huttula Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Mag wel naast mij zitten hoor...hier fleesje Maar nu eerst even slapen zal straks zachtjes uit de slee gaan ...om te werken Wekker heb ik ook zachtjes gezet sloap weh allemoale Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Kanjers, nog 4 dagen en het is nieuw jaar? We blijven gewoon zitten in de arreslee. En niemand dondert eruit hé? We kunnen het. Allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 @Smikkie Goed te lezen dat je wel passief meedoet (dus droog blijft) ik heb door al die diensten op rij niet veel tijd voor het forum maar had al een tijd niks van je gelezen. Hoop dat passief volgen je steunt om net als wij het in elk geval tot 01-01 droog te houden. Ik ben zelf ook een stuk passiever dan al die mensen die hier heel beeldend de rit beschrijven en daar erg creatief in zijn. Vind het leuk om mee te lezen en de positieve stemming en het groepsgevoel is heel stimulerend om met elkaar 01-01 te halen. Vanaf morgen ben ik de rest van het jaar vrij... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Zitten jullie er allemaal nog in, wat heerlijk om zo samen te zijn. Wat een steun voor elkaar!! We blijven elkaar dit jaar vasthouden We laten niet los! En er kunnen echt nog wel meer reizigers mee. Dus kom op!! Hier is het goed! Kom! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Spraaaaaaaaaaaaaakeloos van deze rit, zo saampjes, vandaar dat ik nu pas reageer. Droog gebleven, de eerste kerst sinds jaren, wat een fantastisch gevoel! Ik blijf dus lekker zitten waar ik zit, wil Sofie en Romualdus wel helpen met trekken (idd, de kilootjes moeten er weer af ) , maar af en toe even pauzeren bij een vuurkorf, toch? M'n conditie is niet zo goed, hoor... Op naar Oud en Nieuw.....:light: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Wat heerlijk voor je Nac. Dat heb je hem toch maar eens geflikt hé? En ik doe ook mee tot en met nieuwjaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Lieve Bolletje Eigenlijk dankzij jou en jouw initiatief voor deze arrenslee!!!! Wat heb je veel forummers meegetrokken, dank daarvoor! Tijdens familiebezoek met Kerst, dacht ik continue als de alcohol voorbij kwam: "Drank,NEE! ARRESLEE!!!!!!!!!! ". Rijmt ook nog... En we gaan gewoon weer verder met z'n allen, net zolang totdat we veilig en droog in 2013 zijn beland!! (by the way, is hier iemand van de Taalpolitie aanwezig, is het nou arreslee of arrenslee??) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Spellingvarianten in het Groene Boekje In het Groene Boekje staan woordparen als akkefietje, akkevietje en afgrijslijk, afgrijselijk. Wat is nu de beste vorm? Er is geen 'beste vorm'; akkefietje/akkevietje en afgrijslijk/afgrijselijk zijn officieel gelijkwaardige varianten. De keuze is vrij. Dat geldt voor nog honderden andere woorden; zie de lijst hieronder (de gebruikelijkste vorm is vet gemaakt). Het officiële Groene Boekje zegt over deze varianten: Indien voor het trefwoord een spel- of vormvariant bestaat, dan wordt naar die variant verwezen door zie ook gevolgd door de spelvariant. Enkele voorbeelden: armoezaaier, zie ook armoedzaaier, bachelormaster, zie ook bama, cyclocrossen, zie ook cyclecrossen, Hindostaan, zie ook Hindoestaan. Dat geldt ook voor samenstellingen met en zonder tussen-s of tussen-en, zoals gelukwens en gelukswens, koerierdienst en koeriersdienst, landnaam en landennaam, rechtsfaculteit en rechtenfaculteit. De variatie wordt overigens ook toegestaan bij de tussen-e; in het Groene Boekje komen woordparen als afgrijslijk/afgrijselijk en werktuiglijk/werktuigelijk voor, en bijvoorbeeld ook pikdonker/pikkedonker. De officiële spelling biedt dus veel vrijheid wat de spelling van de tussenklanken -e-, -en- en -s- betreft; alleen voor de tussen-n zijn dwingende regels opgesteld. In het Witte Boekje, onze eigen spellinggids, is de tussen-n (zoals in naar hartelust/naar hartenlust) eveneens vrij gelaten. Ook bij deze tussenklank komt variatie voor die volgens ons niet strikt hoeft te worden beregeld – in de meeste gevallen is één variant overigens duidelijk het gewoonst. Het Groene Boekje bevat dus honderden varianten. Van Dale (2005) vermeldt er nog meer, zoals kwissen ('aan een kwis meedoen') naast quizzen, en verkrummelen naast verkruimelen. Wat de status is van varianten die wel in Van Dale en niet in het Groene Boekje staan (zoals bij kwissen en verkrummelen het geval is), is onduidelijk. Wel is de inhoud van Van Dale goedgekeurd door de Nederlandse Taalunie (Van Dale heeft een keurmerk gekregen, dat aangeeft dat de inhoud van Van Dale overeenkomt met de officiële spellingregels). Het lijkt er dus op dat ook kwissen en verkrummelen officieel zijn toegestaan. Het Witte Boekje (2011) neemt de meeste varianten die in het Groene Boekje en Van Dale staan ook op. Lijst van varianten Hieronder staat een lijst met varianten in het Groene Boekje: álle genoemde woorden in de onderstaande lijst zijn dus juist volgens de officiële spelling. De variant die volgens ons in Nederland het gebruikelijkst is, is vet gemaakt. Dat betekent níét dat de andere variant 'fout' zou zijn. Omdat 'gebruikelijkheid' het enige criterium is geweest, ziet u in deze lijst ook 'inconsequenties', omdat het dagelijks taalgebruik nu eenmaal soms inconsequent is. Zo ziet u bewindsvrouw, zonder -e, als gebruikelijkste vorm vet gemaakt, naast beschermvrouwe, met -e. Vergelijk ook worm en boekenwurm. begin A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Z A arrenslede, arrenslee (Witte Boekje: arreslee mag ook) Nancy, Taal is niet mijn sterkste kant, googlen wel. Zie bovenstaand citaat Maar of wij nou met de arreslee of arrenslee zijn gegaan we zijn, en aan bolletje ook mijn dank, droog gebleven. We gaan ook lekker met de slee het nieuwe droge jaar tegemoet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Hele fijne vakantie Sowhat:present: Nancy Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Ok SOwhat je blijft in de slee!! Ween hele fijne vakantie, zonder alcohol geniet je echt meer!! Bolletje bedankt voor je compliment! Ja het voelt ook als een overwinning!! bedankt voor je TREKKRACHT Liefs truitje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Maar we doen het met z'n allen Trui, ook jij helpt de anderen mee hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
octavia Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Bolletje, wat een idee en wat een belangstelling. Met zo'n prettig gezelschap denk ik niet aan uitstappen. Voor de liefhebbers heb ik een flink aantal mokken self heating chocomel meegenomen. De mok kan ter plaatse bij een eventuele stop verwarmd worden. Heel handig en lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 O lekker zeg, sukkeloademelk. Heerlijk Octaaf. Ja het is gezellig en warmpjes in de arreslee. En dat trekt ons allemaal er door heen. We doen het samen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Deze sfeer bevalt me zo goed!!! Ik wil nooit meer van de slee af!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Hahahaha die Trui toch. We stappen morgen gewoon weer in met z'n allen op weg naar 2013, en jij bent er ook weer bij. Trusten allemaal tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lavendel1 Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Jump, ben terug van een AA meeting en spring voor vannacht mee op de slee. Nee, geen chocolademelk, heb mn tandjes al geassepoesterd Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Snnnnrrrrrkkkkkk, ik lig al weer goed, heb ook weinig nodig, behalve een gevoel van vertrouwen.....dekentje omhoog, beestjes eten gegeven, rust, alles goed. Truste...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 Ooooohhhhh, wacht effe, wie blaast de laatstse kaarsjes uit en dooft de vuurkorf?? En wie heeft mijn geruiten dekentje gepakt?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 28 december 2012 Rapport Share Geplaatst 28 december 2012 truste:lips: Trui, mag ik je ff lenen? brrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Heerlijk rustgevend kan zo avond en nacht wezen hier Gewoon een beetje slapen en lekker vooruitkijken in de nacht FF helemaal niks zonder gestoord te worden Moet ik toch eens vaker doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Mmm heb zomaar de nacht doorgeslapen en zelfs een uurtje langer geslapen. tja dat krijg je dus als je lekker warm en veilig zit zal eens even kijken of er koffie is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Originally posted by: bolletjeMaar we doen het met z'n allen Trui, ook jij helpt de anderen mee hé?quote> Precies dit! Het is de positieve stemming in deze draad van mensen die dingen voor elkaar krijgen die ze zelf niet voor mogelijk achten waardoor ik zelf ook motivatie krijg. Eerst niet mee durven meedoen en inmiddels vaste bewoner van de arreslee....krijg helemaal zin mee blijven doen met deze groep van fantastische doorzetters. Het is niet niks wat we doen, dag na dag breken met de routine van het drinken op dagen zoals deze die juist zo lastig zijn.@wijfieTop dat jij zo'n dreigend zuipfestijn te baas bleef. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
truitje Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Wijfie wat ben ik trots op je! Droog blijven op een zuipfestijn! Je hebt voor het goede gekozen!! En blijf mar lekker stijf naast me zitten in de slee, want daar zijn we veilig Ik was wel een tikje koud want Jane had mijn dekentje gepakt!, Maar in de arreslee maken we nooit ruzie!! Daar is een goedesamenflikkenwehettochmaarevensfeer! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 29 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Goeie morgen arresleepactdoorzetters. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JohnDoe Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 Mogguh bol, Tsja, oud en nieuw wordt lastig. Overal waar je komt wordt er gezopen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden