Spring naar bijdragen

Donderdag 20 juni 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

bol, ik ga hierin met je mee.

ik wil en ga, zeker op dit punt in mijn leven geen nare discussies aan.

al zijn ze zeker soms meer dan de moeite waard, mij gaat het om de toon.

mag je me zwak vinden, kan me niet schelen, ik heb er in ieder geval geen behoefte aan.

ik heb even genoeg aan mezelf.

mijn eigen strijd.

en ik kan en wil graag klaarstaan voor wie me nodig heeft,

ook al ben ik nieuw en vers.

nou ja, bedorven op mijn manier....

maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel....

het maakt me niet uit (persoonlijk) of jullie elkaar soms in de haren vliegen of heftig reageren.

dat laat ik bij diegenen bij wie er op reageert.

en dat persoon wil ik niet zijn

nu niet en misschien nooit niet

gewoon niet iets waar ik me goed bij voel.

niet meer, niet minder.

en hoe een ander reageert, ook dat is in zekere zin prima.de een reageert zus

de ander zo

we zijn net het zelfde

jij niet, ik niet...

en eigenlijk is at mooi.

we hoeven het niet met elkaar eens te zijn...

ik ga dat in geen geval doen.en kies liever voor de weg van de minsteweerstand

want dat bespaart me energie

en die heb ik nodig voor mezlef

en dat ben ik meer dan waard.

dus als ik niet reageer

ligt dat even aan mij

mijn keus

mijn zelfbehoud

en daar voel ik me goed bij...

en dat is mijn kern.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 105
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey lieve Stien, hey lieve allemaal!

Ik heb het nog steeds droog gehouden, zelfs helemaal geen trek gehad. De eerste dag zit er weer op na vier dagen uitglijden.

Mijn man was in het begin heel kwaad als ik dronk, nu noemt hij het mijn eigen verantwoordelijkheid en moet ik het zelf weten. Maar ik weet hoeveel pijn het hem doet en hoe blij hij is als ik niet drink. Wat dat betreft is hij een echte binnenvetter, maar als het eruit komt, nou, berg je dan maar!

En meis, ik hou ook niet van die discussies. Soms heb ik de neiging mijn mening te brullen, maar dan realiseer ik me dat dat totaal zinloos is en zonde van mijn energie. En lief je aanbod! Jij mag ook bij mij aankloppen hoor!

Hey Lyts! Leuk wat van je te horen, nog een hele fijne vakantie!

Ik meld me droog af, mss komt ik jullie straks nog een nacht:sun: geven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohh lytse,

natuurlijk nog vrselijke genieten van je vakantie, ik was teveel met mezelf bezig, sorry daarvor. en jij bent diegene die zoveel steun geeft...

en lies, wat goed dat je er weer helder bij bent. ga voor je gezonde lichaam en geest, je zit er zo dichtbij, zoveel fysieke inspanning, nu t geestelijke nog, ik wil er voor je zijn als je wilt....

ik ga uitloggen, ga op tijdnaar bed, met een boek en kop thee,,

fijne avond allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slaap lekker Stientje:lips:

Goeie avond Ap.:sun:

RL. Ik vind het heel goed dat jouw man de verantwoording over jouw eigen drinkgedrag bij jou legt. Als je daar ook zelf in geloofd, kun je pas echt groeien.;)

Ja en soms kan ik helemaal niets met verhitte discussies of bekvechten op het forum. Dan sluit ik af, en slaap prima.

Als ik dat niet zou doen, zeker s'avonds, kom ik moeilijk in slaap omdat ik er toch erg gespannen van word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bol, mee eens. Ik heb een topvent want het ís ook mijn eigen verantwoording.

En idd, meegaan in de (vaak nutteloze) discussies maakt mij ook gespannen. Ik vind het zo zonde van de sfeer op het forum. Dan maar liever maken dat ik wegkom voordat ik iets onredelijks roep en er midden in zit.

Truste Stien, hoop dat je een goeie nacht hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar wat nou als jij heel erg moeilijk zit RL.? Ga je dan ook liever weg of ga je het dan toch op het forum schrijven. Want dat kan ook hé? Er kunnen 2 verschillende discussies op het forum zijn. Want als je weg gaat blijf je met het rotgevoel zitten, en als je het toch plaatst zullen er zeker mensen zijn die daar op gaan reageren.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, das een moeilijke Bol. Vaak als de discussie hoog oploopt, durf ik er niet tussen te komen met mijn gezeur. En ik heb idd wel eens meegemaakt dat ik iets postte tijdens zo'n discussie en er helemaal niet op gereageerd werd. Meestal wel hoor, maar die keer niet en het deed me pijn dat mensen zo in zo iets op kunnen gaan. Ze vergeten hunzelf en vertellen nooit iets over hun eigen problemen met alco (ik ga geen namen noemen). Dat vind ik zonde, want iedereen is het waard om hier met eigen dingen te komen in plaats van enkel gif te pissen op een ander (sorry Tactive). Maar ik zal blijven komen meis, vooral nu, nu ik de eerste weken alsmaar niet doorkom. De eerste week gaat het fantastisch, de tweede week word ik moe en onrustig, de derde week krijg ik trekmomenten en in week 4 zwicht ik na een wedstrijd bijvoorbeeld. En minderen is geen optie bij mij.

Sorry voor mijn lange verhaal, wel fijn om even van me af te schrijven!

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt vanzelf Ietje! Ikzelf zal me ook wel rot schrikken als ik nu op de weegschaal ga staan, na mijn uitglijder en daarbij vet eten (gaat bij mij samen). Iet, lekker sporten, desnoods elke dag een flinke wandeling en veel groene groente en vers fruit eten. Niet te veel koolhydraten tenzij je heel intensief sport. Ik moet elke dag wel een dosis koolhydraten nemen, ander ga ik spieren verbranden i.p.v. vet en trekt mijn lichaam het niet.

Maar meis: Super bezig! Trots op je!:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat kan gebeuren dat men je dan niet hoort RL. Misschien nog een keer de zelfde zin posten, of in grote letters schrijven;)

Ja weet je, we zijn zo gewend toen we nog dronken, althans ik, dat ik mezelf nog meer weg cijferde dan dat ik normaal al deed.

Dan bleef ik heel vaak met een rotgevoel zitten. Zo'n gevoel van de mindere zijn, me niets waard voelen omdat ik toch niet voor mijzelf was opgekomen. Nu is dat anders, ik ben ouder en denk dat ik nu wat meer de behoefte heb om ook gehoord te worden.

Ja misschien als je door die laatste periode heen komt van die vier weken, dat het dan wel gaat lukken. Het zit ook allemaal een beetje in ons hoofd hé? Lichamelijk zijn we na een paar weken niet meer afhankelijk van de alc, maar geestelijk de rest van ons leven.

Alleen, kan ik heel eerlijk schrijven dat de behoefte aan drank heel veel minder wordt hoor, ik taal er vaak niet naar. Als het maar een beetje uit je systeem weg is.

Als je onrustig wordt, dat gaan omzetten in actief bezig zijn met je lichaam. Zo raak je toch een hele hoop energie kwijt, en je krijgt er een heel fijn gevoel van:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iet heb je geen bouillon in huis, of een glas warme melk of chocomelk? En dan onder een hete douche. Misschien dat het dan wel lukt.

Trusten Jopske, als ik 85 ben wil je mij dan ook gaan verzorgen?;)

Kanjers ik ga ook afsluiten. Ben een beetje moe. Trusten allemaal en tot morgen maar weer.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeienavond saam

ik ben keikapot.

Bij zoon is veel te doen en

dindsdag brengen de verhuizers de boedel,

voor die tijd moet het klaar zijn en ik heb alleen de

maandag nog voor hem. Dat gaat een lange dag worden dan.

Maar hij is zo trots en lekker bezig met ledstrips en van die

mannendingen, dat ik hem maar vergeef dat hij zijn kozijnen

heeft geschilderd zonder te poetsen of zelfs te schuren:o

elke keer als ik hem een tip wilde geven (dat kan ik dan weer goed:$)

was het: "boeien!". Nou ja, dan ik ook maar met de Franse slag he.

Maar het wordt desondanks toch mooi en een leuke plek voor hem

"op stand" in een monument in de ambassadebuurt van Den haag, toe maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenacht allen,

Het lijkt erop dat ik nooit een goede gelegenheid kies om eens in te loggen en wat van me te laten horen.

Zoals gisteravond bijv., nadat ik wat geschreven had, ging ik de dag lezen en zag dat Caro was overleden.

Toen ik daarop mijn medeleven met Druppeltje wilde betuigen, was de website uit de lucht.

Bij deze dan, Drup, ik hoop dat je ook zonder de steun van Caro je weg kunt vervolgen.

Ik ben erg moe, thuishulp gehad en dan doe ik zelf gelukkig ook veel mee, maar merk dat wel.

Morgen fys.ther., eens spec. naar mijn hand laten kijken, want daar kan ik nog niet veel mee, hoop dat dat nog verbetert.

Voorlopig 4 dagen niet gedronken en als ik morgen (evt.) de grote boodschappen ga halen in de grote stad en dan zonder wijn thuis kom, ben ik weer een stukje verder.

Jane, fijn dat je dochter geslaagd is, dat was me het drama wel dit jaar.

Hebben jullie nog aan cultuur gedaan, zoals oude stenen bezichtigen?

Welterusten, ik ga nog even de dag doornemen hier want ben eindelijk bij gelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...