Spring naar bijdragen

Zondag 19 mei 2013


Gast A3

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zonde voor al die mensen die plannen hebben gemaakt, maar misschien is het in andere delen van het land wel lekker.

@ Dylan: balen joh. Ik kan me voorstellen dat het je een beetje op gaat breken. Alleen zijn is leuk, als je ervoor kan kiezen.

Kan je iets afspreken met mensen?

@ Yvonne: je reactie was top. :D

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in België lekker zonnetje, 20° !!

Idd terug op het forum, moet gewoon stoppen met drinken want ik ben gewoon mijn gezondheid in gevaar aan 't brengen. Stop soms wel ne keer een paar dagen (met de hulp van antabuse) maar dan komt hetweekend eraan, laat ik de anta en vlieg er dus zwaar in. Ook als ik thuis zit, mijn vrouw werkt 's nl avonds en er is dus geen "sociale" controle.

Maar zij beseft (en zegt het dus ook) dat ik gewoon teveel zuip. Alleen beseft zij niet hoe erg het probleem is. Ik heb gewoonweg het karakter niet om te stoppen. Het is ooit allemaal begonnen met een borreltje 's avonds na een lange (15 uur) werkdag, puur om te ontspannen. Maar da borreltje werden er al snel 3 of 4 en voor dat je het weet is het een halve fles of meer per dag. Ben dan overgestapt op wijn maar eens de fles open moet ze ook direct leeg en moet er een tweede open. Met alle gevolgen vandien. De drank gaat ook met al mijn energie lopen, ik doe dus niks meer, alles is teveel gevraagd. Alleen nog zitten en liggen en verschrikkeljk dik worden.

Dus nog maar eens poging nr zoveel om te stoppen met drinken, in de hoop dat het nu wel lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Muffin: uit ervaring heb ik geleerd, dat het mij gemakkelijker viel om helemaal te stoppen, dan om alleen in het weekend gecontroleerd te drinken. Zo komt de alcohol n.l. nooit uit je systeem.

Het is alcoholisten eigen om de problemen te verdoezelen hè. Ik had daar bij mezelf de ergste hekel aan, dat ik niet meer eerlijk was over mijn drankgebruik. Ik kón het gewoon niet toegeven. Mijn man vond dat vreselijk en had veel meer in de gaten dan ik dacht.

Ik sta nu bijna een jaar droog en mijn relatie is in positieve zin veranderd. We hebben nu weer vertrouwen in de toekomst samen. We zijn langs de rand van de afgrond gegaan!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muffin, ik heb je verhaal hier op het forum in grote lijnen teruggelezen en herken daar wel veel in. Denk dat we ook ongeveer van dezelfde leeftijd zijn.

Geloof ook zeker dat Lytse gelijk heeft en dat bij jou de knop ook een keer helemaal om moet. Dat iemand daarvoor het karakter niet zou hebben is onzin, sorry hoor, klinkt meer als een smoes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik vind het altijd zo'n ingewikkeld verhaal, voor mezelf: geen zin in dingen, waardoor je er geen energie in kunt steken of geen energie, waardoor je er niet toe komt?

ik doe ze gewoon maar, ook al sleep ik me erheen. meestal voel ik me daarna in ieder geval tevreden over het feit dat ik van die bank ben gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ja, weet het. Ik begin vervelend te worden. Gisteravond zelfs gestemd na het songfestival. Als ik tot zoiets belachelijs kom zouden er eigenlijk allerlei alarmbellen moeten gaan rinkelen.

Heeft nog geen flikker geholpen ook want Nederland kreeg niet één punt van Duitsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit klaar. Over een half uurtje ga ik naar een café hier in de buurt. De alleengaandengroep komt daar 1x per maand. Er is altijd iemand van het bestuur aanwezig. Vandaag is iemand anders van het bestuur gastvrouw en leert ze mij de kleine kneepjes. Volgende maand ben ik gastvrouw, want ik ben de enige van het bestuur die kan op vaderdag. Als gastvrouw zorg je er voor dat er iemand aanwezig is zodat de drempel voor andere leden lager wordt, je zorgt dat er een schaal hapjes wordt besteld voor de aanwezigen en je bent het aanspreekpunt voor eventuele nieuwe leden. Er wordt reclame gemaakt dat op deze dag de club in dit café aanwezig is.

Ik heb nog niet heel veel zin. Ik moet zelf dan vooral leren dat mezelf niet thuis verstoppen ook leuk kan zijn. Morgen mag ik de hele dag thuisblijven als ik dat wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Belle, het gaat wel lukken. Het nadeel is dat ik in mijn hoofd al een lijstje loop te maken met mensen die vermoedelijk komen en waar ik nu geen zin in heb:

1) die vrouw die ineens een uitje van een ander aan het regelen was en mij zo op een heel verkeerd been zette.

2) een vrouw die ik geheel niet vertrouw. Zij wil een man en loopt nu steeds bij mij aan het hoofd te zeuren over dat ik aan de man moet omdat dat veel gezelliger is.

Tegen die laatste vrouw wil ik eigenlijk heel hard "nee" schreeuwen. Ik heb haar ook al verteld dat ik - als een man mijn doel was - geheel op de verkeerde plek zou zijn binnen die club. En dan loopt ze me een beetje verdwaasd aan te kijken, zie ik haar diep nadenken en dan begint ze opnieuw....... :huh:

Maar de rest is wel gezellig. Het is een trekje van mij om het nare boven het leuke te stellen. Moet ik afleren. Oké, ik weet het: oefenen, oefenen, oefenen, oefenen........ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum, gaat helemaal goed komen hoor.

Probeer gewoon een beetje te genieten he?

En anders vanavond lekker op de bank....

Jammer Dylan, maar er moet toch een manier zijn om mensen 'tegen' te komen?

Altijd alleen zijn is denk ik ook heel moeilijk.

Nooit of bijna nooit alleen zijn overigens ook vind ik.

Op mijn werk ben ik constant in contact met anderen en thuis is Kees, altijd, hij gaat zelden of nooit weg.

En dat terwijl ik het juist heerlijk vind om alleen te zijn.

Vroeger had Kees zijn werk, de kinderen waren overdag naar school en ik kon echt genieten van dier uren in mijn eentje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...