Spring naar bijdragen

Zondag 15 september 2013


An

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 107
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Kunsie, nou valt eigenlijk wel mee hoor, ben niet zo'n feestbeest. had ook eerst geen zin om te gaan maar had met een vriendin afgesproken. Was van plan maar heel kort te blijven maar werden uitgenodigd door een groepje kennissen om bij hen te komen staan, en kreeg toen eerst champagne en daarna de nodige hapjes en wijntjes.

Ja...en toen ging het licht uit??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ja ik heb braaf gegeten omdat het moet.

Vanmiddag sloeg alles op hol in mijn lijf en ben even naar een vriendin gegaan. Toen ging het goed en dan kom ik thuis en hoppatee.

Refusal zit er in ieder geval in en heb ook geen zucht.

Maar ALS ik nu kon drinken zou het knap geweest zijn als ik het niet had gedaan.

Gelukkig kan ik hier mijn hart luchten, want dit voelt wel eenzaam hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat wil niet zeggen dat niemand dat moet doen natuurlijk.

Naar een feestje gaan bedoel ik dan.

Ik weet van mezelf dat ik daar nu niet tegen bestand zou zijn.

En misschien wel nooit meer.

Ik was uitgenodigd om naar Texel Culinair te komen dit weekend.

Daar heb ik netjes voor bedankt.

Wel jammer, want het leek me heel gezellig:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je met " bang dat je erin blijft" dat je nooit meer stopt? Maar waar hangt dat stoppen nu dan vanaf Sowhat? En ga je nog boodschappen doen als je al een fles wodka en bier gedronken hebt? En weet je dat dan nog wel?

Weet je ik probeer me gevoelsmatig een beetje in te leven in zo'n binge maar dat lukt me niet.

Ik zou het ook heel erg eng vinden hoor als ik op die manier met alcohol om zou gaan.

Heb je wel eens hehoord dat bingers er in gebleven zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank A3 voor je antwoord.

Ik vroeg het me af omdat ik alleen woon en kan doen en laten wat ik wil, zonder dat iemand mij kan tegenhouden.

Gelukkig ben ik geen bingedrinker maar wel een comazuiper.

Ik ben altijd het einde van de avond kwijt maar heb s'morgens helemaal geen trek in drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat je dat al eens meer geschreven hebt Sowhat dat ze je bij de Jellinek niet zo serieus namen. Maar iedere jan boeren met z'n korte achternaam ziet toch wel dat je jezelf zo ontzettend veel geweld aan doet? Vreemd hoor. Ach het zijn vaak mensen bij de Jellinek die er voor gestudeerd hebben om alci's te helpen maar vaak niet uit eigen ervaring kunnen spreken.

Ik hoop echt A3 dat je zo sterk bent om de volgende keer hier te komen en dan niet te gaan zuipen. Maar ja als het eenmaal in je bol zit, krijg je het er zo maar niet uit.

En ja het is levensbedreigend, als je alleen al kijkt wat voor werk je hart en lever moeten doen om dat goedje eruit te werken.

Dan heb je heel gevaarlijk bezig.

En je hebt toch kinderen? Misschien zou je daar aan kunnen denken voor je gaat drinken, soms sterkt het mensen om het dan toch maar niet te doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Nadia ik ook.

Wat jullie beschrijven over die voorbereidingen om te gaan drinken heet ' droogdrinken':

Eigenlijk ben je in gedachte al aan het drinken.

Het plannen en organiseren, daar gaat veel denkwerk aan vooraf.

Bij ADB cursus leer je in feite anders te gaan denken.

Als je al ver met je voorbereidingen bent moet er een wonder gebeuren wil iemand je nog tegen kunnen houden.

Zolang je je dit niet bewust bent, lijkt het alsof je ineens gaat drinken.

Helpende gedachten formulere.

Dus in plaats van: ik ben moe heb hard gewerkt en ik ben toe aan drank zou je kunnen zeggen.

Ik ben moe heb hard gewerkt en ik ben toe aan rust en aardig zijn voor mezelf.

Hier ben ik zelf ver mee gekomen overigens.

Dat ik de fout in ben gegaan wil niet zeggen dat ik bij nul begin.

stapje voor stapje leer ik hoe het werkt, maar het blijft hard werken.

De wil, de motivatie en het inzicht dat ik het niet van die drank kan winnen als ik dat z'n gang laat gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond!

Daarnet even behoorlijk geschrokken. Mijne vent zijn ogen draaiden helemaal weg... Blijkt dat hij een pijnstiller nam die hij van een vriend gekregen heeft en die hij niet mag nemen in combinatie met zijn eigen medicijnen.

Pfft.

De eerste keer dat ik de bijsluiter van medicatie niet gecheckt heb, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...