik wel logisch, want elke nieuwkomer brengt in grote lijnen hetzelfde verhaal/probleem met zich mee: alcoholverslaving.

Langzamerhand is de lust me een beetje vergaan om mijn eigen ervaringen in herstel te delen met anderen. Voel me soms een beetje een grammofoonplaat (wie kent ze nog??) die blijft hangen. Ik heb de laatste jaren honderden meetings van AA, NA en CA bezocht, veel van m'n ervaringen gedeeld met anderen, geprobeerd m'n verhaal steeds in een beetje andere vorm te gieten om het voor mezelf nog interessant te houden, maar op een gegeven moment was de koek een beetje op.

Elke dag pas ik de principes van het 12-stappen programma zoveel mogelijk toe, me goed bewust van m'n tekortkomingen maar ook van m'n goede eigenschappen. Ik heb een intensief contact met m'n hogere macht/geweten, kijk naar mezelf in de spiegel die me dagelijks voorgehouden wordt door anderen en door de gevolgen van mijn eigen handelen, en herken daarin de dingen die me niet bevallen.

In plaats van ervoor te vluchten of er boos om te worden, probeer ik nu maatregelen te nemen om dat spiegelbeeld te verbeteren. Niet door het spiegelbeeld anders te willen maken,dat is onmogelijk, maar door mezelf aan te pakken.

Zo is na een paar jaar WERKEN AAN m'n herstelprogramma veranderd in LEVEN VOLGENS m'n herstelprogramma. Zoals ik in het begin nuchter kon blijven door niet te drinken, zo drink ik nu niet doordat ik nuchter leef.

Alles went, zeggen ze wel.. ook nuchter leven. Maar er was wel verandering van leefwijze voor nodig, en als er iets eigen is dan is het wel leefwijze. Dus veranderen betekende voor mij afscheid nemen van mezelf en tegelijkertijd mezelf verwelkomen in een nieuwe leefwijze die me eerst onwennig en onaangenaam voorkwam, maar nu heel vertrouwd en veilig voelt.

Toch blijf ik, hoe ik het ook wend of keer, mezelf. Dus alcoholist. Net zoals ik Amsterdammer blijf, hoewel ik er al 48 jaar niet meer woon. Ik voel me geen Amsterdammer meer, en ik voel me al een beetje minder alcoholist worden, maar....

...dus ga ik nog wekelijks naar enkele meetings en kom ik hier regelmatig kijken/meelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Smik dat zou ik soms ook wel willen maar dat gaat nu eenmaal niet. Zelfs de gedachten dat ik dat graag zou willen worden minder bij mij, omdat die gedachten nutteloos zijn.

Er is zoveel moois waar ik nu echt van kan genieten. En daar hecht ik nu meer waarde aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een feestje of verjaardag heb, dan drink ik iets wat ik normaal thuis nooit drink.

In mijn geval is dat Sinas. of Red Bull.

Dat krijgt dan een nieuwe associatie met feestelijkheid.

Liefst nog een flesje Sinas dan met een rietje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...