Spring naar bijdragen

Vrijdag 22 feruari 2013


rip Queenie

Aanbevolen berichten

Ola Rickert. Nee alc. is niet altijd negatief, anders zou het ook niet zo moeilijk zijn om te stoppen, das nou juist de pest. Ik heb ook wel leuke momenten mee gemaakt. Ik denk alleen dat je met alc. op, niet meer echt bent, niet meer bij jezelf kan komen. Het misvormt de realiteit en je persoontje, das nu juist gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 135
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: jopie
jezelf belonen
met iets wat je eigenlijk niet wil
is ongeveer hetzelfde
als

een fundamentje voor de ene voet neerleggen
en daarna het fundamentje voor de andere voet weghalen
zo blijf je balanceren
zonder jezelf ooit een keer rust te gunnen

maar ja.....easy tokking

quote>



Mooi!! Deze ga ik onthouden dank je wel !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,

Van achter de ramen is het stralend weer, maar er staat een hele koude wind!

@ Jen: ik las je berichtje over de botinnekes en ja: schandalig! Het tekort aan plaatsen e.d. in de psychiatrie is zeker een oorzaak. Een hele sterke jongen met een psychose is gevaarlijk, maar een eenheid die goed nadenkt i.p.v. er meteen op te rammen is ook niet weg!:o

Eerst eens verder lezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Ola Rickert. Nee alc. is niet altijd negatief, anders zou het ook niet zo moeilijk zijn om te stoppen, das nou juist de pest. Ik heb ook wel leuke momenten mee gemaakt. Ik denk alleen dat je met alc. op, niet meer echt bent, niet meer bij jezelf kan komen. Het misvormt de realiteit en je persoontje, das nu juist gevaarlijk.quote>


Zelfs dat hoeft niet altijd het geval te zijn hoor Bolletje. Natuurlijk heb je gelijk dat je anders bent als je hebt gedronken maar ook dat verschild per mens. Mijn pa veranderd in een draak van een mens en denkt hoogleraal filosofie te zijn bv. Afgelopen kerst heeft mijn ma zich verbaasd over mij.. Ik had een week niet gedronken en liet me gaan.. echt veel gedronken en bleef met haar tot laat zitten. (en mams was nuchter trouwens, drinkt eigenlijk nooit) Het viel haar op dat er zo weinig aan me veranderde na die sloten bier, wijn en limonchello. Ik sprak met dubbele tong maar qua karakter bleef ik bij mezelf.
Mijn redenen om te stoppen/minderen zijn ook anders misschien dan anderen. Ik heb geen doembeelden van vroeger over vernieling of relaties/vriendschappen die stuk zijn gelopen door drank..
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tatum: je gaat weer goed! Spannende, zware week droog doorstaan! Ik werkte ook voor een tijdschrift en op een steekdatum moesten alle jaarverslagen binnen zijn! Ook zoiets.

Ik wens je i.i.g. een lekker weekend met je dochter.

@ Bollie: wat is PI? Ik heb wel Nat. Geographic en Animal Planet, maar dit ken ik niet.

@ Akelei: jij was vroeg uit de veren. Was je tevreden over je bezoek aan de huisarts?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Nance: ben je weer aan de studie vandaag?

@ Jootje: jij klinkt opgewekt! Leuk om te lezen.

@ Jopie: maak er een mooie dag van. Hoe is het weer bij jullie?

@ Harjet en Lissy: zet hem op vandaag.

@ Bollie: schilder se!

@ Rickert: je weet dat ik heel lang een minderaar ben geweest. Ik weet niet hoe het bij jou was, maar bij mij ontstond toch na een tijd de neiging om wat gemakkelijker te worden met drank en langzamerhand weer wat meer te drinken. Na de derde was mijn rem weg. Als je sterke triggers hebt die je niet kunt veranderen, kan dat gevaarlijk zijn. Jaren van mijn leven heb ik zo doorgemodderd ook voordat ik op het forum kwam, en uiteindelijk besloten om maar helemaal te stoppen. Iedereen is anders. Als het bij jou wel werkt prima, maar kijk eerlijk naar jezelf.

Dat geldt natuurlijk voor iedereen!

Ik ga weer eens wat doen. Tot later. Ik hoop dat we allemaal een fijne dag zullen hebben./

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rickert
....
Mijn redenen om te stoppen/minderen zijn ook anders misschien dan anderen. Ik heb geen doembeelden van vroeger over vernieling of relaties/vriendschappen die stuk zijn gelopen door drank..quote>

Dit zou ik, pakweg een half jaar geleden, zonder enige bedenking geschreven kunnen hebben.
Inmiddels ben ik daar een stuk minder zeker van ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,

alles wel?

ik niet...ik ben vreselijk door m'n rug gegaan door een misstap vanmiddag.

nu kan ik niet stofzuigen...erg he?:D

morgen weer een dag.

ik ga zo lekker chilli con carne maken...

eerst even een peukie.

het is trouwens stilletjes hier...allemaal aan het genieten van de kou met dat lekkere zonnetje? ( alhoewel die hier nu weg is )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

plof snel even binnen om te bedanken voor al het medeleven, vooral travel die het uitgelegd heeft. ja, dat is haar wel toevertrouwd.

vandaag voel ik me eindelijk wat beter, alleen het hoofd werkt nog niet zoals eerst en moet natuurlijk ook andersom denken.

de 1e dagen na thuiskomst wilde ik mijn pc niet openen, want er zijn altijd berichten waar je iets mee moet, maar daarna heb ik wel hier soms gelezen en een paar pb's gewisseld. dank....

dit terwijl mijn egypt. pil inwerkte en bed warm werd.

leer nu voor mezelf opkomen en had daardoor gisteren schoonmaakhulp.

gewoon wmo mevr. die hier was geweest gebeld en in een uur was het rond.

's morgens, lekker laat en 'avonds komt de thuiszorg voor wassen en aankleden. en ontbijt maken.

geduld leer ik nu.

had problemen met nr. weergave, heel lastig nu. lag natuurlijk aan mijn 'OUDE' toestel. heel plan voor ma. samen met kpn bedacht, maar vlg. mij doet hij het nu weer. zus uit frankr. belde voor eerst sinds haar man is overleden 2 1/2 jaar , maar 2x kwam het slecht uit, dus nu afgesproken en zag haar naam in scherm. zou een zorg minder zijn.

overstappen van bank, die een structurele fout maakt, nl;

nu kunt u uw oude rek. opzeggen, en werkt de overstapservice dus niet.

is ook niet erg handig, want kan niet schrijven en slechts met moeite post openen.

zo, genoeg, gestopt met pijnstillers, dus gaat de goede kant op.

om botten weer aan elkaar te laten groeien moet je 500 mg tabl. vit. c nemen. wist iemand dat?

de eenzaamheid waar travel het over had geldt voor mijn kinderen.

heb het verder ook nog niet aan vrienden en zo verteld, veel te druk.

eerst moet alles een beetje lopen.

di. weer naar zh. buren komen mij aankleden, anders kwam de zorg al om 7 uur en ik lig voor dood 's nachts, zondag zorg afgezegd, want moest vorige zo er mijn bed voor uit, ook 'avonds, want hele dag geslapen.

buren rijden me er ook heen, ja man is 80!!!!

ook dan kun je nog iets voor een ander betekenen.

stop nu, krijg kramp.

o ja, mijn gezicht is net een toverbal, ziet nu groenig/geel. gaat vooruit.

heb nog geluk, had andere arm of neus ook kunnen breken en dat in de gipskamer. wel lekker dichtbij. handig dat dan weer wel.

het is waarsch. virale maag/darm inf. geweeest, maar heb er nog niet naar geiformeerd. ben wel grondig nagekeken. is ook wat waard.

vreemd daar ook koorts en lage bloeddruk had.

leverwaarden o.k., maar 2 eer pijnlijke spioten b1 gehad, terwijl ik dat zelf inneem.

dus mensen doe dat, als je nog drinkt, maar ook de 1e tijd als je gestopt bent. het

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Joanne
Oei Lenie, sterkte! Ik stofzuig eigenlijk alleen als er visite komt, scheelt tijd ;)quote>


haha, ik moet elke dag wel stofzuigen met die beesten.
vandaag even niet.
Chilli is klaar en staat nog even te pruttelen.

Lidia heel veel sterkte meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

terug van werk, en een tevreden gevoel over wat ik vandaag gedaan heb.

Ben wel enorm blij dat het weekend is en ik niks hoef.

Afgelopen woensdag was het nogal hectisch op de zaak en paniekerig, dat hakt er bij mij altijd in.

kost me zeker een paar dagen om daar van te bekomen, ik betrek namelijk alles op mezelf.

Als iets fout gaat, als iets stuk gaat en zo voorts.

Als iets goed gaat hoor je het toch niet.

Dus vandaar blij dat het weekend is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...