Spring naar bijdragen

Zondag 7 juli 2013

Aanbevolen berichten

goeiemorgen frummers:rose:

ik heb besloten gewoon mezelf te blijven

zowel hier als bij jullie.

de een zal zich ergeren

de ander heeft er misschien iets aan

en weer een ander zal het worst wezen

hoe ik schrijf.

en ik hoop dat jullie je niet gaan forceren om een ander

te pleasen, dat hebben we al genoeg gedaan in ons leven meestal.

en dan is er altijd wel weer een ander met kommentaar.

pleasen we onszelf maar en als ik blij ben met mezelf

is mijn doel bereikt. de ervaring heeft mij geleerd dat ik

dan voor anderen ook al een aangenenamer mens ben.

win-win dus.

eten na het stoppen ervaar ik ook zo verschillend bij mensen.

ik heb nog steeds kompensatie eetbuien. probeer gezond te eten en leven

en viel wel 12 kilo af na het stoppen. maar ik blijf ook jojo-en en emo eten.

voor nu accepteer ik dat. ik ben een rubensvrouw met een te hoog vetpercentage.

maar niet onrustbarend en beel vrolijker dan wanneer ik weer streng word voor

mezelf. ik geniet nog steeds ontzettend van veel lekkers en ben nooit ziek.

ik wil het wel verantwoord houden, zit op 2 kg overwicht en dat is te overzien.

maar als dat erger wordt en mijn sporten en gezondheid gaat beperken, dan heb ik

wel weer een drive om strikter te worden en af te vallen.

soms vraagt mijn lichaam om suikers. en soms kan ik de juiste suikers nemen en soms

(lees vaak:D worden het toch weer de ongezonde) maar altijd beter dan de afgezworen

alco suikers. en ik ben nooit meer pafferig om te zien. ik hoef niet perfekt.

en vandaag gaat het zonnetje mij weer pleasen

en ik lees vanavond weer bij

heb allemaal een zo fijn mogelijke dag frummers:rose::P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 67
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Jane,

Goed dat je dit schrijft van dat pleasen. Ik schrijf hier vaak niet omdat ik denk dat het niet interessant/leuk of weet ik veel wat is voor de anderen hier. Ook bang voor commentaar.

Ik ga hier weer vaker schrijven denk ik. Want schrijven helpt in ieder geval mijzelf.

Ik wens iedereen een fijne nuchtere zondag toe. Ik zit lekker in mijn tuintje. Heb zelfs al onkruid tussen de tegels weggehaald. Zag mijn lieve buurvrouw die langsliep kijken en dacht: O je,ik moet wat doen. Maar misschien is dat ook wel weer een ander willen pleasen. Aan de andere kant: Het moest ook echt en het is fijn als het weer gebeurd is.

Nu lekker met calorievrij prikwater wat lezen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rubens figuren zijn prachtig. Ik schilder ze ook het liefst. Houd niet van dat magere. Ik vind dat geen porem hoor.

Dat magere komt door al die modeontwerpers, die maar vinden dat iedere vrouw er als een kind uit moet zien. Volgens mij zijn dat allemaal pedofieletjes.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Metijs
En speciaal voor 'Hots' iets dat me bezighoud...
Zijn er ook Rubensmannen??

:huh:quote>

Ja zeker Metijs. Brede borst, stevige benen, gespierde armen, lang haar en vooral een heeeele stevige, dikke, niet hangende kont.:P MMMMMMMMMMM
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik onzin vind is het beoordelen van mensen op hun uiterlijk. Het innerlijk en tevreden zijn met jezelf is veel belangrijker. Of het nu gaat om XXXL-vrouwen of S-vrouwen. En vermoedelijk alles er tussenin want hier worden nu toch 2 extremen genoemd!

Mijn motto is: ga leven! Geniet! Dan ben je pas écht mooi :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht dat hier een apart draadje voor was:-p

Ik heb een lang eetstoornisverleden, maar sinds ik dat los heb gelaten heb ik een veel leuker leven. Ben blij om wie ik ben, als anderen daar anders over denken hebben ze pech.

Ben kilos afgevallen door het niet drinken, maar nu al anderhalf jaar een redelijk stabiel gewicht!

Fijne droge dag iedereen.

Knud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach natuurlijk is dat het belangrijkste Taat, maar als je vraagt wat ik mooi vind om te schilderen is het dat. Wat stevigere mensen. En wat ik ook mooi vind zijn mannen met een zware stem. Bij ons op de d.a. was iemand die eigenlijk niets had waarvan ik zeg, dat vind ik mooi, maar wel had hij een prachtige stem.

Maar het belangrijkste is uiteraard wat er in die persoon zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

RL; Ik hoop dat je ondersteuning vindt op het forum voor eetstoornissen. Je bent bezig met je lichaam om zeep te helpen en tja, je hebt maar één lichaam.

Een aantal jaren geleden dronk ik een biertje en merkte dat mijn hongergevoel dan verdween. Geen strijd meer met eten, maar gewoon een biertje nemen. Jaren later, toen ik echt begon met veel drinken, maakte ik er altijd een 'gezellige' avond van. Met een krat bier kwamen er bitterballen, pizzastukjes, metworst en chocolade op tafel. De reden? Ik ging de volgende dag op dieet. Heb ik lang volgehouden en ben ook aardig gegroeid. :angry: Genoeg daarover.

Gisteravond ben ik op de verjaardag van mijn opa geweest. Oma vroeg of ik een pils wilde en mijn stiefmoeder zei gelijk:"Nee toch? Want we hebben vijf blikken cola light van huis meegenomen, voor jou". Nu was ik ook niet van plan om te drinken en had ik me thuis al afgevraagd of ik dan water of een vruchtensap moest nemen, maar pap en stief hadden voor mij al drinken meegenomen. (Ik kom niet zo vaak bij mij opa en oma, dus vandaar dat er geen vast drankje voor me is) Nou, toch lief van mijn pap en stief. :)

Verder waren mijn sigaretten op en dus ben ik 's nachts nog naar de kroeg geweest. Dat doe ik normaal nooit, want ja... waarom wel? Maar ik moest sigaretten hebben, echt heel zwaar. :o Dus nog midden in de nacht gepind, naar de kroeg gelopen, geld gewisseld, sigaretten gehaald en weer naar huis. Stomme verslavingen!

Nou, nu maar weer eens verder met waar ik mee bezig was. Ga goed! :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: wijfie
Madeleine: lief dat ze aan je dacht hebben en cola-light voor je hebben meegenomen.
Zie het al weer helemaal voor me, Madeleine naar de kroeg om sigaretten te halen.
Was dat niet moeilijk? Zie je daar al die aangeshoten mensen zitten...of ben je dan juist blij dat je daar niet meer bij hoort?
quote>

Het plan was om sigaretten te halen bij de Shoarmaboer hier beneden, maar laat die nou net geen sigarettenautomaat hebben. :( Dus ik moest mijn plan bijstellen en naar de kroeg. Had keus uit drie, maar heb gekozen voor mijn eigen kroeg. Normaal als ik een plan heb, dan hou ik me aan het plan, maar vannacht had ik het serieus even moeilijk. :o Ik stond aan de bar met mijn geldbriefje te zwaaien toen de gedachte op kwam zetten om toch even één biertje mee te pakken. Maar ik heb het wisselgeld en een age coin in ontvangst genomen, sigaretten uit de automaat gehaald en weer naar huis gegaan.

Ze waren allemaal trouwens al een dag aan het feesten, dus echt straal. Ik heb nog nooit zoveel mensen zien zwalken. Maar het mocht dan ook voor een keer. Want ik wist dat zo'n beetje het hele dorp en de dorpen ernaast naar een hardstylefeest waren geweest. Dat werd voor het eerst in een groot bos hier georganiseerd. Las 's ochtends al op FB:"We slaan vandaag de koffie maar over en gaan gelijk aan het bier". Het was toen 11u. Ach, als ze het maar leuk hebben gehad. :P En dat ze vandaag maar een dikke kater mogen hebben. :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Nu pas kom ik op het forum. Vanochtend een langdurig gesprek gehad met een lieve vrouw die pas gescheiden is van een man die haar mishandelde en vreselijk manipuleerde. Er is niets overgebleven van haar eigen persoonlijkheid! Ze kon alleen maar de negatieve dingen herhalen die haar man steeds tegen haar zei! En ze drinkt niet eens! Nu twijfelt ze of ze wel de goede beslissing heeft genomen! :o

Daarna moest ik meteen aan de slag.

Vandaag mijn druif gesnoeid, boven op de ladder staand. Straks dus barbecueën.

Nu allereerst de beloofde slinger voor Geertje. Van harte gefeliciteerd met je eerste maand!!!

:present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose::present:B):heart::rose:

@ Madeleine: een compliment voor je dat je je stamkroeg uitgegaan bent zonder voor bier te zwichten. Knap gedaan!:)

Over eten en niet meer drinken:

We hebben niet voor niets het kilokillerdraadje. De meesten van ons gaan ervan uit om het maar tijdelijk voor lief te nemen als je in het begin wat meer snoept. Het belangrijkste is dat je niet meer drinkt. Zodra je daaraan gewend bent pak je het snoepen aan.

Het is natuurlijk verschillend voor iedereen óf en hoe dat werkt.

@ Nien: fijn je weer te lezen. Gaat alles goed meis?

Nu aanstalten maken om te gaan barbecueën. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

*Ik smeer net creme in mijn ogen*

Spud, ontzettend knap! Ik moet er morgen ook aan geloven. Gecontroleerd roken gaat hem niet worden, want de laatste keer dat ik één mocht roken had ik binnen anderhalf uur het halve pakje in mijn mik. :o

En ik wil niet stoppen, maar het is wel beter voor mijn financiën en dus moet ik. Het is eten of roken en ik geloof dat eten belangrijker is. Bleh!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, als ik mezelf al moet zien als iets dat in de grond groeit dan is het geen prachtige bloem en geen onkruid. Ik zeg voor de gein altijd dat onkruid niet vergaat, als ze vragen hoe het gaat, maar of ik er zelf echt zo over denk? Mwah!

Ik vind stoppen met roken iets dat ik altijd al moeilijk heb gevonden. Op mijn 25e zei de vriend van mijn moeder, als we nu allemaal eens even stoppen met roken en wie het niet lukt trakteert op chinees. Meneer heeft alleen altijd gesnoven en had kennelijk door hoe je iets moest uitzitten, want hij zat heerlijk in de tuin, terwijl moeder en ik op bed lagen, omdat we onze draai niet meer konden vinden. Ik ben degene geweest die als eerste bij de pomp stond. En Chinees heeft betaald en opgehaald.

Toen ik vijf maanden geleden zei dat ik nu ook zou stoppen met roken, zei mijn huisarts:"Je weet nu in ieder geval wat onthouding is van gewenning, dus dat gaat je lukken!" Maar het lukt me echt niet. Ik weet niet hoe ik het moet doen. Afgelopen woensdag 8u vrij van roken geweest, zonder te slapen, maar het went niet. Hoelang heb ik nodig na de 8u zodat het wel went? Of in ieder geval dat ik niet bij alles wat ik doe denk:"Ah heerlijk, sigaretje!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeie avond allemaal! wat een heerlijke dag. lekker in de tuin, daarna de kids klaargemakt voor drie weken naar hun vader. daarna een paar ur gevaren met mijn lief en wat gegeten op een prachtig terras en daarna naar huis gegaan. niet mee naar hem, ik heb even behoefte aan mijn eigen ruimte. en die neem ik ook.

ik als minderaar heb wel lekker een wijntje gehad, in de boot, ankertje uit en een hapje erbij. en nu heerlijke verse muntthee uit de tuin.

vanavond een beetje op tijd naar bed, aankomende weken de rust zonder kinderen optimaal benutten en hard doorwerken.

jammer liesje dat ik niet in zwolle was vandaag, t is hier niet zo heel ver vandaan. ik hoop dat je ladingen verf over je heen hebt gekregen, haha.

maar meis, ik sluit me aan bij de rest. wees zuinig op jezelf. als je in de spiegel kijkt, wat en wie zie je dan. voel je jezelf de moeite waard? je leven? je lijf? ik vind t goed dat je blijft schrijven, ook als je drink of zeker als je drinkt. maar zorgen maken doen we wel, de verantwoordelijkheid ligt bij jou. hou je taai meis.

en ik moet ook nog bijlezen, als ik er tijd voorkan maken.

nu even lekker koel douchen om de hitte uit mijn lijf te spoelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...