Spring naar bijdragen

Dinsdag 15 oktober 2013

Yvonne

Aanbevolen berichten

Alles wel hier, Ag.

Na de nachtdienst geslapen van 11 tot 1 uur, 14 uren!!!!!

zal wel nodig geweest zijn. Had overdag ook al 5 uurtjes gepikt.

Originally posted by: erik

En mijn nekpijn die ik begon te verdoven met drank....nu zonder drank bijna over bij opstaan. Dacht ik eigenlijk al want hoe het werkt weet ik niet maar ik kreeg eerder al stijve nekklachten na periodes van te lang teveel drinken. Nu is het oorzakelijke verband voor mij wel bewezen.....hoop dat het na een tijd niet drinken helemaal weer weg is. .quote>

Erik, ik las je bericht bij gister ook al.

Goed herkenbaar, lamlendig blijven liggen tot je eruit moet voor je avonddienst.

En die nekpijn ook.

Wat denk je, als je met 'n halve zaaier gaat slapen, je pleurt maar gewoon op bed. Je voelt niet eens of je wel lekker ligt. Koppie wat scheef op 't kussen? Weet jij veel.

Volgens mij komt 't daardoor. Is tenminste mijn ervaring.

Nu snel ontie-bossie en boodschappen doen.

Heb voor vanavond 'n lekkere sudderpot beloofd, moek opschieten, staat bij mij wel uuuuuren op.

De slookoeker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wanneer mijn zoon 13 jaar ouder zou zijn dan zij, had ik daar heel wat minder problemen mee eerlijk gezegd. Maar de tijd zal het leren; voorlopig gaat het prima.

En guess what: Eind van de week ga ik haar voor het eerst ontmoeten! Evenals mijn kleinzoon uiteraard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OEEEEHHH, wat een gewetens vraag is dat. Omdat het zo hoort hoor ik er naar uit te zien.

Dat ik mijn zoon weer eens zie vind ik wel heel fijn.

Voor de rest... pfff... gemengde gevoelens. Vind het eigenlijk maar een hoop geregel en gedoe voor een bezoek van een paar dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het ook geen straf hoor, dat nu ook weer niet. En natuurlijk wil ik ook graag mijn kleinzoon zien en meemaken.

Wat ik ook wel tof vind is dat mijn moeder op haar leeftijd gewoon zei: Ja, maar ik wil mee haha. Het mens heeft nog nooit een vliegtuig van binnen gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel Jen, ik denk dat het gewoon een (voor)gevoel is. Of de natuur? Wat de omgeving er van vindt boeit me niet. En Wijfie, een oudere man heb ik ook totaal geen moeite mee. Omgekeerd veel meer.

Misschien heeft het ook wel te maken met het feit dat ik zelf ook een poos een veel jongere vriendin gehad heb. De omgekeerde situatie kan ik mij niets bij voorstellen. Ik zie mezelf nog niet met een vriendin van 85. Zoiets dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De natuur? Hm, zou misschein wel kunnen. Uiteindelijk ben ik te oud voor kinderen en mijn man niet.

Van wat de omgeving vindt, heb ik geen last. We verschillen natuurlijk maar 5 jaar en dat valt niet op. Het gebeurt ook wel dat mijn man ouder geschat wordt dan ik - vind ik helemaal niet erg :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu 2x vlees kopen, iets snel klaar voor vandaag en dan kan je gelijk het suddervlees ook al op het vuur doen voor een paar uur. Zo doe ik dat dan weleens want dan kost het bijna geen extra tijd afwas of vieze keuken.

@Hadock.....dus toch iemand die het herkent want via google leek er al geen verband te zijn tussen drank en een stijve nek die weken/maanden blijft.....maar het is nu zo opvallend veel minder dat het wel moet. Denk idd dat ik met drank op mijn hoofd in een ongezonde positie neerleg. Voel me vandaag heerlijk bijna zonder pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Aggie ik ben er nog hoor. Ik bedoel niet dat er iemand nu dood is maar ik geloof niet dat Wijfie nu erg gelukkig is in deze situatie met haar man. Ja kan veel houden van iemand maar als die persoon niet gezond is of zo, kun jij ook niet echt gelukkig zijn. Dat bedoelde ik een beetje te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik

Voor je weer weeg bent, ik las net dat je nekpijn bijna weg is.

Ik herken dat, na een tijd doorzakken, zeg maar, rechts boven in mijn nek, heel vervelend. En idd, als je stopt verdwijnt het als sneeuw voor de zon.

Ik wilde eerst ook niet geloven dat het er wat mee te maken had, maar het was te toevallig.

Zo, even verder lezen.

PS, ik heb een reactie op je geschreven op de rookmelder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat die pijnlijke nek betreft;

Zou het niet zo kunnen zijn, dat dat afvalstoffen zijn, die door de lymfeklieren afgevoerd moeten worden?

Die lymfeklieren, kunnen dat op dat moment niet aan, vandaar die pijn, die weer verdwijnt als je weer een poosje gestopt bent.

Dan is het na verloop van tijd weer schoon.

(Eigen versie, en eigen theorie hoor, misschien klopt er wel geen bal van)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoihoi allen,

Ik zit een beetje klem: ik geef vanavond mijn verjaardagsfeest in een restaurantje en daarna nog even de kroeg in. Zeker wel zin in, maarrrrrrrrrrrrr: heb zo veel zin in lekkere drankjes :(. Lekker trapistenbier enzo.

Ik sta nu 3.5 week droog, best trots op. 2 weken geleden maakte mijn vriendin het uit, ook toen stoer geweest en tot nu toe droog gebleven, ondanks de vele emoties.... maar ook trots op.

De éne kant van mij zegt: "Op je verjaardag mag je wel wat, daarna gewoon weer 3.5 week nix. Mijn andere kant zegt: "Gewoon doorpakken, óók vandaag droog, zul je alleen maar trotser van worden'".

Man, 3.5 week vond ik niet eens erg lastig, alleen het slapen ging erg rot in het begin, maar DIT begint me nu wel erg te bekruipen :(.

Nu wordt het blijkbaar echt moeilijk, het doorpakken...

Heeft iemand tips? Zit er een beetje doorheen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tsjeerd,

Ik weet precies hoe je je voelt, zo praat ik dan ook tegen mezelf en ik verlies het dan degene in mij die stoer zegt: niet doen, je bent net zo lekker op de goede weg.

Dus een politiek correct antwoord kan ik je, als ik eerlijk ben, niet geven.

Daarvoor ben ik, na al die tijd zelf nog veel te wankel.

Wel heb ik het nu in de hand om, als ik om één of andere "reden" weer heb gedronken, terug naar 0 te schakelen.

Nou, denk niet dat je hier veel aan hebt, hoogstens dat je weet dat je twijfels heel herkenbaar zijn en niet alleen door mij.

Deze vraag is hier al ontelbare keren langsgekomen van mensen die net begonnen zijn met niet drinken.

Men zegt hier: doe het eens 3 mnd. helemaal zonder en kijk dan nog eens wat je wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta,

onder dit bericht staat wat jij schreef gisteren en ik vind dat niet terecht.

Vlg. mij zijn er gewoon heel weinig mensen ingelogd de laatste tijd en ik kan me voorstellen dat als iemand ziet dat hij min of meer de enige is, een tijdje wacht en et dan nog eens probeert.

Als er dan nog niemand is, toch maar iets meldt en weer vertrekt.

Vervolgens komt er iemand kijken en wil wel reageren, maar vind het te lang geleden om nog nuttig te zijn. Zoiets.

Daarom log ik soms in, zonder dat ik iets schrijf, gewoon als een soort lokeend.

Ook zijn er veel nieuwelingen, die mss nog zich aan het oriënteren zijn op het vele dat hier aan nuttigs te lezen is.

Bovendien is het niet zo makkelijk om mee te gaan doen.

Dat is tenminste mijn ervaring en ik ben daar nog steeds niet helemaal overheen.

En als laatste: Uitgerekend jij hebt toch niet te klagen dat er niet op jou wordt gereageerd?

Het is wel vaker dat het een beetje een dood punt is, maar vandaag lijkt dat al weer aan het keren te zijn.

Weinig tot geen interactie hier de laatste tijd.

Ieder dumpt zijn/ haar ding.

Ik vind dat onplezierig. En niet een ding een we samen doen.

Op Lytse na dan, die reageert altijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Lidia en Sowhat

@Lidia : dus jij loopt ook nog steeds met je neus tegen zulk soort dingen aan? Hoe pak jij dat aan dan?

@Sowhat : je hebt gelijk: minderen of stoppen, that's the question. En daar moet ik eerst zélf helemaal achter komen. Vertel eens dan, waarom je uit mijn Wie-is-Wie leest dat gewoon niets beter is voor mij? Ben benieuwd, hoewel ik wel aanvoel dat je gelijk hebt. en dat ik dat nog moet uitvinden, ook al zijn er dingen kapot gegaan door alcohol.

> En toch zegt iets mij dat ik niet eens weet of ik niet 1x/maand kan drinken en de rest van de maand niet :(. Uitproberen? Achterkomen? Of gewoon NIET uitproberen?

M.b.t. kroeg in terwijl je droog staat: dat heb ik afgelopen weken ook al gedaan, Rivella on the Rocks, thee, geen drank was niet lastig, hoewel ik er wel af en toe aan dacht. Maar sowieso gezellig (wel veeeeeeeeeeeeeeeel eerder naar bed dan anders). Af en toe een kroegje in met vrienden moet toch kunnen is mijn motto, ALS ik het gezellig vind en ALS ik droog blijf. Hoe jullie anderen dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

@ Tsjeerd: als ik jou was, zou ik vanavond niet drinken en me morgen apetrots op mezelf voelen. Je bent nog zo in de beginfase en als de drank je vanavond goed bevalt, kan je die eerste moeilijke weken straks weer overdoen. Is dat het risico waard?

Ik wens je een mooi, droog jaar toe, met vanavond een gelukte vuurproef!

Lytse.:present::present::present:.:present::present::present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als tip zou ik je alleen de gebruikelijke dingen kunnen zeggen: zorg dat je voldoende gegeten en gedronken hebt voor je in de kroeg komt. Zijn er meer mensen die geen alcohol drinken, oriënteer je daar dan op. Pas op voor mensen die een rondje geven en je onbedoeld een glas van het een of ander voorzetten.

Laat je ons weten hoe het gegaan is, als je weer thuis bent? Ik duim voor je!

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lytse en Jopie, wat zijn jullie toch een wijze lieverds! Tsja, ik ben idd pas nét begonnen met droogstaan... En trots op mijn 3.5 weken, ook al is dat nog niets vergeleken met jullie...

Als ik de knop "om" heb in mijn hoofd vóór vanavond, de knop op standje "droog", geen vóórwas dus, maar wel met Robijn Fleur en Fijn, dan kom ik ook niet in de verleiding vanavond. Maar ja, die knop moet om anders werkt het niet vrees ik. Ik doe in ieder geval niets ad-hoc's. Ik neig nu sterk naar jullie adviezen, met name Jopie kwam goed aan met haar 3 regels:

als je het wilt uitproberen.....waarom dan niet later, veel later?

als je er geen zorgen over hebt.....waarom dan de vraag hier?

als je er zorgen over hebt.....waarom dan opzoeken?

Ik ben nu nog worstelende, en damn, zelfs bij dat geworstel nu heb ik zin in een borrel :(, of juist dankzij geworstel natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...