sieraad Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Madeleine, 69 dagen nuchter adb, dag niet nuchter, en weer 4 dagen opnieuw nuchter adb. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Trusten mensen. Lenie slaap lekker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sieraad Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Voor iedereen een groot glas lekker, fris water! En tot morgen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Bedankt voor de uitleg, Sieraad. Ik snapt hem even niet, maar zo ben ik weer bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Originally posted by: LytseHallo Erik,Bedankt voor je bericht. Voor mij is het iets gemakkelijker dan voor de zoons, want het is mijn schoonmoeder. Zij was al twee jaar op de afdeling somatiek, maar werd daar nu echt te slecht voor. De mensen waar we het eerste mee kennis maakten zijn nog veel slechter dan zij. Gelukkig bleken er ook anderen te zijn.Ik kon al wel merken dat de verzorgers er beter mee kunnen omgaan dan de mensen van somatiek. De overgang van het ziekenhuis naar somatiek ging heel moeizaam, maar inmiddels zijn haar emoties meer vervlakt, dus misschien gaat het nu sneller. Bedankt voor het meeleven.Lytse.quote> Ik werk nu op somatiek en wij hebben er ook veel die op het punt staan om richting PG te gaan (wat familie kosten wat het kost vaak probeert tegen te houden) Het punt van dementerenden op somatiek is vaak hoe om te gaan met keuzes en autonomie. Als voorbeeld het eten, een behoorlijk scala aan keuzes wat iemand die cognitief goed is vaak waardeert maar iemand die richting pg gaat vaak heel onrustig van wordt. De keuze van twee is vaak al lastig zat; wilt u gewone melk of karnemelk.....en niet wilt u en dan 8 opties. En wat te doen met ik wil niet douchen ik wil niet opstaan ik wil die medicijnen niet. Bij somatiek ga je uit van dat iemand de implicaties van keuzes doorheeft ik neem medicijnen niet en ik weet dat dit niet goed is voor mijn hart maar maak toch die keuze....ik wil niet douchen en ik weet dat ik dan vet haar heb en dat staat niet mooi. Die implicaties overzien, dat kan iemand niet die dement is maar bij somatiek ben je toch verplicht die keuze te geven... De familie die wil voorkomen dat iemand op PG komt wil dan vaak wel dat we ze toch meer stimuleren/gewoon onder de douche doen ook al zegt ze niet te willen. Maar zo werkt dat niet op somatiek, ik mag iemand niet douchen eigenlijk die niet wil. Ik mag douchen aanprijzen stimuleren maar niet zeggen van u moet nu douchen....dat kan niet.En ik zie ook dat mensen die werken op somatiek vaak niet houden van dementen en ook het geduld niet hebben. Ik vond het vaak heel fijn op PG vooral omdat dementen vaak heel eerlijk zijn en primair reageren en mensen op somatiek heel berekenend sluw gemeen of geveinsd kunnen zijn. Maar dat de overgang en welk moment precies het juiste moment is kom ik vrijwel dagelijks tegen op mijn werk en ook he ontkennen van familie van het dement zijn van hun familie, het niet willen of niet kunnen zien.....en maar boos worden dat wij niet reageren op elke keer dat mevrouw belt terwijl ze 100x belt op een dag en zich daar helemaal niet bewust meer van is....maar genoeg over mijn werk. Voor ik het weet tik ik weer een pagina vol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Ik hoop ook dat je schoonmoeder een beetje gelukkig mag zijn daar, Lytse. Ze krijgt alleszins veel bezoek van jullie, da's mooi. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 @ Erik: heel herkenbaar. Ik kan me voorstellen dat het voor de familie moeilijk is, maar we zagen dat ze er echt aan toe was. We hebben er vrede mee. @ Lenie: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 @ Jopie: ik zal je goede raad ter harte nemen. Slaap lekker. Mijn oude moeder zei hetzelfde, dus het moet wel waar zijn. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 @ Angie: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Welterusten allemaal, ik ga ook droog naar bed. Slaap lekker. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 weltrusten Lytse Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Bizarre verslavingen op SBS 6 Deze jongen eet glas, is weer eens wat anders Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 en slikt kogels Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Is dat anatomisch mogelijk dan? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 kennelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Iets leuks. Voor een show ga ik een dans doen met een zwaard op mn hoofd. Dat is spannend. Moet alleen aan een zwaard zien te komen - for free. Dat wordt lastig.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Voor ik me droog afmeld wil ik nog even kwijt wat ik me tijdens lopen realiseerde. Ik vind dit forum de laatste tijd een fijne plek. Eigenlijk is het de goden verzoeken maar er is bijna nooit meer ruzie. Zelfs in de avond, zelfs in het weekend op een avond kan je gewoon lezen wat mensen meemaken, elkaar ondersteunen e.d. zonder narigheid. Het is soms wat rustig zelfs maar, omdat we zo vaak goede dingen negeren en focusen op negativiteit wil ik het eens omdraaien. Ik waardeer de sfeer hier de laatste tijd. En dat komt door de positiviteit van iedereen hier. Dank daarvoor. En nu naar bed. Trust X Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Ja Erik, dat was mij ook opgevallen. Ook een mooie open en eerlijkheid heerst hier. Het is wel eens een poosje heel streng geweest. Nu is het zacht en aardig. Mooi ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Originally posted by: JootjeBizarre verslavingen op SBS 6Deze jongen eet glas, is weer eens wat andersquote> Moet ik toch opeens aan de one guy one cup video denken.....brrrr snel dat beeld uit mijn gedachten voor ik nu echt ga slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Ik ga ook afsluiten. neem wel een pilletje. Morgen weer zo'n dag pffffff keep on rolling.... Dag allemaal, bedankt voor vandaag ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 Ik ga ook slapen, weltrusten voor diegene die nog moeten gaan slapen. En ik wil me nog even droog afmelden. Wéér een dag erbij. Slaap zacht Jootje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 16 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 16 januari 2013 slaap lekker:lips: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden