Madeleine Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Ja, en met die euro die ik gisteren heb gewonnen... Ik gebruik al vier jaar een verkeerde kleur foundation. Wat dus vlekken veroorzaakt, omdat het veel te donker is. Ik ben van mezelf nogal ziekelijk wit en dat verkopen ze niet. Nu dus wel! En nog voor een zeer schappelijke prijs ook, dus tijd om over te stappen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 ja een hele verandering.. toch wel blij dat ze "Volwassen"hebben nagedacht... beetje dubbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 @Wijfie, Je moet natuurlijk niets. Het GGZ kan jou niet verplichten medicijnen te slikken waar je zelf niet achter sta. Als die medicijnen ook nog een extra belasting voor je lever zijn zou ik mij afvragen of ik wel het experiment aan zou gaan. Let wel ieder medicijn en met name alcohol is een belasting voor je lever. Maar als er in de bijsluiter expliciet melding word gemaakt van "schadelijk voor de lever" dan zou ik mij maar bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Ja natuurlijk sta je anders in het leven Wijfie. Je wordt ouder en wijzer. Alleen met drank is het anders. Moeilijker om dat in de hand te houden. Daarom schreef ik ook ik hoop dat je dit vol kan houden. Ik weet hoe moeilijk het is om adb. te worden. Jij bent ook al zo lang bezig. Je zou het berichtje wat je net geschreven hebt, eens op moeten slaan en het nog eens over een paar maanden opnieuw moeten lezen. Altijd goed om als je trek krijgt, dit ff door te nemen en te weten waarom je niet kunt drinken. En dit is geen aanval hoor, ik bedoel het heel goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Mensen, jullie hoeven niet te reageren op m'n gezeur weer. Maar... Ik. Heb. Trek. Echt, héél érg! Zó erg, ik wil er gewoon aan toegeven. Zó erg, als 'k er niet aan toegeef, ik misschien wel gek ga worden! Een carnavals sjaaltje om en de stad in. Meedoen met de rest. Dan valt 't wel mee, maak ik mezelf dan wijs. Zeuren. De drankjank, maar dan zonder mét. En ik stop met verder schrijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 zeur jij maar lekker hier hoor Gunn alles wat je eruit gooit zit jezelf niet meer in de weg dus ga lekker genieten al of niet carnaval niet drank wel buiten goed inpakken t is guurkoud:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Wijfie, Ik ken je nu al vanaf dat ik hier zelf op het forum kwam, heb je op heel slechte momenten hier meegemaakt, op betere momenten en zelfs een langere tijd als niet-drinkster, heb je een keer ontmoet op een ADB-meeting en dacht toen dat jij één van die mensen was die het dankzij je zelfonderzoek en je deelname aan dit forum wel zou gaan redden. Maar ik zie en herken je heen en weer geslingerd worden tussen hoop en vrees, het steeds weer naar rechtvaardiging zoeken voor je terugvallen en daar nog in geloven ook. Het resultaat na ruim zes jaar is dat ik nog steeds hetzelfde Wijfie zie als toen ik hier voor het eerst kwam. Het doet me pijn als je weer verteld over een terugval of uitglijder, je zegt dan dat je hiervan geleerd hebt en het nooit weer zo wil laten gebeuren omdat je weet dat drinken niks oplost. Het doet me pijn als je steeds weer zegt een nieuwe oplossing gevonden te hebben om dan na een tijdje weer tot de conclusie te komen dat het niet werkte.. Ik kwam een stukje tekst tegen wat ik kreeg tijdens mijn laatste behandeling (2008). Het gaat over terugvalpreventie en ik wil je dit doorgeven, in de hoop dat je hier iets aan hebt. AANVAARDING "Zeg gewoon nee" is een goed advies om het experimenteren met drugs en alcohol te voorkomen. Het is geen goed advies bij verslaving. Om de verslaving de baas te worden moet men erkennen dat de verslaving macht heeft en accepteren dat dit persoonlijke beperkingen als gevolg heeft. Veel mensen ervaren deze aanvaarding als ze beginnen met een behandeling. In behandeling gaan is echter pas de eerste vorm van aanvaarding. Het kan niet de enige zijn. Een van de grootste problemen van nuchter blijven, en een belangrijke reden waarom het zo moeilijk is, is de weigering "los te laten" en te accepteren dat een mens beperkingen heeft. Aanvaarden dat je een probleem hebt met drugs of alcohol is niet een teken van zwakte. Wordt iemand met diabetes of hartklachten als een zwak persoon gezien? Door het idee dat je verslaafd bent te aanvaarden zeg je niet dat jij je leven niet kan beheersen. Het betekent dat je bepaalde delen niet kan beheersen, en dat een daarvan het gebruik van drugs of alcohol is. Als je door gaat met vechten om je verslaving te beheersen, geef je het meer macht. Het herstelproces kent een paradox. Mensen die de realiteit van verslaving het beste accepteren zijn het meest gebaat tijdens herstel. Door niet te vechten met het idee van stoppen zul je juist winnen. De enige manier om dit gevecht te winnen is door je over te geven. Als je doorgaat met vechten, zal de verslaving terug vechten. Hoe langer je vecht, hoe verder je moet opkrabbelen. Je hoeft niet tot op de bodem te zinken om te beginnen met herstel. Wijfie, meissie, ik wens je het allerbeste toe. Maar ik kan het je niet geven, dat kun je alleen zelf door eerlijk naar jezelf te zijn. Liefs, Koh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Gunn, misschien moet je eens uitproberen HOE gek je wordt als je niet aan de trek toegeeft.. probeer het eens een dag en een nacht, en misschien nóg een dag. Misschien ga je dat gek worden/zijn nog wel prettig vinden ook.. is het helemaal niet zo griezelig als het lijkt. Er zit in elk geval (als het lukt om niet toe te geven) een stuk overwinning in, en da's zo gek nog niet:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Jopie ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Jopie en Kohtje ook:heart: Gunn ga een beetje zitten gamen dan heb je misschien wat afleiding. Hoe is het met The Cave? Ben je al iets opgeschoten met het spel? Is niet zoooooo groot hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 @Gunn, Ik adviseer je de berichten over een uitpuilende lever etc. nog eens na te lezen die je zelf schreef omdat bang was dat er echt iets mis was. Ben je dat vergeten? Of denk je het onderzoek was positief dus nu kan het wel weer? Gunn hou jezelf niet voor de gek, speel geen Russische roulette met je lever! Ik heb zelf 30 jaar gedronken en mijn leverwaarden zijn gelukkig goed. Ik heb dus geluk gehad, 1 op de 10 ontwikkeld een levercirrose. Je gaat zo goed, als je nu weer begint ben je terug bij af en is de weg naar vrijheid van alcohol moeilijker geworden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Neen, ik doe 't niet! Ik ga m'n Food Storage inventariseren! Ik heb al maanden geleden van de Ildl een schrift gekocht specifiek voor dit doeleinde. Met een mooie print van een looppad in een lommerrijke omgeving. Opgedeelt in de rubrieken Naam Food Item, Verpakking (Pot, Blik, Kunststof of Karton), Hoeveelheid en Houdbaarheidsdatum. Dat gaat me een uurtje (of twee?) duren. To The Looh! Tot strakjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Fijn, Wijfie. Maar weet je, juist dat aan het denken zetten heeft mij veel last bezorgd in het verleden.. Ik had ook veel geleerd over hoe onverstandig het was om te drinken, hoe goed het zou zijn om nuchter door dingen heen te gaan. Maar juist op de momenten dat ik voor de keuze stond om wel of niet een wijntje/biertje/borreltje te nemen, ging mijn denken altijd de verkeerde kant op.. ik wist altijd wel de één of andere smoes, rechtvaardiging, reden te verzinnen om JA te zeggen tegen dat glaasje.. Ik dacht wat af, voor ik die eerste nam. Vooral hoe ik m'n misstap aannemelijk kon maken voor m'n omgeving en mezelf.. terwijl ik donders goed wist dat het een MISstap was. Door toe te geven dat ik niet KAN drinken, is dat hele denkproces bij confrontatie met een drankje, teruggebracht naar alleen maar JA of NEE. En dan kies ik voor NEE. Hoef ik verder niks meer te verzinnen, en hoef ik later ook niks meer goed te praten/maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Romualdus Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 @Wijfie, De keuze lijkt mij nogal duidelijk, ik zou het niet nemen. Wij alcoholafhankelijken hebben onze lever al genoeg op zijn duvel gegeven. Tegen de GGZ arts hang je toch een leugentje om bestwil op, "dokter ik heb het geprobeerd maar het helpt niet". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Bolletje, jij ook een Ben vandaag in een :heart:elijke bui. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Kan ik me voorstellen Jopke maar je bent sterk hoor zeker weten. En nu meer vrijheid hebben nu je dochter uitvliegt, zal ook wel heel anders zijn. Neem je ook iets van een laptop mee zodat je contact kan blijven houden, of kies je voor algehele forum onthouding:) Ben echt heel benieuwd naar hoe je het maakt daar. Denemarken lijkt me een heel mooi land dus genieten maar meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Originally posted by: Kohtje Ben vandaag in een :heart:elijke bui.quote> Dat doet me goed te lezen Koh:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Originally posted by: bolletjeDat doet me goed te lezen Koh:rose:quote> Het doet mij ook goed, Bolletje.. dat gevoel. Soms heb ik van die dagen, dan voelt het of er allerlei deurtjes en luikjes opengaan en kan ik me ineens erg verbonden voelen met mensen om me heen. Vaak zijn die deurtjes en luikjes (bijna) dicht en voel ik me een botterik, een ongevoelig persoon. Dat heeft alles te maken met het me afsluiten van mensen in m'n jeugd door allerlei omstandigheden. Die deurtjes en luikjes zouden altijd open moeten staan, maar ze vallen steeds weer dicht en het valt me zwaar om ze steeds weer open te zetten. Isolement is een groot gevaar voor me, maar tegelijkertijd voelt het heel veilig en vertrouwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Dat ken ik maar al te goed Koh en ik denk velen van ons. Het geeft inderdaad een veilig gevoel als die luikje op een kiertje staan. Ik kan ze zelf open en dicht doen, dat weer wel. Vroeger was dat heel anders. Ik had ze altijd dicht en mensen hebben wel eens gezegd, "als ik jou een keer vast pakte, leek je net een blok graniet."Gelukkig is dat er niet meer maar vind het nog steeds wel heel fijn als ik me een beetje terug kan trekken en alle luikjes weer eens heerlijk dicht te kunnen doen. Even rust, en heel belangrijk, veiligheid Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gunn Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Okay, ff een breek. 'k ben ongeveer halverwege. 'k moet nog een boodschapje doen. Brr, jakkes! Die kou in. En 't was al fris in m'n schuurtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 dat red jij mijn ovenschotel staat in de oven nog 15 minuten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Kom op Gunn gauw die jas aan en rennen maar. Klinkt niet verkeerd Lenie:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Hier zit de bamie er al weer in, gauw koffie als toetje nog. Jopie; hele fijne week in Denemarken meis!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Wat een bizarre dag... Ik neem sinds kort een hogere dosis paroxetine tegen mijn sociale fobie, en nu heb ik het gepresteerd om tijdens de opleiding een vraag te stellen! Klinkt misschien als iets heel gewoons, maar dat was voor mij tot hiertoe ondenkbaar. 'k Ben blij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 11 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 11 februari 2013 Het moet niet gekker worden met je Jen :present: Oh ja, koken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden