Spring naar bijdragen

Woensdag 6 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 185
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb even hulp nodig. Ik zit met een enorme trigger. Ik ben bij een sollicitatie afgewezen en op een of andere manier reageer ik als het hondje van maslov. Afwijzing wijn ingieten. Ik kan om mezelf lachen bij deze metafoor, maar het is echt waar. Ik wil vandaag dit patroon doorbreken en mijn gewoonte veranderen en anders hiermee omgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, dat is balen. Je voelt je dan vast enorm afgewezen.

Maar bedenk dat het dan ook vast niet de juiste plek voor je is.

Als je iets niet krijgt wat je wil, blijft je ook iets bespaard.

Als je nu niet gaat drinken blijft je ook wat bespaard.

Je bent heel wat waard zoals je bent, of je een baan nou wel of niet krijgt.

Blijf maar lekker helder :present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even tussendoor over mezelf. Wat ik zo lastig vindt met die labels die psychiaters graag plakken is dat je weet dat er iets niet goed zit, daarom ben je bij diegene. En je weet dat eigenwijs gedrag van alles ontkennen of ombuigen zodat het je niet past mij ook geen steek verder bracht. Dan zeggen mensen in je omgeving dat je moet luisteren en niet zo eigenwijs moet zijn. In mijn geval zat ik er vanuit de gezinssituatie van een depressieve moeder en een bijna overspannen vader en heel ingewikkelde disfunctionele gezinsverbanden waar ik dus de zoon was van hen.

Op een dag net nadat mijn moeder me nogmaals zei je moet luisteren en niet eigenwijs doen kwam de psychiater met de labels depersonalisatie en/of derealisatie. Ik dus ook aan het googlen en dan zie je oorzaken; alcohol drugs en de beschrijving van zaken als een droom beleven; er buiten staan en het als een film beleven als buitenstaander waar je feitelijk zelf inzit.

Onder invloed van blowen en drank kon ik idd zulke effecten wel hebben maar in normale toestand (en ik was gestopt met drinken en blowen vlak voor ik naar die sessies ging) herkende ik hier niks in.

Nu in niet labiele toestand met voldoende zelfvertrouwen zeg ik dat het volkomen onzin was en een misplaatste diagnose van die man maar toen een stuk labieler onzeker over mezelf nam ik het advies van moeder maar aan en heb een week lang heel veel tijd besteed aan inlezen in het ziektebeeld. Een week later zat ik met vader en moeder bij de psychiater en begon te vertellen over depersonalisatie en wat ik ervan wist en in hoeverre ik zag dat het voor mij relevant was.

Hij glashard ontkennen dat hij het gezegd had, ontkennen die termen in zijn mond genomen te hebben. Hij mij verwijten dat ik met mezelf aan de haal ging en de aandacht aan het afleiden was van de kern......ik heb voor de vorm nog twee keer met die man gesproken. Nooit meer iets gezegd tegen die man wat me wel dwars zat...alle vertrouwen was weg na die verkeerde diagnose en het ontkennen daarvan.

Om een lang verhaal kort te maken; wees voorzichtig met google en laat de psychiater vooral duidelijk uitleggen hoe hij van waarneming tot diagnose komt en tot behandeling (de noodzaak tot opname) Via google en zelf invullen heb ik er een week echt mee gezeten van ik mankeer iets; ik ben psychisch ziek terwijl ik dat mijns inziens niet ben. Was gewoon een kwestie van een psychiater die veel te lichtzinnig strooit met termen die feitelijk diagnoses zijn zonder daar voldoende grond voor te hebben. Sindsdien ben ik een beetje huiverig voor label plakkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, het is balen dat je bent afgewezen. En het zou nog meer balen zijn als

je daarom gaat drinken. Morgen voel je je dan nog slechter!

En als je je morgen nog slechter voelt, weer de behoefte aan drank, kortom

terug naar af. Niet doen, meis, niet aan toegeven. Er komen nog veel

meer kansen op een baan, al lijkt dat nu even niet.

Probeer jezelf af te leiden alsjeblieft. Drinken maakt alles veel erger!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kate,

Ja, prima. Tegen alle verwachtingen in. 'k heb de uitslagen te horen gekregen van m'n HA, Dr. R. Van bloed en echographie. Zelfs de dokter was verbaast dat er geen afwijking in was. Nog niet eens een lichte avitaminose. Alles. Is. Goed.

(?!)

Dit geloof je toch niet! Ik was stellig dat het héél ernstig met mij was!

Maar goed, ik heb dit heugelijke feit gevierd door... (vul zelf maar in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In verband met opmerking van A3:

Sociale fobie vs ontwijkende persoonlijkheidsstoornis:

Sociale fobie lijkt erg op de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. De verschillen zijn:

Mensen met een sociale fobie hebben meestal minder ernstige symptomen, zijn sociaal vaardiger en minder sociaal geremd.[9;10]

Mensen met een ontwijkende persoonlijkheidsstoornis hebben geen paniekaanvallen en ontwijken alléén sociale situaties als er een risico is voor afwijzing of kritiek. Mensen met een sociale fobie hebben wel paniekaanvallen en ontwijken om meerdere redenen sociale situaties.[11]

De definities van sociale fobie en de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis hebben veel overeenkomsten in de DSM-IV. Veel mensen met een gegeneraliseerde sociale fobie voldoen daardoor ook aan de criteria voor de ontwijkende persoonlijkheidsstoornis.[12]

http://www.trimbos.nl/onderwer...met-andere-stoornissen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sandra, trek trekt weer voorbij. Het gaat meestal sneller over dan een kater en de spijt.

Hou vol en je oefent nieuw gedrag. Dat heeft tijd nodig, maar zal zeker helpen, hoe vaker je wat anders doet, hoe makkelijker het wordt op de duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, ik heb er geen koude klets op genomen! 't kwam niet eens in me op. Ik ben wel ergens een hartigheidje (Tosti Kaas/Tomaat/Ui met een kop thee) gaan nuttigen. Even bijkomen. Even contempleren. Wat ga ik nog doen met m'n leven? Géén idee!

En daar ligt nou juist weer de valstrik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Zie dat je van het leven geniet. Besef dat de slechtste filosofie die van de klager is,

die aan de rivier terneer ligt om het eeuwig stromen der wateren te bejammeren.

Het is hun werk, nooit stil te staan, schik je in deze wet en zie dat je er enig profijt uit trekt." (Machado de Assis)

Met dank aan Dhen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist even bij mijn vader geweest. Hij wilde een kopie van een bepaalde diploma. Prima. Ik vertelde over de psycholoog en de dingen die wij besproken hadden. Hij "Ow, maar daar heb jij toch helemaal geen last van?" Halllooooo twijfel! :huh:

Ik vermijd trouwens geen enkele situatie in dit leven. Wel heb ik altijd het idee niet goed genoeg te zijn. Of dat mensen een bepaalde verwachting van mij hebben, waar ik niet aan kan voldoen. Waar ik wel aan wil voldoen, maar dan juist nog minder voldoe aan de eisen, omdat ik, bv tijdens een gesprek, in gedachten al aan het bepalen ben wat degene van mij wil horen. Ik heb ook altijd het gevoel dat anderen mij niet leuk, aardig of aantrekkelijk vinden. Heb heel veel bevestiging nodig van anderen. Ik creëer als het ware al waar ik bang voor ben. Afwijzing en mensen die me echt niet leuk vinden.

Nu eerst maar weer eens aan het eten beginnen. Vanavond vergadering. Ik moet nog even een paar punten opschrijven, waar ik het niet mee eens ben, anders vergeet ik het weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...