Spring naar bijdragen

KiloKiller


Jan1000

Aanbevolen berichten

Hallo Jan,

Even over dat dr. Frank dieet.

De basisregel is weinig koolhydraten en rijk aan eiwitten. Ik vind het wel effectief, maar het lijkt me beter om op een normale manier minder te eten en niet te snoepen.

Het dieet vind ik niet moeilijk, maar ik hou van koken en kan gemakkelijk variëren. Je eet heel veel groenten, maar mag in het begin geen fruit en dat vind ik een groot nadeel. Ook geen brood, rijst, macaroni, aardappels enz.

Nu ik alleen af en toe maaltijden "Frank" doe is het simpel: bijv. omelet met champignons, zonder brood, of een salade met bijv. vis. Ik maak ook altijd mijn eigen soepen en daar kan ik ook veel mee doen. Ik eet 's ochtends altijd soja-yoghurt met zemelen en lijnzaad en dat ben ik blijven doen. Obstipatie is een bekende klacht bij dit dieet, dus veel vezels en voldoende vocht is een must.

Verder beweeg ik voldoende (nordic walken en fitness op apparaten voordat ik bij de fysiotherapeut moet zijn).

Heeft het zin om je elke dag te wegen? Frank zegt geloof ik ook 1x per week.

Succes in ieder geval.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede tip die omelet met champignons. Ik eet wit brood, stuk of zes per dag!

En water en melk en s avonds warm eten. Aardappelen en rijst en pasta mijdt ik nu even.

Na acht uur niets. Soms toch voor de smaak wat lekkers, maar dat is nu vrijwel afgebouwd.

Realiseer me ineens hoe vaak ik per dag zeg, nee Jan, geen croissant, nee geen chocolade, nee geen leverworst, etc.

Verder inderdaad bewegen, ik doe drie keer per week fitness, weet wel dat een sixie pakje om mijn leeftijd een heeeeeeele weg is hahaha!

Nordic walken ken ik niet! Zal eens opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan,

Volkorenbrood is veel gezonder! Het vult ook beter.

Nordic walken doe je met stokken, waar een soort handschoentjes aan zitten. Achteraan laat je de stokken los en voor je pak je ze weer vast. Het ontlast je knieën erg en je gebruikt ook je schouders en armen intensief.

Ik ben het gaan doen omdat ik geen kwartier meer kon lopen zonder pijn. Vanwege mijn schouderproblemen heb ik het wel echt goed geleerd bij een sportschool.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gisteren met een nieuw dieet begonnen.

Je mag zoveel ervan eten als je wilt.

3 dagen; gekookte appel met citroenrasp en kaneel.

wat hapjes van sesam pasta ( smaakt naar pindakaas)

Dit is heel gezond (overal goed voor volgens de schrijver)

Daarna 1 dag in de week dit menu en de rest gewoon eten!

Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...