Yvonne Geplaatst 8 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Originally posted by: AgnietaZal wel aan mij liggen maar ik snap er weer eens niks van allemaal. quote> Hoeft niet Agnieta, als je maar respecteert en accepteert..... Sorry, was een inkoppertje:DIk hoop dat je lekker hebt geslapen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Dus als iemand, laten we zeggen mijn grootste politieke vijand, vermoord, moet ik dat dan begrijpen? Alhoewel, begrijpen zou nog kunnen. Maar accepteren? Laat staan respecteren! Dus nee, deze algemene wijsheid of levensrichtlijn gaat volgens mij niet op. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 hoi, niett bij gelezen, wel dagpact. gaat goed hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Originally posted by: hottentottensoldatenDylan er is geen meerwaarde of tekortkoming.Ontkenning van je aard is er wel.Je hebt de vrijheid dat een andere wending te geven.Niemand heeft schuld aan jouw keuze.quote> GoedemorgenDeze quoteomdat ie past Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 hoi, niett bij gelezen, wel dagpact. gaat goed hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Zoiets respecteer ik ook niet Dylan. Wat mij betreft gaat de opvatting wel degelijk op maar wel op voorwaarde dat mensen/dieren/dingen/natuur er geen schade van ondervinden. Niet gekwetst worden. Zoiets dus. En wat mij betreft nu echt de hoogste tijd om te gaan. Marjo en Tine ook goedemorgen .... en tot laterrrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 8 oktober 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Getver Agnieta, ellendig. Beterschap meis... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Kun je het ook uitleggen dan Marjo? Want ik snap er geen snars van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Klinkt voor mij als het missen van het verschil tussen blauw en het deksel van de wc-pot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Nee, dat kan ik niet Dylan is niet mogelijk Het zijn maar woorden (ik) ervaar het Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mai Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Blauw volstaat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 @Dylan, In elke groep weet de AdB'er het beste wat geloofwaardig is voor zijn/haar situatie. Onze omgeving legt een sociale druk op ons. Omdat ze het vaak toch niet begrijpen, kun en mag je mijns inziens een excuus c.q. smoes gebruiken. Prima verantwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Volgens mij heeft, welk excuus dan ook, het eerder in zich om juist ongeloofwaardig te worden. Ik kan naar eer en geweten zeggen dat ik nog nooit een excuus nodig heb gehad om NIET te drinken. Eerder omgekeerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 @ Joris Meer dan dertig jaar had ik het smoezenboek bij de hand om mijn drinken een zekere rechtvaardiging te geven. Nu ik gestopt ben zijn er geen smoesjes meer. Ik ben gestopt! Het hoe en waarom hoeft niet in smoezen verpakt te worden. Mocht men naar het hoe en waarom vragen, dan zeg ik dat ik genoeg gedronken heb en het niet meer hoeft. Leeft wel zo makkelijk! Niet in bochten wringen. Ik drink niet meer. Ik bemerk geen sociale druk. Ook hoeft men mij niet te begrijpen! Als ik het zelf maar snap. Dag Joris. P.S wel een zekere waardering zo af en toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hanneke Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Ik begrijp niet alles wat hier geschreven wordt. Hoeft ook niet. Wel weet ik dat ik geen smoezen meer gebruik. Ik zeg ook dat ik genoeg heb gedronken en niet meer hoef. Sociale druk dat is iets wat je je zelf vaak aandoet. Ik LAAT me dan onder druk zetten. En vaak is het ook nog eens meer mijn gevoel en verder niets. Ik verwacht die sociale druk en dan ervaar ik het ook. Zoiets. Of ik schaam me omdat ik niet meer doe wat er van me verwacht word. Nou ja, als ik niet drinken wil wil ik gewoon niet drinken. Punt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Originally posted by: HannekeIk begrijp niet alles wat hier geschreven wordt. Hoeft ook niet.Nou ja, als ik niet drinken wil wil ik gewoon niet drinken. Punt.quote> En dat is een quote waard.Mooi voor mijn 15000 ste bericht. Ga goed Hanneke. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 @Soothe en allen? "Ik heb even genoeg gehad", is ook gewoon wat ik bedoel. Blijf wel bij het standpunt dat je een keuze maakt in welke kring je verkeert, inner circle of collega's, van wat je als reactie geeft op de vraag waarom je geen alcohol drinkt. In je werkkring kan het onverstandig zijn om té eerlijk te zijn. Een halve waarheid (noem het smoes, excuus, what ever) is dan beter om de sociale druk weg te nemen. Of gewoon bedanken en verder geen uitleg geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dylan Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Weke kring maakt werkelijk geen biet uit. Ik begrijp ook niet goed welke sociale druk jij dan (praktijk gedacht) bedoelt. Als er al sprake is van sociale druk dan oefen IK die uit. (Mocht ik daar op dat moment toevallig zin in hebben.) Voorbeeld: "Zo, geen bier vandaag?" ... "Neu, gaat ook prima zonder hoor; zou jij ook eens moeten/kunnen overwegen". Ik geef iedereen op een briefje dat de aangesprokene het zelden in zijn of haar hoofd haalt om er verder op in te gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Misschien is er ook een groot verschil tussen mannen en vrouwen w.b. het aangeven van het niet drinken. En van persoon tot persoon kan dat ook nog verschillen. En als je op je werk zou zeggen dat je altijd veel gedronken hebt, kan dat consequenties hebben, terwijl ikzelf vaak gewoon heel eerlijk zeg dat ik niet meer drink omdat ik dat altijd teveel gedaan heb. Maar ik ben niet afhankelijk van een baan. Bij vreemden zeg ik gewoon, "ik drink niet', en voel me dan heel trots. Heel soms denk ik dan anderen misschien wel jaloers zijn op mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Duidelijk Joris. Ik ga wat ondernemen. Allen een groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Goede middag, I scream, you scream we all scream for ice creem. (goed voor de keel, waterijsjes) Weekje bed met bronchitus. Nu alleen nog soort verkouden gevoel. wel heel fijn weekend gehad, ziek of niet. Nu moet ik toch wel eerst eens tegoei teruglezen, ik las nl. dat Jane met Adam ging trouwen! Dus misschien toch wel wat koortsig nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Originally posted by: VlaamsmeisjeNu moet ik toch wel eerst eens tegoei teruglezen, ik las nl. dat Jane met Adam ging trouwen!quote> hahahahahwoehaha:P Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Sowhat hoi, En zo zijn er velen met ons die niet drinken. We hebben de builenpest niet. Het wordt vanzelf een manier van leven. Dus lekker volhouden. Groet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 En daar sluit ik me bij aan Sowhat en Soothe. Na een 'mislukte' hardloopsessie (pijn in m'n knieën), deze aangepast in een fikse wandeling, ga ik nu maar eens boodschappen doen. Fijne middag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 8 oktober 2013 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2013 Naar hier copieren is misschien handiger. Een slinger kan ik nog steeds niet..... Maar dit wel,,, 1888 - Joseph P. Kennedy 1937 - Jo Anne Worley 1943 - Roger Waters 1944 - Swoosie Kurtz 1947 - Jane Curtin 1958 - Jeff Foxworthy 1964 - Rosie Perez 1973 - Greg Rusedskiq (medeverjaarders op 6 sept) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden