Spring naar bijdragen

Woensdag 6 Maart 2013


Lenie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 254
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik ben heerlijk aan de poets vandaag. En gelijk veel dingen aan het weggooien. Dat is mijn leukste en doeltreffendste manier van opruimen :)

Nu een kleine lunch en daarna een verplicht extra dutje op de bank. Gaat wel lukken vanmiddag ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
DAGPACT

Albert
Lytse
Tatum
miranda
Will
Harjet
Acer
Ietjefietje
Lissy
Jootje
Travel
Wijfie,
truitje


Nah, voel me ook nog steeds niet toppie, mijn hoofd voelt rommelig, chaotisch, net alsof ik door iets word tegengehouden, zo'n gevoel, ik wil wel, maar iemand houd me tegen.
Vervelende dromen vannacht, nee, schiet ff niet op, mja, we gaan gewoon door, met kniezen bereik je ook niets...

Zou het in de lucht hangen?quote>


Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal

Jaap van harte gefeliciteerd!! Petje af.

ik wou dat ik het kon

Wil zo graag helemaal stoppen maar het lukt me van geen kanten

had me gisteren op het dagpact gezet.

gisteravond naar een belangrijke verkiezing van financieel manager van het noorden

en daar kreeg ik een glas wijn voor mijn neus!!

mis gelijk 3 genomen

ik ben zo,n looser

waarom kan ik me niet aan mijn eigen belofte houden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Ietje,

Volhouden hoor meid! Ik weet hoe je je voelt.

Ik heb het vandaag ook moeilijk Gisteren was ik de hele dag vrij en alleen thuis en heb niet eens aan een wijntje gedacht!

Maar vandaag is het zo moeilijk. Ik ben wel aan het werk, maar heb telkens wat tijd over tussen 2 clienten (ik ben dietiste en heb praktijk aan huis). Dat is zo vervelend. De tijd die ik over heb is te kort om iets anders te gaan doen en te lang om niets te doen. "Vroeger" nam ik dan gewoon een irish coffee. Maar nu kan dat niet meer/wil ik niet meer!

Ik heb wél een lekker 'sapje' ontdekt: 1 granny smith, 1 schijf meloen, 1 peer. Een flinke scheut water erbij, in de blender mixen en lekker opdrinken! ................. Ik heb gisteren heel veel fruit in huis gehaald, dus ik ga zometeen maar weer iets anders proberen.

Gr. Suzie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heee Lissy,

Dat is een goed idee! Houd me maar lekker bezig met dit soort vragen.

Oke, light producten en aspartaam.

Lightproducten zijn meestal niet verstandig om af te vallen omdat in die producten vaak veel zoetstoffen worden gebruikt.

Zoetstoffen bevatten wel minder calorien dan suiker, maar in je lichaam veroorzaken ze dezelfde reactie dan suiker. Zodra jij nl. iets zoets eet of drinkt wordt er in je lichaam een 'chemisch fabriekje" aan het werk gezet dat ervoor zorgt dat je lichaam de energie (zoet) die je eet/drinkt kan gaan opslaan. Dat chemische fabriekje kent geen verschil tussen echte suiker of zoetstof. Gevolg is dat een glas gewone light cola net zo goed wordt omgezet in vetmassa dan een glas gewone cola. Dus kun je beter gewone producten gebruiken in plaats van light producten. Het resultaat voor je gewicht is hetzelfde maar de zoetstoffen die gebruikt worden zijn vaak veel ongezonder dan echte suiker.

Aspartaam is een zoetstof die inderdaad veel verwerkt wordt in light producten. Aspartaam is een puur chemische zoetstof die erg slecht is voor je gezondheid. Aspartaam kan (als je het veel gebruikt of er gevoelig voor bent) o.a. de volgende klachten veroorzaken: depressiviteit, slecht zien, maag/darmklachten, enz.

M'n bel gaat. Volgende client. Tot straks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, misschien eindelijk antwoord om een idioot onbelangrijke vraag @suzie

Na jarenlang flesje(s) wijn en/of flinke hoeveelheid bier per dag een aardig buikje gekregen, sinds zaterdag overgestapt op cola, bitter-lemon en chips. Kan ik er na een maandje op rekenenen dat ik 5 kilo afgevallen ben of denk je dat er 5 kilo bij opkomen :-)

Wordt trouwens al aardig zat van die zoete troep dus ik denk toch maar meer aan de spa rood te gaan. Heb trouwens wel een handig persoonlijk hulpmiddeltje met stoppen: als ik eerst een glas frisdrank drink en daarna alcohol krijg ik 5 minuten gierende maagpijn, heb ik mijn hele leven al, een soort zelf-aangemaakte refusal dus eigenlijk. Cola voor het naar de kroeg gaan is dus wel handig voor mij :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Truitje, het lijkt me echt niet goed om van jezelf te denken dat je een loser bent. Bijna iedereen hier die gestopt is heeft dat echt niet in één keer voor elkaar gekregen hoor!

Blijf werken aan je vooruitgang. Dan komt het wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT

Albert

Lytse

Tatum

miranda

Will

Harjet

Acer

Ietjefietje

Lissy

Jootje

Travel

Wijfie,

truitje

Gunn

Goedemiddag mensen. 't is prachtig weer, dus ik ga niet achter de PC verpieteren. Fijne dag allen en tot vanavond. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is de zon inmiddels ook weg helaas,maar evengoed wel een heerlijk temperatuurtje.

ik heb de deur lekker open hoor.

m'n vlees staat in de oven, de aardappels zijn al gebakken, straks nog een salade maken.

en wachten tot zoon-lief thuis komt van z'n eerste werkdag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: chrisjelief
Aha, misschien eindelijk antwoord om een idioot onbelangrijke vraag @suzie

Na jarenlang flesje(s) wijn en/of flinke hoeveelheid bier per dag een aardig buikje gekregen, sinds zaterdag overgestapt op cola, bitter-lemon en chips. Kan ik er na een maandje op rekenenen dat ik 5 kilo afgevallen ben of denk je dat er 5 kilo bij opkomen :-)

Wordt trouwens al aardig zat van die zoete troep dus ik denk toch maar meer aan de spa rood te gaan. Heb trouwens wel een handig persoonlijk hulpmiddeltje met stoppen: als ik eerst een glas frisdrank drink en daarna alcohol krijg ik 5 minuten gierende maagpijn, heb ik mijn hele leven al, een soort zelf-aangemaakte refusal dus eigenlijk. Cola voor het naar de kroeg gaan is dus wel handig voor mij :-)quote>



Hoi Chrisjelief,

Helaas, ik moet je teleurstellen. In frisdrank zit net zoveel of soms zelfs meer suiker dan in alcohol. Als je wilt afvallen, kun je beter overgaan op bv. spa rood, blauw, groen (of gewoon kraanwater). Voor de smaak kun je daar evt. een schijfje citroen/sinaasappel/grapefruit aan toevoegen. Of als je echt een ander smaakje wilt dan is bv. Crystal clear een goed alternatief. Of anders is er ook nog thee in heel veel verschillende smaken.
Enne ............ als je wilt afvallen ............ ook geen chips! Probeer eens een paar weken gewoon normaal gezond te eten. je zult zien dat je jezelf dan snel wat beter gaat voelen en dan gaan de kilo's er ook vanzelf af.

Succes:rose:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lissy,

In Crystal Clear zit geen aspartaam.

Even om verwarring te voorkomen: niet alle zoetstoffen bevatten aspartaam!

Kijk in de supermarkt even op de verpakking om te zien wat er in een product is verwerkt. Dus je mag best een zoetje in je thee, maar neem dan een merk zonder aspartaam.

Een ander lekker én gezond drankje is bv. vers geperst sap mengen met (bron)water in de verhouding 50/50. Is goed voor de dorst, extra vitaminen en bevat niet veel Kcal.

@Lissy

Het is niet zo dat je elke dag moet wisselen in aantal calorieen. Het is zelfs beter om elke dag ongeveer hetzelfde aantal Kcal te eten.

Als je wilt afvallen moet je absoluut niet te weinig gaan eten. Je mag nooit minder Kcal eten dan wat je lichaam per dag nodig heeft (BMR) om al je organen goed te laten functioneren. Je BMR kun je te weten komen door je bij een sportschool of een dietiste/gewichtsconsulente te laten wegen. Zij hebben een weegschaal die je BMR (dus NIET BMI) berekend. Als je jezelf aan die hoeveelheid houdt, dan ben je nog gezond bezig en val je toch af. Dagelijks aantal Kcal wisselen is een fabeltje dat ik nog nooit eerder gehoord heb.

Ga nu weer aan het werk. Nog paar clienten. Daarna koken, eten, strijken, ....

Denk dat ik vandaag niet meer inlog.

Tot morgen allemaal :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: chrisjelief
@suzie zit nu aan een heerlijk boeljonnetjequote>



Hardstikke goed Chris! Dat is veel beter dan al die zoete frisdrank.
Probeer ook eens hetvolgende:
50% vruchtensap (liefst vers gepers, maar mag ook uit pak (ongezoet) mengen met 50% spa rood. Goed gekoeld is dat een lekker frisse dorstlesser en niet al te zoet. Trouwens als het nog te zoet voor je is, kun je er ook meer spa bij doen.

Tot morgen!!:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Suzie


Ik heb wél een lekker 'sapje' ontdekt: 1 granny smith, 1 schijf meloen, 1 peer. Een flinke scheut water erbij, in de blender mixen en lekker opdrinken! ................. Ik heb gisteren heel veel fruit in huis gehaald, dus ik ga zometeen maar weer iets anders proberen.

Gr. Suzie
quote>



die ga ik maken straks.. met kiwi en banaan.
mjammie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...