Madeleine Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Weer zo'n uitleg waarbij heel Nederland opeens Binge drinker is. Net als vrij veel mensen al snel alcoholisten zijn. Als het hier op feesten en partijen en in de kroeg lekker gaat, dan wordt er wel wat meer geconsumeerd dan hun simpele 6 glazen. Eén keer per week. Dus allemaal opeens Binge-drinkers. Ze moesten eens weten. Appeltje is heerlijk! Komt een mens echt van bij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Goedemorgen, Rustig opstarten vandaag. Heb weinig energie. Komt vooral door het (slechte en te vele) eten van afgelopen week :$ Ik ben met een vastberadenheid van heb ik jou daar gestopt met drinken. Waarom lukt het me dan niet om ook veel gezonder te gaan eten Vandaag is weer een nieuwe dag en pak ik mezelf weer op. Heb het goed vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Sowhat, ik houd niet van krenten. Kastanje, dat niet eten komt vanzelf. Er zijn eerst belangrijker zaken. Ik heb pas sinds kort mijn nootjesverslaving opgegeven. Gisteren wel een zaak borrelnoten meegenomen van de Duitse budgetknaller, maar geen trek meer in gehad. Ik neig nu steeds meer naar het gezonde. Appeltjes, sla, cherrytomaatjes, komkommer. Komt vanzelf. Rustig an. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miekes Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 mogge!! pfff, eerst koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Kastanje, heb kompassie met jezelf nu. Je lichaam schreeuwt om de omgezette suikers in alcohol. Die krijgt het niet. Dan maar uit eten. De honger van het lichaam is sterk. Bouw het rustig af. witmeel, fruit, foute koolhydraten, bijna alles wordt omgezet in suikers. als je na een flinke periode niet drinken, sterk genoeg bent, kun je een gezond dieet opstellen; vraag er hulp bij van een dietiste, meld je aan bij edb en houd een eet-schrift bij, vraag er individuele begeleiding bij, en als het je rustiger maakt, doe dat dan vandaag nog. Dan heb je iets extra's in gang gezet en hoef je dat niet alleen te doen. Net als AA is er ook een OA (overeters anoniem), dat is niet zomaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Ja, ik heb ook wel een beetje moeite met die definitie. Voor mij is bingedrinken mezelf in hoog tempo dwangmatig volgieten tot ik gevaarlijk knetterlam ben. Iets heel anders dan 6 in 2 uur. 6 in 2 uur is veel en onverstandig...............maar talloze mensen halen dat op een doorsnee zaterdagavond. Een soort degradatie van de term, je zou kunnen denken dat bingedrinkgedrag wel meevalt..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miekes Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Dagpact Acer Tatum Albert Lytse Sowhat Miekes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kastanje Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 @madeleine en Jane: dank je voor de lieve woorden en jullie adviezen. Ik ga ze zeker te harte nemen. Inderdaad ik hoef het niet alleen te doen. Zo en nu maar eens eerst een lekkere bak koffie. Tot later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Ook van de Jellineksite: "In de VS definieert men binge drinking als het stijgen van het bloedalcoholgehalte tot 0,8 promille of meer" Dat betekent dus dat je in Groot-Brittannie, Malta en Nieuw-Zeeland gewoon mag rijden na een avondje bingedrinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 En in Suriname, Mexico, Singapore en de VS. Ook daar is de grens 0,8 Geinig om eens door te kijken. In sommige oostbloklanden mag je niet eens een kersenbonbon. http://en.wikipedia.org/wiki/D...driving_law_by_country Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Voor de liefhebbers zijn er in Afrika landen zonder alcohollimiet in het verkeer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Goede morgen allemaal dank voor het dagpact vandaag opruimdag, alle overbodige dingen mijn huis uit. fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Lekker gevaarlijk, Dennis. Ik rijd niet als ik drink. Heb het één keer gedaan, omdat ik boos was op mijn toenmalige vriend, en toen ik eindelijk voor het huis stil stond heb ik hem nogmaals de wind van voren gegeven. Want het was natuurlijk zijn schuld dat ik in de auto stapte en de sleutels had omgedraaid. Sure! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 LOL, Eritrea en Ethiopië liggen naast elkaar. Eritrea = Zero alcohol en Ethiopië = no limit. Op vakantie moet je dan wel gaan rijden van Eritrea naar Ethiopië. Bij de grens: tank vol en jij vol en gaan maar weer .......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Goeiemorgen allemaal, Zo Albert, dat zijn geen halve maatregelen;) Zet um op man! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Albert, is het voor jou niet beter om vanaf morgen jezelf weer op de pact te zetten. Dat het gaat om meer dan "ik sta op de pact"? Meer jezelf op de pact zetten elke ochtend met het werkelijke voornemen: "ik drink vandaag niet!" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Tatum heb ik al diverse keren gedaan deze week en het pact ook gestart. nu was je me voor;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 ik ga mn spullen pakken en de trein opzoeken fijne dag mensen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Originally posted by: TatumLOL, Eritrea en Ethiopië liggen naast elkaar. Eritrea = Zero alcohol en Ethiopië = no limit.Op vakantie moet je dan wel gaan rijden van Eritrea naar Ethiopië. Bij de grens: tank vol en jij vol en gaan maar weer .......... quote> Andersom is het lastiger. Na "no limit" zou ik toch wel bijna een week in een uitzweethokje moeten om het percentage weer te laten zakken naar "zero". Tja, ik loop wat te overpeinzen op een zondagochtend. En ik heb niet eens een rijbewijs, dus het is allemaal niet uitvoerbaar. Ik ga ook wat doen. Over 3 uurtjes staat dochter weer voor de deur. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 fijne dag Jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madeleine Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Fijne dag Jane! Het schoonmaken gaat toch echt langzamer dan gehoopt. Maar ik doe tenminste wat. Heb al weken niet zo intensief achter elkaar kunnen werken. Dat is al een hele vooruitgang. Woonkamergedeelte schoon, ramen gewassen, vitrage hangt weer (zat één deel vast in de wasmachine! ) Woongedeelte gestofzuigd en gedweild, achter de bank gedweild, Afwas gedaan, keukenkastjes uitgeboend en gestofzuigd en gedweild. Ik doe alles in gedeeltes. Nu de rest van het huis nog. Straks maar eerst eens eten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zeppelin Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Goed nieuws volgens het Algemeen Dagblad gaat het vanaf aankomende dinsdag rond de 20 graden worden! Het blijft volgens hun ook nog stabiel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 weggehaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Hoi, Ik schrijf me ook in op het dagpact! Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 mei 2013 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2013 Dagpact Acer Tatum Albert Lytse Sowhat Miekes Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden