kameleon Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Originally posted by: DuneGoedenmorgen Frummers,Wat een regenachtige dag.. brrrreen parapaplu mee!!!Moet me even iets van het hart,...Waar Kameo gisteren zo over viel,...gebeurde vandaag weer...en nu zei Kameo daar helemaal niets over ???..Misschien omdat onze zeer gewaardeerde Haddock deze afgelopen nacht het zondagdraadje al opende??...het is net of de "ongeschreven regels" alleen worden aangerkekend aan de "groentjes"?Dank Haddock vreemd,....quote> Beste Dune,Ben niet snel boos, nu dus wel....Ik ben niet iemand die overal over door blijft zagen.Je doet nu net of ik er een halszaak van heb gemaakt.Dat is beslist niet zo.Als jij dat zo ervaart is dat jou probleem.Kom op zeg! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Dagpact: rip Queenie Sandra Albert Lytse Acer miranda Gunn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Originally posted by: kameleonJe doet nu net of ik er een halszaak van heb gemaakt.quote> Of jij dit deed laat ik in het midden maar ook mijn gevoel was van dat iets totaal onbelangrijks als wie de opening doet wel erg belangrijk gemaakt werd. Dune deed dat op een leuke manier en spontaan een keertje. Moet kunnen vind ik en het is helemaal niet nodig dat jij nu boos wordt. Zijn we spijkers op laag water aan het zoeken vandaag op ADB. Zoeken we oplossingen om samen te kunnen leven of zijn we opzoek naar smoezen om maar fijn boos te kunnen worden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myriam9 Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Whaaaa.................................. Dank je Bambam voor je heldere verhaal! Zo lees ik ze graag. Een ieder die nog zit te mokken: Lees; Bambam Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Haha lytse, amen. Mooi gesproken. Zo, ik ben alweer zat van de regen. Bleh, nix an. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Zat van de regen Bam? Ik vind het heerlijk. Wel vreemd dat Puck niet zo vaak vraagt om naar buiten te mogen. Volgens mij krijgt ze een heel nat kontje nu. Begint al bijna te plassen als ze voor de deur staat, en komt dat heel gauw op drie pootjes, ééntje laat ze droog, weer naar binnen. Maar we gaan het voorjaar weer te gemoed meid. Heerlijk idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Das ook weer waar Bol. Haha, die beide lummels van ons wilden ook niet uit. Heb die kleine zelden zooo snel zien poepen. En hop, op een holletje weer naar huis. Oke dan, ben weer weg. Toedelssssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hahaha Bam. Wijfie hoe is het met jou? Merk je al dat je minder trek hebt met die baclofen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Ik ben het eens met Bambam maar sommige zaken kan en wil ik niet over mijn kant laten gaan. Ik heb in de betreffende posting een algemene opmerking geplaatst, heb niemand aangevallen, ben niet persoonlijk geweest enz. Vond de posting van Dune origineel, twijfel ook niet aan haar goede bedoelingen. Had er niet op gereageerd als er gewoon was aangeschoven. Vind het niet fijn om te lezen dat er iemand in het luchtledige zit te typen. Dan denk ik blijf gewoon om de draad van gisteren. Madeleine, geen kwaad woord over jou, lees met bewondering hoe het je lukt om ADB te blijven:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Zou jammer voor je zijn Wijfie als het niet zou werken, maar het medicijn zal ook wel een inwerktijd hebben. Staat er niet zoiets op de bijsluiter? En anders op internet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Wijfie, voel je je moe en lusteloos door het medicijn of was dat al zo. Mag ik vragen of je iets onderneemt tegen dat slechte slapen. Ik bedoel, ga je laat naar bed, drink je veel koffie s avonds, eet je nog voor je gaat slapen, lees je of zit je nog laat achter je pc, enzovoort. Ik merk dat ik niet lang tv kan kijken of te lang moet computeren, dan slaap ik slecht. M'n hoofd is te vol en te druk. Ik heb een meditatie-cd naast mn bed en die luister ik vaak als ik niet snel in slaap val. Ik drink geen koffie, tenzij het nog echt vroeg is. ' Ik schrijf met regelmaat een dankbaarheidslijstje voor ik ga slapen. Heb een schrift naast mijn bed, dat helpt mij ook. Ik schrijf op waar ik blij van ben geworden die dag, waar ik dankbaar voor of over ben, hoe je het maar wilt noemen. Ik 'moet' drie dingen opschrijven van mezelf, meestal is het lijstje langer. Misschien heb je er iets aan. Wat ik ook een tijdlang gedaan heb is douchen voor ik ging slapen. Lekker schoon en fris mn bedje in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Kame, hear, hear. Take is easy:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Zal ik eens wat schaamtelijks vertellen? Ik heb mijn thuiskloffie alweer aan! :$ Ik wil nergens naartoe, hoef nergens naartoe, dus lekker relaxen op de bank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Foei Madeleine:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Bambam , het komt goed! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarQ Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 hallo , ik meld me weer's na een tijdje niet geweest te zijn het gaat naar omstandigheden goed met me heb een periode achter de rug van elke dag drinken met als gevolg een opname op GGZ waar ik ook in behandeling voor loop . maar vorige weer 7 dagen droog gestaan en afgelopen vrijdag een kleine uitschieter en nu het weekend ook droog. ik zal 't wel 's moeilijk gaan krijgen omdat de craving de kop opsteekt op de meest vreemde momenten, dus een goede rede om weer wat actiever te worden hier op het forum van ADB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Originally posted by: BamBamWijfie, voel je je moe en lusteloos door het medicijn of was dat al zo.Mag ik vragen of je iets onderneemt tegen dat slechte slapen. Ik bedoel, ga je laat naar bed, drink je veel koffie s avonds, eet je nog voor je gaat slapen, lees je of zit je nog laat achter je pc, enzovoort.Ik merk dat ik niet lang tv kan kijken of te lang moet computeren, dan slaap ik slecht. M'n hoofd is te vol en te druk.Ik heb een meditatie-cd naast mn bed en die luister ik vaak als ik niet snel in slaap val. Ik drink geen koffie, tenzij het nog echt vroeg is. 'Ik schrijf met regelmaat een dankbaarheidslijstje voor ik ga slapen. Heb een schrift naast mijn bed, dat helpt mij ook. Ik schrijf op waar ik blij van ben geworden die dag, waar ik dankbaar voor of over ben, hoe je het maar wilt noemen.Ik 'moet' drie dingen opschrijven van mezelf, meestal is het lijstje langer.Misschien heb je er iets aan. Wat ik ook een tijdlang gedaan heb is douchen voor ik ging slapen. Lekker schoon en fris mn bedje in.quote> Mooi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hot. jij heel veel sterkte dan. Is er iets waar we je mee kunnen helpen? Misschien alleen een luisterend oor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Ik had vandaag nergens zin in. Zelfs geen zin om niets te doen! Het was hier koop-zondag en dit keer ben ik lopend naar de stad gegaan. Daar rondgelopen. Niets gevonden en niets gepast. En daarna weer teruggelopen. Ik moet zeggen: mijn humeur is sterk verbeterd ten opzichte van vanochtend. Onderweg heb ik bepaald dat ik straks lekker chinees ga/mag halen. Daar heb ik nu wel zin in: onderuit op de bank met een bord chinees voor de tv. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Laat het je smaken Tatum. Hotse, gewoon schrijven wat jij wilt. Je hoeft niet op anderen te reageren. Vertel je verhaal, er is altijd wel iemand die reageert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hot, echt het wordt minder ook die nachtmerries, geloof me. Maar ik heb altijd het gevoel dat, als mensen zulk soort dingen dromen ze zichzelf serieus nemen en dat is goed. Je werkt aan je verslaving, ook s'nachts. Dat het niet prettig is zo akelig te dromen dat kan ik me voorstellen. En natuurlijk mis de die andere wereld, je hebt er zolang mee en in geleefd. Ikzelf ben me sterker gaan voelen omdat ik alles nu nuchter beleef, en daardoor ook wat meer eelt op m'n ziel heb, maar gevoelsmensen zijn we en blijven we. En met mij gaat het heel goed hoor. Lekker bezig en tevreden zijn met wat ik heb bereikt. Maar voor jou een dikke knuffel want je bent goed bezig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Vandaag is