Spring naar bijdragen

12 oktober 2013


VM1

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 61
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen allen,

Wat fijn om Aicha en Will weer te lezen. Ik heb jullie echt gemist!

@ Will: een half jaar bij elkaar. Dat is toch niet niks. Past daar niet een of ander romantisch gebaar bij? Een mooie bos bloemen bijv.?

Ik denk dat het steeds moeilijker wordt om met iemand te gaan samenwonen, hoe ouder je bent. Je bent allebei stevig gevormd in je persoonlijkheid en je gewoontes en soms komt er ook machtsstrijd bij. Kleine stapjes nemen, zou ik zeggen, en praten voordat de boel escaleert. Ik heb niet de wijsheid in pacht hoor, alleen de nodige praktijkervaring (bijna 39 jaar getrouwd).;)

@ VM: doe je gasten de groeten. Ik hoop dat ze heelhuids zijn aangekomen!

@ Jopie: geniet van je vakantie.

@ Asje: fantastisch ge eerste week droog. Die is het moeilijkst. Een grote bos bloemen voor je. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Nu maar weer verder aan de dag. Het is helaas een min-dag, maar ook die gaat voorbij.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad wijfie.

Ik was zo dom geweest om 's avonds laat 20 mg rilatine te nemen, doodgewoon omdat ik moe was en geen zin had in slapen. Hoe haald ik het in mijn hoofd? Op de moment zelf vond ik het heel leuk en ben "lekker" in de drank gevlogen :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er was niemand ingelogd, dus heb ik dat dan maar gedaan, zodat er hopenlijk meer mensen volgen.

Net gelezen over na drinken weer de draad van niet drinken op te pakken.

Dat is eigenlijk de reden dat ik, hoewel ik dat pas 1x eerder heb gedaan, hier meld dat ik er moeite mee heb om nu geen wijn te halen.

Heb 3 dagen gedronken, rustig aan, maar toch teveel en heb er moeite mee om niet nieuw te halen.

De SRV kar is al geweest en de winkels gaan over een half uur dicht, maar ik kan met de auto naar het vlg. stadje etc.

Door het hier te melden zal ik dat minder makkelijk doen.

Overigens heb ik al lang het gevoel dat hier meer de suksessen worden gedeeld en dat degenen die het niet altijd redden dat maar liever voor zich houden.

Niemand is graag een looser.

Toch heb ik me juist aangemeld hier om wel eerlijk te zijn over mijn alc.gebruik, maar daar ben ik toch terughoudend in.

Helaas.

@ Aicha,

zag dat je terug bent, knap dat je het open en eerlijk hebt verteld en er weer aan gaat werken.

Ik begrijp ongeveer hoe het gegaan is en hoe je je gevoeld moet hebben.

Gelukkig grijp ik mezelf na een (kleine) periode van te vroeg beginnen met wijn, in de kladden en lukt het om weer te stoppen.

Als ik terug denk aan het rottige, depressieve gevoel dat dat teweeg brengt, is dat vaak genoeg.

Maar het zou natuurlijk veel beter zijn als ik niet meer in zulke situaties terecht kwam.

Toch gaat het nog steeds vooruit en dat was ook wel in mijn laatste leverwaarden te zien.

Ik hoop dat je snel weer op krachten komt want dan is het ook makkelijker vol te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Lidia: ik hoop dat het je gelukt is om geen drank te halen. Ik heb ook altijd gemeld dat ik trek had, of dat het mislukt was. Dat doen veel meer mensen hier hoor.

Ik vind dat als je niet eerlijk bent, i.i.g. tegenover jezelf, je je doel voorbij schiet. Je wilt toch van de drank af? Nou dan!

Zeker als je jezelf op het dagpact hebt gezet moet je eerlijk zijn als het niet gelukt is, of als mensen het direct aan je vragen. Maar, dat is mijn mening.

Op zaterdagmiddag zijn veel mensen natuurlijk boodschappen aan het doen of aan het klussen. Mijn buurvrouw (in rolstoel) is vandaag alleen thuis en daarom ben ik met haar gaan wandelen en heb thee bij haar gedronken. Ze vroeg me en dat is heel moeilijk voor haar. Ik heb haar daarom zo'n beetje de hemel in geprezen!

Verder ben ik aan het kokkerellen: soep trekken, stoofvlees maken enz. Op donderdag doe ik altijd boodschappen en gisteren was ik een hele tijd weg. Het zal me niet gebeuren dat dingen bederven! Dat vind ik zo'n verspilling.

Nu weer terug naar de soep.

@ Bollie: ik doe het zeker rustig aan, want morgen wil ik naar Drup.

Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Madeleine, sterkte met het loslaten van je buurman, zal niet echt makkelijk zijn als buurvrouw die van goede wil is om iemand te willen helpen. Zeker als je er zo dicht met je neus bovenop zit. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moest even lachen om mezelf! :D

Ik vroeg me af waarom niemand mij ooit mist hier. :)

En de antwoorden kwamen meteen! :)

Omdat ik nooit echt weg ben.

Altijd staat er wel een lijntje uit.

Deed me deugd dat te denken en ook te voelen. :D

Rare denkerd soms die Spud. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Lytse,

bedankt voor je reactie, de enige tot nu toe, want het is wel heel erg stil.

Ja, ik heb niets gehaald en dat ga ik wel redden vanavond.

Zit alleen nog een adder onder het gras in de vorm v.d. buurman, waar ik nog steeds eens langs moet om zijn icepack terug te brengen.

Hij denkt dat ik kwaad op hem ben en daar heeft hij wel een beetje gelijk in.

Aan de andere kant stond hij wel altijd voor me klaar om me ergens heen te rijden. De man is vlg. mij zeer eenzaam. Heeft in ieder geval bijna geen contacten. Als je vindt dat ik het beste ben wat je de laatste jaren is overkomen....tja......

Nadeel is dat hij me altijd wijn inschenkt en zelfs mee naar huis geeft.

Maar de tijd dat ik dingen deed die ik eigenlijk niet wilde, tengevolge van alc., is voorbij. Heb mijn lesje geleerd en mezelf beter onder controle.

Dus wat dat betreft bereikt hij niets, ook niet door mij steeds bij te schenken.

Ik heb ook meerdere keren gezegd, en ook volgehouden, dat ik weer eens een tijdje v.d. wijn af was. Maar hij begrijpt dat niet, vindt het leven maar niets zonder zijn whiskey. Valt aan hem ook niet uit te leggen.

De man is 72, dus laat maar, denk ik dan.

Ook geen peuken gekocht, dus best een beetje tevreden gevoel, naast het lege. Hoewel dat al minder wordt.

O ja, als ik op het dagpact sta, meld ik me altijd af en zou dan zeker eerlijk zijn, wat heeft een pact anders voor zin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn Wijfie dat je er nu achteraan zit om thuishulp te krijgen, dan kan hij daar ook tegen klagen en je zal merken dat het een heel stuk makkelijker wordt. Ook jij kan tegen hun vertellen. Deze mensen gaan dagelijks om met mensen die ziek zijn en ikzelf merkte dat ze mij in ieder geval veel adviezen gaven waar ik veel aan heb gehad.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Wijfie het is ook moeilijk om niet mee gesleept te worden in al die negativiteit, hoewel dat bij mij gelukkig niet zo heel vaak voor kwam. Ik heb altijd gedacht, ik doe m'n best, hij hoeft nog niet eens met z'n vingers te knippen. Alles stond altijd klaar, maar soms was het me ook veel en veel te zwaar hoor. Je zal merken dat de thuiszorg een hoop van je over gaat nemen, en zien ze dat het erger wordt, komen ze meer.

En a.d. zou heel goed zijn voor hem. Ik weet wel dat ik je dat vaak voorgesteld heb, maar de tijd moet rijp zijn om dit te gaan slikken.

En het is ook verdraaid moeilijk om toe te geven dat je dingen niet meer kan, zeker voor een man. En ach misschien tref je het en kan hij wel goed met de thuiszorg opschieten. Mijn J. vond het allemaal maar niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...