Kohtje Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Originally posted by: rip QueenieNa een slapeloze nacht na een zeer onprettige AA meeting heb ik veel om over na te denken.Mijn clubje is het niet meer en ik ben dan ook zeer teleurgesteld.Niet in het programma overigens!! Ach, je hebt zo van die mensen die de wijsheid in pacht hebben en zich als een soort goeroe gaan gedragen.Jammer, jammer, jammer.quote> Een (echte) AA-meeting is niet zomaar een vrijblijvend samenkomen van alcoholisten. Meetings en AA in het geheel kunnen alleen (al zo lang) blijven bestaan als we wat richtlijnen in acht nemen. Wij behouden wat we hebben alleen door waakzaamheid en zoals vrijheid voor het individu voortkomt uit de Twaalf Stappen, zo komt vrijheid voor de groep voort uit onze Twaalf Tradities. Deze Tradities staan uitgebreid beschreven in het AA boek "12 Stappen en 12 Tradities." In het door jou (rip Queenie) genoemde geval is het misschien verstandig om eens met de groep de Tweede Traditie te "bespreken" en te bestuderen. Deze luidt: "Wij erkennen in onze groep slechts één uiteindelijke autoriteit: een liefhebbende God, zoals Hij zich openbaart in het geweten van onze groep. Onze leiders zijn toegewijde dienaren, ZIJ REGEREN NIET."Mensen die zich als "goeroe" gedragen doen er goed aan hun vierde stap nog eens te doen, de diepgaande en onbevreesde morele balans van ons leven opmaken.. Ik spreek uit eigen ervaring, want goeroegedrag, zelfingenomenheid, predikgedrag en dat soort dingen, zijn mij ook niet vreemd, allemaal voortkomend uit onzekerheid, en de gedachte dat ik andere mensen kan veranderen. Ik ben de mensen dankbaar die mij op dit soort onvolkomenheden hebben gewezen.. zo kon ik weer aan mezelf werken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Hoi Madeleine, Je kwam op het forum om aan de drank te werken. Dat heeft momenteel prioriteit. Stop eerst eens echt met drinken en dan niet twee weekjes, maar geruime tijd. Aangerichte schade (ook geestelijk) is niet meteen weg. Dat kost tijd, veel tijd. Leg je neer bij het feit dat drank geen optie is en aanvaard dat! Ik bemerk dat je er niet echt los van bent. Een juiste inschatting van je gesteldheid maken lukt pas als de drank weg is. En ja, dan gebeurt er veel met een mens. Dan even de zin van het leven. Die ontgaat mij ook. We zijn er nu eenmaal en enige invulling geven kan geen kwaad. Dat ligt niet altijd in een betaalde job. Ieder keer Jeremiah gezangen helpen niet. Je zet jezelf in een neerwaartse spiraal op die manier. Dan de Efexor even. Dat je slechter bent is een 'goed teken'. Deze middelen moeten ínslaan'. Geef het zeker 6 tot 8 weken en evalueer dan. Het kan zijn dat er later misschien een andere AD nodig is. Bekijk alles per dag, easy does it. Trek een duidelijk plan. Een drankvrij plan lijkt me de aangewezen weg. Er is altijd ligt aan het einde van de tunnel, maar je moet hem wel eerst door. Steeds maar het negatieve ophalen is niet de weg. En wat al gezegd is, dit weer geeft ook niet echt een boost. Ben er ook moe van. Voorts geven deze lichtkorte winters een verhoogde vreet behoefte, ook hier. Madeleine drink niet en oefen geduld. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Kohtje ik denk dat ik vast een goeroe zou zijn. Ga goed jij, daar achter de hoek. Groet. Nu snel leeftocht scoren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Dag allemaal, Vandaag ben ik toch naar de fysiotherapeut geweest, ondanks dat ik knap verkouden ben. Het was heel nuttig! Vanmiddag in bed gelegen, zoals altijd dinsdags, en nu gaat het allemaal weer een beetje. @ Madeleine: er is een oefening om aan het einde van de dag 5 dingen te noemen/op te schrijven waar je blij mee kunt zijn. Het kunnen ook hele kleine dingen zijn. Probeer dat eens een tijdje en je zult zien dat je op den duur anders tegen het leven aan gaat kijken. Die AD hebben een inwerkingstijd nodig (zoals Soothe al zei). Dat weet je wel, maar je wilt hier en nu resultaat. Dat zou ook prettig zijn, maar zo werkt het niet! Je hebt zelf al eens gezegd dat dat snel resultaat willen een karaktereigenschap van je is. Je drinkt niet en dat is nu het belangrijkste. Mijn motto is: "Morgen gaat het vast beter!" Hopelijk geldt dat voor jou ook. Voor allemaal smakelijk eten en tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Madeleine, ben je niet flink depri. Dan heb je ook nergens zin in vooral s'ochtends. Toen ik jouw berichtje las dacht ik meteen, eis je niet teveel van jezelf? Depressies gaan bijna altijd gepaard met flinke moeheid. Maar als je zoveel eist van jezelf kan het wel eens zijn dat je daar nooit aan kan voldoen. Gevolg ontevreden zijn over jezelf, en dat leid weer tot depri gevoelens. Waarom kan je niet slapen, en laat je gewoon die moeheid toe. Ik moest vroeger ook zo ontzettend veel van mezelf, maar dat is gelukkig al lang niet meer. Ik leef een stuk rustiger en fok mezelf niet meer zo op. Misschien kun je eens proberen om gewoon maar de dag door te komen en heel weinig moeten maar veel doen waar je echt behoefte aan hebt. Misschien wordt die moeheid dan ook minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Dank jullie wel. Misschien ben ik inderdaad wel gewoon depressief. Het is iets wat ik wel ken van 14 jaar geleden, maar waar ik de afgelopen jaren geen last van heb gehad. Ik heb net even een uur gelegen, zonder te slapen en daarna met het avondeten verder gegaan. Ook dingen in de diepvries gemaakt etc. Dan ben ik opeens niet meer moe. Heel vreemd. Ja, ik wil alles sneller dan snel. Ik moet me erbij neerleggen dat dingen tijd kosten. Ik heb net mijn avondeten op, dus ik ga even bankhangen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Madeleine:heart: maar ik geloof niet dat ik iets zinnigs kan zeggen tegen je. Houd moed hoor, je zult toch ooit verbetering merken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 even boodschappen halen tot zo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Ja, Ietje. Ik lust opeens alles en veel meer. Had vanavond een Turkse pizza met veel groenten en normaal krijg ik hem niet op. Als ik er zelf geen rem op had gezet, dan had ik er nog een tweede in de oven gedaan. :$ De klachten van vermoeidheid heb ik gisteren met hem besproken. Hij gaf aan dat het erbij hoorde en dat ik het even moest uitzitten. Hoe vervelend ook, het zou over gaan. De vervelende stemming, zoals vandaag, had ik gisteren niet. Dus ook niet besproken, maar wel over gelezen in de bijsluiter. Resultaat is dat ik nu 30 extra pillen voor komende maand heb. Dus maar trouw blijven doorslikken. Ik moet erop vertrouwen dat het beter wordt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Wat is het hier stil! Ik had de kip vergeten laag te zetten. Hij was nog net eetbaar, maar daar bleef het bij. Jammer! Inmiddels ga ik ook maar bankhangen. Tot later allemaal. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Haha, Akelei. Graag gedaan. De vierde paashaas heeft zichzelf al onthoofd. Die wist vast wat er ging komen en misgunde me het om hem te onthoofden. Het komt ook allemaal wel goed. Maak het natuurlijk ook allemaal veel groter dan het is, in mijn hoofd. Het begint bij een spijker, die ik mis heb geslagen en op het eind heeft de muur het gedaan. Gisteren vroeg mijn stief of het wel goed met mij ging, omdat ik zo verschrikkelijk pips zag, dus ik legde haar uit dat ik zo moe was. Het kwam op gesprek, het is niet dat ze me een trap na gaf, maar toen gaf ze aan dat ze dat al voelde sinds de operatie (= 2 jaar geleden). Dat ze met moeite haar ene been voor haar andere kon krijgen. Voelde me ook nog schuldig, want dat van mij gaat wel weer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Goeienavond allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Leuk is dat hè, gehandicapte spelen. Ik heb een keer een badkamer, keuken en toilet gebruikt als rolstoeler. Dat valt allemaal helemaal niet mee in die kleine Hollandse interieurs. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 "Ik word serieus genomen" Dat herken ik zo erg, die verbazing Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Dat is wel spannend ja Akelei, maar vaak gaat het als je eenmaal begonnen bent vanzelf verder. Als je verhaal maar een beetje in je hoofd zit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Ik dacht altijd dat het een kakelnestje-dingetje was akelei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Ik vind dat ook niets Ietje, ik schijn zelfs telefoonangst te hebben, en toen had ik opeens een baan waarbij ik heel veel moest bellen. Dat heeft wel geholpen. Maar ik blijf het fijner vinden om mensen te kunnen zien als ik met ze praat, maar Skype, dat vind ik dan weer helemaal niets. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Ik ben wel eens snel naar de wc gelopen toen ik op mijn vrijwilligerswerk telefoon kreeg... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Ik ben vandaag twee keer door het UWV gebeld, je kunt zeggen wat je wilt maar de overheid werkt best snel. De mevrouw denkt eind deze week al dat ik mijn werkloosheidsuitkering krijg. Ik had al ingecalculeerd dat die over een week of zes rond zou zijn. Dat leek me een realistische termijn voor dit soort zaken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Een beetje nerd schakelt zo de camera van je laptop in kijkt je aan zonder dat je het in de gaten hebt. Misschien een leuke optie om aan het forum toe te voegen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Kunnen we gelijk controleren of iemand niet stiekem zit te drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 ha jopie, even ondergedoken he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Zo wat gezellig ontspannen op het frum mensen. Ik kom me ff droog afmelden:P Ga afsluiten ben een beetje moe. Ik wens jullie een hele fijne voortzetting van de avond en tot morgen weer. Jopske voor jou nog ff een dikke . Ik weet dat je die graag hebt, dan slaap je goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Iemand die dit weet, toevallig? Ik moet een docx bestand bewerken. Dit kan ik niet op mijn eigen pc of bij mijn vader, want ik heb geen nieuwste Word. En het is net even te duur om het aan te schaffen. Kan ik in een Bibliotheek, bv, gebruik maken van een computer waar wel Word op staat en daarna printen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 19 maart 2013 Hey Madeleine, je kan een docx openen met openoffice, gratis te downloaden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden