Spring naar bijdragen

Tuinperikelen


Primula

Aanbevolen berichten

Dat lijkt me ontzettend leuk, Blondie! Ik heb er vroeger eentje gehad, die stond bij het huis dat we toen kochten. Met kleine kinderen, een drukke baan en veel reistijd ben ik daar nooit aan toegekomen.

Het lijkt me nu wel een optie, dus wie weet. ik ben erg benieuwd wat je ermee gaat doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He wat leuk zo'n ollas irrigatie.

 

Het is ook een simpele manier van een koelkast. Het water verdampt geleidelijk door de poreuze gaten van het keramiek. Door de verdamping koelt het aan de binnenkant af. Je kunt op die manier lekker koud water hebben in een warme omgeving zonder elektriciteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je tuinbonen wat later oogst, dan wordt het vliesje om de boon dikker. Vroeg geoogste tuinbonen hoef je daarom maar 1x te doppen. Later geoogste tuinbonen, dus dubbeldoppen. Wat geen leuk werk is als je in een restaurant werkt. 

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voorlopig ga ik eerst de zijkanten van mijn kas dichtklei-en omdat er anders allerlei ongedierte in kan kruipen.

En een flinke laag potgrond zal er ook nog inmoeten om de grond binnen in het kasje oogstklaar te maken.

 

Daarna is het plan om er in ieder geval een kleine sherry-tomaat, komkommer, courgette, pepertjes, mini-paprika en meloen (oa. watermeloen) en misschien ook wel wat kiwi in te zetten.

 

Afijn, ben nog wel effe zoet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De groei en bloei vanuit de verticale pallets valt tegen.

Besloten om te saneren en dat wat wel groeit over

te hevelen naar potten. D'r komen een paar vrij,

aangezien de tuinbonen nu wel afgelopen zijn.

Als irrigatie wil ik meer Ollas gaan toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joris, vorige week heb ik ze in de winkel gekocht en met wat sla en merguez gegeten.

Nu zit ik aan zalm te denken of anders met spek en uien en zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...