Spring naar bijdragen

Dinsdag 19 maart


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 111
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nu oordeel jij naar mij Bol, ("Ik vind dit niet kunnen")

Natuurlijk zijn het zijn zaken. Maar ik zie niet in waarom ik daar niet

een vraag over mag stellen. Was misschien wat suggestief. We zullen

het oordeel van de Moderator afwachten.

Maar goed. Will, ik wens je sterkte, want hoe je ook uit elkaar gaat, zielenpijn

komt er altijd bij, linksom of rechtsom. (Je hoeft niet te antwoorden hoor, als je

daar geen zin in hebt.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ja misschien zit ik niet zo lekker in mijn vel. Dat verbaasd me niets.

Net telefoontje van UWV gehad. Volgende week wordt mijn WW aanvraag

beoordeeld. En als ik werk vind moet ik het gelijk doorgeven, anders krijg

ik te veel geld. Gelukkig, dat de overheid goed op zijn centen zit, anders

zou het nog eens opraken.

Ik ga even verder spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:

rip Queenie

Suzie

Albert

Lytse

miranda

Lissy

Acer

RL

Joris

ps: is het een idee om ook de afmeldingen de volgende ochtend te vermelden?

Anders is er toch zo'n vrijblijvendheid. Ik weet het, iedereen is hier zelf

verantwoordelijk voor, maar als extra 'stok achter de deur'? Of kan ik

het terugvinden in de vorige dag bijna bij het einde?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap, ik neem het niet verkeerd op hoor, en nee, het is geen oprotpremie. We hebben vannacht nog eens lang en diep gepraat.

Ja, ik voel me schuldig en wel voor volgende reden: In de beginne heb ik haar eigenlijk hemel op aarde beloofd, voor haar en haar kids, en nu neem ik dat allemaal weg, omdat ik voel dat het me niet lukt. Ik ben daar zelf helemaal niet goed van, maar door samen te gaan wonen heeft ze niks meer. De weinige spulletjes die ze had heeft ze aan haar ex-man gegeven of weggegooid. Ik vind dat ik IETS moet doen. Wil of kan haar niet aan haar lot overlaten en ik forceer mezelf om haar die kleine herstart te kunnen geven. Zelf wil ze dat eigenlijk helemaal niet, maar ze kan niet anders.

Ik trek een flinke som half mei, en tot dan red ik het wel.

Ik hoop hiermee iets duidelijker te zijn in het beschrijven van het "waarom" ik dit doe.

Ik haat geruzie en heb met haar nog steeds het beste voor. Zij wil achteraf helemaal niks meer met mij te maken hebben, en ook daar toon ik begrip voor.

Bollie, Lissy, Akelei, ietjefietje en iedereen, dank voor het begrip en dat ik hier alles even kwijt kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

morgen allemaal!

wou even iedereen bedanken voor de lieve wensen gisteren.:heart:

Deed erg goed in de relatieve stilte verder. Helaas is mn verjaardag sinds vier jaar verbonden aan de dood van mn vader, die er nu vier jaar geleden op 15 maart tussenuit kneep. Drie maanden later mn moeder en daarna een maandje of twee later de broer van mn moeder waar ik in huis heb gewoond.

Heb geen kinderen en verder geen familie meer.. Dit even om het verhaal wat helder te maken.

Waar het op neer komt is dat ik me opnieuw moest zien te "verbinden" met de mensen om me heen en de dingen die ik deed. En ook nieuwe waarden daaraan te geven.

Tis/lijkt niet zo oninteressant om het allemaal voor je zelf te doen.

Heb de afgelopen 2 jaar rond deze tijd in coma gelegen door drank.. nu voor het eerst dus niet en dacht, moet daar weer iets goeds van maken. De eerste stap is in ieder geval genomen door niet te drinken.. Er wat van maken is er nog 1 verder blijkt.

Wat Jopie gisteren schreef over je eenzaam voelen en dat niet kwijt raken door mensen

op te zoeken omdat dat in jezelf zit, herken ik heel erg...

De paar mensen die zouden komen heb ik ook afgebeld . Op de een of andere manier zal ik ook eerst moeten dealen met die eenzaamheid in mezelf.. Was toch niet in staat

om mensen om me heen te hebben en net te doen alsof ik blij was met hun komst en de dag...Dat is denk ik een "ding" wat komt met de nuchtere tijd en het verwerken van ouwe zooi...

Wou dat even met jullie delen

Heel veel liefs :present:

Krekel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi mensen,

Wat een droevig weer zeg.:(

Will, relaties kunnen uitgaan.

In die zin ben je voor niets verantwoordelijk.

Het betreft hier geen alimentatie voor kindertjes of zo.

Je draagt geen enkele verantwoordelijkheid in deze.

Als het een ruiterlijk gebaar is, dan is dat mooi.

Ik ben vaak aan de kant gezet en kreeg nooit een eethoek

of anderszins. Hoeft ook niet!

En Will... beloof nooit de hemel op aarde. Nooit doen.

Dat is heel moeilijk waar te maken.

Ga goed Scheldeganger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Het zit eraan te komen, 'de fout'.

Ik ben het allemaal even helemaal zat en ik merk dat ik daar ook naar handel. Ik blijf maar moe, alles is een opgave. Het zenuwachtige gevoel blijft. Ik roep weer dagelijks dat ik niet wil leven. Dat het leven toch niet nuttig is. Twee weken slik ik de medicatie tegen o.a. die gedachte en hij is er weer en ik blijf maar moe. Ik praat met bijna niemand meer, want ik ben veel te moe. Ik sluit ook dingen uit mijn leven, het hoeft toch niet, niet nuttig. Over een week een toelatingstest, niet nuttig. Het is allemaal niet nuttig, ik wil niet leven, weet niet waarvoor ik nog leef, wat het doel op deze aarde is, maar ik lach en vertel dat alles goed gaat. Want er zijn mensen met echte problemen, mensen die altijd moe zijn, omdat ze lichamelijk ziek zijn. Ik moet niet zeuren. Doorpakken, doorleven. Maar ik wil niet meer en toch ook wel. Leuk, die medicatie. Ben net terug zo down als ik twee weken geleden was. Fijn.

Omdat ik niets meer nuttig vind, ben ik weer aan het schransen geslagen en nu ik aan het schranzen ben, kan ik ook net zo goed drinken. Wat een onzin allemaal.

Leuk, die gedachte. Want zo sta ik officieel niet in het leven. Elke dag is een nieuwe dag en elke nieuwe dag biedt nieuwe mogelijkheden/kansen. En ik, ik blijf maar down. Het niet willen leven druist tegen mijn eigen principes in, maar het zit zo in mijn gedachten. Opeens ingeprogrammeerd. En hoe ik eraan ben gekomen? Joost mag het weten.

Dit was mijn nuttige bijdrage van de dag, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Runningliesje
Ik zie Lavendel ook ingelogd! Hoe is het met jou? Ik heb je gemist! :present:quote>


Hey Liesje :heart:, heel soms log ik nog is even in om wat te posten.
Het gaat momenteel erg goed met me.
Ik ben blij dat het eerste jaar van vallen en opstaan bijna rond is.
Wat een gestruggel, getwijfel en gepieke was dat.
Ondertussen ben ik bijna twee maanden volledig droog. En wil er nog lang voor blijven gaan.
Het is misschien cliché, maar het loont zeker de moeite!
Ik draag het ADB forum nog steeds in mijn hart, en zal de draad er mee nooit volledig doorknippen. Maar soms zoek ik wat verder, volgens mijn behoeften en noden. En dat bevalt me prima. Zo haal ik nu ook mijn drive uit oa AAmeetings, meditatie toestanden...
Hou je taai, meid!
Ik volg hier amper nog alles dus weet ook niet helemaal hoe het met je gaat, maar je leest wel sterk :present:
Hug aan allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herr Soothe, dank voor je ondersteunde woorden.....het helpt me ;)

Madeleine, ik herken waar je je bevindt. Ik hoop dat je misschien iemand kan bellen uit je vriendenkring. Ook hier kun je rustig vertoeven, probeer in gedachten te houden dat de zomer er aan komt.....ooit !!

Ook RL erg bedankt, je ziet, we hebben allemaal zo onze problemen hé.

Zo lieve mensen, ik ga er van tussen. Straks nachtje werken, nu even energie opslaan ;)

Nog dit:

DAGPACT:

rip Queenie

Suzie

Albert

Lytse

miranda

Lissy

Acer

RL

Joris

Wijfie

Will

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Akelei,

het is zeker niet mijn bedoel jou over het hoofd

te zien of te negeren.

Zo nu en dan lees ik nog wat mee,

er zijn een aantal mensen die me aan

het hart gaan en die ik dan volg.

Ik schrijf niet meer, ja, nu even voor jou,

omdat ik het idee heb niets meer toe te

kunnen voegen aan het forum

Nogmaals ik heb hier heel wat geschreven en

gedeeld en dat vergeet ik natuurlijk niet zomaar.

Dus Aak, ik ben je niet vergeten.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, het is duidelijk dat het je aan het hart gaat.

Maar je hoeft niet te overdrijven met spullen kopen.

Mag je zelf weten natuurlijk.

Maar je gevoel is je gevoel en daar kun je nou eenmaal niet tegen ingaan.

Zou voor beiden niet goed zijn. Dus geen schuldgevoel nodig.

En mensen zijn niet elkaars bezit. Geldt voor iedereen, ook voor mij.

Als mijn mannie morgen zegt dat hij niet meer met me verder wil,heb ik het gewoon te accepteren en respecteren. Je kunt elkaar toch niet gevangen houden.

Liefde bloeit alleen in vrijwilligheid.

Sterkte kerel :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, nee ik slik mijn Refusal nog steeds. Dus drinken zit er niet in. Maar ik wil wel. Ik heb nergens meer zin in. Alle dagen hetzelfde. Ik ben een beetje blur, vandaag. En ik word gek van mijn eigen gevoelens en gedachten. Nou ja, het zal wel weer goedkomen. Maar hier moet ik doorheen. Afgelopen weekend zoveel gegeten, sowieso vier paashazen en nu word ik dagelijks wakker met de gedachte aan nog een paashaas. Het is gelukkig op, maar het is net of ik mijn kaken niet meer op elkaar kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, je zegt: het zit er ingeprogrammeerd.

Als je hetzelfde sombere verhaal de hele dag tegen jezelf herhaalt dan raakt het aardig ingeprogrammeerd ja.

Hoe zou je dat kunnen veranderen?

Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar misschien iets om je eens af te vragen.

Het antwoord zal ook niet meteen komen.

Ja je huidig denkprogramma zal zeggen: dat kan niet, want er is niks aan.

Laat het een tijd bezinken. Er komen ook andere momenten.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kate, na mijn terugval is de gedachte dat mijn leven nutteloos is geboren. Omdat ik het niet van mezelf ken. Wel dat ik het leven sowieso wat nutteloos vind, zonder baan, maar daar kan ik zelf wat aan veranderen. Het niet willen leven, het niets willen doen etc. herken ik absoluut niet van mezelf. Ben wel een downdenker, maar niet zo erg dat ik mezelf zou dood denken. Maar het leek opeens zo zwaar, alles. Dus ik ben naar de huisarts gegaan en aangegeven wat mijn klachten zijn en daar Efexor voor gekregen. Het ging even wat beter, maar sinds vandaag zijn dezelfde gedachten weer terug. En daar ben ik dan zo boos over. Want hoezo heb ik het lef om niet meer te willen leven? Nee, het leven is momenteel niet zo heel leuk, maar doe er dan wat aan. En dan komt die vermoeidheid om de hoek kijken. Want dan wil ik alleen nog maar slapen. Maar ik kan niet slapen, want er is meer dan voldoende te doen. Zit even stuk. En dat wil ik niet, want ik moet leven.

Tja, en als ik moe was of niet lekker in mijn vel zat of welke reden we allemaal kunnen bedenken, dan moet er gedronken worden. Het heeft absoluut geen oplossing in zich, maar dat is dus de gedachte die ik blijf houden. Mijn leven was zoveel leuker met drank. Dikke onzin natuurlijk, want drie weken geleden zat ik nog te miepen dat het leven zoveel beter was zonder drank. Maar ja.

En die chocoladepaashazen waren zalig. Maar ik moet nog 20 kg afvallen. Daar helpen die hazen niet bij. Ook al waren ze wel lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga naar de fysio, ik weet niet of ik nog online kom, want ik krijg bezoek vanavond en lig er daarna weer vroeg in omdat ik morgenochtend vroeg in het ziekenhuis moet zijn.

Ik meld me alvast droog af!

Ga goed, allen, zeker frums die het moeilijk hebben, Krekel, Wil, Madeleine (ik hoop dat ik niemand vergeet) :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...