Spring naar bijdragen

Woensdag 28 augustus 2013


Runningliesje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik stink en ben dik.

Woeha.

Oh, je bent zelf een gevalletje tuimelaar hihi.

Het maakt mij nooit uit of iemand dun of dik is, eerlijk waar.

Snap al die ophef nooit zo.

ALs er een eetprobleem is zit er meestal meer achter.

Ik las eens maak contact met je lijf en heb het lief. Gewoon zoals het nu is.

Waardeer wat het allemaal voor je doet. Zonder dat je er enige moeite voor hoeft te doen.

En luister naar je werkelijke behoeften.

Maar ook dat zal wel een heel proces zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat luisteren naar behoeften is best lastig, vind ik.

Vaak raas ik maar door en ik kom maar moeilijk tot stilstand.

En ik heb zelf veel angst ervaren, lang, voor ik toe durfde staan dat ik echt graag wilde veranderen. En ja, das voor de meesten een lang proces. Raar eigenlijk de goede 'dingen' vaak zo lastig zijn.

Ik ga nu een wafeltje eten met warme kersen en slagroom. Kadootje van mn nichtje, kan ik nix aan doenB) Woehaaaaaaa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies ook waar een Jopie het over heeft.

Wat zijn je echte behoeften, wat wil je in je hart.

Daar moet je ook de rust en de aandacht voor nemen.

Stil zijn.

Het gevoel in je buik voelen.

Sommigen voelen met hun hart, ik meestal met mijn buik.

Is waarschijnlijk hetzelfde.

Eigenlijk voel je niet met je lichaam, maar via je lichaam.

Het is veel groter dan je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook Agnieta. En niet te bevatten voor de omgeving.

Met als oorzaak nare ervaringen in het verleden, je niet goed genoeg voelen, je afgewezen voelen.

En uiteindelijk moeten we dat aan onszelf leren geven. De aandacht en erkenning.

Met behulp van therapie meestal. Als opstapje en verwerking.

Of je nou aan eten, niet eten, rennen, adrenaline, benzo's of wat dan ook verslaafd bent.

Dat is allemaal vergelijkbaar. Hoeven we ook niemand om te veroordelen.

Maar wat verder van ons af staat, omdat we het niet kennen, lijkt vreemder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoepen, ook verslavingsgedrag. Het gaat niet zozeer om wat de drug is maar het gedrag wat erbij hoort.

Loskoppelen van gevoelens, die van vroeger, die van nu en wat je dan gaat doen. Moeilijk, niet onmogelijk.

Geen snelle uitweg. Volharding en geduld. Zo moeilijk soms, zo moeilijk.

Nu echt weg, Heintje gaat doesen en koesen!

Leeeter zeer gewaardeerde frummers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond je vulste dik Wijfie;)

Ik weeg 87.3 kg. en ik vind het prima.

Ach weten jullie, ik vraag me altijd af, waarom mensen aan het lijnen zijn, is dat omdat dik zijn niet lekker aan voelt, of omdat de modewereld besloten heeft dat ze slank en er uit zien als een klein kind zonder tieteballen, mooi vinden. Gezwets vind ik. Als diezelfde mensen ineens besluiten dat ze dik mooi vinden moet je eens kijken wat er dan gebeurd, iedereen loopt vet te snoepen en willen ineens maatje 48:o Ik ben altijd gezet geweest en heb er nooit geen moeite mee gehad, ben nooit ziek dus wat wil ik nog meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marika volgens mij gaat het maar om een ding. Hoe voel je je in je lichaam. Voelt het goed aan, ben je tevreden met jezelf zoals je bent. Kun je jezelf accepteren.

Bij mijzelf gaat het nooit om mijn lichaam, ik vind andere dingen veel belangrijker. Hoe sta ik in het leven, ben ik tevreden met hoe ik nu leef, kan ik geven aan anderen en voel ik me daar goed bij, groei ik op spiritueel gebied, dat zijn voor mij heel belangrijke dingen, niet hoe ik eruit zie of wat ik allemaal aan dure dingen thuis heb staan. Dat is voor mij echt niet belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: bolletje
Marika volgens mij gaat het maar om een ding. Hoe voel je je in je lichaam. Voelt het goed aan, ben je tevreden met jezelf zoals je bent. Kun je jezelf accepteren.
Bij mijzelf gaat het nooit om mijn lichaam, ik vind andere dingen veel belangrijker. Hoe sta ik in het leven, ben ik tevreden met hoe ik nu leef, kan ik geven aan anderen en voel ik me daar goed bij, groei ik op spiritueel gebied, dat zijn voor mij heel belangrijke dingen, niet hoe ik eruit zie of wat ik allemaal aan dure dingen thuis heb staan. Dat is voor mij echt niet belangrijk.quote>



en als ik dood ga kan ik die dure dingen niet mee nemen. Als anderen er nog iets aan hebben mogen ze het hebben en anders gaat het op de vuilnishoop. Dag dure spullen, dag dure kleren en sieraden.
Zelf m'n lichaam neem ik niet mee. Dag dik lichaam. maar ik neem wel de Bol mee en daar kan ik misschien wel trots op zijn, want ik heb een hoop geleerd.;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik weet niet hoe veel je weegt Marika maar je komt zo'n buurman niet voor niets tegen. Ik denk dat je er iets van moet leren.

Ik ben in het verleden vaak mensen tegen gekomen waar ik me aan stoorde of waar ik het moeilijk mee had. Op een gegeven moment kwam ik die mensen niet meer tegen doordat ik toch iets geaccepteerd of geleerd had. Heb jij dat nooit mee gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond Schorum,

Ik moest aan jullie denken en vroeg me af hoe het met iedereen gaat.

Met mij gaat het heul goed.

Alweer 2 jaar gestopt.

Werk als Ervaringsdeskundige (vrijwillig) en ben zelfs op zoek naar een betaalde baan.

Kortom een succes verhaal.

Dat ik hier niet meer zoveel kom, komt omdat ik jullie niet meer nodig heb :D

Dat klinkt zo niet lief en dat meen ik natuurlijk ook helemaal niet zo.

Want o o o wat heb ik jullie nodig gehad in het begin.

Dat ik hier dus niet meer zo vaak ben is een goed teken.

Ik beloof hier weer wat vaker binnen te wippen en mijn ervaringen met jullie te delen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...