het vier jaar geleden dat we afscheid hebben genomen van mijn ex-vrouw. Op de dag zelf was ik niet eens zo verdrietig. Anderhalf jaar daarvoor was een einde gekomen aan een relatie van meer dan 14 jaar. Dat was een moeilijke tijd. Ik kan niet uitleggen hoe ik het toen volgehouden heb niet te drinken; ik 'wijt' het maar aan mijn Hogere Macht. Iets in mij was sterker dan mezelf en zei op elk moeilijk moment: Nee, ik wil niet meer. Of zei ik dat zelf en hielp mn HM mij? Het maakt niet uit, ik heb niet gedronken. Vandaar dat ik weet dat alles te doorstaan is zonder alcohol. Wat ik ook geleerd heb is dat het niet drinken alleen de oplossing niet is. Ik heb moeten leren te leven zonder alcohol. Ik was 18 jaar toen ik begon met drinken en vanaf mijn eerste dronkenschap was het mis. Ik kon en kan niet een glaasje drinken zoals anderen dat wel kunnen. Ik leer nog steeds. Ik heb geen moeite met niet drinken. Ik heb soms wel moeite met het leven en alles wat er op me afkomt aan emoties en al wat dies meer zij. Gewoon leven. Sommige mensen leven gemakkelijk, anderen wat minder gemakkelijk. Dat is geen kwestie van schuld, zwakheid, gezeur of wat dan ook. Het is gewoon wat het is. Ik heb opnieuw kunnen leren om te gaan met allerlei omstandigheden en emoties. Ik deed dat mbv het forum, mijn huisarts, steun van mn ex, die ook niet dronk nadat ik stopte, mn peut, later de AA, mn sponsor, vrienden en later ook mijn huidige partner en vrouw. Het was geen gemakkelijke weg. Maar hee, who ever promissed us a rosegarden??? Binnen AA luisterde ik naar mensen die al een hele poos droog stonden en nuchter bleken te zijn. Ze konden en kunnen hun leven hanteren, op een wijze die ik aantrekkelijk vond en vind. Toen ik mijn sponsor leerde kennen dacht ik: dat wil ik ook. Vol vertrouwen, niet wrokkig, niet bozig, niet hoogmoedig maar het leven nemen zoals het komt. Dat probeer ik ook. En soms lukt dat, soms wat minder goed. Door het verdriet heb ik ook geleerd dat hoe diep ik ook kan en moet gaan, het is te doen. Mijn verlangen naar de drank is van me weggenomen. En dat na 24 jaar drinken. Ik was altijd bezig met die rottige drank, altijd. Het is heerlijk dat niet meer te hoeven doen. Tuurlijk, ik snoep en eet soms teveel. Dat is ook verslavingsgedrag. Mijn eeuwige uitstelgedrag krijg ik ook niet echt onder de knie. Zolang ik leer is dat oke. Ik bezorg mezelf er een hoop ellende mee en begrijp dat niet. Maar ja, ik blijf uitstellen. Gelukkig zijn veel andere zaken ten goede gekeerd. En kan ik ook zeggen dat ik uit die periode, stoppen met drinken, relatieproblemen, scheiding, ziekte en overlijden ook geleerd heb. Het was onvermijdelijk maar voor mij is het niet voor niets geweest. Ook dat is iets waar ik dankbaar voor kan zijn. Dat ik niet ben blijven hangen in wrok en woede maar er voor haar kon zijn in die laatste weken en dagen. Elke x als ik daaraan terug denk schiet ik vol want het was zo verdrietig. Toch voel ik me, ja hoe zeg ik dat, bijna bevoorrecht dat ik er wel deel van heb uitgemaakt. Het was niet zo'n pisdag als vandaag maar er scheen een bleek zonnetje en de luchten onderweg naar het crematorium waren prachtig. Dat had ze wel mooi gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 En ik geloof maar dat ze het fijn vindt dat het me zo goed gaat... waar ze dan ook moge zijn:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Hallo BB, Wat een heftig verhaal. Ik vind het zo goed dat je het op die manier beschrijft: de moeilijke kanten, maar ook wat je ervan geleerd hebt. Dat je haar laatste tijd hebt kunnen verlichten is zo'n waardevolle afsluiting, lijkt me. Je hebt zo gelijk in het stoppen met drinken en het nuchter aankunnen van het leven. Ik dronk in ieder geval niet voor niets en wil nu het leven kunnen beleven zonder die valse vriend. Er blijft ook voor mij veel te leren, maar dan kijk ik maar naar jouw onderschrift! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 27 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 27 januari 2013 Heb de neiging te blijven hangen Altijd al zo geweest Maar gaat niet gebeuren hoor Ik ken mezelf... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden