Spring naar bijdragen

Zaterdag 5 oktober 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Dag allen,

Hier gaat het even niet best: mijn vriendin heeft het uitgemaakt (om heel andere redenen), en ik heb zo enorm veel zin om mijzelf te verdoven :(. Ik heb het nog droog weten te houden, maar ik ben bang om terug te vallen...

Is dit herkenbaar voor iemand?

Groetjes,

Tsjeerd (en ik sluit me wel bij het dagpact aan :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tsjeerd probeer sterk te blijven, je hebt het zelf helemaal in de hand joh. Als je nu gaat drinken komen die rot gevoelens morgen dubbel zo hard terug. Bovendien heb je dan nog een fikse kater. En je schiet er helemaal niets mee op.

Voel je nu rot, en voel die gevoelens maar, dat is goed. Huil. wordt kwaad, voel je machteloos enz. maar ga niet drinken.:present:

Je kan het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots, ik lees/proef in je bericht eindelijk een enorme stap voorwaarts!

Je zult het zelf waarschijnlijk nog niet eens zo ervaren en het voelt mogelijk zelfs als een nederlaag, maar het is een o zo noodzakelijke stap.

Van: wil niet, kan niet, niet voor iedereen (en vooral dus voor mij niet) weggelegd en meer van dat soort ongein;

Naar iets van: hulpeloos, overgave en zoas je zelf zegt kwetsbaar en vooral bang (voor wat komen gaat). Dat zich dat ook uit in het momenteel veel drinken kan ik daarin ook wel plaatsen en begrijpen.

Ik geef toe, ik heb me vaak aan je berichten geërgerd, vooral aan het fatalisme wat daaruit sprak.

Dit keer is dat uitdrukkelijk niet het geval en brengt je bericht een glimlach teweeg. En hoop. Hoop, vooral voor jou, dat we uiteindelijk ook nog eens een andere hots te lezen krijgen.

Een hots die nog veel voor dit forum zou kunnen betekenen. Over zinvol gesproken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

@ Tsjeerd: mijn man duldde mij alleen nog in huis, als een willekeurige vreemdeling, door de drank. Ik voelde me wanhopig, maar na een tijd besefte ik dat ik zo niet verder wilde leven. Ik moést aan mezelf gaan werken.

Het is heel jammer dat je vriendin het uitgemaakt heeft, omdat je weer op jezelf bent teruggeworpen, maar anderzijds hoef je nu niet de schijn op te houden en kan je voluit gaan knokken voor jezelf. Vergeet niet dat je altijd jezelf meeneemt, in welke relatie dan ook. Daar zal dus de verandering moeten beginnen. Wat veel jezelf in die paar zinnen!

De anderen zeiden het ook al: vooral niet je verdriet gaan wegdrinken, anders heb je weer iets in de beerput gestopt, i.p.v. het onder ogen te zien en er mee om te gaan.

Sterkte Tsjeerd. Je weet dat je het hier altijd van je af kunt schrijven en je weet me te vinden.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie,

Je bent een rijk mens, dat je dit allemaal kan zien

Ik zie dat ook wel hoor, maar soms vergeet je gewoon even idd. hoe ontzettend luxe we hier leven.

Ook ik heb in mijn leven, een tijd, flinke armoede gekend.

Geen stromend water, geen toilet.

Dat was in Australie, en al bijna 30 jaar terug.

Maar het drukt je met de neus op de feiten, dat al die luxe, heus niet zo gewoon is.

Het maakt je ook tot een dankbaar mens, als je de mooie, kleine dingen, dan juist wel kan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker "daggie"heb je zo he Joop:),

En verder..

Ga ik stofzuigen, naar latex fietsen, kijken of het al opschiet met de verhuizing.

Kan ik misschien nog wat hand en spandiensten doen.

Heb vandaag ook informatie opgevraagd, over yogalessen, die hier gegeven worden.

Moet het echt weer gaan doen om de stress uit mijn lijf te krijgen.

Hoop, dat ze van de week nog antwoorden.

Hoop, dan elke donderdagavond te gaan.

Zal me goed doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Sunflower,

Je hebt en vraag gesteld bij wie is wie maar zie dat je inmiddels hier bent aanbeland.

Met mate drinken is maar voor heel weinig mensen weg gelegd. Gewoon omdat we geen maat weten te houden, we slaan door, we willen zo gauw mogelijk in die roes komen . mensen die matig willen proberen te gaan drinken komen er meestal op terug. We zijn alci's.

Maar het staat je natuurlijk vrij om het te proberen.

Je schreef dat je soms een tijdje droog stond. Kijk dat gaat al zo moeilijk laat staan om het dan toch uit te proberen. Zonder drank is het leven echt veel fijner hoor.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Tsjeerd: hou vol hoor.

@ Agnieta: wat een geluk dat je je vandaag beter voelt. Ik voelde me gisteren zo machteloos, dat jullie het zo zwaar hadden. Uiteindelijk moet je het zelf opknappen, dat weet ik wel, maar ik zou zo graag iets dóen om te helpen. Mijn probleem.

@ Spud: wonderbaarlijke genezing. Goed dat je nog niet gaat huppelen, hoewel ik dat ook wel had willen zien.:D

Nu even bij "wie is wie" kijken naar Sunflower en dan weer eens het eten klaarmaken.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kwas ff weg, niet gedacht dat iedereen zo snel zou antwoorden.

Heerlijk geslapen, een uurtje. Nu een grote pot thee.

Ik ben inderdaad aan het afbouwen. K moet nog wennen aan het idee straks echt zonder te gaan, hetgeen wel mijn streven is. Ik heb net een week achter de rug met 3 keer glazen en 1 keer 7.

Het is zo heerlijk ontspannen een glaasje wijn na het werken. Maar de uitschieters daar heb ik moeite mee. Daar stijgt mijn bloeddruk van, en soms komt dan ineens alle shit eruit. Kwil dus gewoon gezonder...

Ik heb bijzonder veel respect voor degenen die al zolang gestopt zijn. Ik merk dat mijn verslaving vooral psychisch is. Kwil ervan af.

Ik heb nog geen maatje. Iemand interesse?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vreselijk gezondigd. Had me zo voorgenomen om helemaal geen chocolade meer te eten. Ik krijg er het zuur van.

Net toch wat ijs gegeten en het geeft een beetje hetzelfde gevoel als toen ik nog dronk terwijl ik me voorgenomen had het niet meer te doen.

Mezelf geweld aan doen.

Morgen gelijk maar aan de buurman geven en geen chocolade meer.:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@jopie vorige week ben ik begonnen. Heb toen 3 dagen niet gedronken. 3 dagen 3 glazen en 1 dag 7.

Vandaag is mijn tweede week ingegaan. Kids zijn niet thuis. Ben voor die fles gaan zitten. Morgen, maandag en dinsdag drink ik niet.

Ik ben wel degelijk bezig. Ik heb nu nix meer in huis, al zou ik zo naar de appie kunnen lopen.

Ben een pot thee aan het leegdrinken en ga zo strijken.

Ik hou jullie op de hoogte. Misschien kom ik wel tot de conclusie dat het niet werkt..dan zet ik de knop toch per 1 januari alsnog om.

Ik hoop de komende drie dagen op wat steun. En de dagen daarna ook, dat ik mij aan de afgesproken aantallen houdt. De rem is er inderdaad af na een glas. Het kost mij moeite..

Ieder zijn manier, denk ik dan maar.

Knap dat je al zoń tijd droog staat btw...

@fruitvlieg, thanx voor de tip. Ik ga eens kijken.

Hopelijk tot snel allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja erug hé Jopske:P

Ik hoop Sunflower dat je de afspraken die je met jezelf maakt, na kan komen. Dat is het belangrijkste.

Jij doet het op jouw manier en in jouw tijd. Een ding is wel heel belangrijk en dat is, als je valt, (en dat kan, je bent mens) sta dan altijd weer op en ga door. Geef nooit op.

O ja en weet je, als je veel drinkt word je depressief, dat is bekend.

als je stopt kan je ook depressief worden omdat je je lichaam en geest iets ontzegd waar je je jarenlang aan vast gehouden hebt. Je hebt ook een hele hoop gevoelens weg gedrukt en gezopen.

Allemaal dingen die kunnen gebeuren, maar als je aan je kinderen denkt, weet je waarvoor je het allemaal doet. Die hebben een ouder nodig waar ze op kunnen bouwen en steunen. Die hun veiligheid geeft. Dat kan niet als die ouder iedere keer toch flink aangeschoten is. De kinderen weten dan niet meer wat ze aan die ouder hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...