Lytse Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 @ Madeleine: goed dat je het gedeeld hebt; daar is het forum voor! Je hebt het zo goed gedaan door toch niet naar de supermarkt te gaan en te gaan drinken. Bij elke overwinning die je geboekt hebt, wordt het de volgende keer een beetje gemakkelijker. Dat ingesleten gedrag wordt zo niet verdiept! Een grote pluim op je hoed. Nu journaal en eten. Tot vanavond. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Hee Mupke, fijn dat je me ziet! Dit forum inspireert me al een hele tijd om nuchter te blijven. Mss dat wat vaker berichtjes plaatsen, mij helpt, en mss dat het anderen ook helpt. Inzicht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Welkom terug Tuval, we gaan er weer voor hé? We mogen fouten maken daar zijn we mensen voor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Thanks Bol, goddank ik ben een mens Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Originally posted by: tuvalu1958Hee Mupke, fijn dat je me ziet!quote> Ik moest pas nog aan je denken zelfs. Had jij niet een draadje met Sailor hier?. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Nee Mupke, ik heb heel weinig gepost.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Originally posted by: tuvalu1958Nee Mupke, ik heb heel weinig gepost....quote> Oh raar. Dan heb ik per vergissing aan je gedacht. :D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Is altijd goed als mensen per vergissing aan je denken! :-D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Ja, leuk toch? Begreep ik het goed dat je vandaag gedronken hebt Tu? Of was dat al eerder. Wat goed trouwens dat je hier weerkomt dan! Nu de draad weer oppakken he? Ook goed voor ons om te lezen als waarschuwing. Het kan dus echt niet zomaar weer even wat drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Klopt. Ik wist al heel lang dat ik niet zo maar even een paar wijntjes kon drinken, ik was me heel bewust dat ik dronk voor het effect. De roes. Nu ik gestopt ben met drinken, kwam ik uiteraard heel veel zaken tegen, en ik ben gaan werken. Haptonoom, verslavingszorg, lopen en lopen met de honden, frustraties ondergaan, verantwoordelijkheid nemen. Zonder drank werd alles saaier, maar wel echter. Ik zie ook, dat in de afgelopen tijd, mensen om me heen weer opveren: hee, ze is er weer! Ik weet dat ik zonder alcohol zoveel heb te geven, dus ga ik door. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Met drank vond ik het ook behoorlijk saai hoor Tuvalu. Weinig spannende dingen als je in je eentje thuis zit te drinken. Maar ik denk te snappen wat je bedoelt. Er is geen ontsnappingsmogelijkheid aan de dagelijkse sleur. Zo voelt het voor mij althans soms wel. Altijd blijven afwegen. Wil ik terug naar hoe ik was? Nee! En dan kom ik, tot nu toe dan, uit op dat ik niet eens iets in huis durf te halen. Het is ook niet dat me dat heel veel moeite kost maar voelt wel een klein beetje als verlies (van iets wat toch ooit mijn houvast was) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Is dat zo Wijfie? En heb je het nu over baclofen? Ik meende altijd dat daardoor juist de trek in alc. wel vermindert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 ik had al drinkend juist een supersaai en klein wereldje werd steeds enger ook. En het engste was dat het me een soort van schijnveiligheid gaf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Ja, ik heb ook een soort rouw periode gehad. Zo van: dit kan nooit meer. Toen ik mijn tweede man verloor, drong dat goed door. De pest met alcohol is, dat je het even weer stilletjes in huis kan halen. Even weer ruiken aan hoe het was. Met een dode man kan dat niet ( ha ha stel je voor, even je overleden echtgenoot weer proeven en ruiken). Maar goed, als ik wil overleven, zal ik de drank moeten laten, en leren lopen zonder! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tuvalu1958 Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Ja Jane, lekker terugtrekken in je alcohol roes, niemand in je wereldje laten, dat was idd veel saaier nu ik erop terugkijk. Goed dat je dat ff noemt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Oké Wijfie, en dit middel daar heeft de alc. dan geen nut meer als je drinkt? Je wordt dus niet meer dronken. betekent dat dan ook dat alci's die drank ook echt lekker vinden bv. een wijntje, in de toekomst toch dat wijntje kunnen gaan drinken, of vraag ik nu iets heel stoms. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Ik kan niet zeggen dat ik het als rouwperiode ervaar. Misschien ook omdat ik nog steeds niet denk dat ik nooit weer zal drinken. Dat wil ik ook niet denken want dat zou me acuut terugdrijven naar de fles. Denk ik. Dag per dag doe ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Ik trek me even terug op de bank. Beetje moe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Nou Wijfie misschien heeft iemand anders er wel antwoord op. Het zou voor de mensen die wijn of bier wel lekker vinden, toch een oplossing kunnen zijn. Ik vind alc. ook echt niet lekker, bij de eerste slok kwam het er weer net zo hard uit. Ook had ik vaak last van niesbuien als ik begon. Dus ik lekker limo. Dat vind ik wel lekker. Voel jij je nu wel wat zekerder, en zijn de trekmomenten ook wat minder? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Onverwachts vroeger thuis. Vriend onaangekondigd weg met mijn auto en hond zonder eten en water... Woest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 En nu iets eten en vooral heel kalm blijven. Wat kan ik anders? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 'k Ga maar een bad nemen, misschien kalmeert dat me een beetje/ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 De reden is dat hij geen zin had om alleen thuis te zijn. Ok, dat kan. Maar dan moet je toch eerst voor de hond zorgen? En achter mijn rug mijn auto lenen, vind ik eerlijk gezegd ook niet prettig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 goedenavond allemaal, ben weer thuis na een lange dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 4 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 4 februari 2013 Haha die Johan. Da's al lang gebeurd zenne! Zelfs voordat ik mijn jas uitdeed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden