Spring naar bijdragen

Zondag 26 mei 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Weer zo'n uitleg waarbij heel Nederland opeens Binge drinker is. Net als vrij veel mensen al snel alcoholisten zijn.

Als het hier op feesten en partijen en in de kroeg lekker gaat, dan wordt er wel wat meer geconsumeerd dan hun simpele 6 glazen. Eén keer per week. Dus allemaal opeens Binge-drinkers. Ze moesten eens weten. :P

Appeltje is heerlijk! Komt een mens echt van bij. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 207
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen,

Rustig opstarten vandaag.

Heb weinig energie. Komt vooral door het (slechte en te vele) eten van afgelopen week :$

Ik ben met een vastberadenheid van heb ik jou daar gestopt met drinken.

Waarom lukt het me dan niet om ook veel gezonder te gaan eten :angry:

Vandaag is weer een nieuwe dag en pak ik mezelf weer op.

Heb het goed vandaag.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, ik houd niet van krenten.

Kastanje, dat niet eten komt vanzelf. Er zijn eerst belangrijker zaken. Ik heb pas sinds kort mijn nootjesverslaving opgegeven. Gisteren wel een zaak borrelnoten meegenomen van de Duitse budgetknaller, maar geen trek meer in gehad. Ik neig nu steeds meer naar het gezonde. Appeltjes, sla, cherrytomaatjes, komkommer. Komt vanzelf. Rustig an. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kastanje, heb kompassie met jezelf nu.

Je lichaam schreeuwt om de omgezette suikers in alcohol.

Die krijgt het niet.

Dan maar uit eten. De honger van het lichaam is sterk.

Bouw het rustig af.

witmeel, fruit, foute koolhydraten, bijna alles wordt omgezet in suikers.

als je na een flinke periode niet drinken, sterk genoeg bent,

kun je een gezond dieet opstellen; vraag er hulp bij van een dietiste,

meld je aan bij edb en houd een eet-schrift bij, vraag er individuele

begeleiding bij, en als het je rustiger maakt,

doe dat dan vandaag nog.

Dan heb je iets extra's in gang gezet en hoef je dat niet alleen te doen.

Net als AA is er ook een OA (overeters anoniem), dat is niet zomaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb ook wel een beetje moeite met die definitie. Voor mij is bingedrinken mezelf in hoog tempo dwangmatig volgieten tot ik gevaarlijk knetterlam ben. Iets heel anders dan 6 in 2 uur.

6 in 2 uur is veel en onverstandig...............maar talloze mensen halen dat op een doorsnee zaterdagavond.

Een soort degradatie van de term, je zou kunnen denken dat bingedrinkgedrag wel meevalt.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van de Jellineksite:

"In de VS definieert men binge drinking als het stijgen van het bloedalcoholgehalte tot 0,8 promille of meer"

Dat betekent dus dat je in Groot-Brittannie, Malta en Nieuw-Zeeland gewoon mag rijden na een avondje bingedrinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker gevaarlijk, Dennis.

Ik rijd niet als ik drink. Heb het één keer gedaan, omdat ik boos was op mijn toenmalige vriend, en toen ik eindelijk voor het huis stil stond heb ik hem nogmaals de wind van voren gegeven. Want het was natuurlijk zijn schuld dat ik in de auto stapte en de sleutels had omgedraaid. Sure! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

LOL, Eritrea en Ethiopië liggen naast elkaar. Eritrea = Zero alcohol en Ethiopië = no limit.

Op vakantie moet je dan wel gaan rijden van Eritrea naar Ethiopië. Bij de grens: tank vol en jij vol en gaan maar weer .......... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert, is het voor jou niet beter om vanaf morgen jezelf weer op de pact te zetten. Dat het gaat om meer dan "ik sta op de pact"?

Meer jezelf op de pact zetten elke ochtend met het werkelijke voornemen: "ik drink vandaag niet!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Tatum
LOL, Eritrea en Ethiopië liggen naast elkaar. Eritrea = Zero alcohol en Ethiopië = no limit.

Op vakantie moet je dan wel gaan rijden van Eritrea naar Ethiopië. Bij de grens: tank vol en jij vol en gaan maar weer .......... :D
quote>



Andersom is het lastiger. Na "no limit" zou ik toch wel bijna een week in een uitzweethokje moeten om het percentage weer te laten zakken naar "zero".

Tja, ik loop wat te overpeinzen op een zondagochtend. En ik heb niet eens een rijbewijs, dus het is allemaal niet uitvoerbaar.
Ik ga ook wat doen. Over 3 uurtjes staat dochter weer voor de deur. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijne dag Jane!

Het schoonmaken gaat toch echt langzamer dan gehoopt. Maar ik doe tenminste wat. Heb al weken niet zo intensief achter elkaar kunnen werken. Dat is al een hele vooruitgang. Woonkamergedeelte schoon, ramen gewassen, vitrage hangt weer (zat één deel vast in de wasmachine! :angry:) Woongedeelte gestofzuigd en gedweild, achter de bank gedweild, Afwas gedaan, keukenkastjes uitgeboend en gestofzuigd en gedweild. Ik doe alles in gedeeltes. Nu de rest van het huis nog. Straks maar eerst eens eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...