Spring naar bijdragen

maandag 6-5-2013


Aanbevolen berichten

Hots,

Is elk mens niet bang voor iets?

En hoort dat gewoon niet bij ons omdat we willen overleven?

En geconfronteerd wordt niemand graag, maar het is soms nodig om anderen of jezelf

te confronteren.

De waarheid is vaak hard en moeilijk om te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 73
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even reageren op de diverse mensen.

@ Jen: vroeger was dat hier ook zo, maar mijn schoonouders zeiden dat ze tegen een studentenhuwelijk waren. We waren al een eindje in de twintig hoor.:o Zelfs zijn bak, dat hij zeer binnenkort nodig zou hebben voor sollicitaties, heb ik betaald. Mijn moeder heeft me geholpen om de jurk te naaien. Die hadden geen cent.

Laat het de pret niet drukken. Als je wilt lachen om alle dingen die mis kunnen gaan op "de" dag, dan moet je me even mailen.:D Intussen zijn we al wel sinds 1971 bij elkaar!

@ HTS: Ik ben ook erg gevoelig voor negatieve reacties, vooral hier op het forum, waar ik meer van mezelf laat zien dan in de buitenwereld. Als dat verkeerd begrepen wordt, zit ik hier in tranen.

Ik had altijd een scherm opgetrokken tussen mij en de wereld. In mijn jeugd was dat een overlevingsmechanisme, maar later werd het ook een hindernis. Nu we de drank niet meer hebben om te verdoven, komt het soms helemaal keihard binnen.

Mijn tussenvorm is, dat ik sommige dingen in pb aan mensen vertel die ik vertrouw. Ik beschouw dit forum maar als een oefening voor de echte wereld.

Meestal denk ik je goed te begrijpen, dus voor mij hoef je sowieso niet bang te zijn.:D

@ Kunsie: maak er ook een mooie dag van. Een strak plan, die fietsvakantie zonder bier.

Mijn eerste vakantie zonder alcohol, vorig jaar, was naar Beieren. Daar drinken ze ook soms alc. vrij bier en ik vind het goed te doen.

Nu aan de dag verder.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Dank je, HTS.

Ik zal me ook eens melden vandaag. Was al een paar uur wakker en ik was kennelijk ook ingelogd, omdat ik gisteren de laptop gewoon dicht heb gedaan, maar ik was nog niet zo van het praten (tikken). Ik ben ook een beetje uit mijn doen, want ik mis een duif haha. Dat ik dat ooit nog zou zeggen.

Gisteren ben ik weggegaan en heb de buurman met de duiven achtergelaten. Ik denk dat hij er één een kopje kleiner heeft gemaakt. :huh: De grijze was gisteren gereed om een ei te leggen, dus liet zich niet verjagen, dat kan weleens zijn dood zijn geweest. Ik heb hier alleen nog de witte zitten. Ik heb al zitten googlen of duiven kunnen huilen of rouwen, want hij koert heel zielig, maar kan niets vinden.

Ik zal zo eens wat gaan doen in huis, want het is hier een puinbak.

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn alci's niet allemaal gevoelsmensen Hot.? Bang voor kritiek, bang om mensen pijn te doen, bang voor de reactie terug?;):sun:

Lytse hoe gaat het met slapen? Lukt dat wel een beetje?:heart:

Zo ik stop voor vandaag met werken. Het grint is bijna helemaal weg. God wat een werk zeg.

Verder zand aan het drogen. Heb ook de slaapkamer eens helemaal uitgebaggerd. Er zijn nog een hele hoop tegels over. Wil zelf dadelijk de vloer van de inloopkast gaan betegelen. Voor het eerst ga ik dat proberen om rechtstreeks in het cement te leggen. Kijken of het me gaat lukken.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots, als ik het zo lees dan ben jij verdronken in een poel van zelfmedelijden. Je hoeft niet te voldoen aan de eisen van anderen, maar het is wel prettig je eigen gevoel iets meer tegemoet te komen.

Wat zou er gebeuren als je jezelf elke ochtend de vraag zou stellen: “wat kan ik vandaag doen, zodat ik vanavond tevreden ben over mezelf of deze dag?”

Dat is ook mogelijk 's-avonds voor het slapen gaan: "wat kan ik morgen doen............"

En het antwoord vooral bij jezelf houden. Niet de ander, maar jij bent belangrijk :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots, misschien begrijp ik dingen niet, maar volgens mij voel je je pas eenzaam als je jezelf verlaat. En ook alleen (juist alleen!) kun je jezelf tevreden maken. Daarom ook de boodschap "aktie!". Niet altijd leuk om iets te doen, maar achteraf kun je je er zeer tevreden over voelen.

En het hoeft niet groots te zijn. Je kunt zelf invullen wat je past. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer even terug voor het eten. Vandaag was het een rustige dag voor mij met allerlei kleine klusjes. Manlief wilde met me een nieuwe bril gaan uitzoeken, maar ik krijg geen hoofdpijn van mijn reservebril, dus dat stel ik uit tot volgende week. Ik doen deze week alleen rustig de dingen die moeten, des te beter kan ik vrijdag aan!

@ HTS: mijn mening over schaamte is ,dat het verspilling van energie is. We kunnen het verleden niet veranderen. Wel kunnen we sommige dingen weer goed maken, maar al het andere kunnen we beter achter ons laten.

Elke dag die goed gaat bouwt mee aan een nieuw verleden. Dan groeit ook langzaam het vertrouwen van de mensen die we in de steek hebben gelaten. Stel er positieve dingen tegenover HTS! Blijf er niet in hangen!

Ik vind de raad van Tatum heel zinnig!

@ Bollie: het slapen gaat redelijk hoor, juist omdat ik weiger me over de kop te laten jagen. Manlief is logischerwijs meer geïrriteerd enz. (zijn moeder!) en dat laat ik gewoon over me heenkomen. Ik weet dat het niet aan mij ligt.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond lieve allemaal.

Fijn Lytse dat het slapen toch redelijk gaat lieverd. Je krijgt nogal wat voor je kiezen.

Kun je het voor de rest wel een beetje aan?

Fijn dat Herr Soothe ook weer even z'n koppie heeft laten zien. Maakte me toch een beetje ongerust.

Nou ik het allemaal hele sjieke dingen gekocht voor m'n douche. Allemaal r.v.s. Zou ik normaal gesproken nooit gedaan hebben, maar ruim 3 jaar adb. is toch iets waar ik trots op kan zijn, dus dacht deze Bol, "och laat ik eens heel gek doen en mezelf verwennen."Als het klaar is zet ik wel wat foto's.:)

O goeie avond Akkie.:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yesss. Voor het eerst sinds lange tijd heb ik mijn hardloopschoenen maar eens ondergebonde.

Ik had een mooi schema gevonden om rustig te kunnen opbouwen.

Het viel vies tegen moet ik zeggen.

Mijn conditie is geloof ik nog nooit zo slecht geweest.

Maar het voelt wel lekker om te doen, geeft een hele ander kick.

Zo nu eerst even douchen om het luie zweet van me af te spoelen.

Tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeieavond,

Kastanje, dat klinkt heel positief, hartstikke goed om te sporten.

Ik ken het nog van vroeger en het leegt zo lekker je koppie.

Bol jij verwent jezelf ook lekker lees ik, en terecht hoor!

Vlaams Meisje, ik las dat je heerlijk hebt gelachen om mijn verhaal en om de herkenning erin:D

Dat doet me meer dan goed, want door het hier op te schrijven kan ik er zelf ook om lachen.

En anders blijft het in mijn kop spoken en begin ik aan mezelf te twijfelen.

Daar heb ik nu geen last meer van en kan het ook goed relativeren door de prachtige reacties die ik erop gehad heb.

Madeleine, ik ben blij dat je je duifie mist:(

Je kijkt er heel anders tegen aan als een tijd geleden, toen je ze aldoor weg joeg.

Het lijkt wel of je je een beetje bent gaan hechten aan dat koppeltje;)

Is het duifie al terug of nog steeds weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, het duifje is nog steeds niet terug. :( Ik snap er niets van. De witte heb ik wel een paar keer gezien en die loopt continu naar de plaats waar officieel het nestje lag en heeft de hele tijd zielig op het balkon gezeten, maar dat andere duifje is niet meer. Ik hoor wel geroek, dus het kan zo zijn dat ze een ander balkon hebben gekozen. Maar het is wel even vreemd zo haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine,

Wel zielig voor die ene dan.

Maar ik geloof dat duiven niet voor het leven elkaars partner zijn, zoals bij zwanen wel het geval is.

Er komt dus zeker weer een ander duifie bij:)

Jen, ja slapeloze nachten zijn afschuwelijk:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, vier jaar geleden ongeveer heb ik een nestje laten uitkomen (de reden dat ik ze nu steeds verjaag. Want wat kunnen ze er een puinzooi (mesthoop) van maken, niet te zuinig). Ze zijn volgens mij een heel seizoen bij elkaar en als het vrouwtje eitjes heeft gelegd dan zorgen ze er samen voor. Vrouwtje zit het meest op het nest, mannetje komt eten brengen en als vrouwtje de beentjes moet strekken, dan broed de man verder. Als de beestjes zijn geboren dan gaat het net zo. Of het vrouwtje komt eten brengen en het mannetje kijkt of er geen gevaar is (althans, hij staat op een afstandje toe te kijken). Best mooi om te zien. Maar dat was ook een eenmalig project van mij. Want toen de kleintjes geboren waren, kon ik helemaal niet meer op het balkon komen. Die krengen kunnen happen. En mijn enkels waren er erg gevoelig voor. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ik ben best wel moe. Ik krijg donderdag een delegatie eters dus

moet ik een nieuwe tafel hebben. Die waar ik nu aan zit is maar 1 meter 50

bij 70 centimeter. Dat is niks. Dus er komt een van 2 meter 25 bij

90 centimeter. Daar kan je tenminste fatsoenlijk aan eten.

Hij wordt gemaakt van het afvalhout van de oude trappen. (Die

zijn vervangen) Als ik een beetje doorwerk kan ie donderdag ingewijd.

Leuk dat Soothe weer even om de hoek komt kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...