Anna Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Hoi beste jaarpacters, Ik log even in omdat ik tot mijn verrassing mijn stopmaatje op het jaarpact zag staan. Leuk om Ferry nog eens op dit forum te zien! Net als hij ben ik hier niet vaak. Ik lees af en toe, heb momenten van herkenning, maar voel vaak ook vervreemding bij de berichten die ik nu hier lees. Toch zal de band met het forum nooit verdwijnen, want het is dankzij dit forum dat ik sinds 7 augustus 2006 niet meer drink. De beste beslissing die ik ooit in mijn leven genomen heb! Dus om me te blijven herinneren waar ik vandaan kwam, en waarheen ik nooit meer terug wil, zet mij ook maar op het jaarpact Jan. En heel veel succes voor iedereen die ook bezig is een jaar vol te maken met maanden, weken en dagen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 leuk om je berichtje te lezen en al zoveel jaar zonder....heb jij nooit meer de angst ooit weer es te gaan drinken?s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 Lytse een half jaar!!!!!gefeliciteerd meis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 20 november 2012 Rapport Share Geplaatst 20 november 2012 :light: :light: :light: :light: :light: Gefeliciteerd Lytse een half jaar is een geweldige mijlpaal! net als een jaar. Daarna wordt het 'gewoner'B) Maar het blijft bijzonder te bedenken dat je ooit een stap naar een beter leven hebt gezet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, even een dikke grote felicitatie voor jou!! Wat heerlijk dat je eerste half jaar erop zit blijf gaan zoals je gaat voor je het weet zit je op een jaar! aanp.lett Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Anna Welkom Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kameleon Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, een half jaar heb je bereikt met stug doorgaan, zoals je het zelf altijd noemt:) Super!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zonnetjes Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, Geweldig 6 maanden niet gedronken. Gefeliciteerd:musicnote::light::light::light::light: Nog even het is zo maar een jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lieve Lytse, een half jaar! Dat is een mooie mijlpaal om bij stil te staan. Gefeliciteerd! Ik heb veel waardering voor je aanpak. Vol mededogen en standvastigheid. Een baken van vertrouwen! Dank je wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gwen Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Anna, Wat mooi dat je je hebt ingeschreven op het jaarpact. Opdat je niet vergeet, zoals je zelf zegt. Ik hoop dat meer oudfrummers jouw voorbeeld volgen. Dan kunnen we laten zien dat het werkt, delen is helen, tenslotte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Hoi wat mooi om te lezen Anna dat het zo ook kan gaan! Lytse, PROFICIAT!! Igor, de fundering staat, PROFICIAT!!!! Hier spannende tijden. Maar ik brei door Liefs Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Dank jullie wel voor alle felicitaties. Igor: de eerste twee weken zijn net zo moeilijk. Jij ook gefeliciteerd! :present: Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse, van harte met je half jaar . Een prestatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sammy Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 En natuurlijk wat verlaat ook Jan van harte:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Lytse gefeliciteerd met je eerste half jaar alcohol vrij..geniet ervan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 @Lytse Joepiedepoepie! Van harte meid..je gaat goed! Mijlpaaltje hier, mijlpaaltje daar..Lytse, je bent er nooit mee klaar..MAAR, vandaag is zeker een dag om te vieren! En, laat je niet gek maken hé..(bijna) iedereen vindt de manier waarop je op het forum aanwezig bent een verrijking..iig mijn dank daarvoor. En nou die bloemen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Har Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 @Anna/Ferry Fijn jullie namen er ook bij te zien staan..let wel, overwinningen zijn overwinningen en dat is een roosje waard 6 Jaar Fantastisch! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anna Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Dank voor de woorden van welkom! Het is fijn te ervaren dat hier na al die jaren, en de langdurige afwezigheid, nog steeds een plek is ook voor mij. Reken er alleen niet op dat ik hier weer heel veel zal zijn. Er is in die jaren van niet drinken veel gebeurd. Het belangrijkste is wel dat ik het leven opnieuw heb opgepakt. Ik heb een drukke baan, bezigheden buiten de deur, een allerliefste vriend... kortom te weinig tijd om uren op het forum zoek te brengen. Hier schrijven betekent ook reageren op vragen en opmerkingen, en het lukt me gewoon niet om alles te lezen en altijd te reageren, en daar heb ik dan zelf weer moeite mee. Fofie vroeg of ik na 6 jaar nog wel eens bang ben weer te gaan drinken. Dat is wel een vraag om even bij stil te staan. Nee, ik kan niet zeggen dat ik echt bang ben. De obsessie om te willen drinken is weg, en dat is heerlijk. Ik moet niet meer. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, en daar ben ik me scherp van bewust. Ik heb geen obsessieve drang om te drinken, wel denk ik er soms aan, in vlagen. Op vakantie, in een gezellig restaurant met lekker eten, dan is er even die flits van "het zou wel lekker zijn...". Of op een feest, waar ik me vaak een beetje buiten het feestgewoel voel staan, dan weet ik wat kan helpen om me snel helemaal op mijn gemak te voelen. Maar over die flitsen kan ik me snel genoeg heen zetten. Ik wil niet meer drinken, want één glas heeft voor mij nog nooit iets toegevoegd, behalve de onherroepelijke drang naar meer. Ik wil niet drinken, dus ben ik niet bang om weer te gaan drinken. Maar ik ben wel bang voor dat verraderlijke eerste glas. En dat wil ik maar liever ook zo houden. Lytse, gefeliciteerd met een half jaar Dat eerste half jaar is net zo moeilijk als de jaren daarna, dus je mag er terecht trots op zijn! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 thanx maar ik zit al over de 2 weken hoor ;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Originally posted by: AnnaDank voor de woorden van welkom!Het is fijn te ervaren dat hier na al die jaren,en de langdurige afwezigheid,nog steeds een plek is ook voor mij.Reken er alleen niet op dat ik hier weer heel veel zal zijn.Er is in die jaren van niet drinken veel gebeurd.Het belangrijkste is wel dat ik het leven opnieuw heb opgepakt.Ik heb een drukke baan, bezigheden buiten de deur, een allerliefste vriend...kortom te weinig tijd om uren op het forum zoek te brengen.Hier schrijven betekent ook reageren op vragen en opmerkingen,en het lukt me gewoon niet om alles te lezen en altijd te reageren,en daar heb ik dan zelf weer moeite mee.Fofie vroeg of ik na 6 jaar nog wel eens bang ben weer te gaan drinken.Dat is wel een vraag om even bij stil te staan.Nee, ik kan niet zeggen dat ik echt bang ben.De obsessie om te willen drinken is weg, en dat is heerlijk.Ik moet niet meer.Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, en daar ben ik me scherp van bewust.Ik heb geen obsessieve drang om te drinken,wel denk ik er soms aan, in vlagen.Op vakantie, in een gezellig restaurant met lekker eten,dan is er even die flits van "het zou wel lekker zijn...".Of op een feest, waar ik me vaak een beetje buiten het feestgewoel voel staan,dan weet ik wat kan helpen om me snel helemaal op mijn gemak te voelen.Maar over die flitsen kan ik me snel genoeg heen zetten.Ik wil niet meer drinken,want één glas heeft voor mij nog nooit iets toegevoegd,behalve de onherroepelijke drang naar meer.Ik wil niet drinken, dus ben ik niet bang om weer te gaan drinken.Maar ik ben wel bang voor dat verraderlijke eerste glas.En dat wil ik maar liever ook zo houden.Lytse, gefeliciteerd met een half jaar Dat eerste half jaar is net zo moeilijk als de jaren daarna,dus je mag er terecht trots op zijn!quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fofies Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Originally posted by: AnnaDank voor de woorden van welkom!Het is fijn te ervaren dat hier na al die jaren,en de langdurige afwezigheid,nog steeds een plek is ook voor mij.Reken er alleen niet op dat ik hier weer heel veel zal zijn.Er is in die jaren van niet drinken veel gebeurd.Het belangrijkste is wel dat ik het leven opnieuw heb opgepakt.Ik heb een drukke baan, bezigheden buiten de deur, een allerliefste vriend...kortom te weinig tijd om uren op het forum zoek te brengen.Hier schrijven betekent ook reageren op vragen en opmerkingen,en het lukt me gewoon niet om alles te lezen en altijd te reageren,en daar heb ik dan zelf weer moeite mee.Fofie vroeg of ik na 6 jaar nog wel eens bang ben weer te gaan drinken.Dat is wel een vraag om even bij stil te staan.Nee, ik kan niet zeggen dat ik echt bang ben.De obsessie om te willen drinken is weg, en dat is heerlijk.Ik moet niet meer.Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, en daar ben ik me scherp van bewust.Ik heb geen obsessieve drang om te drinken,wel denk ik er soms aan, in vlagen.Op vakantie, in een gezellig restaurant met lekker eten,dan is er even die flits van "het zou wel lekker zijn...".Of op een feest, waar ik me vaak een beetje buiten het feestgewoel voel staan,dan weet ik wat kan helpen om me snel helemaal op mijn gemak te voelen.Maar over die flitsen kan ik me snel genoeg heen zetten.Ik wil niet meer drinken,want één glas heeft voor mij nog nooit iets toegevoegd,behalve de onherroepelijke drang naar meer.Ik wil niet drinken, dus ben ik niet bang om weer te gaan drinken.Maar ik ben wel bang voor dat verraderlijke eerste glas.En dat wil ik maar liever ook zo houden.Lytse, gefeliciteerd met een half jaar Dat eerste half jaar is net zo moeilijk als de jaren daarna,dus je mag er terecht trots op zijn!quote> thanx :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 21 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 JAARPACT Donderdag 22 november 2012 [37 deelnemers] 24 jaar 18-02-1988 Niwi 11 jaar 01-09-2001 Rudy 06 jaar 07-08-2006 Ferry / Anna 04 Jaar 25-11-2007 Soothe 03 Jaar 05-02-2009 Meiske 03 Jaar 24-02-2009 Dhen 03 jaar 30-10-2009 Alf welkom 02 Jaar 25-12-2009 Bolletje 02 jaar 27-05-2010 Har 01 Jaar 09-02-2011 Myriam7 01 Jaar 29-03-2011 Sowhat 01 Jaar 16-04-2011 Jan1000 01 jaar 22-04-2011 Huttula 19 maanden 01 Jaar 25-08-2011 Steunbeertje 01 Jaar 10-09-2011 Gwen 01 Jaar 01-10-2011 Gaya 01 jaar 06-10-2011 Blondie6173 01 Jaar 18-10-2011 An 01 Jaar 14-11-2011 Shahire 11 mnd 28-11-2011 Dinah 10 mnd 31-12-2011 Susana 08 mnd 25-02-2012 Desi 08 mnd 11-03-2012 Fourchan 07 mnd 27-03-2012 Fofies 07 mnd 29-03-2012 Gestopt 07 mnd 06-04-2012 Emmaroos 06 mnd 01-05-2012 Dylan 06 mnd 21-05-2012 Lytse 05 mnd 15-06-2012 Lenie 04 mnd 25-06-2012 Zonnetjes 04 mnd 13-07-2012 Kameleon 02 mnd 28-08-2012 MarcelK1970 02 mnd 17-09-2012 Apple 01 mnd 10-10-2012 Sammy 01 mnd 12-10-2012 Nancy 03 wkn 25-10-2012 Tine 03 wkn 28-10-2012 Marc drie weken 02 wkn 04-11-2012 Igor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 21 november 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Mmm hier op verzoek, niet van ferry of anna, anna toegevoegd aan ferry, zij heeft zich echter zelf niet gemeld, maar begrijp dat dit de wens van Soothe is. Is wel voor het eerst dat we hier namen opnemen van inactieve forummers... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Mooi Jan, je wordt bedankt. Het geeft een solide basis. Het laat zien dat het met hulp van het forum mogelijk is, om het probleem aan te pakken. Overigens heeft Anna wel geschreven. 20-11-2012 23:11 uur. En wat ze niet wil dat doet ze niet. Wat dat betreft kan je me geloven. P.S Wellicht ben ik eerdaags ook inactief. Zou zomaar kunnen. Ik hoop dat je me dan in de annalen laat staan. dan wordt er af en toe aan me gedacht. Ga goed Jan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 21 november 2012 Rapport Share Geplaatst 21 november 2012 Dat klinkt zorgwekkend Soothe, ouwe reus Hoezo inactief? Waarschijnlijk bedoel je het niet zo serieus maar ik ben er niet helemaal zeker van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden