Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Goedemorgen luitjes. Tatum, ik heb in diverse besturen en verenigingen gezeten. Bij een vergadering is het lang niet altijd gebruikelijk dat er alcohol wordt geschonken , integendeel. Ik zou het niet speciaal aankaarten. Koffie, thee en frisdrank. Dat is voldoende. Koekje en een bakje chips of nootjes erbij maakt het af. En echt..... dan ben je een heel goede gastvrouw hoor. Je hoeft geen woord vuil te maken aan het wel of niet schenken van alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Er zijn overigens wel meer gelegenheden waar gewoon geen alcohol wordt geschonken. Niemand die dat gek vindt. Ik denk dat wij hier veel meer gefocusd zijn op het item drank dan de mensen om ons heen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 AR, ik wens jullie een heel gezellige dag saampje toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Ja, ik heb mijn besluit gemaakt. Eigenlijk wilde ik dit net gaan verwoorden toen Yvonne de juiste woorden vond. Dank je wel Yvonne Het is een onderdeel van een jaar alcoholvrij worden: alles doen ZONDER alcohol. Dus ook een bestuursvergadering. En het is mijn weg die ik afleg, dus ik hoef daar richting anderen geen tijd aan te spenderen. En ze hebben me steeds niet zien drinken, ook in het café gisteren. En ook ik vind het prettig dat die bestuursvergaderingen niet allemaal ondergedompeld in de alcohol worden gevoerd. Komt ook de besluitvaardigheid ten goede. Toch bewaar ik jullie reacties en ik ga ze op de dag zelf nog een keer doorlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Runningliesje Geplaatst 20 mei 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Dylan, ik wil Belle zeker niet meesleuren, maar helpen in haar proces. Daarom zijn we ook zo eerlijk tegen elkaar, kunnen we elkaar ook op onze kop geven als we onzin kletsen zoals ik deed... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Originally posted by: YvonneTatum, ik heb in diverse besturen en verenigingen gezeten. ....quote> Yvonne, ik ook. En het maakt daarbij een wezenlijk verschil om wat voor soort vereniging het gaat en wat daar zoal te doen gebruikelijk is. Als nieuw bestuurslid lijkt het me niet meer dan normaal om vooraf daar even naar te informeren. Zoals ik al zei, wie weet is er niet eens een probleem en hoeft er niets opgelost te worden Kan best. Eerst dát maar eens vaststellen is mijn idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Dan hoop ik dat jullie fijne maatjes worden Lies, en veel aan elkaar hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Dylan, het klopt dat ik - samen met een andere man - nieuw in het bestuur ben. punt 1: die andere man is alcoholist en daarvoor uitgekomen. Iedereen weet dat. punt 2: de voorzitster is een fervent sportster en die heb ik nog niet zien drinken terwijl ik haar wel een paar keer op een uitje heb gezien. punt 3: één vrouw vind het helemaal niet erg om fris te drinken. Daar ben ik onlangs op verjaardag geweest en toen ik fris wilde op haar verjaardag nam ze ook fris. Vond ze geen probleem (en ze weet nog niet eens van mijn probleem af, anders zou ze me zeker gelijk geven. Het is er nog niet van gekomen om het te vertellen) En dan blijven die vrouw en ik samen over. Mijn keuze is gemaakt. En wordt dat erg moeilijk deze vergadering, dan koop ik de volgende keer een hele grote fles voor haar alléén en dan mag ze hem mee naar huis ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Tja, en de ex-bestuursleden die drinken ook graag, maar ja dat zijn exen. Daar hoef ik geen rekening mee te houden. Kans is er natuurlijk wel dat die ene vrouw volgend jaar uit het bestuur stapt, maar dat is nu niet mijn probleem. bij één van die ex-bestuursleden heb ik onlangs "chique" een glas wijn afgeslagen toen ze bij een handtekening zetten gelijk in haar tuin wilde zitten met wijn. De andere ex-bestuurslid was die vrouw die hier haar taken kwam overdragen en een fles wijn meebracht. Die wijn heb ik toen weer mee teruggegeven. Wel toen verteld van "mijn probleem" en als dat uitkomt zoals bij die man die nu in het bestuur zit, dan kan dat me niets schelen. Dochter en baas weten het al en die zijn dolblij dat ik niet drink. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 En ja, een gezelligheidsclub in een bekend probleemgebied van Nederland. Helemaal verzopen in de alcohol. Maar het sterkt me ook: wel gaan, maar niet drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Goedemorgen, Helaas is het beloofde weer van gisteren niet vertraagd. Het is er gewoon niet! Vandaag maar een dagje rommelen in huis. Wasjes draaien, opruimen e.d. Moet ook gebeuren. Franse brief nog even goed doorlezen en dan versturen: weer een klus plat! @ AR: maak er een gezellige dag van met W. @ Tatum: ik voel het meest voor het advies van Yvonne. Bij jou is gewoon geen drank. Kan ze die twee drankjes die ze nodig heeft nog lekker voor vanavond bewaren. @ Bol: dat je gisteren moe was kan ik me goed voorstellen. Hoe is het met de emoties? Wanneer komt Ietje weer thuis? Vanavond? Ik hoop dat ze zich meldt om te vertellen hoe het gegaan is. Ik ben druk na aan het denken over het aparte draadje van Jane over wel of niet berichten hier plaatsen als je gedronken hebt. Wie denkt er mee? Tot later. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Ergens heb je wel gelijk Dylan, ik weet bijvoorbeeld dat bij de vergaderingen van de ijsverenigingen hier in Friesland men niet zonder fles Beerenburg kan... Maar aan de andere kant: als geen alcohol een probleem zou vormgen tijdens een vergadering... Zat trouwens de dagdraad van vandaag nog even verder terug te lezen en werd toch wel een beetje in de was gebracht door Jane die het over 3e Pinksterdag had.... was al bang dat ik een dag helemaal kwijt was, hahaha. Ennu Aakie... geen plastic servies hoor. Dat vind ik zoooo ongezellig, dan laten jullie de afwas maar voor mij staan, dat maakt me niet zoveel uit.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 ha die Lytse, ik ga eens kijken of ik er iets zinnigs kan plaatsen.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Originally posted by: DylanHanneke, roken en alcoholvrij is toch een wezenlijk verschil. Met roken belast je een ruimte en daarmee ook anderen. Geen alcohol is enkel een persoonlijke keuze.quote> Maar het is ook mijn persoonlijke keuze om geen alcohol te schenken in mijn eigen huis.Voor mij is dit niet afhankelijk van de mensen die komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Tatum, je weet al dat ze 2 glaasjes mag; ik zou die kosten niet gaan maken voor haar dan. komt ze thuis wel aan lijkt me. En als ze niet tevreden is met koffie/thee/fris is dat haar probleem. Waar ze niet jou en die man mee hoeft te belasten. Als de vergaderingen 's avonds zijn kun je desnoods zo'n klein flesje van 1/4 ltr kopen. (en declareren bij de penningmeester:D) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Yvonne, ook zo lekker gesport? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Hahaha, Jane, neen, ik heb heerlijk lui gedaan vanmorgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 dacht ik toch echt dat je Iggie wijsgemaakt had met hemelvaart te gaan zweten in de sportschool, ben ik nu zo abuis? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Oh boy Jane, helemaal vergeten..... Kreeg onverwacht logé'tje en heb never nooit meer aan de sportschool gedacht. Nou, dat wordt dus een hele week de afwas voor Igor doen het haar badskamer schoonhouden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Jane, ik weet dat ik ook een klein flesje kan kopen. Maar dan wil de mevrouw onder punt 3 misschien ook wel wat. En dan moet ik al twee flesjes kopen. En als ze niets nemen, dan moet ik ze meegeven, want wijn in huis dat ga ik zeker niet doen. Het blijft in mijn hoofd spoken "misschien dit, misschien dat". Nee! werkt beter voor mij. En dan de vraag: durf ik ongezellig te zijn? Durf ik degene te zijn waarover men zegt: "bij haar krijg je niets"? Vroeger kwam ik ook liever bij mensen waarvan ik wist dat ze zouden gaan schenken. Maar mensen hoeven niet bij mij te komen. Liever niet. Ik wordt thuis liever met rust gelaten. Dochter komt wel en dat vind ik het belangrijkste. En zien we elkaar ergens anders dan genieten we van koffie, thee of fris Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Igor blij:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 En nu ga ik nog even weg. Ik wil graag een afstandbediening die op mijn oude tv werkt en waarbij ik de zenders kan opzoeken. Ik wil er één scherper hebben (RTL 8; heeft soms toch wel leuke films om 20.30 uur) en wil er nog een paar opzoeken, waaronder 24-uurs kooktv En opnieuw een plantje kopen voor de eettafel. De huidige heeft teveel water gekregen en is dood gegaan. Bij mij gaan plantjes vaak dood, ik kan beter een neppe kopen, maar ik vind echte planten veel mooier. Oké, opnieuw....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Ik heb het zelf ook niet in huis Tatum, incidenteel koop ik wel eens wat, maar meestal vergeet ik het helemaal en ik heb er nog nooit kommentaar op gehad en wegblijven, daar heb ik ook niets van gemerkt. Een bestuursvergadering is geen feestje, dat hoeft niet persé "gezellig" gemaakt te worden met drank. Wat ik al las ook; de besluitvaardigheid is belangrijker. Lekker iets bakken voor bij de koffie wordt ook altijd als gezellig gevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 Tatum.... niet gezellig.... omdat er geen drank wordt geschonken??? Kom op meis... laat je niet gek maken. Dat staat er helemaal los van... tenminste voor mensen die geen drank nodig hebben om het gezellig te hebben.... Lekker er even uit nu dan. Gezellig plantje kopen en nieuwe afstandsbediening...en dat gedoe lekker van je af zetten... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2013 zijn de winkels dan gewoon open daar Yvonne? Bij mijn weten hier niets, op wat meubelzaken na. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden