Spring naar bijdragen

Klaagzang van Lies

Runningliesje

Aanbevolen berichten

Lieve allemaal.

Ik heb de halve nacht liggen woelen, omdat alles zo hard op me af komt.

Ik kan het niet bij mijn man kwijt, dus kom ik hier maar even spuien, is toch anders dan een dagboek, heb je tenminste het idee dat je tegen iemand praat.

1. Ik heb schulden, erge schulden. Ik heb overal leningen en niemand wil me er meer uit helpen. Logisch, want het is mijn eigen schuld en eigen gedrag wat me zover heeft gebracht.

2. Mijn pillen zijn op. Morgenmiddag mag ik pas weer nieuwe (voor het afbouwschema) ophalen en het hele idee dat ik niks in huis heb maakt me knettergek. Ook dit is een een stukje (verslavings) gedrag.

3. Ik wil vandaag die halve marathon gaan lopen, maar heb last van mijn heup en heb het advies rust te nemen. Nou lukt me dat echt niet. Ik heb vandaag die afleiding van het sporten nodig en andere afleiding word ik alleen maar onrustiger van.

Dit alles heb ik aan mezelf te danken en dat besef ik me dondersgoed. Bovendien laat D het me nog eens extra weten door het in te wrijven.

Ik voel me knetterverdrietig en eenzaam en verlang naar een lief woord, al heb ik daar niet echt recht op. Geen medelijden nodig dus, slechts een luisterend oor.

:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff, kan me indenken dat je niet goed hebt geslapen Lies.

Te beginnen bij 3...... hoe jammer, NIET gaan.

Je bent nog jong, véééél te jong om nu al je heup in de vernieling te helpen.

Ik neem aan dat je, als je zoveel sport als jij, ook leert dat je naar je lijf moet luisteren.

Jouw lijf geeft nu keer op keer aan dat het dit niet meer aankan even.

Niet gaan. Geef je heup een kans.

Je schiet er niets mee op als je al zo jong je heup dermate belast dat hij versleten raakt.....

Dus niet gaan, niet doen. Hoe ellendig ook.

Dan 2... je pillen.... tsja, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik daar op moet zeggen.

Op de één of andere manier kan jouw man aan die dingen komen toch?

Misschien een optie dat hij er een paar haalt..... precies de hoeveelheid die in het afbouwschema past? En dan ook niet meer dan dat tot morgenmiddag? En toch maar eens door die zure appel heen bijten Lies? Moet er toch een keer van komen.

Blijven 1.... de schulden over.

Ik heb er geen idee van hoeveel dat is bij elkaar.

Maar inderdaad: schuldsanering inschakelen als het een bedrag is dat zo groot is dat het daarvoor in aanmerking komt?

Je schrijft dat je overal leningen hebt en dat niemand je meer wil helpen..

Betekent dat dat je nóg meer wilt lenen?

Lijkt me inderdaad geen goed plan Lies.

Je moet gaan aflossen, niet nog meer lenen.

Beginnen dus met alles op een rijtje te zetten.

Kijken hoeveel er binnen komt en wat jouw vaste lasten zijn.

...

Lies, ga de boel op een rijtje zetten.

De combi van deze drie punten is meer dan genoeg om slapeloosheid te veroorzaken.

Doorgaan zoals je tot nu toe doet... maakt de zaak alleen nog maar erger.

Maar begin met thuis te blijven vandaag.

Ga, zoals Jen al aangeeft, inderdaad sporten op een manier die jouw heup niet belast.

Maar géén halve marathon...

Sterkte Lies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Runningliesje :present:

Het zou zo jammer wezen als je je passie van het hardlopen vergooit

door dom met een blessures door te gaan

Neem de rust...je mat je lichaam af..met pillen

Je lijf is nog aan het herstellen van de drankperiode...onderschat dat niet

Echt het word tijd dat je echt aan jezelf gaat denken

Hoe zwaar het zal zijn..om nu aan jezelf te werken,pillen, schulden, blessures

Maar op het eind van de rit...zie ik een echte kampioen staan

Ik krijg zelf al een glimlach op mijn gezicht bij het idee al ...ik hoop jij ook :)

Kom op runningliesje....je bent het waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

R.L. ik denk dat het goed is om eens te kijken wat er nou achter al die onrust zit. i.p.v. maar door te blijven rennen. Heeft die onrust nu alleen maar te maken met de dingen die je nu opgenoemd hebt?

Je lichaam heeft het allang opgegeven en vraagt om rust.

Als jij zo door blijft gaan om maar te vluchten in wat voor 'n vorm dan ook, gaat dat zich hoe langer hoe meer wreken.

Je hebt geen pillen in huis, accepteer dat, je hebt schulden, accepteer dat, je hebt last van je heup, accepteer dat, je zal moeten Lies.

Ga er aan werken.

En een luisterend oor krijg je hier allang. Veel meer dan menigeen, maar daarmee ben je niet geholpen. Je zal zelf verantwoording moeten nemen voor je eigen leven, ga er mee aan de slag meid, anders kunnen ze je dadelijk opnemen in een of andere inrichting.

Er is genoeg aangegeven waar je mee aan de slag kan.

En alleen een luisterend oor is niet genoeg voor je, er moet meer gebeuren dan alleen een luisterend oor en een lief woord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje Liesje,

hoe zit het met lief zijn voor je lijf?

voor jezelf?

Je maakt vaak dubbele gevoelens bij mij los

de troostende moeder en de strenge moeder

(lieverkoekjes worden niet gebakken:$)

ik begrijp D echt wel, het moet moeilijk zijn om

naast iemand te leven waar je van houdt

die zo over haar eigen grenzen gaat

en die hem er ook af en toe toe aanzet

(pillen illegaal kopen, drank in het verleden).

Adviezen lees ik hier al, je hebt ongetwijfeld met partner ook

vaak gebrainstormd.

Er zijn ongetwijfeld oplossingen op de korte termijn.

Voor de lange termijn is meer nodig meis.

Ik hoop oprecht dat je ook deze dag door gaat komen zonder

destructief sporten of drastische maatregelen mbt de pillen.

Als je sporten zo hard nodig hebt, waarom niet even anders gaan sporten

en minder extreem? Afbouwen net als je andere verslavingen. in tegenstelling

tot de pillen en de drank kun je uiteindelijk wel doorsporten op een verantwoord niveau.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lies, waarschijnlijk heb je een deel van de schulden, omdat je dat geld voor de pillen gebruikte. Hoe komt het dat je vandaag geen pillen meer in huis hebt? Mag je volgens je afbouwschema vandaag niets meer hebben, of heb je gisteren of zo meer genomen dan de bedoeling was?

Geld lenen dus gelukkig niet mogelijk.

Ik sluit me bij alle adviezen aan. Kan je vandaag niet naar een bijeenkomst van de CA (heet het zo?) om te spuien?

Gefeliciteerd met je droge maand qua alcohol. Dat heb je goed gedaan!

:present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::):present::present::present::)

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve schatten,

Dank voor alle reacties.

Heel lief en duidelijk tegelijk.

Ja, ik was gisteren idd even op zoek naar dat luisterende oor. En idd, voor mijn man is dit heel moeilijk. Ik heb hem gisteren op de man af gewoon gevraagd wat hij nog met mij moest.

Zijn antwoord: Gewoon. Omdat ik van je hou.

Mijn antwoord: Maar er zijn veel lievere, mindere ongecompliceerdere meisjes.

Zijn antwoord: Jij bent mijn lieve ongecompliceerde meisje.

:huh::D

De schat. Er valt niet mee te praten, maar lief dat 'ie is!

Iig had hij nooit die mooie heldere woorden kunnen uitspreken die jullie me gegeven hebben.

Ik ben gisteren naar de HM gegaan, maarrrr... ik ben niet gestart. Ik realiseerde me ineens waar ik mee bezig was. Mezelf en mijn relatie de vernieling in helpen.

Ik had al de hele ochtend bij D zitten zeuren om pillen. Ik lag krom van de pijn in mijn heup. WTF was I doing?

Wake-up call!

D op koffie getrakteerd en naar huis gegaan met het startnummer nog om.

Thuis direct naar bed gegaan en een paar uurtjes geslapen. Daarna kwam het. De trek. Geen pillen? Dan maar bier. D adviseerde me om hier te komen, maar ik was boos op iemand (doet er verder niet toe wie) en durfde niet. Toen heb ik mijn lijstje erbij gepakt met alle nadelen van het drinken. Dat hielp. Ook heb ik hier hier even gelezen zonder in te loggen. Ik las jullie, ik las de DD en dat Miranda me op het dagpact had gezet. De schat. De geestelijke trek vervloog. We zijn maar vroeg gaan BBQen en dat hielp tegen de lichamelijke trek.

Droog gehouden dus. De zorgen zijn er echter nog steeds. Er zijn een hoop wedstrijden op komst en ik kan nu niet trainen. Dat is zowel voor mijn geest als lijf killing, niet kunnen sporten. De schulden zijn vannacht niet opgelost en mijn pillen kan ik nog niet ophalen (maar dat kan vanmiddag).

Ik moet er dus mee dealen en af en toe een wanhopig traantje laten. En hier maar spuien. En jaja, hoe bah het ook is, verantwoordelijkheid nemen.

Dus:

1. Vanmiddag mijn sponsor bellen op afgesproken tijd. En niet weer een smoes verzinnen.

2. Geen extra cent meer uitgeven aan onzindingen en samen met D een plan maken om mijn schulden af te lossen.

3. Mijn gedachten over pillen en alco opschrijven/bespreken hier, daar of overal (vandaag nemen we de eerste dus NIET), ik ga ongetwijfeld weer trek krijgen, heb het zelfs nu al een beetje...

4. Jullie allemaal bedanken voor alles en een extra knuffel geven aan D.

Ik ga eens bij Von op de DD kijken, ben alweer veel te lang aan het zwetsen ;)

Love ye!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Lies, heel mooi... en knap van je .... en van D (inderdaad).

Veel wedstrijden op komst?

Pfff, zul je nog druk krijgen vandaag: allemaal afzeggen voorlopig dus :D

Niet sporten zou killing zijn voor je lijf?.... Wel sporten al helemaal nu, tenminste de manier waarop jij sport:huh:

Als je nu alvast begint met af te zeggen is de tijd vandaag om voor je het weet en kun je op tijd je begeleider of hoe dat ook heet bellen en je pillen halen.

En dan niet meer nemen dan het afbouwschema aangeeft he?

En inderdaad financiën op een rijtje zetten.

Bijkomend voordeel van het even geen wedstrijden doen: je hoeft geen extra spullen in huis te halen, geen extra reiskosten en noem maar op: eerste besparing dient zich gelijk al aan....

Lies.... petje af hoor.

Ik zet het hier nou wel zo kaal neer, maar het is niet niks, dat realiseer ik me donders goed.

Het is wel noodzakelijk.

Doen meis :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Von :present:

Jep, de dag moet om. Ik ga aan de slag. Mezelf afleiden.

Beginnen maar met de wedstrijdlijst erbij te pakken. Jakkiebah, ben vies jaloers op al die mensen die wél kunnen. Niet echt aardig van mij.

Volgens mijn sponsor heb ik een eetverslaving (die heb je dus ook in omgekeerde volgorde, veel sporten en niet eten als verslaving).

Ik zóek gewoon iets om verslaafd aan te kunnen zijn. Dat wreekt zich.

Je bent een schat meiske!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Liesje ik zou me heel goed voor kunnen stellen dat je boos was op mijn berichtje maar ook ik heb het beste met je voor en gun je een heel fijn leven. Je werkt aan jezelf en ik weet dat stoppen met een verslaving heel veel tranen kan kosten, maar je doet het ergens voor nl. voor jezelf en je man. Ik hoop dat je er in slaagt om die verslaving (en) te overwinnen en een heel rustig leven kan gaan leiden.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...