blondie6173 Geplaatst 30 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2015 Morgen om 7 uur is het dan eindelijk zover. Mijn eigen tuinkas! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 30 juni 2015 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2015 Dat lijkt me ontzettend leuk, Blondie! Ik heb er vroeger eentje gehad, die stond bij het huis dat we toen kochten. Met kleine kinderen, een drukke baan en veel reistijd ben ik daar nooit aan toegekomen. Het lijkt me nu wel een optie, dus wie weet. ik ben erg benieuwd wat je ermee gaat doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 (bewerkt) Min trots op mijn landgoed 1 juli 2015 bewerkt door blondie6173 Kate, huttula en JaNina reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Zooo, prachtig Blondie, Wat ga je er in kweken? Tomaatjes, druiven? Hoewel dat met dit weer ook makkelijk buiten kan Maar goed, in een kas kan je natuurlijk al lekker vroeg in het voorjaar beginnen! Burchill en blondie6173 reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Mooie kas, Blondie! Zelfs de ramen kun je open zetten, zie ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Wauw, dat is een mooie kas! blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 He wat leuk zo'n ollas irrigatie. Het is ook een simpele manier van een koelkast. Het water verdampt geleidelijk door de poreuze gaten van het keramiek. Door de verdamping koelt het aan de binnenkant af. Je kunt op die manier lekker koud water hebben in een warme omgeving zonder elektriciteit. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 (bewerkt) Als je tuinbonen wat later oogst, dan wordt het vliesje om de boon dikker. Vroeg geoogste tuinbonen hoef je daarom maar 1x te doppen. Later geoogste tuinbonen, dus dubbeldoppen. Wat geen leuk werk is als je in een restaurant werkt. 1 juli 2015 bewerkt door ploffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Voorlopig ga ik eerst de zijkanten van mijn kas dichtklei-en omdat er anders allerlei ongedierte in kan kruipen. En een flinke laag potgrond zal er ook nog inmoeten om de grond binnen in het kasje oogstklaar te maken. Daarna is het plan om er in ieder geval een kleine sherry-tomaat, komkommer, courgette, pepertjes, mini-paprika en meloen (oa. watermeloen) en misschien ook wel wat kiwi in te zetten. Afijn, ben nog wel effe zoet Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Mooie plannen Blondie. blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Watermeloen, neemt heel erg veel ruimte in Blondie. Heb je dat wel? blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 Heb je die riante kas van d'r gezien, past vast wel een meloentje in blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 1 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 1 juli 2015 wow Blondie, nou snap ik waarom je die op MP niet wilde. Maar of kiwi de winter doorkomen zo? goed informeren hoor, en idd meloenen zijn joekels van planten net als pompoenen. Maar wel leuk, en zeker wel lekker. blondie6173 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 (bewerkt) Rapi, de kas is ruim 220x400cm groot en met een beetje logisch verticaal tuinieren kan ik er veel in kwijt, dus die meloen komt wel goed 2 juli 2015 bewerkt door blondie6173 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 De groei en bloei vanuit de verticale pallets valt tegen. Besloten om te saneren en dat wat wel groeit over te hevelen naar potten. D'r komen een paar vrij, aangezien de tuinbonen nu wel afgelopen zijn. Als irrigatie wil ik meer Ollas gaan toepassen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 Mijn kapucijners zijn nu zo zwaar aan het worden, dat heel de boel al tweemaal half is omgevallen. Ik denk dat ik kan beginnen met oogsten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 Eet smakelijk dan MG! Heb je al een gerecht in gedachten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 M'n eerste pompoenbloem, een knalgele!, ziet er veelbelovend uit. Kijk al uit naar m'n eerste Pompoensoep Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 2 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 2 juli 2015 Joris, vorige week heb ik ze in de winkel gekocht en met wat sla en merguez gegeten. Nu zit ik aan zalm te denken of anders met spek en uien en zo. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Wat is merquez? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Merquez zijn schapen en/of runderworstjes, goed gekruid (mediterraans). Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 O ik geloof dat ik er net twee gekocht heb bij de Halal slager, maar bij hem heten ze Mergaz. Zal wel hetzelfde zijn? Een aanname... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yogajuf Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Pompoenbloemen, njammie. Vullen met een klein stukje mozzarella en een plakje ansjovis, door een beslagje halen van meel en spa rood en frituren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 Ja ik ken het gerecht met de pompoenbloem, maar geen bloem is geen pompoen toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 3 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2015 A ik weet het al. Er komt een overschot aan bloemen en dus uitdunnen. Ga het gerecht zeker uitproberen! Mmm Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden