Spring naar bijdragen

Maandag 1 juli 2013


rapilos

Aanbevolen berichten

goedemorgen luitjes.

Beetje verslapen, pfffff.

En moet ook gelijk weer door, maar heb al wel even snel koffie en thee gezet.

Staan nog door te lopen en te trekken, wil iemand het even snel in de warmhoudkannen doen?

Luitjes, ik ga gelijk weer, fijne dag......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allemaal,

Het weekend ben ik weer goed doorgekomen en bijna drie weken droog nu :)

Vanavond weer naar AA waar ik wel zin in heb.

De afgelopen week en het weekend ben ik steeds meer gaan begrijpen waarom ik dronk.

Ik heb een jaar of 6 geleden weloverwogen besloten te gaan verhuizen uit een stad vandaan waar het zo hard achteruit ging dat het niet meer veilig was voor de kinderen.

Mijn oudste zoon was toen 18, de middelste was 17 en mijn dochter was 12 en moest naar middelbaar onderwijs. Op die school is mijn zoon van 17 in elkaar geslagen en had zijn kaak op 2 plaatsen gebroken. Een operatie was nodig en 10 weken kiezen en tanden op elkaar met ijzerdraden en dus vloeibaar voedsel. Tegenover ons huis was een flat waar meerendeel ex-gedetineerden werden geplaatst. Dealen, schietpartijen en vechten was iedere dag normaal.

Dus besloten te verhuizen naar een rustige stad, scholen gezocht voor alle drie en alles geregeld. Helaas besloot de oudste op zichzelf te gaan wonen wat ik pas hoorde toen alles al geregeld was, de middelste ging ook het huis uit en mijn dochter ging bij haar vader wonen.

Binnen een week was ik al mijn kinderen kwijt en zat ik zelf in een rustige stad, een eind weg van familie en alles waar ik aan gewend was.

Vanaf toen ben ik gaan drinken.

Het verlies van mijn beide ouders binnen 2 jaar en een faillissement kwam er ook nog bij.

Nu ik nuchter ben komt het weer in alle harde realiteit terug allemaal.

Ik weet dat drank dus wel een lapmiddel is maar dat het eigenlijk alleen nog maar een probleem erbij geeft.

Misschien moet ik toch naar de huisarts en gaan vragen voor hulp om de onverwerkte dingen alsnog een plek te geven.

DAGPACT

Albert

Lytse

miranda

Tonny

Groetjes Tonny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers.

Dat is zeker een goed idee tonny,

je bent nu zo goed bezig, en zonder

alcohol ga je idd het leven en jezelf

meer voelen.

Als 1e komen dan de zware dingen aan bod,

en gelukkig ga je ok de fijne dingen in het leven

weer ervaren en waarderen.

Met niet drinken en daarmee bezig blijven, komt er

ook gewoon nog heel veel tijd vrij om te denken/piekeren.

Die periode waardoor je te veel bent gaan drinken moet verwerkt worden.

En met drank vallen de kwartjes nou eenmaal in een moeras.

Nu is je bodem een stuk gezonder.

Veel succes! Het lukte velen hier, dus jou ook:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jee tonny, dat is zwaar. en ik ben het met jane eens, mooi gezegd meis: met drank vallen de kwartjes in een moeras....

ik ben ook de balans aan het opmaken voor mezelf, dat valt zwaar. heel zwaar, realiteit onder ogen zien is nog tot daar aan toe, handelen is weer een stap verder.

goed bezig tonny, trots op jou...

ps goeie morgen iedereen, ik heb het weekend niet nagelezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen mensen.:)

Nou Tonny ik hoop dat je op een goeie manier al die dingen een plekje kan gaan geven. Het is nog al niet niks zeg.

Maar wat goed dat je nu weet waardoor het niet goed is gegaan met je.

Ik hoop dat je heel gauw bij iemand terecht kan waardoor het leven weer wat dragelijker wordt.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tonny

Dat is sowieso een goede optie (professionele hulp inschakelen). Iemand

waarmee je dit verleden mee kunt bespreken en samen op zoek kunt

gaan naar een methode om te helen. Vaak is het een mix wat kan helpen.

Hier ben je in ieder geval niet meer zo alleen :present:

Goedemorgen overigens,

Ook weekend niet gelezen, maar verder gaat het prima :rose:

En weer een aanmelding voor de zomerbijeenkomst :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen,

Bollie, ik weet niet waarom of wat, maar dit jaar hoor ik van meerderen dat ze hoesten, misselijk zijn..

Ikzelf heb last van mijn ogen bv.

Misschien hangt er toch wel "iets" in de lucht???

Ice-man weekend goed doorgekomen, AR ook (en meerderen met hun).

bb, helaas moet ik het eens zijn met Mars wat betreft het "drugs gehalte" van baclofen...

wordt dus ook "recreatief " gebruikt zoals ze dat noemen.

Maar ik heb niks tegen drugs dus maakt mij niks uit.

Geld ook voor Hots, iedereen bepaalt zelf of ie drugs wil gebruiken of niet.

Wel, vind ik dan, dat "afhankelijk" zijn van iets redelijk vervelend kan zijn.

Andere kant, wat is het minste schadelijk.. lichaamlijk dan.

Als iemand "geholpen" is met baclofen, methadon , AD of wat dan ook..

prima voor mijn part.

Ga goed allemaal!

En om dan maar es Haddock te citeren, hou het zo droog als je zelf wil!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

A.s. zondag meld ik me aan bij het jaarpact, dan heb ik een maand niet gedronken.

Dat heb ik als eerste doel gesteld en vandaaruit natuurlijk het jaar volmaken en nog verder en verder............maar wat ook prima werkt is: vandaag drink ik niet.

Het gaat hier rustigjes aan. Op de een of andere manier is er rust gekomen zoals ik al eens zei, een weten dat het nu gaat lukken.

Prettig gevoel natuurlijk maar soms zoek ik naar het addertje onder het gras, waar en wanneer komt de duivel uit zijn doos?

Afijn, voor nou gaat-ie goed dus,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Vandaag de 3e week droog in.

Dus ik slinger mezelf er maar es op:

DAGPACT

Albert

Lytse

miranda

Tonny

Acer

Geertjegeert

Metijs

@Tonny

Jeetje, dat is 2x knipperen met je ogen en je hele leven staat op z'n kop!

Wat moet er ontzettend veel op je afgekomen zijn.

Moedig dat je kiest voor dat "kadootje aan jezelf" :musicnote: en het jezelf gunt om al die dingen op een rijtje te zetten en "een plekkie te geven"!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

Ongelofelijk slecht geslapen. Werd ik vanochtend ook nog wakker gebeld door de apotheek. Grmbl! Wel goed nieuws, ze gaan een rekening crediteren. Ze hadden een foutje gemaakt.

En dan zit je goed en wel op de bank, nadat ik de auto al had getankt en dan begint de buurman overijverig en met net de ogen los, het balkon schoon te maken. En ik zit echt nog steeds gapend op de bank. :P

Maar goed, de dag is begonnen en dus het beste er maar van maken. ;)

Fijne dag iedereen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, daar ben ik weer even.

Vanochtend bij iemand schoongemaakt.

Dat is standaard op maandagochtend.

Morgen en overmorgen, weer naar het verpleeghuis, en het weekeinde dan weer.

Maar voor de rest...gewoon vrij,

Wat heerlijk toch, ga straks lekker wat in mijn huis doen.

Tonnyw,

Even voor jou;

Dat is heel heftig geweest, wat je hebt meegemaakt.

Zeker, dat 3 van je kinderen, in 1 klap weg waren, en jij a.h.w. alleen overbleef.

Hoe gaat het nu, zie je ze nog wel regelmatig?

En dan nog een faillisement erbij, nou ik weet hoe dat voelt hoor.

Dan is drank gewoon even heel aanlokkelijk, ook al weet je dat het niets oplost.

Maar super, dat je al 3 weken niet drinkt, en nu van plan bent eventueel hulp in te schakelen, voor de onverwerkte problemen.

Stoppen, met drinken, dwingt je a.h.w. om echt naar jezelf te kijken, en wat aan de oorzaak te doen van je drinken.

Ik wens je heel veel succes, met alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Watis het hier stil de laatste tijd, daardoor ben ik nu eindelijk bij met lezen en meld me maar weer eens.

Dat heb ik net ook gedaan op het niet-roken draadje, want vandaag 1e stopdag, eindelijk nadat ik weer begonnen was.

Wat betreft drinken is het de 4e dag, dat gaat veel makkelijker, totdat ik het weer in huis haal om wat voor reden, lees smoes, dan ook en dan loopt het falikant uit de hand. Dus maar eens een tijdje niets, hoogstens als ik op bezoek iets krijg aangeboden, maar dat zal niet snel gebeuren, want ik ga niet op bezoek.

Behalve bij de fysiotherapeut e.d.

Vandaag toch maar eens naar de HA geweest, op aanraden v.d. ergotherapeut, want ik heb constant pijn in mijn hele arm, schouder en hand. 's Nachts lig ik soms te kermen en neem dan wel eens pijnstillers, maar dat kun je ook niet te vaak doen. Er zijn nachten dat ik niet meer dan 1 uur slaap, behalve dan als er minstens een fles wijn in zit. Maar dat is natuurlijk geen n ormale slaap.

11 febr. heb ik dus mijn pols gebroken en kan nog steeds mijn hand en schouder niet goed gebruiken. Ben bang dat het nooit meer goed komt.

De HA heeft mij doorverwezen naar een revalidatiearts, hij denkt toch ook aan post traumatische dystrofie. Ik denk dat ik al eerder bij haar ben geweest voor iets anders.

Sinds 2 nachten slaap ik in een andere kamer, in een 2-pers. bed, in de hoop dat dat beter zal gaan. Mss is het ook niet goed om in het seniorenbed te blijven slapen waar ik uit gevallen ben.

Eigenlijk zijn die dingen gevaarlijk, je kunt er dan wel makkelijk in en uit komen, maar als je valt, maak je een rotsmak met alle gevolgen van dien.

Vorige maandag had ik een gesprek van een uur met de klachtenbemiddelaar v/h ziekenhuis, waar ik een goed gevoel over heb.

Aansluitend had ik een afspraak met de opticien omdat mijn bril onherstelbaar beschadigd was bij de val op mijn gezicht uit de rolstoel in de gipskamer.

Het grappige was wel dat er 2 winkelcentra waren verdwenen sinds ik daar was geweest.

Gelukkig mag ik wel weer autorijden.

Ik stop met dit verhaal, want moet weer eens naar de fys.ther. Helaas is hij met vakantie en krijg ik een ander, maar nu ik vandaag weer eens veel pijn heb, hoop ik wel dat ze daar mee aan de gang gaat en me niet alleen maar oefeningen laat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag heet ik de nieuwe forumleden welkom. Ik hoop dat jullie er baat bij hebben hier te lezen en te schrijven.

Zelf heb ik dat wel, dat blijkt uit het feit dat als ik dat een week of zo niet doe, ik vaak de motivatie kwijt raak en weer aan de zuip ga.

Zo kun je dat eerlijk gezegd wel noemen.

Ik hoop ook dat jullie niet als ik net een beetje weet wie wie is, weer verdwijnen, dat gebeurt nog al eens en wij vragen ons dan af of dat een goed teken is of juist niet.

Het stoppen of minderen is een kwestie van geduld: in het begin zie je vaak veel enthousiasme en motivatie, maar na 3 mnd. wordt dat dan minder en gaat het toch weer als van ouds.

Tenminste, dat heb ik gezien in de tijd dat ik hier ben, eerst als lezer en pas toen ik over een hoge drempel was gestapt en me aanmeldde, ook als schrijver. Hoewel niet zo trouw als sommigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...