Spring naar bijdragen

Dinsdag 22 januari 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 260
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allemaal,

Mark, wat is dit erg voor je zeg! Maar niet al te boos op jezelf zijn hoor.

Dat soort triggers, dat heb je nu nog en dan ga je even overstag. Er komt een tijd, Mark dat je daar tegen kunt.

Ik spreek uit ervaring, echt hoor.

Bij wijze van spreken, als ik al een krul verkeerd in mijn haar had, was dat een reden voor mij om te gaan drinken.

Lichtelijk overdreven maar je snapt vast wat ik bedoel.

En nu kan ik tegen dat soort rotmomenten, wie had dat gedacht, ik niet.

Soms ben ik zo boos ergens over of teleurgesteld en later denk ik dan: Goh, ik heb niet eens aan drank gedácht en dan ben ik zo trots en zo blij om mezelf.

Wat heerlijk om zo te kunnen leven, zonder die drank.

En dat kan jij ook, die tijd komt hoor!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mark ik geef jou de raad wat ik afgelopen week niet heb gedaan omdat ik me een loser voelde maar trek aan de bel als je trek hebt

we hebben elkaar nodig!!

ik ben nu weer twee dagen droog en ben van plan zo gauw ik trek krijg me hier te melden

ik ga straks door de sneeuw banjeren en vanmiddag ben ik van plan te gaan schilderen ik heb nog genoeg schilderijen staan die ik af wil maken of er gewoon over heen

allemaal een virtuele steun in de rug van mij!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine mijn zorgverzekering betaal de opname. We hebben maar 80 euro per week voor boodschappen en dat red ik maar net aan. Maar ben zelf ook niet zo'n voorstander van pilletjes, veels te bang dat ik die dan weer lekker ga vinden. Refusal heb ik wel geprobeerd maar werd ik zonder drank ook hondsberoerd van..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: mark

... en heb gedaan wat ik niet had willen doen, ik heb een flesje wodka gekocht...gelukkig heb ik het bij 1 flesje kunnen houden, maar schaam me nu kapot... ...in deze trigger ben ik dus gestonken. Ik ben zo boos op mezelf!quote>


Duidelijk en herkenbaar voorbeeld van hoe verslaving ook bij mij werkt.
Een trigger herken ik wel, ik weet dat ik dingen ga doen die ik niet wil doen.. en als het dan gebeurd is weet ik zeker dat ik dit niet had moeten doen en het dus een volgende keer niet wéér zo zal doen. Maar een volgende keer gaat het dan precies weer zo, ondanks de lessen uit het (soms zeer recente) verleden.

Dit is wat ze de waanzin van verslaving noemen. Mijn zinnen zijn niet in orde, ik ben waanzinnig, ik doe niet wat IK wil. Mijn wil is niet tegen de ziekte verslaving opgewassen.

Ik heb geleerd mijn wil over te dragen aan de zorg van een liefhebbende hogere macht, dat wil zeggen dat ik niet meer altijd mijn eigen wil volg maar me blindelings stort in vertrouwen dat het goed komt als ik niet mijn eigen wil volg maar de loop der dingen over me heen laat komen en gaan.

Dat was vooral in het begin van mijn abstinentie vaak letterlijk fysiek pijnlijk, maar ook psychisch.. ik dacht soms dat ik totaal gek werd als ik niet toegaf aan de obsessie van zelfvernietiging, want dat is waar het op neer kwam. Elke keer als ik toch weer ging drinken deed ik aan een stuk(je) zelfvernietiging. Het leven zelf, de omstandigheden, het 'onrecht', de droefenis, de angsten, de pijn etc. veranderde geen ene moer door mijn drinken, dus was mijn vlucht in een roes geen oplossing voor alles wat ik als 'lijden' ervaarde.

Doch, met hulp van het 12 Stappen programma, meetings en niet te vergeten mijn sponsors, wist ik me via gebed en meditatie tot een kalmte te brengen die me liet accepteren dat het ook goed was als ik me niet goed voelde, en deze kalmte alleen al was voldoende om me op dat moment weer goed te voelen. Niet hoe ik me voel is bepalend voor de loop van mijn leven, maar hoe ik met dat gevoel omga. En door mijn gevoel te accepteren voor wat het is en ermee te leven, krijgt mijn levensloop een natuurlijker verloop. Ik kan mijn leven niet hanteren, en door dat te accepteren komt er ruimte voor de mysteries als liefde, mededogen, begrip, vertrouwen etc...
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, Mark. Dat is duidelijk.

En inderdaad, 80 euro is niet veel. Moet bekennen dat ik het maagzuur heb van Refusal. Maar dat neem ik, voor mezelf, maar een op de koop toe.

Ik ben zelf ook geen voorstander van sommige medicatie. 1) Omdat ik ze in combinatie soms veel te lekker vind. 2) Niets wil vertroebelen. Als alcoholist een huisarts vragen om medicatie dat de geest niet vertroebeld, zal vast lachwekkend zijn geweest. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mark, Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Ik begrijp er niks van dat ze iemand zo wegsturen als ze jou problematiek kennen. Kon je geen verwijzing krijgen naar een andere kliniek desnoods verder. Maar de situatie is dus nu dat je thuis bent en het alleen moet rooien. Blijf hier wat rondhangen en trek aan de bel als wij je kunnen ondersteunen. En ga naar je HA met je verhaal. Die moet ook wel zien dat er een oplossing moet komen.

Sterkte ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erik, ik kon tot aan mijn opname naar een begeleid wonen project.....Sorry, maar daar ben ik of te oud of nog te jong voor... Ze weten dit al twee weken want zolang zit die andere jongen daar. tevens hebben ze mijn 3 mobiele nummer mijn e-mail adres en huisadres dus hadden ze me ook op andere manieren kunnen bereiken. Begin bijna te denken dat dit een test was ofzo......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopske als dit nu nog langer duurt, misschien toch ff het bloed na laten kijken op een tekort van iets? Ja en dat verhuizen iedere keer zal er ook niet zo goed voor zijn meis. Spanningen voor weer een nieuwe woning, waar ga je nu weer terecht komen enz. Brengt toch weer de nodige spanningen met zich mee.

Zo nu schilderen. De mensen zijn er om 13.00 weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even een berichtje van mij. Ik heb besloten het forum weer te verlaten.

Het is geen goede keuze geweest terug te komen omdat de wisseling van mijn stemmingen teveel verhinderen om hier constructief aanwezig te zijn.

De vaste regelmaat die er een behoorlijk lange tijd is geweest tussen depressie en hypomanische periloden lijkt voorbij, waardoor er nu niets meer voorspelbaar is.

Begin binnenkort aan medicatie om stabieler te worden, ben nu zover dat er een zorgovereenkomst is getekend voor behandeling.

Ik heb geen problemen met alcohol dus de noodzaak om daaraan te werken is er momenteel niet.

Ik wens jullie veel succes op jullie pad en doe jullie de vriendelijke groeten,

Har

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb net een trigger ontdekt...

Vanmorgen kreeg ik weer last van maagzuur. Dus extra goed gelunched. Daarna de frituurpan maar schoongemaakt. Had ik al een jaar moeten doen, maar ach, ding gebruikte ik nooit, omdat hij stonk. Frituurpan schoon, kreeg ik opeens zin in vette hap. Dat heb ik echt amper en door de stank nog veel minder. Mijn vader gebeld om te vragen welke frituurvet ik moest hebben en het belangrijkste, welke niet stinkt. Goed, bepaald merk, extra duur. Ik naar de supermarkt. Wasmiddel in grootformaat (voor mij jaarformaat) en Cola Light in het winkelwagentje. Frituurvet uitzoeken en laat dat nu net bij het bier staan. En daar gingen mijn gedachten: "Als je nu toch friet gaat eten, doe dan ook gelijk even een biertje. Dag is toch al verpest qua kcal. En neem dan ook gelijk even hapjes mee voor vanavond". En ik weet niet hoe het kwam, maar ik had opeens geen zin meer in friet en dus ook niet meer in bier. Ik kreeg op de één of andere manier door dat het verband met elkaar hield, dat ik via eten (vet eten) een vrijbrief aan het zoeken was om te drinken, heb ik beiden maar laten staan en heb ik Lasagne meegenomen. :huh:

Nu is de frietpan in ieder geval schoon voor het moment dat ik echt zin krijg in een vette hap. En als dat al zo is, dan gebruik ik meestal de oven. Tja, bijvullen was me volgens mij echt om iets anders te doen dan de vette hap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je. Het voelt wel een beetje als een overwinning. Al vraag ik me af in hoeverre ik had kunnen drinken. Maar waar een wil is, is een weg... Zeggen ze meestal.

Ik heb nu net mijn leven een beetje op de regel. Ik slaap 's nachts en ben overdag wakker. En doe aan bezigheidstherapie, zoals de frituurpan schoonmaken. :P Het zou zonde zijn om het nu te weg te gooien. Daarnaast heb ik me niet voor niets aangemeld bij het weekpact en ik zal vandaag toch mijn pr verbeteren. ;)

En lasagne heb ik al drie weken zin in. Jammer genoeg kan ik het niet meer zelf maken. De ingrediënten zijn te duur voor de hapjes die ik ervan neem. En invriezen is gewoon niet lekker. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madeleine

Die trigger ken ik; onder het mom van ik ben toch al ongezond bezig vandaag dan kan dat biertje er ook nog wel bij. Helemaal verantwoord doen gaat me soms makkelijker af dan gematigd zondigen want maat houden is het punt. Alles of niets, bij een beetje is het een glijdende schaal en relatief en dat relatieve rek je dan op zodat je je een biertje aanpraat. Goed dat je doorhad wat je deed en er tegen in ging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...