Spring naar bijdragen

Daar gaat ie dan...


LittleLady

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Vreemd, zo'n bericht schrijven, want ja, ik heb een alcoholprobleem, maar om de een of andere reden is het moeilijk om dat toe te geven.

Nooit heb ik problemen met alcohol gehad. Dronk al op vroege leeftijd en nooit absurd veel. Het laatste jaar echter heb ik minimaal 1 keer per week een flinke kater, voel me ellendig en merk dat mijn geheugen enorm achteruit gaat. Drink meerdere dagen in de week, gelukkig niet alle dagen, maar als ik drink ben ik vaak de rem kwijt...

Ik wil me niet meer zo ellendig voelen maar hoe leer je omgaan met alcohol als je in de horeca werkt?

Ik hoop dat ik hier tips kan vinden, kan praten over hoe ik me voel en kan leren hoe ik met bepaalde situaties om moet gaan...

Oh ja, misschien ook wel leuk om te weten... Ben een jonge vrouw van 30 jaar, woon samen met vriend en hond! :)

En de keuze van het profielplaatje was makkelijk: ik heb discipline nodig! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom LittleLady,

Goed dat je je verhaal doet! De eerste stap heb je gezet! Toegeven is idd heel erg moeilijk, maar daar begint het wel mee. Als jij je alcoholgebruik als negatief ervaart en er last van hebt, moet je er wat mee doen. En dan ben je hier op het goede adres.

Je bent nog jong (heerlijk), hebt nog zoveel uit het leven te halen en een mooie toekomst voor je met hond en vriend. Aan de verhalen hier te lezen kan je zien dat je die toekomst 2 richtingen kan geven, de goede of de foute. Laat dat voor jou een spiegel zijn en vooral ook een voorbeeld van wat je niet wil. Want alcohol is zo'n sluipende killer die alles in je leven kan verwoesten. Zonder dat je het door hebt, dat is nu juist zo gevaarlijk!

Neem kleine stapjes meid, dat zal een terugval eerder voorkomen. Zoek rust en onderzoek bij jezelf waarom je wil drinken. Zolang je dat niet doet, kom je niet van je probleem af. Stoppen is zoveel meer dan alleen maar de drank laten staan.

Moeilijk voor jou, omdat je in de horeca werkt! Ik heb er ervaring mee. Daar wordt onder het personeel ook flink gedronken, immers, dichterbij de duivel kan je niet zitten. Misschien is het een mogelijkheid om naar ander werk uit te kijken? Ik weet niet of je overdag of 's avonds werkt? De avonden zijn gevaarlijker dan de middag zeg maar.... Mocht je 's avonds werken, je partner vragen je op te halen na je werk? Weet niet hoor, ben beetje aan het brainstormen.

Veel succes in ieder geval!

Liefs, Joy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Littlelady,

wat goed dat je nu reeds beseft dat je het tij moet keren,

want hoe langer deze situatie duurt, hoe zwaarder dat wordt.

Ik heb zelf de training hier bij Tactive gedaan, via home kun je daar

alles over lezen. Je krijgt inidividueel begeleiding, houdt een schriftje bij

en gaat inzien welke moment triggers voor je bleken/blijken, wat alternatieven

zijn en hoe je het beter kunt plannen. Wat ook belangrijk is dat je duidelijk krijgt

of minderen tot je mogelijkheden behoort of dat je toch, al is het een maand of drie,

om dat echt duidelijk te krijgen, stoppen beter is.

Hier op het forum mee komen schrijven en lezen is ook een goede reminder, maar die

discipline moet je dan ook op kunnen brengen op momenten dat je gaat denken dat

het wel meevalt, je het wel weer aan kunt of dat het soms konfronterend is.

Koester wat je nu hebt aan vriend, werk en hond en realiseer je goed dat jouw wereld

niet van drank afhankelijk is en ook niet moet worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag LittleLady,

Ook van mij welkom hier. Ik heb ook de internetbehandeling van Tactive gedaan en daarvan veel geleerd.

We hebben hier een virtuele huiskamer, te vinden op de dagdraad, ditjes en datjes. Elke dag wordt er een dagdraad aangemaakt door de eerste en daar kan van alles aan de orde komen: van virtueel ontbijt tot vragen om hulp en wat te doen in bepaalde situaties. Vooral als je trek krijgt is het handig eerst op de dagdraad te komen, voordat je toe gaat geven aan de trek.

Er zijn meer mensen die in de horeca gewerkt hebben. Extra moeilijk lijkt me. Zijn je collega's op de hoogte van je drankprobleem?

Je kunt ook een alc.vrij biertje voor jezelf inschenken. Dat zullen jullie toch ook wel hebben?

Ik wens je veel succes en verander a.u.b. voordat je van alles kwijtraakt in je leven, zoals velen van ons.

Lytse.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Littlelady!

Tja, sterk spul, alcohol.

Goed van je dat je in een redelijk vroege

fase aan de bel trekt.

Wees helemaal eerlijk tegenover

je drankgebruik.

Ik had vaak de neiging mijn

hoeveelheden zeer sterk naar beneden

af te ronden.

Ikzelf heb ook 10 jaar in de horeca gewerkt,

en dat was een veilige plek voor me,

want ik had een betonnen afspraak met

mezelf, dat ik op het werk NIETS dronk.

Ook geen nazit.

Dat haalde ik ergens anders natuurlijk dubbel

en dwars heel snel in, maar dat is weer een ander

verhaal...

Succes, ik hoop dat je steun uit dit forum

kunt halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Another Lady in the house, welkom!

Ik herken die opbouw van het probleem dat je omschrijft. Ikzelf dronk mijn eerste glas champagne toen ik 16 was, met oud en nieuw. Het was voor mij een geleidelijke opbouw van sociale drinker naar eenzame emotiezuiper, al heb ik zelden dagelijks gedronken.

Net als jij ben ik een jonge vrouw, ben 33 nu. Zelf ben ik nu bezig om voorlopig helemaal niet te drinken, omdat de rem er af gaat. Het lukte me zo nu en dan om sociaal te drinken, maar als ik dan alleen thuis zat ging ik helemaal los. Niet dezelfde dag, maar een paar dagen erna.

Ik heb zelf een tijdje in de horeca gewerkt, maar dronk toen amper. Ik kan je dus helaas geen tips geven om hier mee om te gaan. Het lijkt me lastig om er zo mee geconfronteerd te worden op je werk. Vooral omdat het normaal is om na sluit nog even lekker na te zitten met een paar borrels.

Het enige dat ik je kan meegeven is dat jij je beslissingen het beste kunt baseren op wat goed voelt. Als een baan in een andere omgeving gezonder voor je is kun je daar over nadenken. Weet je al wat je doel is met betrekking tot de alcohol? Wil je minderen of (tijdelijk) helemaal stoppen?

In ieder geval heel veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie lieve reacties, en tips. Ik zal zo eens kijken naar Tactive.

Het drankgebruik na mijn werk valt nog reuze mee, omdat je toch bij collega's bent en op je werk, dus kan ik me daar nog wel inhouden.

Moeilijkste is de kroegbezoekjes. Drankjes af slaan terwijl ze al voor je ingeschonken zijn... Mijn vriend houdt wel van een biertje en die houdt het drinken ook een stuk langer vol. Heb al vanalles geprobeerd en soms gaat het ook wel goed. Dan drink ik de hele avond 7up. En dan toch een dag later heb je weer zo'n uitschieter. En dan ben ik ook boos op mezelf. Waarom lukt het de ene dag wel, en is het de volgende week volledig mis?! Waarom is er geen middenweg?

Niet naar de kroeg gaan heb ik ook geprobeerd, maar dan zit ik alleen thuis en daardoor ga ik me weer vervelen en ellendig voelen... Het lijkt wel een vicieuze cirkel... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kater is altijd een goede om dan even niet te drinken he! Al zijn verjaardagen en de weekeinden wel weer lastige momenten.

Die frustratie om de guldenmiddenweg niet te kunnen bewandelen ken ik, ben vaak zo boos op mezelf! Mijn stokpaardje is dan altijd: voor zo'n slimme meid doe je wel de stomste dingen!! Voor de spiegel vaak...

Ik maak me ook wel een beetje zorgen om het weekend, maar dan juist omdat ik geen plannen heb. De eenzaamheid is mijn grote trigger, daar ben ik in ieder geval al achter.

Misschien kun je afspraken met je vriend maken over het drinken in de kroeg? Dat hij eerst vraagt of je echt nog wilt voordat hij gaat bestellen? Of dat jij de pot beheert als die er is. Zo hou je denk ik beter de controle over jouw hoeveelheden. Misschien iets om over na te denken.

Ik kom voor de steun hier op het forum, en natuurlijk het delen. Weet niet of ik iets voor je kan betekenen, ben net zelf aan mijn queetste begonnen. Maar aan de andere kant is niet geschoten altijd mis.

Heel veel sterkte vanavond en probeer je NEE vol te houden, ik weet hoe makkelijk het is om toch overstag te gaan op zulke momenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom L. Lady,

Weet je al of je wilt gaan minderen of helemaal stoppen? Das erg belangrijk als je start met adb. worden. Dan kun je ergens naar toe werken.

Ik wens je heel veel suc6 in je strijd en hoop dat je met de 3 jaar oudere Lady, samen het gevecht aan gaat.

We helpen je er heel graag bij. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen forumleden.

Gisteren is erg goed gegaan, geen druppel alcohol. Heerlijk geslapen en nu lekker fit! Wat een fijn gevoel.

Ik moet inderdaad voor mezelf een keuze maken of ik helemaal wil stoppen of wil minderen. Eigenlijk zou ik nu een tijdje geen alcohol willen drinken maar over een tijdje wel weer. Geen alcohol meer voor de rest van mijn leven klinkt ook zo....definitief. Maar ik ben bang dat ik dan weer in mijn oude gewoonte val... Voor nu probeer ik het zo lang mogelijk vol te houden zonder alcohol, en wie weet, heb ik er straks helemaal geen behoefte meer aan...?

Wat ik erg moeilijk vind is dat mijn partner graag drinkt in het weekend. Ik weet nog niet hoe ik daarmee om moet gaan. Hij heeft gisteren ook lekker staan drinken en dan sta je daar toch wel nuchter naast. Niet makkelijk...

Hebben jullie ook partners die drinken? En hoe gaan jullie daarmee om?

Fijne zaterdag mensen!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat goed joh! Die overwinning heb je maar mooi weer in de pocket!

Het liefst zou ik in de toekomst ook weer een sociale drinker zijn, op etentjes genieten van een goed glas wijnt etc. Maar omdat de rem er toch wel vaak af gaat bij mij is dat misschien iets dat ik vaarwel moet gaan zeggen.

Ik heb op dit moment geen partner, maar mijn laatste vriend hield ook wel van gezellig de kroeg ingaan en dan lekker te borrelen met vrienden. Ik bood dan aan om de bob te zijn, zodat ik zelf al een stok achter de deur had. Maar makkelijk is het zeker niet om er nuchter bij te staan. Wat mij op zulke momenten altijd goed helpt is kijken naar het gedrag van anderen. Je ziet mensen dronken worden en sommigen gedragen zich dan erg grappig, of juist op een manier waarvan ik dan denk: gelukkig ben ik nuchter!

Het enige dat je verder kunt doen is praten met je lief. Misschien is hij zich helemaal niet zo bewust van jouw strijd op dat moment. Als hij dat niet weet kan hij er ook geen rekening mee houden. Misschien is het een idee om met jullie vrienden eens wat anders te gaan doen dan de kroeg in te duiken? Organiseer een etentje als je van koken houdt, ga eens een avond bowlen of iets dergelijks. Dan omzeil jij de grote uitdaging van nuchter blijven in de kroeg en kun je evengoed lol maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LL

vanavond was het op de dagdraad dus

konfronterend voor je, waar ik gistermiddag naar verwees.

Ik las net dat je je wat aangevallen voelde en ik las dat anders.

Je kreeg wel wat direkte postings over je heen, maar als je ze

morgen nog eens naleest dan kun je ze misschien anders lezen.

Ik hoop dat je zelf het kunt opbrengen vanavond niet te drinken

of je slachtoffer gaat voelen van de situatie nu.

Ik herinner me dat ik een beetje euforisch werd toen het niet drinken

eigenlijk wel meeviel. Dat maakt me dan ook ongeduldig als anderen dat niet zien,

me niet steunen of mijn voorbeeld volgen. Dat kwam omdat ik door drank

jaren lang erg met mezelf bezig was, ook in de relatie. Maar ook verwachtingen en verlangens had die niet vervuld werden. dat lees ik bij jou ook een beetje; je mag toch

van een partner steun verwachten en een gezellige zaterdagavond samen?

Maar een partner die zelf ook (teveel) drinkt is dus ook erg met zichzelf bezig.

En niet met jou helaas, nu.

Voor jou is gezond egoisme nu belangrijk: ik eerst. En eerst je leven op de rails.

Dan eventueel je partner, als hij wil en kan en daarna misschien jullie relatie.

Maar als je niet goed voor jezelf kunt zorgen kun je er ook niet goed voor de ander

zijn, helaas. Als je je hierin kunt vinden, kan het ahndig zijn om er op een neutraal moment

eens voor te gaan zitten samen, kortsluiten wat jullie verwachtingen zijn en wat er moet gebeuren om dat voor elkaar te krijgen. Relaties zijn moeilijke dingen. Relaties met drank

zijn hele moeilijke dingen, bijna niet te doen zelfs. Misschien is het handig er een derde

objectieve persoon bij te halen als je merkt dat het strijd wordt. Soort van mediation.

maar jij en niet drinken is prioriteit nr 1 nu. veel succes meis en blijf komen hier:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...