Spring naar bijdragen

maandag 24 juni


stientje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik kan het niet.

2 opnames, één gedwongen

jaren van alles wegdrinken

nog meer jaren zwaar depressief

ik drink weer

en ik weet niet hoe het verder moet

ergens wil ik leven

anders schreef ik hier niet

maar het is zo ontzettend moeilijk

ik heb hulp nodig

maar ik wil nooit meer naar psychiatrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh MM. ik schrik van je berichtje zeg. Je schrijft dat je twee keer opgenomen bent, wat is er toen allemaal gebeurd, wat voor 'n therapie heb je toen gehad?

Weet je wat de pest is, dat mensen vaak denken dat, als ik nu maar in therapie ga, dan kan ik mijn zorgen en problemen bij die mensen leggen, het word mij te zwaar. Als de therapie dan afgelopen is en je weer op jezelf aangewezen bent, loop je weer tegen hetzelfde aan.

Ben je nu weer gewoon thuis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je MM. ik denk dat wij gewoon het lef niet meer hebben om te voelen.

Dat we door ons gezuip zo ver weg staan van iets wat heel natuurlijk is, voelen, anders houden we het niet vol, echt niet.

Er even nog wat bij schrijven. Ik bedoel met het niet vol houden, als we door gaan met dat gezuip, op een gegeven moment is het op, dan zegt het lichaam ik schei er mee uit, ik kan niet meer herstellen, en dan is het afgelopen, en uit. Dat is toch niet wat je wilt MM?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik was vergeten uit te loggen, sorry, dan ben ik weer ingelogd op de ene computr, dan weer op de andere. uitloggen op de een en niet op de ander...

twee nieuwe mensen vandaag. ergens wil ik zeggen dat is mooi, dat ze hier hulp zoeken. en aan de andere kant wat naar dat jullie en we het nodig hebben.

welkom allebei...

ik log weer uit, morgen heel vroeg eruit en lange dag in tilburg en den bosch... wel heel leuk!

trusten voor straks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM, het is mogelijk. Mij trof jouw zin: ergens wil ik leven, anders schreef ik hier niet. Zelf kom ik ook uit zo'n diep dal en inmiddels sta ik bijna een half jaar droog. Ik kan je vertellen dat ik niet meer terug wil. Ik wil doorgaan op dit pad. Het pad dat naar vooruitgang leidt. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM. ik heb nog iets bij het berichtje van 21.57 geschreven ter verduidelijking.

Ja natuurlijk ben je moe MM. Je doet jezelf zoveel geweld aan. Wat ik al schreef net, op een gegeven moment zegt het lichaam stop, ik kan niet meer. In die fase zit je nu. Nou kan je twee kanten op, doorgaan met zuipen, en je dood zuipen, of radicaal zeggen stoppen, en nooit meer.

En zeg niet dat je dat niet kunt, natuurlijk kan jij dat, anderen kunnen het ook, en jij bent niets minder.

Kom op joh, begin nu met die start. Je weet dat de eerste paar dagen erg zijn maar veel hier komen, en na een week voel je je lichamelijk weer wat beter en kun je weer wat meer hebben.

Aan jou de keuze, het is jouw en alleen jouw verantwoording voor jouw leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaat ook niet goed, Stientje

Ik ken je niet

maar bedankt voor je zorgen.

Ik weet niet wat ik nog moet zeggen

kan niet meer "van me af kletsen"

ik pleeg geen zelfmoord omdat ik kinderen heb

maar ik weet niet hoe het verder moet

Sorry

Ik zal proberen te gaan slapen

en kijken of het er morgen anders uitziet

maar ik betwijfel het

het is al zo lang zo zwaar

zelfs voordat ik dronk

het spijt me

Ik zal niet langer moeilijk doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM: ik herken veel in wat je schrijft. Ik heb 25 jaar veel therapie gehad, in allerlei vormen. Ook opgenomen geweest.

Maar hoe ik ook met mijn verleden aan de slag ging, ik bleef drinken. Begin april ben ik naar mijn huisarts gestapt en heb haar verteld van mijn alcoholprobleem. Ik wilde hulp, maar ik wilde niet meer in het verleden wroeten. Ik wilde hulp bij mijn leven nu, hulp bij het stoppen met drinken. Ze heeft me doorverwezen naar Tactus en erbij gezegd dat ik aan moet geven wat ik zelf wel en niet wil. Ik ben inmiddels begonnen aan de behandeling bij Tactus, ambulant. En ik kan niet anders zeggen dat ik er ongelofelijk veel aan heb. Ik sta sinds 18 april droog.

Het is niet gemakkelijk en ook het verleden komt om het hoekje kijken, want ik ben natuurlijk niet voor niets gaan drinken.

maar de kern van de behandeling draait om mijn leven in het hier en nu. En het kan zijn, dat als ik al een tijdje droog sta nog wat therapie volg om de laatste restjes van mijn verleden een plek te geven.

Ik heb jaren therapie gehad terwijl ik onder invloed was, hierdoor heb ik niet alles uit de therapie kunnen halen. Want we weten allemaal dat er een wereld van verschil zit tussen emoties, gevoel enz wanneer je onder invloed bent of wanneer je droog staat.

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.

Geef in ieder geval niet op, het je hier melden is een eerste stap. Heel moedig vind ik dat.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM :heart:

houd vol meis.

ik sluit me bij Kastanje aan

heb dezelfde ervaringen, geen opname

maar de kwartjes van therapie vielen

na het stoppen beter.

heb nachtdienst en weet niet of ik

in kan loggen daar, dus voor alle zekerheid

iedereen vanst welterusten

en ik hoop kullie morgen weer te lezen:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MM sterkte! Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen.

Voor mij is de kop er weer af. Nog even getwijfeld vanavond, maar toen herinnerde ik me gisteren weer. Dat nooit weer.

Ik heb besloten voor mezelf te kiezen. Dat houdt in dag en nachtritme en geen liefde. En zo vallen er steeds meer dingen af die ik vroeger zo leuk vond. Maar ja, als ik me niet kan gedragen dan is de enige oplossing het alleen doen. En dat ging me best goed af. Toen kwamen er weer mensen op mijn pad en gleed ik weer af. Zou ik daar ooit nog balans in kunnen vinden? Sociaal zijn zonder drank?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...