Spring naar bijdragen

Zondag 3 november 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 91
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Toen ik deze site een paar dagen geleden ontdekte was ik net gestopt (een valse start zo bleek).

Door de vele verhalen hier en het denken over alcohol (en natuurlijk door mijn verslaving) ben ik meteen weer naar de supermarkt gerend... nou ja gelopen.

Bij de individuele gesprekken met de Jellinek mevrouw had ik dit ook: het wakkerde mijn dorst aan.

Pas nu ben ik zo ver dat ook te onderkennen. Juist als ik in de gevarenzone belandt doordat ik onverwacht met alcohol geconfronteerd wordt of meer nog door stress, moet ik van de drank afblijven.

Ik heb het boek van Allen Carr gekocht, omdat het mij ook heeft geholpen bij het stoppen met roken. Wie weet helpt het. In ieder geval dwingt het me nog een tijdje na te denken over drank en verslaving, de komende tijd.

Morgen is mijn eerste drankloze dag. Ik heb nog een paar flessen wijn staan.. meer dan ik op kan. Morgen begin ik ook met afvallen (minimaal 20, maximaal 30 kilo moet er af).

Nu kan ik er nog redelijk makkelijk en stoer over praten. Morgen piep ik wel anders :-) De komende week zal sowieso niet zo lekker zijn met mijn lichaam en geest die alleen maar suiker willen en nog meer.

In ieder geval heb ik het gevoel dat ik me mentaal goed heb voorbereid. Met afvallen zal ik zeker werken met korte termijn doelen, maar met alcohol ligt dat voor mij anders.

Een keertje snoepen is niet zo erg, maar een keertje drinken wel. Ik richt me dus op een jaar niet drinken. Als ik dat niet doe dan ga ik volgens mij met de feestdagen meteen weer voor de bijl.

Ik merk dat ik ook de neiging heb me te distantiƫren van de lijstjes met fases en hoe lang mensen gestopt zijn en met pacts. Ik ben niet zo'n groepsmens en loop het liefst juist een andere kant op.

Maar... ik heb besloten gewoon mee te doen en me er niet tegen te verzetten. Wie weet levert de gedragsverandering wat op :-)

Morgen zal ik mij melden als zijnde gestopt. Ik sta nog maar helemaal aan het begin :-)

De verhalen en reacties op dit forum hier hebben mij mentaal gevoed. Dank daarvoor !!!

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed hoor Jopie,

Ik doe je niet na.

Probeer wel een paar keer te wandelen per week (flink doorstappen)

Vandaag naar zoon gelopen.

Maar mag geen naam hebben, 1.2 km. heen, 1.2 km. terug.

Wel weer te trap naar 6 hoog genomen.

Ochtendgym, van 15 min. op T.V. Alles altijd op de fiets

Alle beetjes helpen.

Gezond eten, doe echt alles om fit te blijven.

Toch ben ik heel vaak moe de laatste tijd.

Vermoeid gevoel in benen en armen, soort gewrichtspijn ook.

sƔvonds vaak al tussen 19.00 en 20.30 naar bed.

Weet gewoon niet wat het is.

Misschien toch een lichte burn-out, na alle spanningen van afgelopen jaar.

Baal ervan.

Wil beloond worden, voor mijn gezonde levensstijl.

En vooral beloond worden, voor mijn geen alcohol drinken.

Bijna 3 weken geheel droog nu.

Of zou het nog steeds een soort ontgiften zijn??

Na 3 weken??

Goed, stop maar met mijn hersenspinsels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bol en medefrummers.

Vandaag dochter mee op pad genomen.

Eerst samen gesport 2 uur, daarna op bezoek bij zoon

en samen wezen eten, en daarna nog even geshopt saampjes.

Zware gesprekken over haar stukgelopen relatie.

Maar dat samen sporten, en nog samen winnen ook, helpt enorm.

De pizza boots en blouse lieten haar weer even lachen en na afloop was

ze verbaasd dat de dag omgevlogen was en nog leuk was ook.

Nu zit ze weer bij dr vader in haar uppie, de kraan mocht weer open daar zei ze..

Ach wat is het toch moeilijk om kinderen te zien lijden. kun je beter zelf wat hebben.

Maar die komt er wel, is mijn vaste vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ging goed hoor die verjaardag gelukkig geen vragen gehad, een enkele oom en tante wisten dat het al een tijdje niet zo goed met me gaat een op een in de keuken verteld waar ik nu mee bezig ben en ze zijn dr dolblij mee.

Ben maar een uurtje of twee geweest toen de eerste flesjes open gingen ben ik maar gegaan, kwartiertje later ofzo zei dat ik morgen een hoop te doen heb weer geen vragen gelukkig de meeste weten het verder niet en hoeft ook niet.

Eigenlijk slaat het helemaal nergens op als je erover na denkt waarom wordt het pas echt gezellig als er gedronken wordt in een social setting, zijn de meeste mensen zo saai nuchter om lol te kunnen hebben?

Denk dat jullie hier de gezelligste en leukste mensen zijn en tenminste echt :slijm :slijm :P

Vroeg me eigenlijk ook af hoe jullie het doen als je zelf jarig bent. Hebben jullie naasten/vrienden/familie die van je drankprobleem weten en het zelf niet erg vinden om dan niet te drinken en doen het dan voor jou of kun je er wel tegen als

visite dan wel drinkt en haal je dan zelf die drank in huis of laat je dat doen of hebben jullie wel eens jaren gehad dat je de hele verjaardag maar gewoon over slaat? Of hebben jullie een alcoholvrije vriendenkring?

Ben ook wel benieuwd hoe Agnieta het vandaag heeft ervaren als ze dit nog leest. Vragen vragen ^^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hield al niet van verjaardagen fade,

ga naar "bijzondere" mijlpalen enzo.

Thuis haal ik wel drank, geef restjes mee.

Mijn naasten weten dat ik niet meer wil drinken en respecteren dat.

In middels praat niemand er meer over, het is vanzelfsprekend geworden. Bovendien

zijn er wel meer mensen die geen alcohol drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fade,

Mijn man drinkt nog wel (met mate) en we hebben dus altijd drank in huis. In de zomer drink ik weleens alc.vrij bier of Jillz 0%, maar anders hou ik het gewoon op frisdrank. Wij gaan met onze verjaardag uit eten en dan neem ik alc. vrije wijn als ze dat hebben.

Soms krijg ik nog wel een vraag of ik nog steeds niet drink, en dat zeg ik gewoon "nee".

Op een gegeven moment weten ze niet beter!

Ik vind het steeds gemakkelijker worden inmiddels.

@ Jopie: gisteren had je eigenlijk verder gelopen en zonder rustpauzen dan je van plan was. Geen spierpijn vandaag?

Ik zag die windhoos op t.v. Het lijkt me wel een belevenis, als hij tenminste op veilige afstand is!

@ Paul: pak het aan zoals het je het beste bevalt. Dat is het enige wat telt. Succes!

@ AR: ik had je op het dagpact gezet, zoals de vorige keren. Het leek me goed zo, maar als je het er niet mee eens bent, zeg het dan vooral.

Het begint hier nu te onweren!

Ik ga voor de t.v. hangen. Tot later.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fade ik doe nooit zoveel aan mijn verjaardag, maar als mensen willen komen, haal ik ook drank in huis. Helemaal geen moeite meer mee.

Heb zelfs nog een fles wijn staan die ik gekocht had voor mijn schoonzus toen ze hier was. Die blijft gewoon staan tot de volgende keer als ze weer komt.

Maar okƩ, vroeger was dit ook anders hoor, dan moest alles op, het liefst door mijzelf. Het gevolg, ik lag zat in bed terwijl de mensen die voor mij kwamen, hier binnen zaten. Vreselijk als ik daar nog aan denk. Gelukkig ligt dat heel ver achter me nu.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jane Dat is fijn dat je naasten het respecteren en het er niet meer over hebben. Goeie om restjes mee te geven die hou ik erin

@Lytse Ondanks dat je man het van je weet kan hij dan ook niet gewoon fris ofzo drinken? Sorry als dat een te persoonlijke vraag is,

ik ben nu steeds elke keer over de zeik als ik de keuken in kom staan er weer een hoop flesjes op het aanrecht

@Bolletje Iedereen maakt fouten heb je meeeer dan goed gemaakt met jouw 25-12-09 daar kan ik alleen nog maar van dromen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fade, ik denk toch dat het vanuit jezelf moet komen. Alcohol zul je steeds ontmoeten in de maatschappij. Zelf vind ik het ook niet des duivels - Ć©Ć©n glaasje rood is zelfs gezond. Als je wel die weg uit wilt - alcohol als gif bekijken - dan raad ik je Carr aan. Mij hielp het niet, omdat ik het gevoel had dat ik mezelf voorloog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...