Spring naar bijdragen

Zondag 19 mei 2013


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag lieve mensen,

Jeetje, wat is het hier stil.

Aan het mooie weer kan het niet liggen, want het is hier maar koud, en bewolkt.

Ze hebben ons weer blij gemaakt met een dooie mus.

Mooi geen 20 graden en zon.

Zit er zelfs over te denken om de verwarming aan te zetten.

Belachelijk, gaan al richting juni.

Donderdag voorspellen ze 10 graden!!

Oke, genoeg geklaagd.

Ben ook niet lekker, sinds jaren, verkouden, droge blafhoest, gammel.

Ook wel trek in wijn.

Maar goed, doe het niet he.

(Zit ik dus gewoon verder te klagen:))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste droge dag (van hopelijk een lange serie deze keer) bijna achter de rug. Ni echt actief geweest moet ik zeggen, dit tot ergernis (en ze heeft gelijk) van vrouwlief want die wordt "mee gestraft".

Heb wel soep gemaakt en beetje buiten bezig geweest maar het gaat mij ni af. Kzit ook al van begin mei met een serieuze hoest, vooral 'snachts is dit echt een merde !! En verschrikkelijk vermoeiend.

Hoop dat stilaan de energie terug komt, en er eindelijk ne kg of 20 afgaan (alhoewel dat "niet drinken" bij mij niet echt veel invloed heeft op mijn (over) gewicht). Vorige week langs interist geweest voor info ivm gastric bypass maar met een BMI van "slechts" 36,5 kom je helaas nog niet in aanmerking of je moet suikerziek zijn of slaapapneu hebben. en dat is dus (hoera ...) niet het geval.

Vrouwlief is gaan werken en ik zal ne keer aan den afwas beginnen, ni met volle goesting maar anders blijft het staan vrees ik ...

Kom later nog wel ne keer kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is het ook geen strand geworden.

er reden geen treinen dus 1 ur in de bus

gezeten om in Voorburg te komen.

Heerlijk gevolleyed en toen ging een maatje

op verjaarsviste........in Gouda, dus de keus

was gauw gemaakt; lekker met vouwfietsje mee

rijden en niet weer de bus terug. En er was genoeg

bewolking, dus ik heb niets gemist.

Maar het voorjaar slaan we dit jaar zo maar over

lijkt het wel; als we dan maar wel een mooie zomer krijgen,

hebben we wel verdiend.

Rapi, beterschap meis, je bouwt ook weinig weerstand op he, zonder zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben inmiddels ook weer thuis. Het was veel gezelliger dan ik verwacht had. Ik heb 1 malt-biertje genomen omdat ik daar een ontzettende zin in had. Het was niet vies, maar in het vervolg drink ik toch weer liever Rivella.

Eten ligt in de stoomkoker. Dat is over 15 minuutjes klaar en ik heb wat vis uit de magnetron erbij. Dat is nog sneller klaar :)

Wat ook wel fijn voelt is dat dochter in huis is geweest. Dat wist ik; ze eet altijd op Zondag in de tussenpauze van 2 uur hier een warme hap. Maar omdat ik er vandaag niet zou zijn hebben we afgesproken dat ik 's-ochtends croissantjes zou maken voor mezelf en het overgebleven deeg in de koelkast zou leggen met ham en kaas. Er zou deeg over zijn voor 4 croissantjes en ik had verwacht dat ze er 2 zou maken, maar het is allemaal weg. Dat heeft ze goed gedaan :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, zou je het merk willen pb'en?

Ik heb wel eens gedacht: in een café ga ik op zoek naar het lekkerste malt-biertje. Die gedachten komt de laatste tijd zomaar wel eens in me op. Of die gedachten gevaarlijk is weet ik niet. Ik heb het nog niet eerder gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Agnieta,

Bedankt voor je reactie. Probleem is dat ik alles wat ik doe (of deed) associeer met alcohol. Het is blijkbaar alsof ik niks leuk kan doen zonder alcohol. Als reactie sluit ik me nu zo onveer op, kom niet meer buiten en spendeer veel tijd op het forum. Alleen, en dat weet ik uit ervaring, mag het niet richting depressie gaan.

Als je de ganse tijd aan alcohol zit te denken met het gevoel dat er niks leuk KAN zijn zonder alcohol, glijdt je zonder dat je het beseft een groot zwart gat in en wordt je vanzelf depressief. En dat gaat bij mij dus heel snel.

Ik zou er graag met mijn naaste omgeving (bv echtgenote) over praten, alleen is die drempel voor mij blijkbaar te groot. Het moeten toegeven dat je iets niet onder controle hebt is, als controlefreak, echt een brug te ver. Daarstraks "betrapte" zij mij op het forum maar er is verder niks over gezegd, ze heeft zelfs geen vragen gesteld. Spijtig want dat had een opening kunnen zijn.

Vandaag sluiten we in ieder geval vroeg en droog af .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin, had een kans kunnen zijn

als zij een vraag had gesteld: het

kan ook alsnog een kans worden als jij

als eerste vast een antwoord geeft, zonder

dat de ander die vraag hoeft te stellen.

Misschien wacht zij op jou?

Uiteindelijk is drank meer jouw probleem dan de hare.

En mijn eigen ervaring is, dat ik pas minder slachtoffer werd

van het afhankelijk zijn van alcohol, toen ikzelf in de actie ging.

Drank maakt passief. Niet meer drinken heeft bij mij zoveel energie

teruggebracht dat ik nu ongeveer op een konditie en gezondheid

zit van 20 jaar geleden.

En in de interacties ben ik steeds meer en meer initiatiefnemer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige middag achter de rug. Er werd toch meer alcohol gedronken dan ik verwacht.

Ik had me hier niet op ingesteld. Mensen om me heen zaten aan de rosé of het bier. Waren ook mijn favorieten.

Verleiding was groot, de trek ook, zeker ook omdat er weinig bekende mensen waren (met drank op maak ik gemakkelijk contact).

Maar ik heb het droog gehouden. Ik wilde gewoon niet drinken, het was het niet waard.

Ik zeg wel eens: daar ben ik te eigenwijs voor. De keuze om te stoppen heb ik zo welbewust gemaakt.

De trek en drang uitzitten. Niet gemakkelijk, oh nee dat hoor je mij niet zeggen.

Maar wel de weg die ik heb te gaan.

Ik meld me dus weer droog af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kastanje: petje af! Gisteren en vandaag is het gelukt. Op zo'n manier is eigenwijs zijn een zegen.:D

Ik had me verheugd op het zien van het kleinkind van de buurvrouw, maar er is zeker iets tussen gekomen, want ze belde niet. Ik kan moeilijk gaan bellen met "ben je me vergeten?"

Misschien voelde ze zich niet goed?

Andere keer dan maar.

De eerste verjaardag van het jongste kleinkind was een groot succes. Hij zit nu stralend met zijn handjes in de lucht als je "hoera" roept, desnoods 100 keer! De kinderen waren enorm lawaaierig, maar ach, het was feest.

Een groot deel van de middag heb ik zitten zweten op een brief in het Frans. AR als jij mijn buurman was, kwam ik bij jou langs om hulp! Pleegzoon zijn Nederlands is heel slecht en ik zou hem vertellen van de crematie van de moeder van mijn man; ook dat hij minder geld krijgt, want ze schonk hem iedere maand 30 euro. Dat moet je wel zodanig doen dat hij het begrijpt. Sinds hij in Frankrijk woont is mijn Frans weer zienderogen achteruit gegaan.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@AR: ja, ik sta nu een maand droog :D

@jane en lytse: dankjulliewel voor de complimenten :$

@lytse: feest met kinderen is volgens mij altijd een garantie met lawaai. Hoort er ook bij. Al ben zelf dan wel altijd blij wanneer iedereen de deur uit is of wanneer ik zelf weg kan.

Tja een brief in het Frans; ik moet er niet aan denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welterusten allemaal. Ik ga zo naar die persconferentie kijken. Foute boel vrees ik, want iemand heeft zich versproken en heeft het over twee lichaampjes!

Arme moeder. In ieder geval is dan de onzekerheid voor haar voorbij.

Ik heb het ook droog gehouden. Tot morgen allemaal.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...