Spring naar bijdragen

Maandag 1 juli 2013

rapilos

Aanbevolen berichten

Fijn, fijn fijn die steun van jullie waarvoor dank!

Meteen maar de koe bij de hoorns gepakt en vanochtend naar de huisarts geweest.

Woensdag bellen voor een afspraak met hulpverlener en misschien kan ik donderdag al heen.

Ook m'n lever even laten voelen en was niet vergroot gelukkig dus geen reden tot prikken of wat dan ook :)

Confronterend is t wel inderdaad om nuchter te begrijpen waarom ik zoveel ben gaan drinken.

Het helpt me ook wel om niet te hard te zijn voor mezelf omdat het niet eens zo'n gekke reactie was.

Gewoon weg van alle nare gevoelens, niet meer nadenken, het allemaal niet eens meer willen weten of voelen.

Nu denk ik: ja dan kan je net zo goed jezelf van kant maken eigenlijk...niet dat ik dat wil maar het is natuurlijk wel krom om weg te willen van de realiteit...hoewel begrijpelijk.

Het is toch ook een idioot idee dat iemand zichzelf van de wereld zuipt omdat ie zo happy is?

Ik dacht altijd alcoholisme is iets lichamelijks... dat zit in je genen en 't begint en dan gaat t van kwaad tot erger... Nooit bedacht dat er een andere reden zou kunnen zijn.

Het is een leerzaam traject, ik heb de afgelopen week meer over mezelf opgestoken dan de afgelopen jaren. Mede dankzij jullie verhalen en antwoorden hier :)

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos, in het verleden werd er inderdaad geopereerd. Tegenwoordig kan het al opgelost worden met een spuit. Maar ik heb geen spuit gehad. Want ik had natuurlijk geen last meer. :o

Wel heb ik een recept gekregen voor Diazepam voor mijn paniekaanvallen. Een geprinte versie, omdat ik het nog even wilde aanzien met de paniekaanvallen en als ze niet overgaan, dat ik dan het recept ga gebruiken. Ben niet meer zo van de pammetjes e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij het volgende uitleggen;

Helemaal bovenin links, in de oranje balk, staat met grote letters;

Alcoholdebaas-1 NIEUWE BERICHTEN,

Echter, als ik dat aanklik, zie ik niets staan in mijn berichtenbox.

Onder priveberichten, staat gewoon; geen nieuwe berichten.

Weet iemand, of ik nu wel of geen bericht heb, en zo ja, hoe zie ik dat dan.

De computeranalfabeeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen flauw idee Rapi. Misschien ff tactive mailen en vragen hoe dat kan.

ja Wijfie, alc. zit nog zo hardnekkig in jouw systeem, dat is er niet 1-2-3 uit hoor, maar het wordt na verloop van tijd wel minder. Tenminste dat is wat ik zelf ervaar. Je hebt het knap gedaan door er niet aan toe te geven.

Heb je op je nieuwe accordeon gespeeld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom ook weer even om het hoekje kijken.

Drukke periode: moet alle zeilen bijzetten om overeind te blijven.

Maar door het vooruitzicht dat vrijdag mijn vakantie van 6 weken begint houd ik het vol.

Energie heb ik nog steeds maar heel weinig.

Ik hier veel over gelezen en kom toch ook uit bij een suikerverslaving.

Dus sinds vandaag ga ik de volgende uitdaging met mezelf aan: 30 dagen zonder suiker.

Deze periode is te overzien en bovendien moet na een week al resultaat (meer energie) voelbaar zijn.

Ik vind het heerlijk om recepten te zoeken en te koken die voor zowel mij als voor mijn dochter te eten zijn.

Want 2 totaal verschillende potjes koken dat gaat me te ver.

Verder gaat het goed met me. Sta nog steeds droog. En ik ben weer om me heen aan het kijken.

Uit mijn veilige coconnetje aan het kruipen.

Donderdag ga ik voor het eerst naar een AA meeting. Waarom ? Ik heb gelezen (ook op dit forum) over de AA en waar ze voor staan en dit spreekt me aan. Bovendien is het een gelegenheid om mensen te ontmoeten. Iets waar ik niet zo goed in ben.

Fijne avond en tot later maar weer.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is dat drankduiveltje Wijfie dat zegt "Wat stoppen met drinken??? Nou ik denk het niet."

Het lijkt net of er iets heel diep binnen in je zo gaat protesteren dat je dan juist het tegenovergestelde gaat doen als wat je eigenlijk wilt.

Iets binnenin jou verzet zich.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: rapilos
Kastanje,
Daar is een boek van he; 100% suikervrij, van Carola van Bemmelen.
Maar dat boek heb je misschien al gewoon.
Hou je ons op de hoogte, hoe het je vergaat?quote>

Inderdaad dat boek heb ik al en zag er voor mezelf heel veel herkenning in.
Ik houd jullie zeker op de hoogte. In ieder geval bij de kilokiller.
Het is voor mij ook gewoon een mooi en gezond alternatief voor het niet hoeven werken.
Bezig zijn om gezond en fit te worden; mijn eerste doel.

:heart:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Er werd om 11 uur al geschonken en echt: hoe krijg je het door je strot zou je zeggen, maar het schijnt gewoon heel normaal te zijn om om 11 uur wijn of bier te nuttigen. :Pquote>

Wijfie, ik vind het gigaknap dat je het droog hebt gehouden.
Ga vooral zo door en je zult de vruchten plukken, jezelf beter en beter voelen, de wereld om je heen fijner en fijner ervaren.

Wat ik gek vind is wat ik hierboven heb gequot, dat is toch onzin wat je daar schrijft.
De meesten hier waren al uren eerder dan 11 uur in de ochtend aan de alcohol, jijzelf ook als ik me goed herinner.
Bovendien zijn er mensen, heel veel en dat zou jij ook moeten weten, die gewoon om elf uur een aperitief of drankje kunnen nemen zonder zich 's middags van de wereld te zuipen.
Dus prima dat je het droog houdt maar doe niet zo raar over mensen die kunnen wat jij niet kan.

En och ja, je en jullie denken waarschijnlijk wat moet die Teveel hier nu ineens, maar ik lees zo af en toe nog wel eens.
Nu dus ook en dat vond, vind, ik zo hypocriet dat ik dit even kwijt wilde...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Irunalone:heart:

Hoi allemaal,

Ben moe, te veel indrukken aan mijn hoofd en er in.

afgelopen vrijdag stenen gesjouwd die bijna niet te tillen waren,

gisteren pokkedruk op het terras van dat restaurant, te weinig bediening, dus laat thuis nadat we de troep nog op moesten ruimen

Het hele weekend last van mijn rug gehad.

Nou iets positiefs, ik heb zaterdag ( ook nog ) thuis al het glaswerk gesopt wat ik op de tafels heb staan en dat is nog al wat, daarbij nog de eettafel leeggeruimd die vol troep stond.

De eettafel staat bij binnenkomst en ik pleur er werkelijk alles maar op:$

En vandaag is mijn rug wat beterder;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Vanmiddag in mijn bed beland, want ik had toch een beetje teveel gedaan! Als manlief maar doorwerkt ga ik me schuldig voelen, zeker als hij vertelt wat er allemaal nog moet gebeuren!

@ Albatros: heb ik het goed onthouden dat je vandaag een maand droog staat? Hierbij een welverdiende slinger!

:musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart::musicnote::):heart:

@ Wijfie: knap dat je het droog hebt weten te houden, zeker omdat je er niet op voorbereid was. Zie je wel dat je sterker wordt!:present:

@ AR: gelukkig is je rug vandaag wat beter. Stenen sjouwen is hartstikke zwaar voor je rug. Het dat zware lichamelijke werk je hoofd niet wat leger gemaakt? Kennelijk niet. Zie je licht aan het einde van de tunnel?

Hoe is het met de vader van W. Nog steeds slecht?

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tonny: goed van je dat je onderzoekt hoe je gedrag tot stand is gekomen. Het is niet niks wat je in korte tijd voor je kiezen gekregen hebt.

Je bent op de goede weg meid! Ga zo door.:present:

Verder doodse stilte hier, dus ik ga maar weer eens wat doen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook nog een welkom namens mij

voor alle nieuwe forummers! Ik hoop jullie

snel eens te spreken. Zo te lezen gaan jullie goed!

Gelukkig, VM ook weer in the house, bb ook, nu A3 nog..

Ik hoop je hier weer te lezen A3...

Net als Kastanje nog een weekje hectiek en

dan vrij...

En eigenlijk zou ik nog op eenieder willen reageren

en zo, maar gaat niet lukken nu!

Voor nu, slaap lekker allen...

Nog even voor Lytse: fijn dat je lekker hebt kunnen

uitrusten deze vakantie! En hopelijk wat minder pijn nu?

Marcel: veel succes met je behandeling straks!

Runningliesje: ophouden met die biertjes, lieverd, weet je nog

van die schrik laatst?? Pas op, he...

Rapilos: sterkte nu, wat een verandering nu zonder eigen

zaak, maar blij te lezen dat je nu toch geniet van meer rust!

Jaap: we zitten alweer bijna op 2000 gebruikers..wss lees je dit

niet want je bent op vakantie..maar toch, let op, eenmaal over

de 2000 verdwijnen er toch weer accounts en komen we

weer onder de 2000, ik heb het al eerder gezien.

Jan: nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

Nu weer weg, batterij is bijna leeg, slaap ze!

Oat morn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha Jopie!

Hebben we hier geen foto's van? Geen Youtube-filmpje?

3 meter hoog die straal! Je hebt in ieder geval een fraaie anekdote te vertellen als je dochter er is :)

Op dat soort momenten kan ook de moed je in de schoenen zakken en je troost zoeken in een borrel. Niet gedaan: puik!!

Ik meld me droog af!!

Slaap lekker allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom even welterusten zeggen.

@ Jopie: wat een ellende en een waterballet. Je hebt wel wat te vertellen als je dochter thuiskomt.

Ik heb nog zitten aarzelen of ik een slinger zou maken voor Tuvalu. Weer één die een tijdlang hier geschreven heeft en daarna nooit meer. Afgelopen dagen waren er ook een paar, zoals bijv. Chretien.

Als je het leest Tuvalu, dan van harte gefeliciteerd en ik hoop dat alles goed met je gaat.

Een bloemetje. :present::present::present::present::present::present: :present::present::present::present::present::present:

Verder heb ik het weer droog gehouden vandaag. Slaap lekker allemaal en hopelijk hebben we morgen een goede dag.

Lytse.:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...